Na mě teda LEDkové transparenty působí mnohem moderněji, než flip-disc BUSE (to bych řadil tak do osmdesátých let).ElWapp píše:…transparenty s designem ala 90. léta…
Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Nejsou prachy na obnovu, proto přetahujou a musí se dělat obdoby tramvajových PO.9001 píše:Proto máme jak uvedl Radek Citybusy 13-14 let, proto má hodně kloubáků rok výroby 1996-1998, tedy taky 13 let.
Plánovaná životnost busu je samozřejmě podstatně nižší.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Proto máme jak uvedl Radek Citybusy 13-14 let, proto má hodně kloubáků rok výroby 1996-1998, tedy taky 13 let.demon píše:Autobus je prostě spotřební zboží na 5-7 let a sbohem, zatimco tramvaj tady bude strašit ještě za 20 let, tak možná proto...
Další věc je, že stejně do té tramvaje vrazíš jednou tolik peněz. U busu se snad dělají opravy typu PO, tedy komplet rozebrání a zase dání dohromady?
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Podle mě, u busů jde asi hlavně o cenu. Ale když si dám vedle sebe původní karosy, pak citybusy a nyní sorky, tak vzhledově jsou na tom velice dobře. Docela se jim to povedlo.ElWapp píše:Tedy nevím, jestli je to jen můj osobní názor plynoucí z nedostatku informací, ale přijde mi, že zatímco se s 15T Praha hodně "mazlí", jedná se o klimatizaci, řeší se nové vnitřní transparenty, celá tramvaj je designově na vysoké úrovni, výhledově možná bude wifi a televize, tak v sekci autobusů se prostě "něco" koupilo a hotovo. Nejen že SORky vypadají hodně levně (nic proti tomu, to je v pořádku, jde mi ale o to srovnání, kdy 15T naopak působí dost draze), často tam není rozumět rozhlasu, je to celé hranaté a schodovité, transparenty s designem ala 90. léta, vzduch se tam dostane leda v zastávkách, sedačky navzdory trendu opět látkové. A já se tedy táži, proč? Nové autobusy jiných dopravců působí o poznání lépe, proč to DPP tak odbyl?
Edit - tedy aby to bylo správně pochopeno, SORky mám celkem rád, ale jde mi o to srovnání, že jinému vozidlu je věnována o tolik větší pozornost a péče.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1545
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ač se to nezdá, tak nejstarší Citybusy jsou s námi už 14-15 roků. A, mým laickým okem, pořád nevypadají špatně. Kdo ví, jestli se nakonec nevyplatí investovat do kvality i u busů. Ale to je jen moje úvaha.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6713
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Autobus je prostě spotřební zboží na 5-7 let a sbohem, zatimco tramvaj tady bude strašit ještě za 20 let, tak možná proto...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Tedy nevím, jestli je to jen můj osobní názor plynoucí z nedostatku informací, ale přijde mi, že zatímco se s 15T Praha hodně "mazlí", jedná se o klimatizaci, řeší se nové vnitřní transparenty, celá tramvaj je designově na vysoké úrovni, výhledově možná bude wifi a televize, tak v sekci autobusů se prostě "něco" koupilo a hotovo. Nejen že SORky vypadají hodně levně (nic proti tomu, to je v pořádku, jde mi ale o to srovnání, kdy 15T naopak působí dost draze), často tam není rozumět rozhlasu, je to celé hranaté a schodovité, transparenty s designem ala 90. léta, vzduch se tam dostane leda v zastávkách, sedačky navzdory trendu opět látkové. A já se tedy táži, proč? Nové autobusy jiných dopravců působí o poznání lépe, proč to DPP tak odbyl?
Edit - tedy aby to bylo správně pochopeno, SORky mám celkem rád, ale jde mi o to srovnání, že jinému vozidlu je věnována o tolik větší pozornost a péče.
Edit - tedy aby to bylo správně pochopeno, SORky mám celkem rád, ale jde mi o to srovnání, že jinému vozidlu je věnována o tolik větší pozornost a péče.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Možné je všechno. Nicméně ne sama o sobě ale díky nějaké závadě (mělký žlábek či sjetá hrana, prasklá kolej...). On ten rozkmit okolku ve žlábku není zas tak velký a jestliže okolek dokáže vůz udržet i při vyšší rychlosti v oblouku (kde jsou příčné síly značné), proč by měl na rovině skákat ven jen proto, že se to "trošku vrtí" do stran?Vojta Tramvaj píše:Otázka: Když tramvaj lítá(po chemikovsku, Přesypává substrát) je možné, že by vykolejila? Dík
- tramvajka
- Uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: 11.8.2009 16:43
- Bydliště: Bohužel už u "S7"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Dnes na 3/15 .martyn píše:... od 18.4. je wifikachna nasazována na linku 3, v pracovní den přednostně na 19. pořadí...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
btw Myslím, že se tu ještě neobjevilo, že od 18.4. je wifikachna nasazována na linku 3, v pracovní den přednostně na 19. pořadí. Za info díky dobrým duším z provozovny Hloubětín
- Vojta Tramvaj
- Uživatel
- Příspěvky: 468
- Registrován: 25.8.2010 15:16
- Bydliště: Bohužel u "255002"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Otázka: Když tramvaj lítá(po chemikovsku, Přesypává substrát) je možné, že by vykolejila?
Dík
Dík
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jistě. Geolokační systém Google totiž moc nepočítá s tím, že by se AP pohybovalo. Naopak bere jeho polohu jako „pevný bod“. K posunutí navíc může dojít tehdy a jen tehdy, když se tramvaj dostane do blízkosti někoho s GPS-Wifi mobilem a zapnutou službou Mapy Google.milbi píše:O přesnosti se hovořit vůbec nedá, mám pocit, že je to trochu zaseklé
Ale nápad jako takový je to hodně zajímavý. Skoro jako můj bláznivý nápad, postavit si někde k TT soukromý sloupek s IRCOMMEM / přijmač rádiovýhybek a evidovat si průjezdy vozů
-
- Uživatel
- Příspěvky: 421
- Registrován: 16.5.2009 19:26
- Bydliště: Milovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
O přesnosti se hovořit vůbec nedá, mám pocit, že je to trochu zasekléJake píše:Wifi kachnu lze nyní "sledovat" na internetu. Není to nic moc přesného...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Wifi kachnu lze nyní "sledovat" na internetu. Není to nic moc přesného a pravidelně aktualizovaného, ale za zmínku to stojí. Informace na blogu tvůrce: http://codeasi.blogspot.com/2011/04/sle ... aj-na.html