Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod P_V v 25.1.2017 9:54

SPP 4.2.4 napsal:Cestující, který hodlá v této zastávce (na znamení) vystoupit, musí včas použít vnitřní signalizační zařízení;

Cestující tudíž bzučák použít musí, i když je tam čudl na dveře. Ale čudl na dveře není označen jako "signál", zatímco bzučák tak označen je.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod MM-Mikulovsky v 25.1.2017 9:48

Dovoluji si ještě uvést upravenou variantu (mého zde předloženého) návrhu pro pana MŠ/ROPID, jak změnit obsah popisu tlačítek signalizace v TRAM) - žluté vypustit/nahradit a zelené nově vložit:

SIGNALIZACE:
- NOUZOVÉ ZASTAVENÍ
stlačovat opakpřerušovaně do zastavení / .......(STOP)
- VÝSTUP OSOBY S OMEZENÍM POHYBU/KOČÁRKEM
těsně před zastávkou stisknout 2x krátce / . .
!!!!! JINÉ/BEZDŮVODNÉ POUŽITÍ SE TRESTÁ !!!!!
(PRO pouhý VÝSTUP V ZASTÁVCE nejen
"NA ZNAMENÍ" VČASNÝM STISKNUTÍM rozsvítit
zelené TLAČÍTKO "předvolby DVEŘÍ".)


protože:
1.) "přerušovaně" je nejvýstižnější k přikázanému/požadovanému ".........." (viz odkaz/citace v předvchozím příspěvku na příslušný celostátní předpis)
2.) MHD mohou tzv. po svých cestovat i psi, kteří nejsou bráni za osoby, ale také např. pro své stáří/zranění (jeho následky) mohou mít omezení pohybu = vyžadovat delší čas k výstupu
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod MM-Mikulovsky v 24.1.2017 22:48

MM-Mikulovsky napsal:........... ovšem čtyři zmáčknutí může být také oznámení jen výstupu dvou kočárků (z jedné i dvou plošin), což se může stát před jakoukoliv zastávkou a tedy i bez existence těch "na znamení" - TO JE DALŠÍ ROZPOR PŘEDPISŮ DPP S TĚMI TZV. OBECNÝMI:
1.) v nějakém předpise se přece uvádí "zastav všemi prostředky - el. zvoncem opakovaně do zastavení" = nemohou stačit jen 3-4 zmáčknutí, ale DPP to tak nařizuje
2.) DPP také nařizuje nouzově zastavit i při tzv. "zmatečném signálu" = mohou to být např. 3 pípnutí (dva kočárky z jiných plošin a v jednom pípnutí splynulo 1x současné stalčení dvou tlačítek)
Tak konečně jsem našel ustanovení odpovídající (až na červeně označenou chybu v typu zvonce) mému výše uvedenému tvrzení (zvýrazněnému velikostí):
VYHLÁŠKA Ministerstva dopravy 173/1995 Sb. - dopravní řád drah; Příl.1 -ZÁKLADNÍ NÁVĚSTI napsal:.............
ČÁST II.
Základní návěsti tramvajových a trolejbusových drah
A.
Návěsti pro drážní dopravu

1. Návěst "Stůj" znamená, že drážní vozidlo musí svým čelem zastavit před touto návěstí. Návěst se dává světlem, návěstním praporkem nebo návěstním terčem červené barvy, nebo vztyčením paže vstříc přijíždějícímu drážnímu vozidlu.
Návěstní terč s návěstí "Stůj" je obdélníková tabulka o rozměrech nejméně 200 x 300 mm s červeným podkladem, bíle orámovaná. Šířka orámování je 30 mm.
2. Návěst "Nebezpečí - zastavte všemi prostředky" znamená, že řidič musí okamžitě učinit opatření k zastavení drážního vozidla všemi prostředky určenými k brzdění. Návěst se dává po celou dobu trvání nebezpečí.
Návěst se dává směrem k řidiči:
2.1. kroužením nataženou paží, praporkem, svítilnou nebo jakýmkoliv předmětem,
2.2. rychle za sebou jdoucími krátkými zvuky mechanickým zvoncem, píšťalkou nebo vnitřním dorozumívacím zařízením,
2.3. nepřetržitým zvukem elektrického zvonce
...........
Z:arrow: při změně popisku tlačítka "signalizece" je potřeba upravit obsah pod bodem "nouzové zastavení", aby bylo v souladu s uvedeným obecným/celostátním předpisem :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Pepa v 24.1.2017 20:35

ZXS91: Ono se s kočárkem ještě dává znamení o výstupu? Zatím bych to za leden spočítal na prstech jedné ruky... :? Když to mají mačkat, tak dělají mrtvého brouka, když ne, tak mačkají všechno (poslední dobou je oblíbené tlačítko plošiny, ještě, že má jinou barvu a označení...)
Uživatelský avatar
Pepa
Uživatel
 
Založen: 30.11.2003 9:45
Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod MM-Mikulovsky v 24.1.2017 19:21

ZXS91 napsal:........
Zrovna včera na 15T jsem vezl dvě okočárkované dámy, zjevně kamarádky. Dojíždím na Národku, najednou cink cink cink cink. Okamžitě jsem šel na magnety, žaludek a srdce v kalhotech a kde jsem koho přehlédl. Vlítnu do salonu, co že se děje. A jedna z nich mi oznamuje, že zazvonila za každou dvakrát, abych věděl, že vystupují obě... No vydejchával jsem to až na Podbabu.
.....
to je přesně to, co jsem přece psal včera (jen bez zmínky, že mi to už říkal i instruktor v kurzu před skoro 9-ti lety):
MM-Mikulovsky napsal:........... ovšem čtyři zmáčknutí může být také oznámení jen výstupu dvou kočárků (z jedné i dvou plošin), což se může stát před jakoukoliv zastávkou a tedy i bez existence těch "na znamení" - TO JE DALŠÍ ROZPOR PŘEDPISŮ DPP S TĚMI TZV. OBECNÝMI:
1.) v nějakém předpise se přece uvádí "zastav všemi prostředky - el. zvoncem opakovaně do zastavení" = nemohou stačit jen 3-4 zmáčknutí, ale DPP to tak nařizuje
2.) DPP také nařizuje nouzově zastavit i při tzv. "zmatečném signálu" = mohou to být např. 3 pípnutí (dva kočárky z jiných plošin a v jednom pípnutí splynulo 1x současné stalčení dvou tlačítek)


Petrpes: Fakt jsem neměl stejného instruktora jako ty :?: (to spíš asi ten můj měl toho tvého :lol: )
já to totiž dělám stejně - kdo chce fakt zastavit skutečně okamžitě použije ZB, zatímco "nouzí" může signalizovat i něčí "pouhou" nevolnost ve voze.
Navíc si říkám, že pokud by někdo chtěl za jízdy signalizivat zastavení kvůli "p.ku" na spřáhlech mezi vozy, tak to provozní zastavení mu spíše může zachránit život,
protože při nouzovém zastavení na KB se spíše neudrží a skončí pod druhým vozem :!:
Osobně jako případný zpozorovatel toho "p.ka" se budu snažit zabránit již rozjezdu TRAM - nejednodušeji bráněním zavření dveří, ať řidič dojde, vím totiž, že jaksi by "nouze" mohla splynout se zavřením dveří řidičem.
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Bobik v 24.1.2017 19:02

ZXS91 napsal:Zrovna včera na 15T jsem vezl dvě okočárkované dámy, zjevně kamarádky. Dojíždím na Národku, najednou cink cink cink cink. Okamžitě jsem šel na magnety, žaludek a srdce v kalhotech a kde jsem koho přehlédl.....

To nesmíš hned tak stresovat. :lol: Obvykle čekám na další cinknutí, ono v nouzi se ten bzučák docela rozehraje. Reaguju až na pátý a další cinknutí, teprve potom tam rvu magnety nebo bezpečák. Do tý doby buď nereaguju vůbec (mám jistotu, že o nouzi nejde), nebo jako PeS brzdím provozně.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Petrpes v 24.1.2017 18:08

Na nouzi brzdím provozně... Možná je to špatně, ale tak :)
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod ZXS91 v 24.1.2017 16:37

9001 napsal:MM: Sorry, ale částečně je blb i řidič... Pokud slyší "znamení" u zastávky na znamení, tak to asi něco znamená...


Pokud slyší "znamení", tak to taky může značit kratičkej okamžik bez proudu kvůli odskočení ptg, zvuk je stejnej. S těma blbama bych trochu brzdil, aby se to neobrátilo

Petr napsal:...Zřejmě se ti v životě nestalo, že před zastávkou na znamení nezávisle na sobě dali znamení čtyři cestující tak blbě za sebou, že to splynulo a opravdu znělo jako znamení nouze....


Zrovna včera na 15T jsem vezl dvě okočárkované dámy, zjevně kamarádky. Dojíždím na Národku, najednou cink cink cink cink. Okamžitě jsem šel na magnety, žaludek a srdce v kalhotech a kde jsem koho přehlédl. Vlítnu do salonu, co že se děje. A jedna z nich mi oznamuje, že zazvonila za každou dvakrát, abych věděl, že vystupují obě... No vydejchával jsem to až na Podbabu.

mart337:
Jo, to zní skvěle, jednoduše a funkčně. To jsou hned tři důvody, proč to nepůjde :D
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
 
Založen: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 51

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod MM-Mikulovsky v 24.1.2017 16:09

von Š = i mart337: 100% souhlas
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod von Špilberk v 24.1.2017 15:11

mart337: vynikající =D> =D>

9001 napsal: u 15T bych tuhle změnu viděl na půl roku, než přemluví počítač, aby to takhle dělal :twisted:

Bohužel nejdřív by několik let trvalo než by někdo (asi OO) přesvědčil vedení DP, aby to po škodě začali vůbec chtít. :wink:

Navíc je tu od začátku minimální zájem nějak s tou tramvají pracovat. Čekal jsem, že když se zavádí úplně nový vůz, že třeba bude pravidelně nějaká anketa pro řidiče, aby mohli dávat podněty k úpravám vozu, ale nebyla za ty roky ještě ani jedna. Když někdo něco má, tak to dá odborům, a pak se nějak složitě tlačí a tlačí. Ale všechno je na dlouho, úspěch nezaručen.
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Petrpes v 24.1.2017 14:17

MMM: Skvělej elaborát, škoda že nemám čas si to přečíst, ale děkuji za odezvu na mé ubohé dva odstavce :)
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod 9001 v 24.1.2017 13:36

MM: Reakce viz SZ ;-).

mart337: Skoro bych řekl, že bude jednodušší to udělat u R.P kde to je pořád po staru... u 15T bych tuhle změnu viděl na půl roku, než přemluví počítač, aby to takhle dělal :twisted:
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod mart337 v 24.1.2017 13:32

No vážení, v prvé řadě bych v tram uvnitř na letácích provedl osvětu, co a jak a kdy mačkat. Když už tam máme letáčky o chování v tram a na přechodech, nějaký ten letáček na znamení by se taky mohl udělat.
No a co se týká tlačítek, tak by se mohla taky trochu u těch nových tram za "pakatel" trochu lépe využívat technika. Byl by takový problém něco lépe naprogramovat, aby se to více využilo? Už jsem to tu někde psal. Černé tlačítko při dvojím stlačení aktivuje obrázek kočárku u příslušných dveří. Málo kdo si všimne, že když se zmáčkne jednou, tak se u příslušných dveří rozsvítí malý zvoneček, ale bohužel hned také po uvolnění tlačítka zhasne. Bylo by od věci kdyby také zůstal svítit, aby řidiči signalizoval, že to tlačítko někdo zmáčkl, protože když se zmáčkne jen kratičce a je vůz trochu hlučnější, řidič vůbec nemusí zaregistrovat, že ho někdo zmáčkl.
A co se týká nouzového zastavení, měla by to technika taky umět rozlišit a kdyby byla nastavena třeba tak, že při pátém zmáčknutí jednoho tlačítka by se rozsvítil na displayi velký červený zvonec, hned by řidič veděl, že je nějaký velký problém a zastavil by.
A na starých vozech by se taky podle mne v rámci nějaké větší údržby mohla tlačítka upravit, aby se dalo rozlišit případné nouzové zastavení od ostatních.
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod MM-Mikulovsky v 24.1.2017 12:31

PETRPES: 100% souhlas

Bobik napsal:.............Jinak nestalo se mi, že by mi to někdo zmáčnul tak nešťastně. Což nevylučuju, že se to stát může, nicméně pravděpodobnost je velmi nízká. Mimochodem to je to samé, jako když si s čudlem začnou hrát přivožralí mlaďasové (a to je situace mnohem častější, to už se mi stalo mnohokrát)........
1.) Kdyby všichni jednali podle chybných popisů tlačítek (a nikoliv, jako aktuální většina cestujících, podle skutečného pokynu/představy ROPIDu/DPP) tak pravděpodobnost Petrem uvedeného se zvyšuje na skoro každé zastavení v zastávce na znamení, protože zpravidla tam nechce vystupovat nikdo nebo naopak hned několik osob naráz!
2.) Jinak mne spíše než "tví" přiožralí mlaďasové (jež si osobně ani nevybavuji) si s tlačítkem signalizace "hrají" nejčastěji cizinci párkrát snad i nějaké dítě, jemuž rodič nevěnoval pozornost.

Bobik napsal:........... To bylo proti DP obecně za to, že neumí informovat a proti některým kolegům, kteří jsou schopni seřvat lidi za to, že "mačkaj co nemaj" (a že takoví jsou, víme oba).
.....
samozřejmě jde i o způsob/formu "napomenutí" - resp. upozornění Z:arrow: nejjednodušší (pro řidiče) a (pro cestující) nejpřijatelnější by byl (po vzoru jiné tzv. trakce stejného podniku - BUS DPP) pomocí zpuštění nahraného hlášení cca (mnou již uvedeného) obsahu: "Upozornění pro někoho z cestujících pro příště, pro signalizování výstupu v zastávce na znamení stačí dostatečně včas před zastávkou stisknout pouze zelené tlačítko dveří, tramvaje jej nemající musí zastavit ve všech zastávkách dle jízdního řádu. (Prosím, k uvedené signalizaci nikdy, ale opravdu nikdy nepoužívejte černé tlačítko výstražné signalizace s popiskou končící textem zneužití se trestá.) děkujeme za pozornost a pochopení"
- podstatné je to barevné (zejména zelené, modré jen do vyřazení z běžného provozu posledního vlaku bez tlačítek dveří), to co zůstalo černě je pro předehrané hlášení nepodstatné (není třeba zdůrazňovat, že se to reálně týká jen někoho z osazenstva tramvaje, aby se ostatní většina necítila tzv. dotčená) + počítá s již/konečně nematoucím označením tlačítka "signalizace".
Ovšem co dělat, když někdo:
a) přes tzv. všeobecné výše uvedené upozornění- vlastně opakovaně na několika následujících zastávkách chybně signalizuje výstup v nich? Ano nemusí to být naschvál, ale přítomnost cizince/ů nerozumějícím(u) pokynům v češtině nebo ještě častěji osob se sluchátky v uších, díky nimž vůbec nevnímají své okolí.
b) přes opakované upozornění (také nejlépe ve formě zpuštěného předehraného hlášení) "Upozornění pro cestující, tramvaje mají při, projíždění zastávek na znamení, nařízenou výrazně sníženou rychlost - minutí zastávky poznáte opětovným znatelným zvýšením rychlosti tramvaje." nebo "Upozornění pro cestující, bezdůvodné užití tlačítek tramvaje je zakázané (a jím vyvolané zbytečné zastavení prodlužuje dobu Vaší přepravy a snižuje možnost případného přestupu na nejbližší navazující spoje). " ? - co když jedeš zpožděný (kvůli zdržení nehodou/silným provozem) a/nebo potřebuješ poměrně nutně na konečné na WC? Klidně dělám tzv. něco navíc (např. upozorním na odbočení do následující pouze výstupní zastávky, protože spoj jede na kratší trase linky, a obdobně postupuji při zátahu mimo trasu linky), ale (jak říkaj mnozí kolegové) proč se mám dobrovolně "drbat" o přestávku (jiný tzv. volný čas) na konečné?

Bobik napsal:......Prostě je nějaká situace a je potřeba na ní nějak, pokud možno adekvátně, reagovat. Bude to B, uděláš A, nebo naopak a bude to špatně, s tím rizikem žijeme a jezdíme všichni. .....
Jsme placeni za přepravu cestujících z jednoho místa do jiného místa, a to pokud možno včas (k čemuž má zaměstnavatel zákonem nařízené vytváření podmínek)! Rozhodně nejsme placeni za to se nechat ponižovat - což je v rozporu s občanským zákoníkem + navíc s předpisy o drahách/linkové dopravě (dávající práva vydávat pokyny k bezpečnosti nejen provozu dráhy) a zvyšuje pravděpodobnost budoucích MU na dráze způsobenou chybným chováním osob jí se přepravujících/okolo ní se pohybujících, ale "popotahovat"/trestat budou řidiče (je příkaz/zákaz "zazní-li výstraha opusťte prostor dveří/nevstupujte do něj", ale pokud někoho dveře skřípnutím či následným vláčením zraní, tak "jdou" po řidiči; počítám že budou jednat stejně u zranění/škody následkem porušení příkazu/zákazu "nevyklánějte se z oken" v případech, kdy řidič má technické možnosti toto zpozorovat = např. v přímém úseku u KT na obou stranách).
Z:arrow: JE TOTÁLNÍ NESMYSL DOBROVOLNĚ ZVYŠOVAT TOTO RIZIKO, protože za to je ten plat almužnou :!: To je ten rozdíl mezi pracovníky v dopravě a těmi v ostatních službách resp. obchodu/finančnictví - MY NESEM ODPOVĚDNOST ZA ZDRAVÍ A ŽIVOTY JINÝCH, ALE ONI NE, proto máme proti nim nějaká zákonná práva (takřka pravomoce) navíc a tím, že se nebráníme jejich omezování vlastním zaměstnavatelem (a jinými institucemi), tak tzv. "si necháváme s.át na hlavu" :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Petrpes v 24.1.2017 11:40

Tady je spíše problém ve vozech 15T, kde lidem pípne bzučák nade dveřma, ale v kabině o tom pomalu nevíš...
Na displeji se řidiči nic nerozsvítí, čili opravdu hrozí že na znamení nezastaví ;)
Jinak mě je opravdu vuřt, co si lidi zmáčknou ;)

Tuhle jsem jel 15T jako kaštan z Přístaviště na Nádraží Modřany a sledoval to.
Zmáčknou včas znamení k řidiči a dveře až to zastaví :P
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
 
Založen: 28.8.2008 21:03
Bydliště: psí bouda

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron