Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Tu knížku také mohu doporučit.
- Tonda Ježek
- Uživatel
- Příspěvky: 1080
- Registrován: 30.11.2003 22:54
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Metroweb je v tomto případě dosti nepřesný.Absolut píše:To je zajímavý, že Metroweb píše, že vůz 1020 kamsi zmizel v roce 1997 a já ho tam fotil ještě v létě 1998...
Podle knihy Elektrické vozy Ečs aneb průkopníci v pražském metru byl vůz 1020 vyřazen Ústřední likvidační komisí v září 1994 (naposledy v provozu 7.6.94 - rozhodně nebyl druhým vyřazeným vozem Ečs) a následně odprodán ČKD Lokomotivka. Ta ho chtěla využít "... pro potřeby modernizace vlakových souprav pražského metra řady 81-71". Likvidace vozu proběhla nejspíše někdy v letech 1999-2002. Není ani bez zajímavosti, že to byl první zprovozněný vůz Ečs pražského metra a společně s vozem 1010 absolvoval ve dvojici první ověřovací zkušební jízdu v pražském podzemí v noci 22. / 23. 12. 1973 (mimochodem soupravu řídil moskevský strojvedoucí).
Když už jsem si tu knížku otevřel, dovolím si ještě malinko "chytračit". Mimochodem knihu velmi doporučuji, David a hlavně pak Robert si na ní dali hodně záležet a vyšťourali velké množství do té doby neznámých informací
Vůz 1020 byl druhým odprodaným vozem Ečs. Prvním byl v roce 1992 první vyřazený vůz 1031, který odkoupila jako experimentální vozidlo firma Siemens a snad by měl stále někde v Německu existovat.
Naposledy upravil(a) Tonda Ježek dne 08.12.2011 0:00, celkem upraveno 1 x.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Ikarusy zase brzo v SJ budou v počtu několika ks
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Absoult: Když mluvím za sebe, tak se rád podívám na cokoli co je z historie a tohle je celkem podstatná část historie .
Třeba fotka rozestavěného Černého mostu, první B741, Ikarusy, stavba Strahovského tunelu, Vesna na Praze 10, kterou si už pamatuji jako malý jenom zavřenou a nevím co ještě. To všechno je radost pohledět. Klidně houšť
Třeba fotka rozestavěného Černého mostu, první B741, Ikarusy, stavba Strahovského tunelu, Vesna na Praze 10, kterou si už pamatuji jako malý jenom zavřenou a nevím co ještě. To všechno je radost pohledět. Klidně houšť
Naposledy upravil(a) 9001 dne 07.12.2011 23:41, celkem upraveno 1 x.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Prošel jsem tu vlečku tehdy pěšky a neudělal žádnou fotku.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Bomba! Osobně bych velmi rád viděl jakékoliv fotky dokumentující provoz vleček v oblasti Libně, zejména v okolí nynějších nových obytných sídel Nová Harfa a Keyřův park.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
To je zajímavý, že Metroweb píše, že vůz 1020 kamsi zmizel v roce 1997 a já ho tam fotil ještě v létě 1998...
Jinak mě samozřejmě těší, že SJ na téma metro vyvolal takové ohlasy. Dost jsem přemýšlel jestli to vůbec vypustit, jednak jsem tam fotil ve dvojici s jiným šotoušem, kterej má třeba se svýma (lepšíma) fotkama jiný plány a pak taky to není o tramvajích.
Jinak mě samozřejmě těší, že SJ na téma metro vyvolal takové ohlasy. Dost jsem přemýšlel jestli to vůbec vypustit, jednak jsem tam fotil ve dvojici s jiným šotoušem, kterej má třeba se svýma (lepšíma) fotkama jiný plány a pak taky to není o tramvajích.
- Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Připojuji se s díky za scanjournal!
Zrovna nedávno jsem si všiml na první soupravě M1, že u štítků výrobců je napsáno: vyrobeno v roce 1999 konsorciem... a hned se mi to zdálo divný
Zrovna nedávno jsem si všiml na první soupravě M1, že u štítků výrobců je napsáno: vyrobeno v roce 1999 konsorciem... a hned se mi to zdálo divný
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Moc pěkný report z ČKD lokomotivka.
Malé doplnění:
Malé doplnění:
Metroweb k vozu 1020 píše:Druhý předčasně vyřazený vůz měl číslo 1020. V roce 1994 byl přesunut do ČKD Lokomotivka, kde se plánovalo provedení rekonstrukce ve spolupráci se Škodou Plzeň. Měla následovat rekonstrukce všech vozů Ečs. Zanedlouho už byly všechny ve šrotu a vůz 1020 ještě stále postával na nádvoří. V roce 1997 kamsi zmizel, nejspíš do šrotu.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Jirka: Děkuju moc. To jsem nevěděl. Vysvětluje se tím leccos.
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Taktéž musím pochválit Scajournal. Zatím se mi ze všech líbil asi nejvíce. Díky také patří Jirkovi za doplnění. Měl bych ještě dotaz na vlečku zachycenou na snímcích 7 a 8. To je ta vlečka, na jejímž místě je dnes ta nejdražší cyklostezka v Evropě, že?
Naposledy upravil(a) Láďa dne 07.12.2011 21:55, celkem upraveno 1 x.
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
S M1 v Lokomotivce to bylo asi takto (už si taky nepamatuju všechno a navíc jsem u toho nebyl od začátku):
Ze Zličína šly do Lokomotivky soupravy vždy v kompletním složení a montážně v podstatě dokončené. Problém byl v tom, že nebylo kde oživovat a zkoušet spojenou soupravu (tzv. zkoušky skupiny II), tak se využily volné prostory v Libni. V době, kdy první souprava už prodělávála jízdní zkoušky na tratích metra a v Libni byla tuším druhá a třetí (nebo třetí a čtvrtá?) sv., se jaksi přišlo na to, že provedení elektrické výzbroje, hlavně umístění a uspořádání přístrojových skříní a vidlemi naházená kabeláž, nepovede k uvedení souprav do trvalého provozu. Došlo tak k zastavení prací, k prakticky úplnému přepracování a dopracování výrobní dokumentace elektrické části a provedení úprav na vozech. Na těch dvou soupravách co byly v Libni se úpravy provedly přímo tam, na dalších rozpracovaných (až do 6. sv.) a po dokončení zkušebního provozu i na první soupravě pak na Zličíně.
Znovu opakuju, že už je to dávno a nepamatuju si přesně, jestli Lokomotivkou takto prošly tři nebo čtyři soupravy.
Ještě se k tomu váže taková jedna nepříjemná historka. Správce konkurzní podstaty ČKD Lokomotivka jednoho dne vyhanl všechny zaměstanance z areálu a nechal odřezat kus kolejí vlečky i se soupravou (nebo dvěma?) v hale.
Ze Zličína šly do Lokomotivky soupravy vždy v kompletním složení a montážně v podstatě dokončené. Problém byl v tom, že nebylo kde oživovat a zkoušet spojenou soupravu (tzv. zkoušky skupiny II), tak se využily volné prostory v Libni. V době, kdy první souprava už prodělávála jízdní zkoušky na tratích metra a v Libni byla tuším druhá a třetí (nebo třetí a čtvrtá?) sv., se jaksi přišlo na to, že provedení elektrické výzbroje, hlavně umístění a uspořádání přístrojových skříní a vidlemi naházená kabeláž, nepovede k uvedení souprav do trvalého provozu. Došlo tak k zastavení prací, k prakticky úplnému přepracování a dopracování výrobní dokumentace elektrické části a provedení úprav na vozech. Na těch dvou soupravách co byly v Libni se úpravy provedly přímo tam, na dalších rozpracovaných (až do 6. sv.) a po dokončení zkušebního provozu i na první soupravě pak na Zličíně.
Znovu opakuju, že už je to dávno a nepamatuju si přesně, jestli Lokomotivkou takto prošly tři nebo čtyři soupravy.
Ještě se k tomu váže taková jedna nepříjemná historka. Správce konkurzní podstaty ČKD Lokomotivka jednoho dne vyhanl všechny zaměstanance z areálu a nechal odřezat kus kolejí vlečky i se soupravou (nebo dvěma?) v hale.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 132
- Registrován: 05.12.2008 18:36
- Bydliště: Stochov okr.Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Tak též přidávám pochvalu za 54.scanjournal, je fakt super. O tom že se něco dělalo na některých soupravách M1 v ČKD Lokomotivka sem do téhle doby vůbec netušil.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Díky
Však taky na téhle akci jsme tehdy fotili celkem dva lidi. Existují z toho i lepší fotky (ne moje), ale ty se šetří pro jiné účely. Dodnes lituju, že jsem víc nefotil exteriéry v areálu lokomotivky. Ohledně M1 v lokomotivce - skříně se myslím vyráběly na Zličíně, ale protože Zličín kapacitně nestíhal souběh tramvají a rozjíždějící se výroby metra, tak se v lokomotivce dodělávaly na prvních několika soupravách elektroinstalace a interiéry. Když jsem atm byl, tak tam byly zhruba tři soupravy, moc si to nepamatuju, bylo mi 18 a byl jsem z toho vyjukanej. Lokomotivka tehdy kšeft neměla a tak to bylo výhodné. Ze stejného důvodu se v lokomotivce dělala garanční opravy 9101 a mimořádná oprava 8609. Logicky z toho vyplývá, že se taky musely někdy převážet nalakované skříně M1 ze Zličína do lokomotivky, ale z takového převozu mi nejsou známy fotky.
Pokud někdo ví o M1 v Lokomotivce víc, neváhejte mě doplnit.
Však taky na téhle akci jsme tehdy fotili celkem dva lidi. Existují z toho i lepší fotky (ne moje), ale ty se šetří pro jiné účely. Dodnes lituju, že jsem víc nefotil exteriéry v areálu lokomotivky. Ohledně M1 v lokomotivce - skříně se myslím vyráběly na Zličíně, ale protože Zličín kapacitně nestíhal souběh tramvají a rozjíždějící se výroby metra, tak se v lokomotivce dodělávaly na prvních několika soupravách elektroinstalace a interiéry. Když jsem atm byl, tak tam byly zhruba tři soupravy, moc si to nepamatuju, bylo mi 18 a byl jsem z toho vyjukanej. Lokomotivka tehdy kšeft neměla a tak to bylo výhodné. Ze stejného důvodu se v lokomotivce dělala garanční opravy 9101 a mimořádná oprava 8609. Logicky z toho vyplývá, že se taky musely někdy převážet nalakované skříně M1 ze Zličína do lokomotivky, ale z takového převozu mi nejsou známy fotky.
Pokud někdo ví o M1 v Lokomotivce víc, neváhejte mě doplnit.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Přidávám se ke chvále SJ. Krásné a hlavně dobové fotky.