2 KM - ad říjnový Dpkontakt
článek p. Šurovského byl pro mě velkým zklamáním, protože některé postřehy jsou fakt mimo
1) argument, že když 80% vlaků je předjetých na 3 barrandovských zastávkách po sobě, tak ujíždíme 80% cestujících - co je to za kravinu? když je 80% vlaků předjetých (každý jen o pár vteřin), tak neujíždíme nikomu
běžná jízdní doba Geologická - Hlubočepy je něco málo přes 3 minuty (s nástupem a výstupem v Hl.), takže je logické, že řidič tam chce být včas -> takže odjíždí z Geologické cca 3-3,5 minuty před časem Hl. a tím pádem o 1-30s předjetý - to ale neznamená, že někomu ujíždíme, protože každého případného běžce je vidět na slušnou vzdálenost (50m)
řešení - ubrat minutu v úseku Barrandov-Hl., zrušit kontrolní bod HL. (bude zbytečný, nikdo tam nebude čekat na čas) a přidat minutu do úseku Na Knížecí - Anděl -> výsledek: tramvaj pojede celou trasu +1 a na Andělu bude chvilku čekat do času - nebudeme dráždit lidi čekáním v Hl. a na metru budou o 30-60 vteřin dřív
2) celá ta tabulka byla silně tendenční, protože tam jsou 3 barrandovské zastávky, které mají samozřejmě stejné výsledky a pak pár dalších bezproblémových, kde se očekává malé předjetí
současný systém kontrolních bodů je jediný důvod, proč je někde takové předjetí - každý řidič ví, že když pojede pomalu ze začátku kontrolního úseku, pak už to nedožene, takže si radši trochu najede a pak těch pár sekund počká v zastávce
3)
Smutným příkladem je i zastávka Koh-i-noor do centra. Na jaře zde byl zrušen kontrolní bod a přesunut do zastávek Oblouková a Vršovické náměstí. Od té doby na tomto významném přestupním
uzlu ujíždíme 40,6 % cestujících a proto se nabízí otázka, zda zrušení kontrolního bodu bylo to správné „řešení“ a nebo spíše mělo
dojít k úpravě jízdních dob.
totální blbost - každé předjetí o pár vteřin neznamená ujíždět 40% cestujícím
a hlavně! p. Šurovský zapomněl dodat, jak se změnila situace na Obloukové a Vrš. nám. - vsadím se, že je tam řádově méně opožděných spojů - Koh-i-noor byl tragický případ kontrolního bodu - řidič odčekal pár vteřin v zastávce, zatím přišel o cyklus SSZ (bez preference, projede jen 1 tramvaj a trvá minutu) a na další zastávce byl o 1,5 pozdě
ten článek se bohužel hrubě nepovedl - je zjevné, že si autor vybral údaje co se hodí do krámu a interpretoval je tak, aby mu to "vyšlo"
ad KM
rozdílné od praxe, kterou tu mnozí popisují: Výrazné množství nadjetí je např. na Červeném Vrchu, Petřinách, Florenci, Kavalírce Z CENTRA!!! Co vy na to?
tak to je normální lež
Petřiny a Florenc tu nikdo nejezdí (možná Dušan, ale ten tu nic takového nepsal), takže je ani nemohl popisovat
Kavalírka je jasná, tam je trvalé předjetí kolem 10-15s - co je na tom divného, když tam jezdí v převaze linka 9, která má na celé trase dost času?
ČV - linka 2 a 26 jsou trvale předjeté, takže l. 20 to neovlivní
KM prosím přestaň kecat!
systém kontrolních bodů v současnosti není dobře nastaven - pár příkladů:
a) l. 16 odstojí minutu na Štěpánské, aby pak získala 2 a více minut zpoždění na světlech KN a Pal. nám. a většinou přijede na Pod. vod. 5+ !!! přitom by stačilo vynechat zbytečný kontrolní bod Štěpánská DC
b) l. 12,20 odstojí minutu na Újezdu, pak jí o pár sekund utečou světla tamtéž a výsledek: l. 20 je o 3-5 pozdě na Hradčanské a l. 12 je podjetá l. 15 na Strossu - přitom Újezd je kontrolní bod jen pro linky ve směru Hellichova Šv. div. a zdržuje tak ostatní co chtějí odbočit
c) l. 7,9,10 odstojí minutu na Voz. Motol ZC, když všichni cestující jedou na Motol nebo Řepy a zast. VM nikoho nezajímá a na konečnou přijede zbytečně o 1 pozdě
d) linka 10 odstojí 1-2 minuty na Krejcárku, na Palmovce je o 1 minutu pozdě a na Vychovatelně o 2 - zbytečně, stačilo by upravit jízdní doby
e) l. 7 má neskutečně málo času v úseku Oblouková - Svatoplukova, kde nabere zpoždění co pak nejde dohnat, ale nikoho to nezajímá
f) l. 20 odstojí 1-1,5 minuty na Dejvické, pak se žene ke křižovatce VN a stejně jí o pár sekund předjede 8 (v 90% případů), takže na Hradčanské (SSZ) je o 2 pozdě (Prašný most propustí pouze 1 tramvaj během cyklu) a nemá šanci to dojet
atd. atd.