Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Absolut » 07.12.2011 23:55

Tu knížku také mohu doporučit.

Uživatelský avatar
Tonda Ježek
Uživatel
Příspěvky: 1080
Registrován: 30.11.2003 22:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Tonda Ježek » 07.12.2011 23:53

Absolut píše:To je zajímavý, že Metroweb píše, že vůz 1020 kamsi zmizel v roce 1997 a já ho tam fotil ještě v létě 1998...
Metroweb je v tomto případě dosti nepřesný.

Podle knihy Elektrické vozy Ečs aneb průkopníci v pražském metru byl vůz 1020 vyřazen Ústřední likvidační komisí v září 1994 (naposledy v provozu 7.6.94 - rozhodně nebyl druhým vyřazeným vozem Ečs) a následně odprodán ČKD Lokomotivka. Ta ho chtěla využít "... pro potřeby modernizace vlakových souprav pražského metra řady 81-71". Likvidace vozu proběhla nejspíše někdy v letech 1999-2002. Není ani bez zajímavosti, že to byl první zprovozněný vůz Ečs pražského metra a společně s vozem 1010 absolvoval ve dvojici první ověřovací zkušební jízdu v pražském podzemí v noci 22. / 23. 12. 1973 (mimochodem soupravu řídil moskevský strojvedoucí).


Když už jsem si tu knížku otevřel, dovolím si ještě malinko "chytračit". Mimochodem knihu velmi doporučuji, David a hlavně pak Robert si na ní dali hodně záležet a vyšťourali velké množství do té doby neznámých informací

Vůz 1020 byl druhým odprodaným vozem Ečs. Prvním byl v roce 1992 první vyřazený vůz 1031, který odkoupila jako experimentální vozidlo firma Siemens a snad by měl stále někde v Německu existovat.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 08.12.2011 0:00, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Absolut » 07.12.2011 23:40

Ikarusy zase brzo v SJ budou v počtu několika ks :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od 9001 » 07.12.2011 23:39

Absoult: Když mluvím za sebe, tak se rád podívám na cokoli co je z historie a tohle je celkem podstatná část historie :wink: .

Třeba fotka rozestavěného Černého mostu, první B741, Ikarusy, stavba Strahovského tunelu, Vesna na Praze 10, kterou si už pamatuji jako malý jenom zavřenou a nevím co ještě. To všechno je radost pohledět. Klidně houšť
Naposledy upravil(a) 9001 dne 07.12.2011 23:41, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Absolut » 07.12.2011 23:37

Prošel jsem tu vlečku tehdy pěšky a neudělal žádnou fotku.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Fořtík » 07.12.2011 23:13

Bomba! Osobně bych velmi rád viděl jakékoliv fotky dokumentující provoz vleček v oblasti Libně, zejména v okolí nynějších nových obytných sídel Nová Harfa a Keyřův park. :-)

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Absolut » 07.12.2011 23:07

To je zajímavý, že Metroweb píše, že vůz 1020 kamsi zmizel v roce 1997 a já ho tam fotil ještě v létě 1998...

Jinak mě samozřejmě těší, že SJ na téma metro vyvolal takové ohlasy. Dost jsem přemýšlel jestli to vůbec vypustit, jednak jsem tam fotil ve dvojici s jiným šotoušem, kterej má třeba se svýma (lepšíma) fotkama jiný plány a pak taky to není o tramvajích.

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Karotka » 07.12.2011 22:58

Připojuji se s díky za scanjournal!
Zrovna nedávno jsem si všiml na první soupravě M1, že u štítků výrobců je napsáno: vyrobeno v roce 1999 konsorciem... a hned se mi to zdálo divný :)

Uživatelský avatar
MKzB
Uživatel
Příspěvky: 318
Registrován: 19.1.2007 16:49
Bydliště: Bezkov (u Vídně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MKzB » 07.12.2011 22:12

Moc pěkný report z ČKD lokomotivka.
Malé doplnění:
Metroweb k vozu 1020 píše:Druhý předčasně vyřazený vůz měl číslo 1020. V roce 1994 byl přesunut do ČKD Lokomotivka, kde se plánovalo provedení rekonstrukce ve spolupráci se Škodou Plzeň. Měla následovat rekonstrukce všech vozů Ečs. Zanedlouho už byly všechny ve šrotu a vůz 1020 ještě stále postával na nádvoří. V roce 1997 kamsi zmizel, nejspíš do šrotu.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Absolut » 07.12.2011 21:53

Jirka: Děkuju moc. To jsem nevěděl. Vysvětluje se tím leccos.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Láďa » 07.12.2011 21:39

Taktéž musím pochválit Scajournal. =D> Zatím se mi ze všech líbil asi nejvíce. Díky také patří Jirkovi za doplnění. :) Měl bych ještě dotaz na vlečku zachycenou na snímcích 7 a 8. To je ta vlečka, na jejímž místě je dnes ta nejdražší cyklostezka v Evropě, že?
Naposledy upravil(a) Láďa dne 07.12.2011 21:55, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Jirka » 07.12.2011 21:19

S M1 v Lokomotivce to bylo asi takto (už si taky nepamatuju všechno a navíc jsem u toho nebyl od začátku):

Ze Zličína šly do Lokomotivky soupravy vždy v kompletním složení a montážně v podstatě dokončené. Problém byl v tom, že nebylo kde oživovat a zkoušet spojenou soupravu (tzv. zkoušky skupiny II), tak se využily volné prostory v Libni. V době, kdy první souprava už prodělávála jízdní zkoušky na tratích metra a v Libni byla tuším druhá a třetí (nebo třetí a čtvrtá?) sv., se jaksi přišlo na to, že provedení elektrické výzbroje, hlavně umístění a uspořádání přístrojových skříní a vidlemi naházená kabeláž, nepovede k uvedení souprav do trvalého provozu. Došlo tak k zastavení prací, k prakticky úplnému přepracování a dopracování výrobní dokumentace elektrické části a provedení úprav na vozech. Na těch dvou soupravách co byly v Libni se úpravy provedly přímo tam, na dalších rozpracovaných (až do 6. sv.) a po dokončení zkušebního provozu i na první soupravě pak na Zličíně.

Znovu opakuju, že už je to dávno a nepamatuju si přesně, jestli Lokomotivkou takto prošly tři nebo čtyři soupravy.

Ještě se k tomu váže taková jedna nepříjemná historka. Správce konkurzní podstaty ČKD Lokomotivka jednoho dne vyhanl všechny zaměstanance z areálu a nechal odřezat kus kolejí vlečky i se soupravou (nebo dvěma?) v hale.

Marek Kubík
Uživatel
Příspěvky: 132
Registrován: 05.12.2008 18:36
Bydliště: Stochov okr.Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Marek Kubík » 07.12.2011 13:25

Tak též přidávám pochvalu za 54.scanjournal, je fakt super. :D O tom že se něco dělalo na některých soupravách M1 v ČKD Lokomotivka sem do téhle doby vůbec netušil.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Absolut » 07.12.2011 8:32

Díky :)

Však taky na téhle akci jsme tehdy fotili celkem dva lidi. Existují z toho i lepší fotky (ne moje), ale ty se šetří pro jiné účely. Dodnes lituju, že jsem víc nefotil exteriéry v areálu lokomotivky. Ohledně M1 v lokomotivce - skříně se myslím vyráběly na Zličíně, ale protože Zličín kapacitně nestíhal souběh tramvají a rozjíždějící se výroby metra, tak se v lokomotivce dodělávaly na prvních několika soupravách elektroinstalace a interiéry. Když jsem atm byl, tak tam byly zhruba tři soupravy, moc si to nepamatuju, bylo mi 18 a byl jsem z toho vyjukanej. Lokomotivka tehdy kšeft neměla a tak to bylo výhodné. Ze stejného důvodu se v lokomotivce dělala garanční opravy 9101 a mimořádná oprava 8609. Logicky z toho vyplývá, že se taky musely někdy převážet nalakované skříně M1 ze Zličína do lokomotivky, ale z takového převozu mi nejsou známy fotky.

Pokud někdo ví o M1 v Lokomotivce víc, neváhejte mě doplnit.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od 9001 » 06.12.2011 22:52

Přidávám se ke chvále SJ. =D> =D> Krásné a hlavně dobové fotky.

Odpovědět