Petr píše:cwapa píše:Víš co tak nerejpej, protože já tento průkaz mám. Bohužel jsem si nestačil napsat pořadí, ale číslo tramvaje mám a v kolik jela taky vím. Vážně uvažuji o tom, že si na dotyčného budu stěžovat, protože takový jedinec podle mne nemá vozit lidi.
Nechci se pana kolegy zastávat, občas bohužel mezi lidmi prostě vznikají konfliktní situace.
Jen si dovolím poznamenat, že dnešní odpolední linka 16 byl naprostý očistec. Díky zasekávajícím se SSZ na Palačáku, stržené troleji na Fidlovačce (a s tím souvisejícími odklony všeho přes Pavlák) se z úžasných obratových časů stávaly spíše záporné údaje. Pokud se vyřítil z kabiny, přikládal bych to tomu, že opravdu pospíchal na výhybku, aby rychle odjel. Ale nebyl jsem u toho, tak nevím. Jen vím, že dneska si prostě každý stěžuje na všechno a tramvaják je jeden ze snadných cílů. Chcete si zlepšit náladu? Stěžujte si na tramvajáka. Napište, že vám nezastavil v zastávce (přestože černá skříňka prozradí, že zastavil, dokonce jako druhý i první, dvakrát otevřel dveře) a už to jede. Tramvaják bude muset psát vyjádření, i když je jasný, kdo má pravdu a bude to.... ALe fakt netvrdím, že tohle je dnešní příklad...
Na 1000% souhlasím s Petrem. Čili cwapa nepostřehl, že TRAM následně obratištěm projela a odjela DC (případně tramvaják - taky člověk velmi nutně spěchal vykonat potřebu na WC) a chemik zde naopak nepostřehl původní polohu cwapy (či spíše byl špatně pochopen jeho obecný příklad nastupování místo vystupování).
Ovšem souhlasím s již zde zmíněnými pravidly používání MHD:
1.) nastupuje se nejbližšími dveřmi
2.) je-li u nich z jakéhokoliv důvodu zácpa (mnoho lidí, jeden či více např. ze zdravotních důvodů či doprovázení dětí pomalý), tak přemístěním k nejbližším volným dveřím co nejvíce urychlit odbavení v zastávce
3.) místa pro ZTP jsou označena (alespoň u RP i u středních dveří) - čili logicky použitelné těmito cestujícími jsou i ony a navíc u "wan" vedou do části s nízkou podlahou
4.) využil-li ZTP k nástupu jiné než přední dveře (pokud možno u T3 a T6 mimo poslední vozu - které jsou za skosením karosérie, čímž je k nim špatný výhled vnějším zpětným zrcátkem, díky čemuž se blbě kontorluje nástup do nich), tak před výstupem na sebe může vhodně upozornit obdobně jako kočárek - dvojím zazvoněním na řidiče
5.) neotvírají-li se dveře - nejlépe "preventivně" je potřeba zmáčknout příslušné tlačítko, ale bohatě stačí jedno u každých dveří (není nutné tisknout pro každé jejich křídlo zvlášť - jedině nezafunguje-li jedno použiji druhé)
PS: Napadá mne, že to je vhodný námět na další viditelně potřebné téma akce ZEBRA -
"Chytrá zebra ví, nejen kde jí tramvaj zastaví, ale i jak ji co nejrychleji přepraví."