Stránka 74 z 75

Napsal: 28.6.2006 13:39
od MOp
Tuto možnost si musi nejprve osvojit pracovnici v kancelarich DP, kteri reaguji na stiznosti a podnety cestujicich. Paklize oni nebudou pres vedouci cinitele ve vozovnach buzerovat ridice za veci, ktere nejsou proti nicemu, ale naopak lidem pomahaji, nebudou se ridici bat odpovedet jinak nez "Ano jede".. To si musis KM uvedomit..

Napsal: 28.6.2006 12:22
od K-M
MOp píše:A z jakého důvodu by měl na otázku "Jedete na Výstaviště" odpovídat, že tam 14 bude dříve? Z morálního hlediska? Stačí přeci přitakat, obzvláště když to je pravda. Kdyby odpověděl jak říkáš, bábu by ještě vylekal touto informací navíc (kterou vlastně ani nepožadovala), narušil by jí naučenou cestu, ta by omylem sedla na něco jiného, a ještě by napsala stížnost, že jí blbě poradil! A kdo by byl potrestaný? Důchodce nebo řidič?
No hochu, tak s tímhle přístupem doufám že nikdy u DP ani u jakékoliv jiné služby placené z mé kapsy pracovat nebudeš. To je totiž přesně o té "stavovské cti", "hrdosti na podnik" "péči o dobré jméno zaměstnavatele" "reprezentaci" a podobně. Já vím, že na všechny tyhle kecy může tramvaják podle tvého pojetí kašlat, protože za to není placenej. A to je omyl. Jednak JE za to placenej, jednak by mělo být jeho ctí, aby poradil to nejlepší. Dokud si bude jediný tramvaják myslet to co ty, nebude možno s nimi zacházet jinak, než jak se s nimi zachází. To sem se ale hodně nas*al. (I když, chápu tě. Já si před deseti lety myslel o našich klientech totéž. Kdybych si to ale myslel dodnes, nebudu už ani v jedno ze svých dvou zaměstnání).

Napsal: 28.6.2006 12:17
od MOp
K-M píše:Když řidič 5 u Masaryčky odkývne bábě, že přece jede na Výstaviště, když to tam má napsané a neprozradí ji, že za ním stojící 14 tam bude rychlejc, tak co si myslet.... :x
A z jakého důvodu by měl na otázku "Jedete na Výstaviště" odpovídat, že tam 14 bude dříve? Z morálního hlediska? Stačí přeci přitakat, obzvláště když to je pravda. Kdyby odpověděl jak říkáš, bábu by ještě vylekal touto informací navíc (kterou vlastně ani nepožadovala), narušil by jí naučenou cestu, ta by omylem sedla na něco jiného, a ještě by napsala stížnost, že jí blbě poradil! A kdo by byl potrestaný? Důchodce nebo řidič?

Napsal: 28.6.2006 11:52
od K-M
Hele, ale to je trochu uzavřenej kruh. Teď nebudeš souhlasit, ale trochu si za to můžete sami. Když spoustu řidičů prostě ani nenapadne (natož aby to realizovali), že by mohli počkat v zastávce na tramvaj za sebou, notabene když jí na předchozí křižovatce vidí a musí se jim to předepsat do jízdních řádů aby se to dalo vyžadovat a kontrolovat, tak se nedá spoléhat na to, že to jsou myslící bytosti i v jiných případech. No a když je takových většina, tak pak těch pár aktivních celkem logicky není bráno vážně.
Když řidič 5 u Masaryčky odkývne bábě, že přece jede na Výstaviště, když to tam má napsané a neprozradí ji, že za ním stojící 14 tam bude rychlejc, tak co si myslet.... :x

Napsal: 28.6.2006 11:09
od Petr
K-M píše:Tak to je smutný. :(
Je to smutný, ale systém řidiče degradoval do podoby nemyslícího stroje. Pokud nahlásíš nějakou závadu, dozvíš se, že to prověří, což znamená v lepším případě "povídej si co chceš, stejně nevěříme, stejně zkonstrolujeme" v tom horším "kašleme na to". Kdežto u stížností cestujících se vše prověřuje, protože se musí. A oddělením stížností jsou prověřovány i takové zhovadilosti, kdy si cestující stěžuje, že procházel podjezdem, přijela tramvaj, zastavila, řidič otevřel dveře a vychrstl na něj kýbl špinavé vody, kterou vytíral tramvaj... :roll:

Napsal: 28.6.2006 10:46
od K-M
Petr píše:Bohužel vše funguje tak, že stížnost od cestujícího má větší váhu, než informace od řidiče. To jen tak na okraj.
Tak to je smutný. :(

Napsal: 28.6.2006 10:30
od Petr
K-M píše:Radek31: Můžu telefonovat a psát stížnosti, ale přeci jen v tomto případě oznámení od člověka, kterému se takto brání v práci bude trochu jiná úroveń než prostá stížnost. A samozřejmě jedna stížnost nic nezmůže, příslušní (dispečink, olicie, politici) musí mít pocit že je to stav trvalý a permanentní (což bývá, resp.je). Když napíšu já, že popeláři zdrželi 5 souprav během 10 minut v každém směru, je to jiné, než když 10 řidičů nahlásí, že je blokují popeláři.
Akribius: Ale no tak. Jsem příznivec MHD ale v okamžiku kdy bezmocně zírám na 50 metrů vzdálenou zastávku, kam pojedu 5 minut a na řidiče tramky, který je naprosto v pohodě, přemýšlím, že se vrátím pro auto a připojím se k těm blokujícím. A ti co nejsou příznivci MHD to skutečně udělají. Mimochodem, za tou 25 se utvořila kolona dalších 4 lhostejných řidičů. Být v té čtvrté tramvaji (příčina je vidět i z té čtrvté) roztrhnu dveře a vystoupím. To bys chtěl?
Bohužel vše funguje tak, že stížnost od cestujícího má větší váhu, než informace od řidiče. To jen tak na okraj.

Napsal: 28.6.2006 9:16
od K-M
Radek31: Můžu telefonovat a psát stížnosti, ale přeci jen v tomto případě oznámení od člověka, kterému se takto brání v práci bude trochu jiná úroveń než prostá stížnost. A samozřejmě jedna stížnost nic nezmůže, příslušní (dispečink, olicie, politici) musí mít pocit že je to stav trvalý a permanentní (což bývá, resp.je). Když napíšu já, že popeláři zdrželi 5 souprav během 10 minut v každém směru, je to jiné, než když 10 řidičů nahlásí, že je blokují popeláři.
Akribius: Ale no tak. Jsem příznivec MHD ale v okamžiku kdy bezmocně zírám na 50 metrů vzdálenou zastávku, kam pojedu 5 minut a na řidiče tramky, který je naprosto v pohodě, přemýšlím, že se vrátím pro auto a připojím se k těm blokujícím. A ti co nejsou příznivci MHD to skutečně udělají. Mimochodem, za tou 25 se utvořila kolona dalších 4 lhostejných řidičů. Být v té čtvrté tramvaji (příčina je vidět i z té čtrvté) roztrhnu dveře a vystoupím. To bys chtěl?

Napsal: 28.6.2006 9:08
od K-M
S dovolením (vlastně bez dovolení, ale autor se jistě nebude zlobit) kopíruji opakovaný poznatek z linky č.10. Máte vysvětlení shodné s tím co citovaný autor ?
CIT:
"Tak zase trochu jinam. Před chvílí jsem si to ověřil s tou l. 10.
Vosmíkových 23:36 (+2, JŘ 23:38)
Želivského 23:52 (0, JŘ 23:52)
Šumavská 23:58 (+2, JŘ 0:00).
Takže jsou opravdu mimo jízdní doby."

Napsal: 27.6.2006 22:20
od adam_r
radek31 píše:samozřejmě dispečink je pro PČR a MP naprosto stejný póvl jako běžný občan, takže asi už je nebaví za sebe dělat blbce
Tady opravdu staci jen chtit. DP patri mestu a mestska policie patri mestu - to znamena ze dispecink DP neni pro MP na stejne urovni jako obyc clovek. Takze staci jen aby clovek na "spravnem" miste zadal ukol (a nemusi to rozhodne byt nekdo vysoko postaveny) a odtahovaky budou jezdit o 106, a jeste se na tom vydelaji penizky do rozpoctu.

Napsal: 27.6.2006 19:23
od Akribius
No ale lepší je přece stanovit větší tlak na řidiče tramvají.Takže je trestat za to,že jsou pozdě.A pořádně.
Nechápu jen,jak příznivec MHD,což K-M je tohle může napsat.

Napsal: 27.6.2006 16:47
od pawel
taková zpoždění jsou na 15/25 i jiných linkách běžná. kde žiješ, km?

Napsal: 27.6.2006 15:58
od radek31
kde to může nabrat? asi už jsi dlouho nejel úsek Bulovka - Palmovka
každé ráno/dopoledne je to tam tragické - auta všude
PČR i MP na auta parkující méně než 3,5m od kolejí totálně kašle, takže dispečinku se tak maximálně vysmějou - viz. úsek Orionka - Blanická - nikdy tam nedají ani jednu pokutu

"kdyby zazvonil, auta by se seštosovala a on projel dříve." - ha ha, naivko - naopak když zazvoníš, tak si tě často vychutnají ještě víc (já se teda zazvonit rozhodně nebojím :-), ale taky záleží na situaci a jestli tím něco získáš - když prostě nemají kam uhnout, tak to nemá cenu)
btw proč to nezavoláš na MP ty, když ti to vadí? trochu alibismus - ať se postará někdo jiný
samozřejmě dispečink je pro PČR a MP naprosto stejný póvl jako běžný občan, takže asi už je nebaví za sebe dělat blbce

PČR si každý den hraje ráno + dopoledne se SSZ v okolí Na Knížecí a myslíš, že někoho zajímá, že tam stojí 6 souprav za sebou, protože pouští tramvaje pouze pár sekund jednou za 2-4 minuty? že tam si tam hajzlové v autech na kolejích dělají druhý pruh? ještě jsem tam nepotkal policajta, aby to řešil

Napsal: 27.6.2006 15:46
od K-M
Ono by to chtělo asi i trochu aktivity a vědomí reprezentace podniku.
Včera 10/25 na Kamenické od Kobylis +7 minut (kde to proboha může nabrat, Akribius to nebyl :-) ) a před Letenským náměstím několik aut na kolejích, která chtěla odbočit do Ovenecké a následně do Veletržní. Řidič zastavil a v klidu čekal za nima. My čekali taky, zastávka 50 metrů na dohled a "jeli" jsme to 5 minut. Vůbec nebyl nervózní, že už i tak má 7 minut a byl dost v pohodě. Zřejmě je na něj (a řidiče vůbec) stále ještě malý tlak.
Krátkodobé řešení: kdyby zazvonil, auta by se seštosovala a on projel dříve.
Dlouhodobé řešení: auta stojí na kolejích protože u chodníku parkují jiná, která tam parkovat nesmí (3,5 metru od kolejí). Kdyby byli řidiči aktivní a trošku je trápilo, že to čekání poškozuje jméno DP i MHD, hlásili by zdržení a důvod dispečinku. Dispečink by to po čase přestalo bavit a domluvil by se s policií. Ta by tam začala rozdávat pokuty - nedělala by nic jiného než svou povinnost. A tramvaje by mohly projíždět.
Bohužel, dokud každému bude vše takto jedno, a bude se starat jen jestli má 13 nebo 14 minut na konečných, budou lidi dále přesedat do aut.

Napsal: 16.5.2006 8:23
od Radek
Tady se míchá dohromady víc věcí:
1. reálnost jízdních dob.
2. "jízdní morálka" některých řidičů, kteří jezdí razantně, někdy i za cenu porušení předpisů a pak čekají u KB (pokud zrovna není víkend bez JŘ, o kterém se tady bavíme).
Cílem víkendu bez JŘ bylo řešit bod 1, ne bod 2. Leckde JD skutečně neodpovídají realitě, tak třeba mně dobře známá 18 je opravdu v centru směr Vozovna Pankrác vždycky napřed a vždycky se čeká.
Obecně vzato, pomohlo by zavedení více časových sfér, CHAPS jich umí tuším 9. Prostě ne všude odpovídá například pracovní den v podvečer víkendu a tak dále.