Provoz na linkách

Archiv starých nebo neaktuálních příspěvků. Příspěvky, které přinášejí informace, jejíchž poselství již bylo naplněno v minulosti.

Moderátoři: DavidD, TRAM-FÓRUM

Odeslatod Yvona v 29.6.2006 7:39

To Demon:

Pravidla silničního provozu nelze srovnávat s JŘ, předpokládám, že jsi to uvedl, jako hodně "nadsazený" příklad :lol: :lol: :roll: .
Je mi líto, že jsi nepochopil, co jsem chtěla říci. Řidič tramky musí vykázat bezpečnou jízdu a ne honitbu za časem. A já se kvůli JŘ, který lecdy s realitou vůbec nemá co společného, nehodlám stresovat, porušovat drážní a silniční zákon, to je pro mě "zákon" a ne JŘ. Jde mi o práci a to kvůli "netrpělivým klientům" nehodlám ztratit.
Zamysli se nad tím, co je pro nás řidiče vzácnější, jestli mít práci nebo honit se za JŘ a přitom někoho zabít nebo něco někomu zničit.
Nezlob se, ale rozumný člověk bude mít radši tu práci, než se dobrovolně honit do kriminálu :P

A pokud mluvíš o nezájem a schválnostech, o žádných jsem se tu nezmiňovala :!: :!: :!: .
Mimochodem nálepku "dopraváckého póvla" máme všichni, byť jsme ti nejhodnější pod sluncem, což je hodně smutná realita.
A že veřejnost nemusí nic? Podle toho to taky vypadá, což je k pláči :cry: :cry: a je mi z toho hodně špatně :smt018 :smt063
Yvona
 

Odeslatod demon v 29.6.2006 5:35

Yvona napsal:Mám-li mluvit ze své zkušenosti, tak musím říct, že JŘ mě zajímá pouze jen z hlediska odjezdu z konečné a odjezdů z kontrolních či oficiálních přestupních bodů...

Hmmm, to je trochu jako kdyby jsi řekla, že tě pravidla silničního provozu zajímají jen v úterý a v sobotu.... Čili naprostá blbost !!! Je to přesně naopak, pokud podnik vydává JŘ, pro řidiče by měly být zákonem !
Yvona napsal:Veřejnost už musí konečně pochopit...

Veřejnost nemusí nic ! Ty musíš pochopit, že se nálepky "dopraváckého póvla" (pokud si myslíš že jí máš) zbavíš jen zlepšením svého chování a ne nezájmem a schválnostmi !
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod Yvona v 28.6.2006 23:03

Mám-li mluvit ze své zkušenosti, tak musím říct, že JŘ mě zajímá pouze jen z hlediska odjezdu z konečné a odjezdů z kontrolních či oficiálních přestupních bodů .
Nějaké honění se za linkou z důvodu toho, aby mohl někdo přestoupit na linku do jiného směru v místě, kde přestup není oficiální (vyznačený v VJŘ) MĚ VŮBEC NEBERE A NIKDY BRÁT NEBUDE:!: Co mě při mé práci zajímá je ten fakt, abych lidi BEZPEČNĚ dovezla tam, kam mám, a abych někomu neudělala zdravotní újmu nebo hmotnou škodu. Je jasné, že když vidím, že za mnou stanicuje tramvaj a lidi z ní přeskakují do mé, tak počkám, ale jsou situace nebo místa, kde to prostě není možné.

Veřejnost už musí konečně pochopit tu skutečnost, že nejsme ČD, kde v jedné zastávce projede vlak jednou za 2hodiny, ale že jsem v Praze, kde tramvaje jezdí každou chvilku (myslím, že intervaly zde jsou na některých linkách hodně luxusní) a že zde je také možnost kombinovat cestování tramvají metrem.
Když mi ujede tramvaj, jede další, nevidím důvod, proč se stresovat a tím tak sobě hodně škodit a hlavně proč tím odsuzovat "řidiče tramvaje v očích veřejnosti dopraváckého póvla :evil: "
Stalo se mi kolikrát, že mi lidé bouchli do tramvaje ve vzteku, že se rozjíždím, v tu chvíli, si říkám, že jsem ráda, že takového "vzteklouna prasáka" nevezu.
Jinak, co se týče dotazů od cestujících na cestu, tak poradím, jestli budu díky tomu zpožděná mě nezajímá. Přiznám se, že s cizincema je to trochu na delší lokte, ale s tím se dá počítat. Radši s nimi komunikuji nežli s čechem. Cizinci vám totiž nedají najevo, že jste "dopravácký póvl", ale že něco pro ně znamenáte, což je hezké a dodá vám to pozitivní energii, která je při této práci fakt potřeba a hnedle se jezdí s lepší náladou.
O tématu "cestující,MHD,přestupy, intervaly atd., bychom tu mohli mluvit do nekonečna. Kdo si práci řidiče tramvaje nezkusil, nemůže pochopit z očí cestujícího, co vše se kolem toho točí. (není to jen mačkání čudlíčků).
Yvona
 

Odeslatod radek31 v 28.6.2006 18:54

K-M napsal:Ostatně v jiné diskusi je velký křik kvůli trestání předjetí. Takže ten problém s časem na vysvětlování kaštanum asi nebude tak horký, že? Neprotiřečíte si někdy trochu navzájem, milí dopravci?
ale notak to je demagogie jako prase
musím ztrácet čas a vysvětlovat ti to, nebo se zamyslíš sám?
jdu na noční tak na to nemám moc čas
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod K-M v 28.6.2006 14:39

Jen Radku31 připomenu, že historicky nedávno zajišťoval provoz sólo motorového vozu na lokálkách strojvedoucí, průvodčí, vlakvedoucí a ve stanicích byli pokladní, 2lidi na stavědlech a výpravčí. Dnes strojvedoucí prodává jízdenky, hlásí se dirigujícímu dispečerovi zdali může jet dál, ve stanicích jsou ke křižování samovratné výhybky. Jeden člověk vykonává práci 6 lidí. Bylo pár nehod ze zapomenutého křižování, ale jde to. Proč by to nešlo, mírně modifikováno, u DP?
Ostatně v jiné diskusi je velký křik kvůli trestání předjetí. Takže ten problém s časem na vysvětlování kaštanum asi nebude tak horký, že? Neprotiřečíte si někdy trochu navzájem, milí dopravci?
Pawel,demon: Ano bohužel přesně to co popisujete zažívám taky. O tom tu celou dobu píšu.
K-M
 

Odeslatod Martin v 28.6.2006 14:16

radek31 napsal:ad střídané přestávky - největší radost z nich mají odboráři, protože na ně je potřeba hodně řidičů (a na ty s přechodem na jiný vůz prý ještě víc) - a víc řidičů = větší moc odborů nad podnikem

Koukám na organizaci těch přestávek na lince 11 a je to pecka. Na 10 pořadí bude potřeba dohromady 26 řidičů, přičemž pankráčtí jistě ocení nástupy a konce služby u vozovny Strašnice. A doba přestávek je místy docela luxusní: co byste řekli na nedělenou přestávku dlouhou 2 hodiny, 10 minut?
Martin
 

Odeslatod pawel v 28.6.2006 14:06

nic originálního tenhle příspěvek nepřinese, ale nedá mi to se nevyjádřit. osobně bohužel situace, kdy řidiči ani v neexponovaných časech/mimo centrum nečekají a jedou si prostě jen podle not, zažívám téměř denně. ukázkovým příkladem je přestup z/na 23 ve stanici malovanka. ve směru dc je to celkem dobrý (díky JŘ a relativně pravidelnému provozu), zato zc je podíl "slušných" řidičů podle mé zkušenosti méně než 50%. dalším příkladem je hradčanská - zdejší specialitou je, že 25 dc zavře dveře až v momentě, kdy 18 dc dorazí do stanice, a pak čeká o pár metrů dál na světla.
vrcholem všeho je, když řidič 22 nepustí před sebe zpožděnou 23 z královky. jednak je pak 22 po vynechaném spoji narvaná, navíc svým couráním zdržuje prázdnotou zející 23, která by nějakou tu minutu mohla nahnat.
Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
 
Založen: 15.7.2004 22:10
Bydliště: M22 / U8

Odeslatod Návštěvník v 28.6.2006 13:35

radek31 napsal:... (teda apsoň na mezinárodních trasách mají hodně nadstandardní platy)...
Souhlas, ale taky na rozdíl od Vás musí umět jazyky, to se musí zaplatit!!! 90% řidičů tramvají, neumí ani základní věci v angličtině, jako linka, přestup, čísla... :lol:
Návštěvník
 

Odeslatod radek31 v 28.6.2006 13:30

demon napsal:rozšířené zábavě řidičů, kdy v okamžiku kdy si všimnou, že by někdo chtěl přestoupit do tramvaje před nimi, začnou prodlužovat stanicování, začnou jen velmi zlehka našlapovat jízdu a zásadně zastavují až u sloupku.
to je smutné, ale jako cestující jsem to naštěstí moc často nezažil - i když Pobřežní cesta, když jsem v 16 a 3,17,31 ujíždí před nosem ... to taky moc nepotěší
a jako řidič se vždy snažím, aby lidem přestup vyšel - samozřejmě nebudu u toho porušovat předpisy, takže když ten přede mnou jede ostře, tak to holt nejde
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod radek31 v 28.6.2006 13:26

a jak řidič 12 nebo 18 pozná, že do křižovatky nevjela 22 nebo 23 a nezasekala průjezd autům a přechod pro chodce? nepozná

ad střídané přestávky - největší radost z nich mají odboráři, protože na ně je potřeba hodně řidičů (a na ty s přechodem na jiný vůz prý ještě víc) - a víc řidičů = větší moc odborů nad podnikem

průvodčí? nevím, vlakem moc nejezdím - každopádně průvodčí při tom zase nedělá jednu maličkost - NEŘÍDÍ VLAK! sakra jak to můžeš porovnávat? nemluvě o tom, že si vydělá víc než řidič tramvaje a nemá ani zdaleka takovou odpovědnost (teda apsoň na mezinárodních trasách mají hodně nadstandardní platy)
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod demon v 28.6.2006 13:20

radek31 napsal:...v centru, kde je člověk rád, když občas chytne světla si nikdo nemůže dovolit čekat 2 cykly, kdyby si náhodou někdo chtěl přestoupit...

Tohle taky asi neni ten správnej případ, ale uvedu jiný...
Před pár lety, když jezdili na konečnou ÚDH společně l.7 a 11 odhadem tak 80% lidí jezdilo l.11. Pak došlo ke zkrácení l.11 na ČNK, bylo 80% lidí nasr... poprvé. Podruhé se nasr... když zjistili že l.11 jede dle JŘ ve směru ÚDH vždy minutu až dvě po l.7. A potřetí se nasr... když přišli na to, že v reálu by díky vcelku pravidelnému zpoždění l.7 na ní mohl vyjít přestup, ale nevyjde díky vcelku rozšířené zábavě řidičů, kdy v okamžiku kdy si všimnou, že by někdo chtěl přestoupit do tramvaje před nimi, začnou prodlužovat stanicování, začnou jen velmi zlehka našlapovat jízdu a zásadně zastavují až u sloupku. Totéž zažívám každé ráno při pokusech o přestup ze spožděné l.6 na předjetou l.7 v úseku Otakarova - KN. Taky nedojede a nedojede, jen se střídá o sloupek... Podotýkám že v tu dobu ještě vesměs světla nesvítí a tramvaj jede stále po hlavní.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod K-M v 28.6.2006 13:13

radek31 napsal:KM
btw už jsi někdy seděl v kabině tramvaje? asi ne,

No jasně že ne, protože jinak bych měl přesně ty samý názory jako ty :-) Já neříkám že tohle všechno co píšeš nechápu, já jen říkám, že se to bude muset měnit. Střídaný přestávky jste taky brali jako nesmysl a už je tu máte. A já jsem vás na ně připravil, chichichi.
K-M
 

Odeslatod K-M v 28.6.2006 13:09

ad R31: Tak na Malostranské ZC kdyby v deset večer 12 počkala na 18, tak neblokuje nic a tý radosti mezi kaštanstvem, co by bylo. Jistě leckde to nejde, ale těch míst, kde to jde, je daleko víc.
Při vší úctě k tramvajákům mám pocit, že průvodčí ČD už jsou (asi pod tlakem busové konkurence a pod tlakem veřejného mínění o ČD jako o černé díře) trošku dál a osobákem do Pardubic by tě neposlali, když vědí, že ho v Pečkách předjede rychlík, který z Prahy jede o 10 min. později než ten osobák. Pokladní ČD si už taky nedovolí prodat dvě samostatné jízdenky a neupozornit, že "skupina" už jsou i dvě osoby nebo jízdenku jen TAM aniž by se nezeptala, jestli nejede náhodou člověk taky zpět, protože na to je sleva nikoliv nevýrazná. Ještě musíte u DP trochu dospívat a růst, zdá se mi.
K-M
 

Odeslatod radek31 v 28.6.2006 13:07

KM - on je hlavní rozdíl v naší náplni práce - my máme jako primární úkol řízení a ne vykecávání - to je až doplněk
od stolu se krásně hodnotí, co komu měl řidič říct, ale on v tu chvíli (obecně, nemusí se jednat o bábu na Masaryčce) řeší jak je na tom s časem (aby někoho nepodjel, nebo naopak nebyl moc pozadu), sleduje případné SSZ, nástup cestujících, potřebuje uvolnit zastávku pro další tramvaje atd.
takže rychlá informace a jet do háje a ne 2 minuty vysvětlovat někomu, že jinou tramvají ušetří pár minut

btw už jsi někdy seděl v kabině tramvaje? asi ne, protože to bys pak chápal, že řidič často ani netuší jaká linka to za ním vlastně stojí, protože z tramvaje za sebou většinou vidí jen zpětné zrcátko

až budeme mít na každé trase o 30% víc času, tak se budu v každé zastávce s radostí vykecávat s turistama, teď jim musí stačit základní informace
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod radek31 v 28.6.2006 12:57

K-M napsal:S dovolením (vlastně bez dovolení, ale autor se jistě nebude zlobit) kopíruji opakovaný poznatek z linky č.10. Máte vysvětlení shodné s tím co citovaný autor ?
CIT:
"Tak zase trochu jinam. Před chvílí jsem si to ověřil s tou l. 10.
Vosmíkových 23:36 (+2, JŘ 23:38)
Želivského 23:52 (0, JŘ 23:52)
Šumavská 23:58 (+2, JŘ 0:00).
Takže jsou opravdu mimo jízdní doby."
co je na tom nepochopitelného? už jsem to tam psal jednou
kontrolní bod je Vychovatelna (s čidlem), Krejcárek (bez) a Želivského (s čidlem) a pak až Štěpánská (s čidlem)
u ostatních zastávek řidič netuší v kolik tam má být
takže z Vychovatelny jel načas 23:35, měl kliku na SSZ Bulovka a málo lidí, takže na Vosmíkových byl trochu napřed - ze Želivského jel opět přesně atd.
Když spoustu řidičů prostě ani nenapadne (natož aby to realizovali), že by mohli počkat v zastávce na tramvaj za sebou, notabene když jí na předchozí křižovatce vidí
někdy to jde a někdy ne - už jsem ti to psal x-krát - nemůžeš blokovat křižovatku, jen proto, že děláš "přestup" - viz. Malostranská, Újezd, Lazarská, I.P.Pavlova .................
samozřejmě jiná věc je počkat třeba na Kavalírce ZC, nebo Pobřežní cestě ZC
ale v centru, kde je člověk rád, když občas chytne světla si nikdo nemůže dovolit čekat 2 cykly, kdyby si náhodou někdo chtěl přestoupit

také s tím nepočítají jízdní řády - dokud bude tak málo času jako je teď, tak je samozřejmě nesmysl připravovat se zbytečným čekáním o dlouhé minuty - od toho je jízdní řád, aby se tam ten přestup zapracoval

Když řidič 5 u Masaryčky odkývne bábě, že přece jede na Výstaviště, když to tam má napsané a neprozradí ji, že za ním stojící 14 tam bude rychlejc, tak co si myslet..
kam ta bába tak strašně spěchá, že jí řidič bude hnát do jiné tramvaje, jen kvůli pár minutám? to vysvětlování by možná zabralo víc času než rozdíl v jízdní době - uvědom si, že ne každému to dostatečně rychle myslí (spíš naopak) a takové vysvětlování se většinou protáhne - na to prostě není čas, je potřeba vyklidit zastávku pro další tramvaje
když se mě v tramvaji l. 6 "bába" zeptá jestli jedu na Karlák, taky jí neporadím, aby si na Andělu přestoupila na 4 nebo 10, ale prostě jí tam odvezu a nazdar bazar
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

PředchozíDalší

Zpět na Archiv

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron