Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
von Špilberk: Podstatný rozdíl je v následcích... Co se uvádí u ručního řadiče jsou spíš tukance a plechy za pár korun...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ano, viz, např:Afterman píše: ale stejně se najdou lidé co budou tvrdit, že "RP je lepší na nohu".
Nic není samospasitelné. Na konečné, když se někdo hrabe v batohu, tak stačí ťuk do řadiče a už se jede dopředu. Pak jsem třeba slyšel o případu, kdy si někdo u staré páky na T6 vyhodil za jízdy reverz, protože měl na levé ruce nějaký řetízek a tím chytil tu páčku na reverz.MF píše:Na té Lazarské bylo opravdu veselo. Řidič třetího vlaku za najetou devítkou v oblouku při opouštění stanoviště pravděpodobně zavadil o řadič, který musí dát do nuly, aby bylo možné převzít stanoviště opačné (pro ty, kteří to neví) a zřejmě nedopatřením o něj zavadil a vyklonil a odbrzdil. No a tak to trochu udělalo ťuk.
Krom toho, když někdo zpanikaří, tak kdo zaručí, že nešoupne páku dopředu
Zkrátka ruční řadič i pedály mají výhody i nevýhody, záleží, kdo co chce zdůrazňovat, aby podpořil svou pravdu. Já rád pedály, ale rozhodně bych oblíbenost pák/pedálů nespojoval s počtem nehod. Víc pák = méně nehod, to bych chtěl vidět Víc záleží, kdo sedí v sedačce, než na způsobu "přenosu výkonu".
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Já jsem nikde nepsal, že se mi tohle nebo jakákoliv chyba stát nemůže, proč by nemohlo? Jen mi nikdo nevymluví, že ten člověk prostě zpanikařil. Tolik způsobů jak zastavit, i když mám nohu na jízdě. Vypnutí řízení, záchranná brzda, levou nohou sešlápnout brzdu, protože brzda je nadřazená jízdě. Také jsem pro ruční řadič, už jen kratší reakční doba a nemožnost si splést jízdu s brzdou by měl být dostatečné velký argument pro jejich pořízení, ale stejně se najdou lidé co budou tvrdit, že "RP je lepší na nohu".Fořtík píše:Pokud vím, tomu člověku se při nárazu do auta údajně zaklínila noha mezi panel a pedál. A jelikož vždycky nejdřív děláš to, co obvykle, tak je naprosto logické, že se snažil tu nohu vyndat. Tolik informace, které ke mě dopluly. Záchrannou brzdu většina z nás v životě nepoužila, takže je téměř jasné, že by si na ní v takové stresové situaci vzpomněl málokdo. Jenom chytráci se mohou plácat po ramenou, jak by se jim to nikdy nestalo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jen sem se ptal. Jaká je síla zvyku vím když v OA přesedám z automatu na manuál a zpět. (naposledy jsem startoval manuál pouze s nohou na brzdě).Karosák píše:V případě (hrozící) kolize se opravdu jedná instinktivně a nejrychleji jak to jde, není čas na sebemenší přemýšlení, prostě se koná. Reakcni doba musí být co nejkratší, kratší, než jakákoli myšlenka. Čili když vám tam někdo vlitne prošlápnete to leknutim div ne do podlahy, vyvalíte bulvy, rukama se křečovitě držíte madla a zvonku a doufáte, že kolize pomine...pak můžete ještě odvrátit upadnuti ve voze. Tlačítko ZB lze použít na větší vzdálenost, z většího kopce, nebo, je-li na to zkrátka čas, což je málokdy, nebo to už zase lze ubrzdit na citovku i bez sesypani cestujicich. Proto se také učí jezdit s nohou nad pedalem brzdy, aby se v případě leknutí nesešlápla jízda. Ovšem nejhorší je, když vám tam někdo vleti při rozjezdu. To už se nemusí stihnout přehodit noha, protože sval koná rychleji, než si to hlava rozmyslí. A mezitím už může být noha narvana pod panel... Toto je také důvod, proč preferuji ruční řadič, protože máte ruku na brzde v podstatě pořád-když se leknete, není možnost se splést, prostě jen škubnete a už se brzdí...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3859
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
V případě (hrozící) kolize se opravdu jedná instinktivně a nejrychleji jak to jde, není čas na sebemenší přemýšlení, prostě se koná. Reakcni doba musí být co nejkratší, kratší, než jakákoli myšlenka. Čili když vám tam někdo vlitne prošlápnete to leknutim div ne do podlahy, vyvalíte bulvy, rukama se křečovitě držíte madla a zvonku a doufáte, že kolize pomine...pak můžete ještě odvrátit upadnuti ve voze. Tlačítko ZB lze použít na větší vzdálenost, z většího kopce, nebo, je-li na to zkrátka čas, což je málokdy, nebo to už zase lze ubrzdit na citovku i bez sesypani cestujicich. Proto se také učí jezdit s nohou nad pedalem brzdy, aby se v případě leknutí nesešlápla jízda. Ovšem nejhorší je, když vám tam někdo vleti při rozjezdu. To už se nemusí stihnout přehodit noha, protože sval koná rychleji, než si to hlava rozmyslí. A mezitím už může být noha narvana pod panel... Toto je také důvod, proč preferuji ruční řadič, protože máte ruku na brzde v podstatě pořád-když se leknete, není možnost se splést, prostě jen škubnete a už se brzdí...
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Samozřejmě se použila, jako ukázka síly a třeba u 14T zkouška uvolnění tlačítka (mírné pootočení pro uvolnění). Fořtík určitě myslel v běžném provozu, to jsme na tom stejně. Teda vlastně ne, jednou jsem se o ten bumlík opřel při vyklánění a omylem jsem uvedl ZB v činnost uprostřed Strossu.gabuliatko píše:Chceš tímto napsat že se v kurzu neškolí brzda pomocí záchranné brzdy? (vím že když většina z Vás dělala kurz tak záchranná brzda ještě nebyla, ale snad při seznámení s novým typem by se mohlo ...).Fořtík píše:Záchrannou brzdu většina z nás v životě nepoužila, takže je téměř jasné, že by si na ní v takové stresové situaci vzpomněl málokdo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Chceš tímto napsat že se v kurzu neškolí brzda pomocí záchranné brzdy? (vím že když většina z Vás dělala kurz tak záchranná brzda ještě nebyla, ale snad při seznámení s novým typem by se mohlo ...).Fořtík píše:Záchrannou brzdu většina z nás v životě nepoužila, takže je téměř jasné, že by si na ní v takové stresové situaci vzpomněl málokdo.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Pokud vím, tomu člověku se při nárazu do auta údajně zaklínila noha mezi panel a pedál. A jelikož vždycky nejdřív děláš to, co obvykle, tak je naprosto logické, že se snažil tu nohu vyndat. Tolik informace, které ke mě dopluly. Záchrannou brzdu většina z nás v životě nepoužila, takže je téměř jasné, že by si na ní v takové stresové situaci vzpomněl málokdo. Jenom chytráci se mohou plácat po ramenou, jak by se jim to nikdy nestalo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Prosím, moc prosím, nedělejme zde z toho novinky.MM-Mikulovsky píše:jinak k chybám obecně - chybovat je vlastně základní lidská vlastnost = "nic co je ovládáno či jen sestrojeno člověkem nemůže být 100% bez chyb" - viz odkaz na článek informující o nedání přednosti letadla na ranveji letiště = hrozící srážce, kterou jen díky shodě příznivých okolností (zejména rozhledových/světelných podmínek) pilot 2. letadla dokázal takřka v poslední moment odvrátit
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Samozřejmě, že ne. To nemělo vůbec vyznít dohromady. Proto jsem napsal "...pokus nebo někdo, kdo...", ale omlouvám se pokud to tak vyznělo.MM-Mikulovsky píše:1.) k "tlačí tramvají pod jízdou auto dvě stě metrů a nedojde mu to", již nějaký čas vím o koho se jedná - je to kolega, který kdysi (cca 20 a víc let zpět) dělal i strojvedoucího na "velké dráze" = opravdu myslíš, že chyba bude v psychotestech?
Chyby se stávají, to snad nikdo nepopírá, pouze mi není jasné, jak se může držet jízda téměř dvě stě metrů, aniž by si to člověk uvědomil.
ZXS91: No, jen tak bych si to nevymýšlel.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
MM: Tak proč to auto tlačil? To neumí použít záchranou brzdu?
Video z Barcelony je prý hodně zkreslené pohledem kamery. Letadla od sebe byla prý až 2 km... Tam bych skoro přirovnal ty rozhledové podmínky k té "tlačící" nehodě.
Video z Barcelony je prý hodně zkreslené pohledem kamery. Letadla od sebe byla prý až 2 km... Tam bych skoro přirovnal ty rozhledové podmínky k té "tlačící" nehodě.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
jinak k chybám obecně - chybovat je vlastně základní lidská vlastnost = "nic co je ovládáno či jen sestrojeno člověkem nemůže být 100% bez chyb" - viz odkaz na článek informující o nedání přednosti letadla na ranveji letiště = hrozící srážce, kterou jen díky shodě příznivých okolností (zejména rozhledových/světelných podmínek) pilot 2. letadla dokázal takřka v poslední moment odvrátit
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1023
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Co se týče psychotestů na třetí pokus, to je jen tak do větru nebo na někoho konkrétního?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
1.) k "tlačí tramvají pod jízdou auto dvě stě metrů a nedojde mu to", již nějaký čas vím o koho se jedná - je to kolega, který kdysi (cca 20 a víc let zpět) dělal i strojvedoucího na "velké dráze" = opravdu myslíš, že chyba bude v psychotestech? dle mne to z uvedeného sotva (byť vím, že ten samý kolega po čase nějakého přerušení své práce řidiče TRAM u DPP způsobil tzv. železárnu na vjezdu do obratiště Smíchovské nádr. od Hlubočep, kdy si nevšiml nezměněného příznaku pro ROV na APEXU po výjezdu z toho obratiště DC - respektive "podhozené ROV do levé odbočky - obratiště přes protisměrnou kolej ZC, kde "trefil" KTN).Afterman píše:.... Mně poslední dobou připadá, že je. Jak jinak si vysvětlit, že se do kurzu dostanou lidi co prošli na psychotestech až na třetí pokus nebo někdo, kdo tlačí tramvají pod jízdou auto dvě stě metrů a nedojde mu to, nebo někdo kdo vyjede ráno z vozovny s výjezdovým kódem, který se mu automaticky nepřehodil na normální linkový a tak se z něj stal zatahovací, zatáhne do vozovny a jde domů a nepřijde mu to divné...
2.) k "někdo kdo vyjede ráno z vozovny s výjezdovým kódem, který se mu automaticky nepřehodil na normální linkový a tak se z něj stal zatahovací, zatáhne do vozovny a jde domů a nepřijde mu to divné..." - neslyšel jsem o takovém případě, ale díky DPP (nadřízenými pracovníky) preferovanému přístupu zaměstnanců k práci "nevyčnívat = neupozorňovat = nemyslet" se takové situaci naprosto nedivím!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10212
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Modroko: To je prostá realita... Zkuste si někdy udělat cvičmo testy na auto. Od dob a,b,c a jedné správné odpovědi je test fraška... A tohle jenom potvrzuje to, že se to dostalo i k tram...