Stránka 68 z 75

Napsal: 20.10.2006 13:05
od radek31
pokud si to přečteš pozorně, tak se to týká situace v ranní špičce, kdy jedna linka jede o víc než 2 minuty zpožděná a tím pádem se nabalují problémy
a celé to zdržení je pouze kvůli SSZ Újezd a zácpě IAD na Malé Straně
pokud každý jede rozumně a nevytváří svévolně zpoždění tak se to moc nestává

btw jediný důvod, proč tramvaje přijíždějí na Anděl hromadně jsou SSZ (Bertramka má 1-2 minuty dlouhý cyklus podle situace a na Knížecí má 1-4 minuty dlouhý cyklus, Zborovská 1-2,5 minuty a Arbesovo nám. 1-3 minuty + IAD v profilu - a je to snad vina tramvají? ne, mohou za to PČR a úředníci)

ad poloviční interval - no lepší je to jak kdy
pokud se stane nehoda v zastávce Motol, tak l.9 a 10 alespoň 15 minut nepojede, zatímco 4 a 16 ano - takže cestující na Národní třídě to imho poznají, ale ti na Karláku zase tak moc ne - to má taky něco do sebe

Napsal: 20.10.2006 12:57
od K-M
radek31 píše: ale to je při tomto intervalu normální - hlavně KM navrhni omezení vypravení,?
Ale to není pravda. Jedna linka o nízkém intervalu a stejnými faktory zpoždění bude pravidelnější než dvě linky o dvojnásobnym intervalu ale různými faktory zpoždění. Na 9 nikdo nepozná, jestli jede včas nebo ne, ale na 4/10/16 to pozná každý.

Napsal: 20.10.2006 12:54
od K-M
Ale není to lež. Sám píšeš: tu přede mě vjede něco, támhle přede mě vjede něco jinýho, jinde já vjedu/nevjedu tomu a tomu.
Ty máš, R31, výborný praktický pozorovací a popisný talent, leč nikoliv analytický :-) Nic ve zlym :-)

Napsal: 20.10.2006 12:49
od radek31
K-M píše:Koukám, že nám tu nastává stav, kdy se MHD (tramvaje) zdržuje už i sama mezi sebou. S tím se bude muset něco dělat. Hádejte. :twisted:
to je zase lež jako věž
tramvaje se sjíždějí jen díky IAD a hlavně SSZ - rozhodně není příčinou přehnaný počet tramvají - pokud by byla alespoň minimální preference, tak se to dít nebude - stačí se podívat na Ohradu, od rekonstrukce, kdy se spustil nový program na SSZ, tam tramvaje jezdí v pohodě a bez front (zdržování) a přitom jde o jednu z nejfrekventovanějších křižovatek
samozřejmě občas to tak vyjde i v jízdním řádu, ale to je při tomto intervalu normální - hlavně KM navrhni omezení vypravení, sice jsou tramvaje narvané už teď, ale proč do vrchovaté tramvaje nenamačkat ještě pár lidí, že? kdy už pochopíš, že MHD nemá být vagon dobytčák narvaný k prasknutí, ale důstojný prostředek k přepravě cestujících?

Ad Barrandov

Napsal: 20.10.2006 12:26
od 8729
Cca 80% řidičů jedoucích ve špičce z Barrandova jede na Barrandově napřed a na Smíchově je už o minutu zpožděnejch... Anděl zase stihnou, ale jenom pokud jim padnou čočky Na Knížecí... Hm... Kde je asi chyba? Jo a Sídl.Barr - Geologická dělaj závodníci za 3 minuty a ne za 5 jak je v JŘ a pak se stejně čeká v Hlubočepích.
Ale stejně jde spíš jenom o princip, člověk by si zkrátka měl dávat rezervu - jako ve všem...

Napsal: 20.10.2006 10:58
od K-M
Koukám, že nám tu nastává stav, kdy se MHD (tramvaje) zdržuje už i sama mezi sebou. S tím se bude muset něco dělat. Hádejte. :twisted:

Napsal: 19.10.2006 22:21
od radek31
pawel píše:radek31: řidiči nevědí, v kolik přesně mají být na které zastávce? takže mají k dispozici jen časy na KB? to mě celkem překvapuje, nastupuji u kaštanu a tramvaje zde jezdí (dc) na minutu přesně, KB je ale až na malovance.
řidič zná POUZE časy v zast., kde je kontrolní bod - ostatní může tak maximálně odhadovat, ale na to většinou není v provozu čas
takže v tvém případě Bílá Hora - Vypich - Malovanka - Hradčanská/Královský letohrádek (pokud je tam ještě bod, dlouho jsem neměl 22 nebo 23) atd.

pokud to vychází, znamená to pouze, že jsou dobře nastavené jízdní doby

Napsal: 19.10.2006 22:13
od pawel
radek31: řidiči nevědí, v kolik přesně mají být na které zastávce? takže mají k dispozici jen časy na KB? to mě celkem překvapuje, nastupuji u kaštanu a tramvaje zde jezdí (dc) na minutu přesně, KB je ale až na malovance.

Napsal: 19.10.2006 22:03
od radek31
hmm to je velmi veselé moralizování od PC, ale v provozu je to o něčem jiném
vezmeme si jako příklad cestu Barrandov-Malostranská

1) jedu podle sebe odjezd 6:58:00 s l. 20, příjezd na Újezd 7:19:30, odjezd 7:20:00 (abych stihnul SSZ, tam jde o sekundy), Malostranská 7:27:00 (+1 kvůli IAD), cestující stihne 7:29 metro A
cestující, který přišel 6:58:30 tramvaj nestihnul, jel v 7:02:00 s l. 12 (taky slušný řidič, který jezdí načas) a na Malostranské stihnul metro v 7:35

2) jedu podle iamguda nebo demona - odjezd 6:58:55 - tím pádem Újezd 7:22 (vjela mi tam zpožděná 6 a načas jedoucí 9), čekání na SSZ za l. 9, 7:23 odjezd ze SSZ Újezd, bohužel přede mnou lehce zpožděná 22, takže Malostranská 7:31:30 - metro bohužel jede 7:32, takže to nevyjde, tak pojedu metrem 7:35 (když jdu do metra, tak za sebou vidím prázdnou l. 12, kterou jsem už začínal zdržovat)
l.20 pak pokračuje zoufale zpožděná, navíc jí tam vjede v 7:31 o minutu zpožděná l. 18 (ta tam je snad vždycky!) a na Hradčanské 26 + jako bonus na PM linka 2 - výsledek je super zpoždění

takže v 1. případě tu máme desítky/stovky relativně spokojených pasažérů (které štve pouze IAD u zast. na Knížecí a hlavně na Malé Straně) a jednoho, který je naštvaný, ale přitom by mu nijak nepomohlo stihnout dřívější tramvaj - jede stejným metrem v 7:35
v 2. případě desítky/stovky nakvašených cestujících, kteří jsou pozdě na všech přestupech a cesta do práce/školy jim trvá o mnoho minut déle (a víme, jak je příjemné se ráno mačkat v tramvaji - koho by bavilo to provozovat o 5 minut déle než je nutné?)

jistě budeš říkat, že to je blbost, že takhle by to nebylo, ale pleteš se
takhle by to s velkou pravděpodobností proběhlo, jezdím v provozu 20-23 dní každý měsíc průměrně víc než 9 hodin každý den a je to vždycky stejné - kdo se s tím sere na začátku trasy, tak má na konci nepřijatelné zpoždění

Napsal: 19.10.2006 21:41
od demon
radek31 píše:cestující nechce být na Smích. nádr. zbytečně o minutu později, protože mu ujede metro
nechce být o minutu později na Andělu, protože mu ujede 4/7/9/10

nejlepší způsob jak jet načas je být přesně na prvních 2 nebo 3 kontrolních bodech, protože jinak se zpoždění stále načítá
No jasně, cestující nechce být později na Smíchově ani na Andělu, ale když mu ta tramvaj o minutu ujede už na Barrandově, tak je mu prd platný, že je ta tramvaj na tom Andělu načas, když on dřepí na stanici a čeká na další !!!
Nejlepší způsob jak jet načas je být přesně na všech stanicích, páč kaštani na nějaký kontrolní body zvysoka séř...
A fakt nechápu že tady přiznáváš, že víš o tom že jezdíš předjetý, ale víc než nějaký lidi tě zajímaj kontrolní body.
Asi jako kdybych já vědomě vyráběl zmetky jenom proto, že mi to nakazuje technologickej postup. A že sou v nich často perly... :x

Napsal: 19.10.2006 21:37
od radek31
nesouhlasím, tramvaj jedoucí načas = tramvaj s co nejmenším zpožděním a nejmenší zpoždění je <5s

něco jiného je jet načas a něco jiného s povoleným zpožděním!!!
Doprava přesná - vlaky jezdí přesně podle jízdního řádu s povolenou časovou odchylkou.
Povolená časová odchylka od stanoveného vlakového jízdního řádu je v rozmezí od 0 sekund pro předjetí až po 179 sekund pro zpoždění.

Napsal: 19.10.2006 20:57
od 8750
radek31 píše:Z<75s je minutové zpoždění a NE tramvaj jedoucí načas
Z<5s je tramvaj jedoucí načas!!!
Nechci se tu nádat, ale tramvaj jedoucí načas má Z<179s, pokud to bereš takhle. S návrhem ubrání minuty na Barrandově a přídání u Knížecí souhlasím.

Napsal: 19.10.2006 20:32
od radek31
je vidět, že to ani po několika pokusech o vysvětlení stále nechápeš :-(
cestující nechce být na Smích. nádr. zbytečně o minutu později, protože mu ujede metro
nechce být o minutu později na Andělu, protože mu ujede 4/7/9/10

nejlepší způsob jak jet načas je být přesně na prvních 2 nebo 3 kontrolních bodech, protože jinak se zpoždění stále načítá

problém je pouze v tom, že někdo dal zbytečně minutu navíc do JŘ pro cestující, protože řidič ten JŘ nemá a nevidí v kolik má být třeba na zastávce K Barrandovu - každý zná pouze odjezd a pak až Hlubočepy, Anděl, .....

stačí opravit JŘ pro cestující, ubrat minutu v úseku Sídl. B - Pol. B a přidat jí mezi Na Knížecí a Anděl - na metru budou všichni včas a iamgud (který tam stejně nikdy nejezdí) bude spokojený

dementní prodloužení jízdní doby v úseku, kde to není potřeba (Barrandov-Anděl) a naopak ubírání tam, kde to potřeba je (třeba Újezd-Hradčanská), chápe asi jen někdo nahoře

co sis to vzal do hlavy, že tramvaje mají jezdit zpožděné? píšeš to snad každý den
Z<75s je minutové zpoždění a NE tramvaj jedoucí načas
Z<5s je tramvaj jedoucí načas!!!

Napsal: 19.10.2006 19:42
od I.am.good
:?: Když si problém na tom Barrandově uvědomujete, tak proč jako profesionálové nejedete tak, aby to vyšlo akorát? Tak z té konečné vyjedu skutečně v záverečných sekundách odjezdové minuty a pak mi to vyjde, ne? Jo, když vyrazíte na vteřinu přesně, tak pak na poliklinice jste skutečně už třeba napřed.... A přitom to řešení je fakt tak snadné, jenom se o půl minuty pozdržet na odjezdu....

Napsal: 19.10.2006 19:33
od Tom 11
No ten Barrandov docela jde,to je fakt.Ale stejně by se to mělo trochu zlepšit.Ty Modřany tam někdy chybí JŘ takže se tam nedá zjistit kdy tramvaj jede.Tam není divu,že JŘ chybí protože pokud jedete v sobotu hlavně přes zastávky Pobřežní cesta,Přístaviště tak tam je každý týden rozflákáná budka.Hlavně tedy rozbitá skla,vylámané tabule s informacemi a poničený zastávkový sloupek.Dělají to hlavně takový ti co jezdí na Točnou (konečná l.č.173) a dále až na Dolní Břežany...(l.č.341,342) ty autobusy taky vypadají...