"Plodné" debaty

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6020
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od demon » 24.10.2019 15:41

P_V píše:
24.10.2019 9:06
To je dobrý, zejména ta první část "složitost 1xT = 2xT" . Tu rovnici bych opakovaně dosazoval do sebe, až by vyšlo něco jako že za cenu 1xT udržovat všechno. :D
Složitost T3 je logicky shodná u všech shodných T3, zatímco K2 natožpak K3 jsou mnohem složitější ať už pro výrobu, tak pro servis. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9632
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od 9001 » 24.10.2019 10:06

P_V: Neřekl bych neschopnosti... Stačí se podívat co dokázalo ČKD na prototypech, co Karosa dokázala nebo i Mladá Boleslav... Prostě jiná doba, politické zadání atd atd atd

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od P_V » 24.10.2019 10:05

Ten letopočet se na neschopnosti zkonstruovat podvozek projeví jak? Snad jen tím, že tehdy neměli možnost použít střídavý motor. Ale ten nemají ani modernizace.

Jak vlastně vypadá uložení středního podvozku K2/K3, stejně jako ostatní podvozky T, nebo je tam něco jako u KT8?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9632
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od 9001 » 24.10.2019 9:50

P_V: K2 je rok 1966, všechny K3 jsou rok 2000+ :devilsmokin

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od P_V » 24.10.2019 9:06

demon píše:
24.10.2019 6:25
složitost 1xT = 2xT < K2 < K3.
To je dobrý, zejména ta první část "složitost 1xT = 2xT" . Tu rovnici bych opakovaně dosazoval do sebe, až by vyšlo něco jako že za cenu 1xT udržovat všechno. :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6020
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od demon » 24.10.2019 6:25

P_V píše:
24.10.2019 2:23
? když by se to dělalo pro sériovou výrobu, tak by to už bastl nebyl
Pořád by to byla splácanina tří T3, jak jí známe z Plzně a Brna.
P_V píše:
24.10.2019 2:23
1xT < složitost < 2xT
Nevim jestli ten vzoreček plně chápu, ale reálně je to spíš tak - složitost 1xT = 2xT < K2 < K3.
P_V píše:
24.10.2019 2:23
toť otázka, jinak by se přeci nepouštěli ani do těch K1 a K2
Nařízení shora, nakonec ani u mnohem mladší KT8 to jinak nebylo.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2010
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od Petrpes » 24.10.2019 4:56

Na vesnici se dlouhá léta K2 na Náměstí na kopci neposílaly... To se změnilo až se změnou výzbroje vozů bez zrychlovače :devilsmokin

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od P_V » 24.10.2019 2:23

demon píše:
23.10.2019 23:17
nepraktický bastl
? když by se to dělalo pro sériovou výrobu, tak by to už bastl nebyl
demon píše:
23.10.2019 23:17
technicky složitější, tedy dražší na pořízení i údržbu
1xT < složitost < 2xT
demon píše:
23.10.2019 23:17
který reálně nikdo nechtěl.
toť otázka, jinak by se přeci nepouštěli ani do těch K1 a K2
9001 píše:
23.10.2019 22:36
4) ČKD nejspíš neumělo hnaný podvozek pod kloub což u K2 nevadilo... Dva to utáhly i v Brně na náměstí Míru, ale dva nehnané už by bylo moc vzhledem k délce :-).
Jak tedy udělali hnané střední podvozky pod brněnské K3, které vznikly z K2 přidáním dalšího článku?
Naivně se domnívám, že K2 má bezmotorový podvozek jen proto, že zrychlovač by 3 podvozky neuživil a 2 zrychlovače by zas byly drahé, nevyužité naplno...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6020
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od demon » 23.10.2019 23:17

P_V píše:
23.10.2019 22:28
No co asi, tramvaj o kapacitě 2xT, která má větší kapacitu a nevozí zbytečně spoustu zdvojených technologických celků. Předešli by tak o několik desetiletí bastlíře ze Šumperku. A v 80-90. létech by nenastal problém s KT8, která se nikam nevešla a nikdo ji nechtěl.
Takže nepraktický bastl, technicky složitější, tedy dražší na pořízení i údržbu, který reálně nikdo nechtěl. Tak to je kauf... :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9632
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od 9001 » 23.10.2019 22:36

fricoolinek2 píše:
23.10.2019 0:30
Proč se vedle K2 nevyvinula ve stejné době i jakási K3, když bylo v té době jasné, když se spojovaly T3, že potřeba takto kapacitního vozidla by byla? Resp. zvažovalo se to alespoň?
Čistě moje domněnka.

1) Rok vzniku 1964-1966...
2) Nebyla poptávka po takovém voze. Proč by jinak vymysleli soupravu T3, která nahradila tří vozové soupravy historických vozů.
3) Nikam by se to reálně nevešlo na údržbu... Opět poplatné roku vzniku... Ono i dnes Olomouc má problém s čímkoli delším než T3... (Ano vím Trio/Astra, ale i tak je to problém)
4) ČKD nejspíš neumělo hnaný podvozek pod kloub což u K2 nevadilo... Dva to utáhly i v Brně na náměstí Míru, ale dva nehnané už by bylo moc vzhledem k délce :-).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od P_V » 23.10.2019 22:28

No co asi, tramvaj o kapacitě 2xT, která má větší kapacitu a nevozí zbytečně spoustu zdvojených technologických celků. Předešli by tak o několik desetiletí bastlíře ze Šumperku. A v 80-90. létech by nenastal problém s KT8, která se nikam nevešla a nikdo ji nechtěl.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6020
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Historické vozy + ostatní

Příspěvek od demon » 23.10.2019 6:27

Polož si otázku, co bych tím krokem získal ?

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2343
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Odsun

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.10.2019 0:30

Proč se vedle K2 nevyvinula ve stejné době i jakási K3, když bylo v té době jasné, když se spojovaly T3, že potřeba takto kapacitního vozidla by byla? Resp. zvažovalo se to alespoň?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4288
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: "Plodné" debaty

Příspěvek od Bobik » 20.2.2016 14:05

To já taky.... :D

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2010
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: "Plodné" debaty

Příspěvek od Petrpes » 20.2.2016 13:58

Já mám vždycky chuť odpovědět k článku, ne to někam kopírovat :D

Odpovědět