Dovoluji si nesouhlasit, že chyba je čistě na straně řidičů a je naprosto jedno z jaké jsou vozovny (ono by to obdobně vypadalo i z jiných a zrovna dnes jsem zase viděl zatahující 24 do KO s inverzním/negativním číslem a tady to určitě chyba je v řidiči):MOp v Na znamení píše:....
Přestože v této vozovně disponují zejména vozy s digitálními transparenty, řidiči jejich obsluhu nezvládají.. A tak místo správného označení manipulační jízda jezdí s čímkoliv, co jim tam zrovna vyjde..
1.) Imrvere jsou psány poznámky o změně kódu na konečné (či v depu), přičemž jsou běžné v provozu situace, kdy je vhodnější to udělat na trase - např. i při zátahu na PA z linky 4 přes Obloukovou rovnou z běžně výstupní na Čechově nám., ale je to napsáno před výjezd z opačného konce (Barrandova či Smícháče), potom však z venčí, nebýt správného zobrazení linky, by nebylo jasné kudy vlak do cíle "vozovna Pankrác" jede (přes Výtoň/ Bruselskou či Nádraží Vršovice)?
2.) Pokyn k inverznímu/negativnímu číslu při zátahu bez projetí všech pravidelných zastávek zní pouze zadat do kolonky "orientace" do první ze čtyř pozic č. "1" - jenže zatahuje-li linka z nějaké výluky či kratší verze (např. 17 z Levského - Výstaviště či 4 z Čecháč - Smícháč), která má na druhé pozici kódu nějaké jiné číslo než nulu a to při zadání jedničky do první pozice zůstane, tak v kabině vše vypadá v pořádku, protože systém (Apex) kód přijme a zazní linka XY do YX, ale zvenčí to je špatně, protože číslo zmizí úplně!
3.) Při zátahu na PA v pondělí "se mi podařilo", že zrovna při mém nastavování "Manipulační jízda" v Zámecké něco hlásil PD a Apex "se choval", že změnu přijal, ale zvenčí tomu zase tak nebylo (byl tam právě nějaký nesmysl jaký si systém usmyslel, ale jí si toho všiml a následně opravil)!
4.) Zejména právě i díky těmto manipulačním zátahům na PA jsem čerstvě zjistil, že při snaze jet na ruční nastavování ROV v Apexu je problematické - každý průjezd TRAM kolem čidla systém přepne na tzv. "síťový režim", kdy je potřeba neustále hlásit zastávky a v případě následujícího větvení vybrat tu správnou z nabídky. Je to praktické pro manipulační jízdu, když ve voze nikdo není a TRAM nepotřebu dlouhé stanicování? Není, ruční stavění je praktičtější - před ROV nastaví člověk směr a pouze dvěma stisky jej změní až před potřebou jiného na nějaké další ROV!
PS: Jinak vždy (zatím 2x) na zastávce Palouček ZC se mi přes správný nápis "Manipulační jízda", neuvedení čísla a dokonce i případně (1x) zhasnutý salón prvního vozu hlouček čekajících lidí snažil do TRAM dobývat, takže ono je vlastně jedno co tam kolegové skutečně mají zobrazeno! A problémy s čekajícími v Zámecké ani popisovat nebudu, ale kvůli potřebě odhlásit "Nám. Bří Synků - konečná zastávka, prosíme, vystupte" a zkušenosti kolegy s dispečery čekajícími v Zámecké jsem si netroufl změnit cíl již před výjezdem z předposlední zastávky (Nádr. Vršovice/Otakarova).
Jó, a ještě jedna perlička - minulý týden jsem viděl na harfvě PA zpětně pohybovat zatahující soupravu 2xRP, která měla na prvním voze číslo negativní/inverzní, ale na zadním nikoliv! Prostě ten sytém je viditelně značně chybový či složitější než se naprvní pohled zdá a není divu, že se někdy nepodaří řidičům zadat potřebné!