Pane co jste pil? A prosím o odpověď jednou větou, děkuji.MM-Mikulovsky píše: 1.) když jde člověk do schodů, tak tento má do došlapu na nášlapnou plochu kratší (mělčí = hlubokou méně) než délka chodidla být prováděn ve vzduchu
Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
sice máte pravdu s pohybem nohy, ale:Bobik píše:Tak jo. Pro začátek se zaměř na mechaniku pohybu. Zejména na to, co dělá noha a jak je skloněné chodidlo především při překonávání zvýšené překážky. Pak se budem bavit dál.MM-Mikulovsky píše:pokud někdo došlapuje zešikma na skutečnou hranu schodu (= proužek šíře cca 0,5cm, který není vodorovný, ale zaoblený), tak si dle mne opravdu zaslouží "padnout na držku...
1.) když jde člověk do schodů, tak tento má do došlapu na nášlapnou plochu kratší (mělčí = hlubokou méně) než délka chodidla být prováděn ve vzduchu + tak, aby mimo schod (před jeho hranu) šlo co nejméně délky chodidla
2.) šlapat na hranu schodu je ještě totálnější nesmysl (= velké riziko "zaslouženého" zranění dotyčného) jako šlapat na krátkou překážku/nerovnost typu prahu ve dveřích!
3.) při chůzi do/ze schodů je pro bezpečnost podstatné nezvedat druhou nohu dokud ta první pevně nedošlápla na zem = i kdyby 1. noha (z důvodu špatného došlápnutí) podklouzla, tak člověk to musí ustát na 2. noze!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 22.12.2014 13:45, celkem upraveno 1 x.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Tak jo. Pro začátek se zaměř na mechaniku pohybu. Zejména na to, co dělá noha a jak je skloněné chodidlo především při překonávání zvýšené překážky. Pak se budem bavit dál.MM-Mikulovsky píše:pokud někdo došlapuje zešikma na skutečnou hranu schodu (= proužek šíře cca 0,5cm, který není vodorovný, ale zaoblený), tak si dle mne opravdu zaslouží "padnout na držku...
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
S tím zcela souhlasím...to je můj rytmusPetrpes píše:Pěknej čláenk, ale to se tak nějak od Fandy očekává a předpokládá
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Marx, Engels, Beatles, to máte jedno... Pěknej článek, ale to se tak nějak od Fandy očekává a předpokládá
Naposledy upravil(a) Petrpes dne 22.12.2014 16:38, celkem upraveno 1 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
A VŠIML JSI SI, ŽE TEN NOVÝ NÁSTŘIK je nejen jinak barevný (černý místo dosavadní šedý) a asi i silnější a drsnější (což z fotky poznat je nemožné), ale hlavně NA KAŽDÉM SCHODĚ -místo dosavadních dvou tenkých pruhů cca kolem středu jeho hloubky- JE JEDEN ŠIROKÝ PRUH (CCA 1/3 HLOUBKY NÁŠLAPNÉ PLOCHY SCHODU) UMÍSTĚNÝ U HRANYBobik píše:Ohledně okénka z dílen - prosba - nešel by ten (jedno jestli novej či starej) protiskluzovej nástřik taky aplikovat ZEJMÉNA na hrany schodů? U toho starýho se mi opakovaně stalo, že jsem právě po tý hraně ujel a to i v případě, že byl ten nástřik (samolepka či co, prostě to šedivý) fungl novej.
pokud někdo došlapuje zešikma na skutečnou hranu schodu (= proužek šíře cca 0,5cm, který není vodorovný, ale zaoblený), tak si dle mne opravdu zaslouží "padnout na držku/ "!
- Dnes jsem jezdil s vozem "vybaveným touto úpravou" a jsem přesvědčen, že v současné době je to skutečně funkční zábrana proti uklouznutí na nášlapné ploše schodu, ale nevím co to udělá:
1.) při nánosu vody či sněhové břečky se směsí soli
2.) při opotřebování/ošoupání toho nástřiku = jak dlouhou to má trvanlivost
PS: Ta trvanlivost JAKÉHOKOLIV NÁSTŘIKU (na tom dost nevhodném podkladě) bude asi největší problém = nejjistější by bylo vymyslet/vyrobit z nějakého protiskluzového materiálu hranové lišty a ty "natvrdo" do toho (k tomu) nevhodnému podkladu přišroubovat.
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Hezký článek o lince 4, jen si dovoluji podotknout, že na obrázku č. 4 nezahýbá tramvaj z nábřeží Karla Marxe, ale Bedřicha Engelse (jinak výborná dvojice T1 s tím trabantem).
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Ohledně okénka z dílen - prosba - nešel by ten (jedno jestli novej či starej) protiskluzovej nástřik taky aplikovat ZEJMÉNA na hrany schodů? U toho starýho se mi opakovaně stalo, že jsem právě po tý hraně ujel a to i v případě, že byl ten nástřik (samolepka či co, prostě to šedivý) fungl novej.
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Dotaz k sekci 22. kolej - zvuky: daly by se nahrát a doplnit zvuky se jmény nových/přejmenovaných zastávek, které v seznamu chybí + eventuálně nová informační hlášení (linky S, přechody apod.) ? Případně šlo by se s někým domluvit na jejich nahrání (klidně na diktafon na nějaké konečné o pauze)? Díky.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Díky za zprávy z Blavy. Vypadá, že do toho kopli fakt fest. Že by malá renesenace bratislavských električek?
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Už opraveno, ale dopoledne tam byl šotek, který tvrdil do odbočky 15
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Není, proč?modroko píše:Nechci být za rýpala a vím že je to uplná hloupost ale v sekci na znamení v posledním příspěvku je maličká chyba, do odbočné větve je asi rychlost o něco menší ne?
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Nechci být za rýpala a vím že je to uplná hloupost ale v sekci na znamení v posledním příspěvku je maličká chyba, do odbočné větve je asi rychlost o něco menší ne?
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Někde, možná že zrovna tady, se psalo, že v těchto obloucích na Plzeňské se nerozšiřuje rozchod, na rozdíl od dráhy, a proto se to prý ošoupává. Tramvaj si tak to rozšíření vyhlodá sama.
Rozchod se má rozšiřovat vždy v obloucích pod 275 m poloměru, podle nějakého vzorečku.
Rozchod se má rozšiřovat vždy v obloucích pod 275 m poloměru, podle nějakého vzorečku.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Vyšší míra opotřebovávání je dána použitým typem kolejiva a profilu. To je zcela normální a perou se s tím i na dráze u ostřejších oblouků. Stejně tak je zcela normální to přimazávání, které to opotřebovávání snižuje.
A použité kolejivo, tedy S49, taktéž z hlediska chodových vlastností pojíždějících vozidel považuju za lepší oproti "klasickému" žlábku. Žlábek má jedinou výhodu akorát u ostrých oblouků, kde jeho vnitřní strana slouží jako přídržnice, která by se u bezžlábku musela montovat navíc. V tomhle případě ten oblouk tak ostrý není, aby tam musel být žlábek (přídržnice).
Takže na přimazávání nic špatného nevidím. Jen se ptám, proč se zvolilo zrovna tohle (elektrické/elektronické) řešení, místo "obyčejného" mechanického.
(osobně tipuju, že se tu asi "něco" nového testuje, no a zvědavost mi nedá - co, proč, k čemu? )
A použité kolejivo, tedy S49, taktéž z hlediska chodových vlastností pojíždějících vozidel považuju za lepší oproti "klasickému" žlábku. Žlábek má jedinou výhodu akorát u ostrých oblouků, kde jeho vnitřní strana slouží jako přídržnice, která by se u bezžlábku musela montovat navíc. V tomhle případě ten oblouk tak ostrý není, aby tam musel být žlábek (přídržnice).
Takže na přimazávání nic špatného nevidím. Jen se ptám, proč se zvolilo zrovna tohle (elektrické/elektronické) řešení, místo "obyčejného" mechanického.
(osobně tipuju, že se tu asi "něco" nového testuje, no a zvědavost mi nedá - co, proč, k čemu? )