Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
52
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 365

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od gabuliatko » 05.2.2014 15:09

ElWapp píše:Už někdo objasnil sladké tajemství, proč se "to" musí jmenovat metrobus a ne hezky česky páteřní linka? Vždyť by to bylo hned jasné... Takhle se musí nejdřív inzerovat, že máme metrobusy, a pak se tak nějak zjistí, se zase bude muset inzerovat, ale tentokrát co to ten metrobus vlastně je.
Cestující hlavně neřeší jak se 177 jmenuje. Možná PIDoBUS by se ujal díly synonymům. Obzvlášť ještě když DPP ve svých informačních materiálech snahu odlišit metrobusy poměrně úspěšně bojkotuje.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od thriller2 » 05.2.2014 15:02

Protože trambus je už zabraný pro typ karoserie.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 05.2.2014 6:56

A proč ne trambus :?: :D

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od ElWapp » 04.2.2014 20:51

To může být po novu vlakobus 8-) a krásně to zapadne do koncepce :)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od XSC » 04.2.2014 20:06

ElWapp píše:Už někdo objasnil sladké tajemství, proč se "to" musí jmenovat metrobus a ne hezky česky páteřní linka? Vždyť by to bylo hned jasné... Takhle se musí nejdřív inzerovat, že máme metrobusy, a pak se tak nějak zjistí, se zase bude muset inzerovat, ale tentokrát co to ten metrobus vlastně je.
Třeba proto, aby bylo potřeba inzerovat :-) Jinak je to matení pojmů, jako metrobus byl předtím představován bus jedoucí po vyhrazeném tělese - tehdy v návrhu Písnice - Jesenice.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 544
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od ElWapp » 04.2.2014 19:01

Už někdo objasnil sladké tajemství, proč se "to" musí jmenovat metrobus a ne hezky česky páteřní linka? Vždyť by to bylo hned jasné... Takhle se musí nejdřív inzerovat, že máme metrobusy, a pak se tak nějak zjistí, se zase bude muset inzerovat, ale tentokrát co to ten metrobus vlastně je.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od XSC » 04.2.2014 18:46

von Špilberk píše:ZXS91: Jo, to jsem se zasmál. To je ten výsledek revoluce v MHD: přestupuje se častěji a efekt zkrácení cesty se nedostavil. (se divím, že to vůbec zveřejnili, když to tak hezky nevyšlo :lol: )
Taky se divím, že z toho není utajovaná informace. Teď už to chce jen zveřejnit výši "úspor" tímto chaosem vytvořených a kvalita práce Ropidu se ukáže v plné síle.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od vencavasek » 04.2.2014 17:28

A přitom je to tak snadné, nechápu, jak to může 88 % lidí netušit? Podle mě zní definice nějak takto:
"Metrobusem je taková linka, která má ve všech provozních obdobích nejvýše předem stanovené intervaly alespoň v části trasy alespoň část roku...anebo ji má Ropid rád."
Intervaly jsou nyní stanoveny špička PD 7,5 minuty, sedlo a víkend 15 minut, večer 20 minut, víkendy ráno 30 minut.

Neboli skutečně nejde o trasu, ale hlavní myšlenka je taková, že když je to metrobus, nebudu čekat déle, než je výše uvedeno. A můžu se na to spolehnout, protože je to metrobus.

Samozřejmě, že ten interval není dodržen, pokud se vozidlo někde zdrží (velmi často). A navíc ty intervaly neplatí v létě (červenci a srpnu), někdy i v červnu, možná v září, o podzimních prázdninách, o jarních prázdninách, v lednu, někdy i v únoru, taky když se blíží Vánoce, upřímně vlastně celou zimu (viz 112 s omezeným zimním JŘ, která je i nadále metrobus) a hlavně nemusí platit v celé trase.
Je tedy naprosto logické, že 107 není metrobus, protože má o víkendu delší interval než 15 minut. Ale 137 je metrobus, i když v některých úsecích má o víkendu interval 60 minut a večer nejede vůbec.
205 není metrobus, protože o víkendu ráno nejede. Ale 180 (i když o víkendu ráno nejede) je metrobus, prostě proto, že ji má Ropid rád.

Jak říkám, je to úplně jednoduché. :devilsmokin

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 04.2.2014 13:05

ZXS91: Jo, to jsem se zasmál. To je ten výsledek revoluce v MHD: přestupuje se častěji a efekt zkrácení cesty se nedostavil. (se divím, že to vůbec zveřejnili, když to tak hezky nevyšlo :lol: )

Ale to s tím metrobusem mě prostě dostalo. Takže podle čeho se pozná metrobus:
1. podle vozidla ne, protože na řadě metrobusů kloubáky nejezdí, a zároveň třeba na 107 kloubák je (dokonce to v PD jede furt) a metrobus to není
2. podle trasy ne, protože třeba 131 je jasný vymeták a metrobus to je; 102, 144 a 200 jsou čisté napaječe metra pro Bohnice a taky to jsou metrobusy a tangenty přes celé město jsou taky metrobusy
3. podle intervalu ne, protože již zmíněna 107 jede ve špičce častěji než leckterý metrobus. Mnohé metrobusy pak měly kratší intervaly v době, kdy ještě metrobusy nebyly. A o víkendu jedou metrobusy stejně mizerně jako nemetrobusy. Zde je rozdíl oproti tramvajím, protože páteřní linky mají i o víkendu poloviční interval (kromě neděle večer, ale to se moc neinzeruje :-# ).
Takže závěr: metrobus se pozná podle rámečku, fialového čísla na sloupku a toho, že je to napsané v ZJŘ. Jinou logiku to nemá.

Teď jsem jen zvědav na tu větší propagaci metrobusů, co veselého vymyslí (a kolik to bude stát). Hádám, že nějaké grafické studio potřebuje novou zakázku na plakáty. [-o< :roll:

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobek » 04.2.2014 13:03

Hezký termit, dopravní chování. Oni nám to totiž malujou tak, aby to bylo úžasňoucnější, ale my se naschvál chováme tak, že nám to trvá dýl... [-o<
Roztomilá je také jedna věta věnovaná připomínkám respondentů, následuje (letos obzvlášť užitečný) obsáhlý elaborát věnovaný problematice přepravy sáněk a lyžování v Praze. :roll:
Naposledy upravil(a) Bobek dne 04.2.2014 13:08, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1020
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od ZXS91 » 04.2.2014 12:22

A jsou tam i jinačí perly, třeba hnedka tohle:
Obecné informace o dopravním chování
• průměrná doba cesty do práce nebo do školy: 35 minut (v roce 2011: 33 minut)
• průměrný počet přestupů během typické cesty do práce nebo do školy: 1,47 (v roce 2011: 1,26)
(-X #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 04.2.2014 12:00

Tak zase něco veselého s ROPIDem:http://www.ropid.cz/data/Galleries/56/d ... 014-03.pdf
ROPID píše:Anketní průzkum názorů cestujících PID 2013
Organizace ROPID ve spolupráci se spolčeností CZECH Consult provedla na podzim 2013
pravidelný anketní průzkum názorů cestujících...

• pouze 12 % cestujících ví, co znamená pojem metrobus (zde se nabízí prostor pro větší
propagaci tohoto druhu dopravy)
To je skandál: lidi nevědí, co je to metrobus :!: :lol: :lol:
Přitom odpověď je tak snadná: Metrobus je autobus, který má na boční orientaci číslo v rámečku. 8-) :lol:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 04.2.2014 10:57

Petrpes píše:M262: 2 nápravy hnací, stejně tak 842, ale tam je to po jedné na podvozku a 2 motory.
843 má všechny 4 a též 2 motory.
814 s jednou hnací a ještě tou vnější, nezatíženou, to je zlé... I 810 má při zhoršených adhezních podmínkách lepší vlastnosti.
díky za upřesnění.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Petrpes » 04.2.2014 10:29

M262: 2 nápravy hnací, stejně tak 842, ale tam je to po jedné na podvozku a 2 motory.
843 má všechny 4 a též 2 motory.
814 s jednou hnací a ještě tou vnější, nezatíženou, to je zlé... I 810 má při zhoršených adhezních podmínkách lepší vlastnosti.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 04.2.2014 6:28

Já myslím, že 810 bude vždycky nejotřesnější vozidlo. Zlatá M 262, dieselelektrický přenos, všechny nápravy hnací, obrovský, krásný prostor. 810, resp. Regioonovy s jednou hnací nápravou je opravdová prohra.

Odpovědět