Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MF » 08.7.2014 9:45

jenže oni nepočítají Moravu s Slezko :? :D Brno je asi mimo....

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Smasska » 08.7.2014 7:39

ZXS91 píše:
Smasska píše:Nějak mi nesedí historické pořadí velikosti tramvajových systémů u nás, zmíněné v článku o MHD v UnL. Podle "největší slávy" by to mělo být takto:

1.Praha
2.Ostrava (a okolí)
3.Brno
až 4.Ústí nad Labem.

Kde je chyba - u mne, nebo v článku?
"V roce 1937 dosahovala délka tramvajových tratí v Ústí nad Labem téměř 47 km. Šlo tak po Praze a Brně o třetí nejrozsáhlejší tramvajový provoz v Česku." Citace z wiki

Knížka "Sto let MHD v Ústí nad Labem" (autoři Ivan a Miroslav Grisovi) pak na straně 18 uvádí: "Tramvajový provoz v Ústí a okolí se výstavbou tratí ve dvacátých a třicátých letech stal co do rozsahu třetím největším v tehdejším ČSR (po Praze a Brnu, ostravská tramvajová doprava byla provozována více majiteli na dvou rozchodech).
To sice byla, ale jen do roku 1949, což by se pro férovost počítat mělo. Na druhou stranu, pražská doprava také nebyla do roku 1897 monopolní.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od ZXS91 » 07.7.2014 23:50

Smasska píše:Nějak mi nesedí historické pořadí velikosti tramvajových systémů u nás, zmíněné v článku o MHD v UnL. Podle "největší slávy" by to mělo být takto:

1.Praha
2.Ostrava (a okolí)
3.Brno
až 4.Ústí nad Labem.

Kde je chyba - u mne, nebo v článku?
"V roce 1937 dosahovala délka tramvajových tratí v Ústí nad Labem téměř 47 km. Šlo tak po Praze a Brně o třetí nejrozsáhlejší tramvajový provoz v Česku." Citace z wiki

Knížka "Sto let MHD v Ústí nad Labem" (autoři Ivan a Miroslav Grisovi) pak na straně 18 uvádí: "Tramvajový provoz v Ústí a okolí se výstavbou tratí ve dvacátých a třicátých letech stal co do rozsahu třetím největším v tehdejším ČSR (po Praze a Brnu, ostravská tramvajová doprava byla provozována více majiteli na dvou rozchodech).

Uživatelský avatar
Smasska
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 06.10.2010 19:27
Bydliště: Holomóc, metropole Moravy

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Smasska » 07.7.2014 22:48

Nějak mi nesedí historické pořadí velikosti tramvajových systémů u nás, zmíněné v článku o MHD v UnL. Podle "největší slávy" by to mělo být takto:

1.Praha
2.Ostrava (a okolí)
3.Brno
až 4.Ústí nad Labem.

Kde je chyba - u mne, nebo v článku?

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od DG7021 » 06.7.2014 22:31

7251 byla od ledna 2011 do června 2014 na Žižkově a nyní je opět ve Vokovicích. Ostatně není to poprvé, co tyto vozovny tento vůz mezi sebou vyměňují...

Jinak zpráva o opravě 8021 mě hodně těší, jen ale aby ji bylo s čím spojovat, když je jinak ve stavu 5 řídících a 5 řízených T3M (stačí samozřejmě vyřadit 8014 a je to).

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od kruťák » 06.7.2014 22:28

parrot píše:Nejezdila ještě v týdnu 7251 na l. 5 za SA?
Do SA snad nepatřila, ne? 7251 jezdila za ŽI do 27. 6. a od té doby VO. Stabilně linka 5.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od parrot » 06.7.2014 21:12

Jo jo Motolu by tato sestava pankráckých 61 ks 15T slušela :lol: Nejezdila ještě v týdnu 7251 na l. 5 za SA? A co dělají T6 v HL? Proč se tam jako dočasná náhrada za vyřazené Terezky nadají přebytečné T3SUCS ze ŽI nebo z VO?

Polaanek
Uživatel
Příspěvky: 172
Registrován: 26.4.2007 16:16

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Polaanek » 06.7.2014 15:12

No, ale mě se aktuálně zobrazuje pod vozovnou Motol vozy z vozovny Pankrác k datu 5.7.2014 a pod vozovnou Pankrác jsou správné vozy, ale k datu 8.6.2014. Zřejmě překlep při nahrávání, kdy data pro Pankrác byla nahrána do Motola.
Bulterier47 píše:Děkuji za aktuální rozmístění vozů! =D>
A ještě drobnost, v Okně do dílen se nám na MO objevil vůz 78021 (HL). Asi by to měl být 8021, pokud je HL správně.

Uživatelský avatar
Bulterier47
Uživatel
Příspěvky: 11
Registrován: 21.2.2014 19:21
Bydliště: 16, 25, 52, 54, 110, 186, 273, 559

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bulterier47 » 06.7.2014 14:04

Děkuji za aktuální rozmístění vozů! =D>
Jen poznámka: vůz 8067 již je v provozu.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MF » 29.6.2014 9:58

Budapešť je super. Byl jsem tam několikrát, ale nikdy ne za tramvajemi. Přesto jsem nějaké ty snímečky pořídil. Bohužel soupravy T5 se mi celkem vyhýbaly. Každému mohu návštěvu tohoto města doporučit. Je moc krásné.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MF » 18.6.2014 18:51

Tak koukám jak posloužila 8005 hasičům. To jako kvůli tomuhle okénku, které bych i já byl schopen za dvě minuty vyříznout flexou zničili vůz, který se mohl případně prodat? To jsem čekal, že ho zrychtují víc. Cvičení jsou protřeba, o tom žádná, ale toto? To je jako kdyby dostal elektrikář kleště a zkoušel si přecvaknout dvojlinku #-o =D> =D>

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MF » 09.6.2014 7:30

Nejsem si jist, že tato formulace je správná: Na linku 91 byl v sobotou 7. června objevil vůz T1 ev.č.5002.

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od -KUBI- » 01.6.2014 15:29

Parádní fotoreportáž o Budapešťských Combinech 8-) Jenom jedna menší oprava. Combino je vybavené hned šesti podvozky, ne čtyřmi, jak je uvedeno v článku :wink:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MF » 29.5.2014 15:09

Koukám na ten článek o T6 a B6 a řekl bych, že autor nějak asi moc neví o čem píše. Je zmiňován dle jeho slov: motorový vlečný vůz. Pod tímto označením bych si představil vůz, který se od motorového T6 liší jen tím, že nemá kabinu. Jenže potom je zmiňováno provozní brzdění pomocí brzdných magnetů (solenoidů) a z toho tedy jasně plyne, že vůz není motorový, ale opravdu jen vlečný, jelikož kdyby měl motory, tak bude mít možnost brzdit elektrodynamicky. Takže se jedná jen o tramvajový vlek. Nikoliv o bezkabinový motorák :!: :wink:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MF » 24.4.2014 9:21

K té smyčce na Vypichu - nemá někdo představu jak to tam má po přestavbě vypadat? Mluvilo se o tom, že uprostřed smyčky budou končit busy. Bude smyčka nějak výrazně zvětšená? Případně budou busy vozit lidi až do smyčky kde bude přestup?

Odpovědět