Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
No ono s tím odpojováním bych byl opatrnej z toho důvodu, že kolikrát tento systém, jestli se nepletu, i nějak souvisí s přihlašováním v křižovatce na světla. Aby pak nevznikla nutnost chodit s kličkou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Tam je to spíš o lenosti, nechat to vypnout a po výluce (samozřejmě delší než jen pár hodin nebo dní) zase zapnout, protože moc práce.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Budu ti oponovat. Smysl to má vždy coby další pojistka, je to jen technika a může se rozbít. K podhození u rádia a kolejovejch obvodů už taky došlo. A dokonce došlo i k docela kurióznímu podhození i když všichni dodrželi předpis, tedy druhý zastavil před návěstí, prvnímu se při jízdě přes výhybku ta vexle z nějakýho záhadnýho důvodu (technická závada) odblokovala a zároveň rádio bylo nějaký moc citlivý, takže vzalo už toho druhýho (přestože stál, kde měl) a přehodilo - konkrétně Staroměstská od Fakulty, tehdy se kvůli nějaký výluce jezdilo přes mosty.
P.S. Jediný, kdy mi to přijde nesmyslný je, když se (obvykle kvůli výluce) dá jezdit jen do jednoho směru. Tam je fakt na palici čekat, až vexle odblokuje, když se stejně jinam hodit nemůže, protože je (fyzicky) odpojená od kontaktů.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Technicky to má smysl jen tam, kde funguje blokování na principu trolejového kontaktu. Že by se nějak nevhodně mohl časově sejít průjezd odblokovacím a blokovacím kontaktem, a odblokovalo by se to pod vozem. Kde je blokování pomocí kolejových detektorů, tam to smysl nemá, tam jen působí předpis svou setrvačností.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Díky moc, takže je to kvůli možnému podhození. Blikajících šipek jsem si všiml
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jenom doplním, že se to pozná podle toho, že výhybkový návěstidlo (šipka) přestane blikat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Souvisí to s předpisem D 1/2. Další vlak může do obvodů výhybky, až když je výhybka odblokovaná. Tedy až první vlak výhybku opustí. A toto nařízení platí, i když jedou vlaky stejným směrem.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Adam108: Nevím jak u rádia, ale je to přesně jak píšeš... Stalo se dost případů, kdy druhou souprava první podhodila výhybku a průser na světě... Proto se dělají i splítky ala Stírka, Ohrada, aby se dalo jet na zadku
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Měl bych takový laický dotaz týkající se vyhýbek
Ačkoliv to tady asi už párkrát padlo, odpovědi jsem se nedohledal.
Dává smysl, že tramvaje před vyhýbkami nejedou hned na zadku za sebou. Té druhé by se vyhýbka nepřehodila správným směrem, protože v době míjení trolejového kontaktu/rádia tam ještě překáží první vlak a řidič by musel ven s klackem Z toho co jsem ale vypozoroval nechápu, proč řidiči mezi sebou nechávají značnou mezeru, i když oba vlaky jedou stejným směrem. Nejsem si jistý, jestli to spíš nějak nesouvisí se SSZ, těžko se to v Praze rozlišuje...
Ačkoliv to tady asi už párkrát padlo, odpovědi jsem se nedohledal.
Dává smysl, že tramvaje před vyhýbkami nejedou hned na zadku za sebou. Té druhé by se vyhýbka nepřehodila správným směrem, protože v době míjení trolejového kontaktu/rádia tam ještě překáží první vlak a řidič by musel ven s klackem Z toho co jsem ale vypozoroval nechápu, proč řidiči mezi sebou nechávají značnou mezeru, i když oba vlaky jedou stejným směrem. Nejsem si jistý, jestli to spíš nějak nesouvisí se SSZ, těžko se to v Praze rozlišuje...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Falešný šofér autobusů odřídil stovky běžných spojů. Dostat se ke klíčkům může každý.
https://www.reflex.cz/clanek/zajimavost ... kazdy.html
https://www.reflex.cz/clanek/zajimavost ... kazdy.html
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Pitval Ale asi se to nedá považovat za provoz, když to tam nestaví.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Pěkný, pěkný. A to jsi věděl nebo jsi teď kvůli mé maličkosti pitval katastry?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Právě, no. Na Mapy.cz po zadání názvu obce vyjede její katastr a podle toho jsem vycházel. Třeba právě ostravské Zatiší není obcí. Západní část náleží k Budišovicím, východní k Horní Lhotě.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Horní Jiřetín (kus trati bez zastávky, mezi zast Julius IV a Zdravotní středisko)
Kyjovice (kus trati bez zastávky těsně před konečnou)
Budišovice, nikoli Budišov
a do foroty Zdiby, Sedlec, a možná i malým cípkem Klecany
Kyjovice (kus trati bez zastávky těsně před konečnou)
Budišovice, nikoli Budišov
a do foroty Zdiby, Sedlec, a možná i malým cípkem Klecany