Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od gabuliatko » 22.12.2014 13:44

MM-Mikulovsky píše: 1.) když jde člověk do schodů, tak tento má do došlapu na nášlapnou plochu kratší (mělčí = hlubokou méně) než délka chodidla být prováděn ve vzduchu
Pane co jste pil? A prosím o odpověď jednou větou, děkuji.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.12.2014 13:39

Bobik píše:
MM-Mikulovsky píše:pokud někdo došlapuje zešikma na skutečnou hranu schodu (= proužek šíře cca 0,5cm, který není vodorovný, ale zaoblený), tak si dle mne opravdu zaslouží "padnout na držku...
Tak jo. Pro začátek se zaměř na mechaniku pohybu. Zejména na to, co dělá noha a jak je skloněné chodidlo především při překonávání zvýšené překážky. Pak se budem bavit dál. :wink:
sice máte pravdu s pohybem nohy, ale:
1.) když jde člověk do schodů, tak tento má do došlapu na nášlapnou plochu kratší (mělčí = hlubokou méně) než délka chodidla být prováděn ve vzduchu + tak, aby mimo schod (před jeho hranu) šlo co nejméně délky chodidla
2.) šlapat na hranu schodu je ještě totálnější nesmysl (= velké riziko "zaslouženého" zranění dotyčného) jako šlapat na krátkou překážku/nerovnost typu prahu ve dveřích!
3.) při chůzi do/ze schodů je pro bezpečnost podstatné nezvedat druhou nohu dokud ta první pevně nedošlápla na zem = i kdyby 1. noha (z důvodu špatného došlápnutí) podklouzla, tak člověk to musí ustát na 2. noze!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 22.12.2014 13:45, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobik » 22.12.2014 6:51

MM-Mikulovsky píše:pokud někdo došlapuje zešikma na skutečnou hranu schodu (= proužek šíře cca 0,5cm, který není vodorovný, ale zaoblený), tak si dle mne opravdu zaslouží "padnout na držku...
Tak jo. Pro začátek se zaměř na mechaniku pohybu. Zejména na to, co dělá noha a jak je skloněné chodidlo především při překonávání zvýšené překážky. Pak se budem bavit dál. :wink:

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od DG7021 » 22.12.2014 1:50

Petrpes píše:Pěknej čláenk, ale to se tak nějak od Fandy očekává a předpokládá 8-)
S tím zcela souhlasím...to je můj rytmus 8-)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Petrpes » 21.12.2014 22:11

Marx, Engels, Beatles, to máte jedno... Pěknej článek, ale to se tak nějak od Fandy očekává a předpokládá 8-)
Naposledy upravil(a) Petrpes dne 22.12.2014 16:38, celkem upraveno 1 x.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.12.2014 22:11

Bobik píše:Ohledně okénka z dílen - prosba - nešel by ten (jedno jestli novej či starej) protiskluzovej nástřik taky aplikovat ZEJMÉNA na hrany schodů? U toho starýho se mi opakovaně stalo, že jsem právě po tý hraně ujel a to i v případě, že byl ten nástřik (samolepka či co, prostě to šedivý) fungl novej.
#-o A VŠIML JSI SI, ŽE TEN NOVÝ NÁSTŘIK je nejen jinak barevný (černý místo dosavadní šedý) a asi i silnější a drsnější (což z fotky poznat je nemožné), ale hlavně NA KAŽDÉM SCHODĚ -místo dosavadních dvou tenkých pruhů cca kolem středu jeho hloubky- JE JEDEN ŠIROKÝ PRUH (CCA 1/3 HLOUBKY NÁŠLAPNÉ PLOCHY SCHODU) UMÍSTĚNÝ U HRANY :?:

Z:arrow: pokud někdo došlapuje zešikma na skutečnou hranu schodu (= proužek šíře cca 0,5cm, který není vodorovný, ale zaoblený), tak si dle mne opravdu zaslouží "padnout na držku/ :zadnice "!
- Dnes jsem jezdil s vozem "vybaveným touto úpravou" a jsem přesvědčen, že v současné době je to skutečně funkční zábrana proti uklouznutí na nášlapné ploše schodu, ale nevím co to udělá:
1.) při nánosu vody či sněhové břečky se směsí soli
2.) při opotřebování/ošoupání toho nástřiku = jak dlouhou to má trvanlivost

PS: Ta trvanlivost JAKÉHOKOLIV NÁSTŘIKU (na tom dost nevhodném podkladě) bude asi největší problém = nejjistější by bylo vymyslet/vyrobit z nějakého protiskluzového materiálu hranové lišty a ty "natvrdo" do toho (k tomu) nevhodnému podkladu přišroubovat.

Uživatelský avatar
DG7021
Uživatel
Příspěvky: 972
Registrován: 08.11.2010 12:07

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od DG7021 » 21.12.2014 19:48

Hezký článek o lince 4, jen si dovoluji podotknout, že na obrázku č. 4 nezahýbá tramvaj z nábřeží Karla Marxe, ale Bedřicha Engelse (jinak výborná dvojice T1 s tím trabantem).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobik » 10.12.2014 18:40

Ohledně okénka z dílen - prosba - nešel by ten (jedno jestli novej či starej) protiskluzovej nástřik taky aplikovat ZEJMÉNA na hrany schodů? U toho starýho se mi opakovaně stalo, že jsem právě po tý hraně ujel a to i v případě, že byl ten nástřik (samolepka či co, prostě to šedivý) fungl novej.

Baresm
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 11.9.2014 9:11

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Baresm » 08.11.2014 16:35

Dotaz k sekci 22. kolej - zvuky: daly by se nahrát a doplnit zvuky se jmény nových/přejmenovaných zastávek, které v seznamu chybí + eventuálně nová informační hlášení (linky S, přechody apod.) ? Případně šlo by se s někým domluvit na jejich nahrání (klidně na diktafon na nějaké konečné o pauze)? Díky. :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od 9001 » 28.10.2014 20:08

Díky za zprávy z Blavy. Vypadá, že do toho kopli fakt fest. Že by malá renesenace bratislavských električek? :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Karosák » 22.10.2014 13:48

Už opraveno, ale dopoledne tam byl šotek, který tvrdil do odbočky 15 ;-)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od gabuliatko » 22.10.2014 12:35

modroko píše:Nechci být za rýpala a vím že je to uplná hloupost ale v sekci na znamení v posledním příspěvku je maličká chyba, do odbočné větve je asi rychlost o něco menší ne? :D
Není, proč?

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od modroko » 22.10.2014 11:21

Nechci být za rýpala a vím že je to uplná hloupost ale v sekci na znamení v posledním příspěvku je maličká chyba, do odbočné větve je asi rychlost o něco menší ne? :D

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od P_V » 17.10.2014 11:10

Někde, možná že zrovna tady, se psalo, že v těchto obloucích na Plzeňské se nerozšiřuje rozchod, na rozdíl od dráhy, a proto se to prý ošoupává. Tramvaj si tak to rozšíření vyhlodá sama.
Rozchod se má rozšiřovat vždy v obloucích pod 275 m poloměru, podle nějakého vzorečku.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Příspěvek od Bobik » 17.10.2014 6:41

Vyšší míra opotřebovávání je dána použitým typem kolejiva a profilu. To je zcela normální a perou se s tím i na dráze u ostřejších oblouků. Stejně tak je zcela normální to přimazávání, které to opotřebovávání snižuje.
A použité kolejivo, tedy S49, taktéž z hlediska chodových vlastností pojíždějících vozidel považuju za lepší oproti "klasickému" žlábku. Žlábek má jedinou výhodu akorát u ostrých oblouků, kde jeho vnitřní strana slouží jako přídržnice, která by se u bezžlábku musela montovat navíc. V tomhle případě ten oblouk tak ostrý není, aby tam musel být žlábek (přídržnice).
Takže na přimazávání nic špatného nevidím. Jen se ptám, proč se zvolilo zrovna tohle (elektrické/elektronické) řešení, místo "obyčejného" mechanického.
(osobně tipuju, že se tu asi "něco" nového testuje, no a zvědavost mi nedá - co, proč, k čemu? :D )

Odpovědět