Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MOp » 07.11.2011 20:33

Pokud je to tak, tak dle praci odhaduji jako neprujezdny smer Manes -> Divadlo.

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od martyn » 07.11.2011 20:30

Krutak v Na znamení píše: Lehce upozaděny oproti rekonstrukci v okolí Náměstí Bratří Synků probíhají práce v okolí Národního divadla. Rekonstrukce technologických tunelů zlaté kapličky probíhala od poloviny dubna a v současné době finišuje. Na nábřežní komunikaci se pomalu finišuje také. BKV panely zmizely a nahradila je pevná jízdní dráha se systémem upevnění na plastbetonových hrobečcích tzv. systém metro. Kolejnice jsou již pevně přišroubovány k betonovým podkladnicím a brzy se dočkají i zalití vrchní živičnou vrstvou.
Teď v listopadu se však má otevřít jen jeden směr trati, druhý až na jaře. Za boha si ale nevzpomenu, který z nich to bude.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.11.2011 0:44

chemik píše:Milane, ty otravuješ PDT s tim, aby ti oznámil kód cíle, dejmetomu Otakarova? :lol: :lol: a :lol:
Ne:
1.) Seznam mám neustále u sebe v notesu (dle mne by měl být v deskách - "notách", ale dle Bobika řidičům by vyhledání potřebného kódu trvalo zbytečně dlouho).
2.) Tzv. kolem bloku jsem letos (potažmo od mé znalosti možnosti uvést jako konečnou jakoukoliv zastávku) nebyl otáčen.
3.) Dosud používám při nastavování klasické konečné (obratiště) jeden z (v Apexu) naprogramovaných seznamů konečných (na trase/všech) - jenže tohle vyhledávání je rozhodně pomalejší než vyslechnout od PD "Linka XY je do odvolání ukončena v obratišti YX, jehož kód je XX." A ten okamžitě na to (po jednom kliknutí na F3 a následujícím zase jednom na F4) zadat do Apexu!

Čili pravidlo by znělo:
Potřebuje-li PD odklonit TRAM = "automaticky" sdělí potřebné info - i kód cíle.
Potřebuje-li řidič znát kód cíle (např. pro svou "děravou" hlavu) = musí si jej najít v jejich seznamu vloženém (jako záložní zdroj informací) do desek "not", aby jej měl co nejjednodušší a nejrychlejší cestou a zbytečně neotravoval jiné s jinými starostmi!

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od chemik » 04.11.2011 23:53

Milane, ty otravuješ PDT s tim, aby ti oznámil kód cíle, dejmetomu Otakarova? :lol: :lol: a :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.11.2011 22:40

Bobik: Ano, na trase je skutečně málo času - proto fakt =D> =D> =D> =D> =D> nápadu, aby kód dočasně cílové zastávky při otáčení "kolem bloku" vyhlásil PD! Ovšem zadání je lehké - když člověk ví kde "hledat", tak je to nyní jen 1x až 2x (pokud na displeji byl uveden příští KB, ale po hlášení PD by neměl být, neprojelo-li se opět kolem čidla) tisknout F3 a pak opakovaným (cca 4x?) tisknutím F4 "najet" do kolonky číslo (či kód ?) cíle a zadat jej. Toto by pravděpodobně mělo být už teď rychlejší, než v nabízeném seznamu "všechny konečné" hledat správný název klasického obratiště no a navíc jsem se kdysi snažil prohlédnout seznamy obratišť - "konečné na trase" (na kódované linky), přičemž jsem zjistil, že jsou někdy značně děravé (myslím, že např. l. 24 neměla Otakarku a Palmovku).
Takže můj závěr je mimo pravidelné konečné (na kódované linky) nechat v systému naprogramované a v praxi tedy výhradně používat jen zadávání cíle přes kód! Tím by se to F4 tisklo jen jedenkrát (počítám, že by "číslo/kód cíle" bylo hned za "pravidelné konečné" před záložkami "vozovny" a "služební nápisy") = jsem na tebou požadovaných dvou kliknutích! Ovšem ten seznam v deskách tzv. "notách" požaduji dál - v případě delšího trvání odklonu by se stalo, že se vlak(y) stihne(ou) otočit v pravidelné konečné a jet znovu do té dočasné a v obratišti určitě je jednodušší a rychlejší zjištění si kódu v psaném textu než čekat na spojení s PD, aby mu jej řekl.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobik » 04.11.2011 17:52

Jo, jenže o nějakém seznamu 99% řidičů ani netuší a navíc neví jak tam zadat kód zastávky. Krom toho to zadávání taky není zrovna "user friendly" než se člověk k možnosti zadání dostane, prolistuje půl Apexu. Řešením by mohlo být, aby se k možnosti zadání kodů dalo dostat na max.2 kliky a číslo kódu vyhlásil dispečink při oznamování odklonu.
Sice seznam vlastním, ale než tam při něčem najdu a naklikám co potřebuju, trvá mi to tak 2-3 zastávky, nějak na to většinou není čas.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od mart337 » 04.11.2011 12:29

Díky za info, člověk se stále učí. Budu si to muset vyzkoušet. Seznam jsem si už vytiskl.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.11.2011 11:57

mart337 píše:.... Ale tuhle jsem třeba byl otáčen z provozních důvodů na Výtoni a protože to není smyčková konečná a není tím pádem v seznamu v apexu, nejde tudíž nastavit. Alespoň jsem ji nenašel a tudíž se mi to nepovedlo a muselo tam zůstat Nádraží Braník.
Už jsem tu na TF několikrát psal, že jsem také byl párkrát otáčen tzv. "kolem bloku" a že v ten moment jsem nedokázal nastavit defakto konečnou, protože všechny ty zastávky přes něž jsem se otočil jsou ve skutečnosti nácestné a v seznamu konečných nejsou! Byla mi tu však někým (a rozhodně to nebyl pan Petr - instruktor) sdělena (pro mne a asi i pro 99% ostatních kolegů) naprosto nová informace, že existuje možnost dostat do cíle jakoukoliv z existujících zastávek a to zadáním jí přiřazeného čísla.
Snažil jsem se k těm číslům nějak poté dopátrat, až jsem přišel (byl naveden) na uveřejnění zde, z něhož jsem si je vytiskl a vozím v notesu pro případ potřeby. Ovšem nikdo mi nevymluví, že by to mělo být součástí "not" (tak jako tam je vždy vložen postup zátahů do všech vozoven)!

PS: Jinak děkuji za snad již pro ostatní pochopitelné vysvětlení, že prostě nestandardní manipulace s Apexem není zase tak jednoduchá, jak se laikům může zdát!
- Zejména, když řidiči:

a) v kurzu (či na školeních) nebyli obeznámeni se všemi jeho reálnými možnostmi - např. výše popsané uvedení jako cíle jakékoliv zastávky v síti TT
b) pak se jim podá občas narychlo polovičatá informace - např. inverzní/negativní číslo na vnějších orientacích se zobrazí při vložení čísla 1 do začátku řádku "orinetace", jenže toto platí pouze při jeho původním obsahu "0001" - "0099" (respektive uvedení v posledních dvou pozicích jedné z naprogramovaných linek), ovšem v případě výluk či kratších variant linek (4, 16, 17, 21) má jejich kód nějaké číslo ve stovkové pozici (kratší varianty pravidelných tras = "5"). Při ponechání nějakého čísla 1 - 9 ve stovkové pozici "orientace" při zadání 1 do tisícové se systém v kabině "tváří", že je zadáno všechno správně (zazní správné číslo a cíl), jenže z orientací číslo zmizí!!!

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od trainzjohny » 04.11.2011 10:28

Umí každou zastávku co má v systému, tedy i ty co už ani nejsou.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od gabuliatko » 04.11.2011 10:17

On už systém neumí napsat cokoli ? Kdysi to na autobusech šlo.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od mart337 » 04.11.2011 10:08

No ono to pro řidiče kolikrát opravdu není jednoduché. Hlavně na to nemáš moc času, aby jsi hledal nějaké nejvhodnější řešení.
Jakákoliv změna od momentální pravidelné trasy je většinou složitější věc. V tramvaji toho moc uloženého není, takže se defacto stále improvizuje. Pokud se něco stane a jsou vyhlášeny odklonové trasy, přecházíš na síťový režim a to znamená, že před místem odklonu si na apexu tento systém navolíš a tím ti na transparentu vše zmizí (s vyjímkou konečné) a při zvolení správného směru na větvení tram sítě se ti objeví na transparentu stanice na úsek po další bod větvení. A tak se to stále opakuje. A až když se dostaneš na pravidelnou trasu, musíš se pravidelně nakódovat a pak to funguje zase normálně. Takže nějaké úvahy o tom, že by ti na transparentu běhaly data o trase odklonu, jsou úplně zbytečné. To prostě tram není schopná. Tam jsou nahrané pouze aktuálně platné trasy a šmytec (Původně jsem si taky třeba myslel, že by tam mohly být nejvíce se opakující odklony - např. Výstaviště, ale na to nejsou dotatečně velké paměti).
A co se týče konečných, pokud to je smyčka, tak by to neměl být problém. Ale tuhle jsem třeba byl otáčen z provozních důvodů na Výtoni a protože to není smyčková konečná a není tím pádem v seznamu v apexu, nejde tudíž nastavit. Alespoň jsem ji nenašel a tudíž se mi to nepovedlo a muselo tam zůstat Nádraží Braník.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4740
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MOp » 04.11.2011 8:29

Musim rict, ze se zrejme stal zazrak (ci zverejneni prispelo ke kultivovanosti ridicu - coz byl cil), protoze kdyz jsem tam byl naposledy, mel orientaci spatne snad jen jediny ridic..

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od gabuliatko » 04.11.2011 8:20

Mě zas vadí, že cedulové vozy maj pohozeny zatahující cedule v druhém voze na místě čelní orientace.
Schopnost ovládat panel se nejlépe projeví při mimořádnosti na Barrandovské dráze. Nemnoho řidičům se podaří navolit jinou konečnou. O nějaké změně trasy s rotujícími hlavními zastávkami, o tom nemůže být vůbec řeč.
Ale jak zde mnozí píší, řidič řídí a neinformuje. Tak to bude tím.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od 9001 » 04.11.2011 0:24

MM: Děkujeme za román, ale bohužel jak píše MOp. Je pořád dost řidičů co s panely neumí a ani nemá moc snahu to řešit.
1) Jaký je problém se naklonit z kabiny a podívat se na zadní vůz. To by snad mělo být vidět, popřípadně pokud si nejsem jistý vylezu a kouknu se.
2) Opravdu mě vytáčí (a to jsem ještě slušný), že lidi se mi tam budou stejně dobývat, tak proč to řešit. Do háje, jednou to je nařízené tak to tam má být. Opět jsme v tom bludném kruhu, o tom, kdo si to přečte nevíš, protože pochopí, že lidi nevezeš, ale blbce co ti tam polezou tu rozmáneš. aby si dokázal jak jsou cestující ********.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od chemik » 04.11.2011 0:01

Jo, takže jsmem asi blbej, ale v zásadě jsem nepochopil o čem píšeš...

Odpovědět