Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Bobik v 24.1.2017 7:02

Petr Z:arrow: Jo, Petře, to nebylo nic proti tobě, případně FB PrTek. To bylo proti DP obecně za to, že neumí informovat a proti některým kolegům, kteří jsou schopni seřvat lidi za to, že "mačkaj co nemaj" (a že takoví jsou, víme oba).
Jinak nestalo se mi, že by mi to někdo zmáčnul tak nešťastně. Což nevylučuju, že se to stát může, nicméně pravděpodobnost je velmi nízká. Mimochodem to je to samé, jako když si s čudlem začnou hrát přivožralí mlaďasové (a to je situace mnohem častější, to už se mi stalo mnohokrát). Nebo když vystupujou dva kočárky, taky se mi párkrát stalo. Co udělat? A, nebo B ?
Prostě je nějaká situace a je potřeba na ní nějak, pokud možno adekvátně, reagovat. Bude to B, uděláš A, nebo naopak a bude to špatně, s tím rizikem žijeme a jezdíme všichni. Nicméně pokud se mi před zastávkou na znamení "zblázní bzučák", asi nebudu předpokládat návěst "stůj, zastavte všemi prostředky". :wink:
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod 9001 v 23.1.2017 21:44

Petr: Nebral bych to osobně... Spíš to je reakce na dlouhý elaborát pana MM a jeho projev 8-) .

Fotka na FB je napsaná v pohodě, trochu nepřehledná, ale rozhodně ne urážlivá. :wink: . Ale prostě pro normálního průměrného kaštana svití na panelu, zastávka na znamení, tak zmáčkne znamení... Jinak i souhlas, že DP kašle na osvětu...

MM: Pracuješ s lidma...Zvykni si...Lepší už to nebude...

K porušování předpisů DP. Tak to řeš přes odbory ;-).Od toho jsou ne. Pokud ty s tím nehnou, tak to žen přes Úřad práce a nebo Ministerstvo dopravy.

Minimálně přes formulář na DPP musíš mailem potvrdit odeslání. Vyzkoušeno :wink: Co se stalo tomu kolegovi? Měl nějaký postih a nebo to bylo formou, hele tohle přišlo, aby si o tom věděl?
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod MM-Mikulovsky v 23.1.2017 20:49

Petr napsal:......
Takže pošlu míček na druhou stranu hřiště. To z toho bude mít cestující takový mindrák, že mu sdělíme, že nemusí udělat nic navíc? Je ta informace na fb Pražských tramvají jakkoliv urážlivá? .....
žel někteří cestující opravdu mají mindrák z co nejmilejšího oznámení/rady: "upozornění pro někoho z cestujících pro příště, pro signalizování výstupu v zastávce na znamení stačí dostatečně včas před zastávkou stisknout pouze zelené tlačítko dveří, tramvaje jej nemající musí zastavit ve všech zastávkách dle jízdního řádu. (prosím, k uvedené signalizaci nikdy, ale opravdu nikdy nepoužívejte černé tlačítko výstražné signalizace s popiskou končící textem zneužití se trestá.) děkuji za pozornost a pochopení"
že si z nich někdo jednou za čas (několikrát do roka) stěžuje "pan řidič byl drzý/sprostý" apod.

Z:arrow: žel DPP (dle mne) porušuje své povinnosti nejen jeko dopravce, ale i zaměstnavatele a provozovatele dráhy:
1.) umístěním do vozidel chybných/matoucích pokynů pro cestující (viz probírané téma fb prtek).
2.) nedelegováním vnitropodnikovými předpisy "své" (resp. svých zaměstnanců) zákonné pravomoci vydávání pokynů cestujícím a osobám v/okolo dráhy + neseznámení cestujících s ní
- resp. vnitropodnikovými předpisy naopak nařizuje zaměstnancům "za všech okolností vyjadřovat ochotu pomoci" = čímž jim vlastně omezuje/upírá jejich uvedené zákonné právo!
3.) nenahráním alesopoň do nových technicky/kapacitně zvládajících palubních počítačů TRAM výstražných/poučných hlášení s možností spuštění řidiči v aktuálně vhodném/potřebném momentu (přitom BUS to mají všechny)!
4.) způsobem přijímání/řešení stížností od cestujích, kdy až k řidičům mohou dojít (jako nedávno kolegovi) podněty podané osobami pod znatelným vlivem alkoholu v 1:00 či zjevně urážlivé - byť dle kolektivní smlouvy by se takové podněty vůbec řešit neměly (vyjma podezření na požití alkoholu/jiných návikových látek zaměstnanci) = na informační lince i před webovým formulářem na stížnosti by měla být nějaká ochrana proti takovýmto případům (např. nutnost tzv. se proklikat přes upozornění/seznámení s podstatnými skutečnostmi o používání MHD).

Petr napsal:.......
Nemám z toho mindrák. Zřejmě se ti v životě nestalo, že před zastávkou na znamení nezávisle na sobě dali znamení čtyři cestující tak blbě za sebou, že to splynulo a opravdu znělo jako znamení nouze. Takže co? Narvat tam okamžitě nejvyšší stupeň brzdy a jít řešit, jestli někoho netáhneš pod vozem? Nebo se na to vykašlat a myslet si, že je to opravdu jen o zastávce na znamení? Co když uděláš b) a bude to a)? Co když uděláš a) a pomlátíš lidi, jen protože chtěli vystoupit v zastávce na znamení.
......
ovšem čtyři zmáčknutí může být také oznámení jen výstupu dvou kočárků (z jedné i dvou plošin), což se může stát před jakoukoliv zastávkou a tedy i bez existence těch "na znamení" - TO JE DALŠÍ ROZPOR PŘEDPISŮ DPP S TĚMI TZV. OBECNÝMI:
1.) v nějakém předpise se přece uvádí "zastav všemi prostředky - el. zvoncem opakovaně do zastavení" = nemohou stačit jen 3-4 zmáčknutí, ale DPP to tak nařizuje
2.) DPP také nařizuje nouzově zastavit i při tzv. "zmatečném signálu" = mohou to být např. 3 pípnutí (dva kočárky z jiných plošin a v jednom pípnutí splynulo 1x současné stalčení dvou tlačítek)
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Petr v 23.1.2017 19:49

Bobik napsal:Ježíšikristešmarjápanobožezačmětrestáš a není to snad krucinál jedno, JAK dá kaštan znamení? Hlavně pokud ho dá včas. Proč by nemohl i bzučákem? Nikdysetotaknedělalo?
Mimoto žádná osvětová kampaň neproběhla, tak jak maj lidi vědět, že stačí jen zmáčnout čudl na dveře? Prostě se najednou zavedly zastávky na znamení i u tram a jelikož dřív byly pouze u busů, kde se znamení dávalo právě tím bzučákem, tak půlka lidí logicky zabzučí. No a co? To z toho má někdo tak nepřekonatelnej mindrák?


Nemám z toho mindrák. Zřejmě se ti v životě nestalo, že před zastávkou na znamení nezávisle na sobě dali znamení čtyři cestující tak blbě za sebou, že to splynulo a opravdu znělo jako znamení nouze. Takže co? Narvat tam okamžitě nejvyšší stupeň brzdy a jít řešit, jestli někoho netáhneš pod vozem? Nebo se na to vykašlat a myslet si, že je to opravdu jen o zastávce na znamení? Co když uděláš b) a bude to a)? Co když uděláš a) a pomlátíš lidi, jen protože chtěli vystoupit v zastávce na znamení.
Takže opravdu nevím, co je špatného na tom (když už to dopravce neudělá sám), sdělit slušnou formou cestujícím, že v zastávce na znamení nemusí udělat nic navíc, oproti běžní zastávce na znamení.
Takže pošlu míček na druhou stranu hřiště. To z toho bude mít cestující takový mindrák, že mu sdělíme, že nemusí udělat nic navíc? Je ta informace na fb Pražských tramvají jakkoliv urážlivá? Pokud ano, půjdu se zastřelit.
Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
 
Založen: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat značky a při tý příležitosti ho tam natáhnem....

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod MM-Mikulovsky v 23.1.2017 16:35

Syrda napsal:Chtělo by tyto věci začít řešit společně metro-tram-bus:
1) poptávkové otvírání (jednou to svítí, jindy bliká...),
2) zastávka na znamení (jednou na to jsou extra tlačítka, jindy si vystačíme s tlačítky dveří...),
3) kočárek+vozík (zde hlavně odlišit potřebu plošiny).
4) další dopravci
5) informování - (nějaká kampaň proběhla před x lety když se zavedlo poptávkové otvírání na C, pár informací proběhlo když se zavedlo poptávkové otvírání na A, když se přestalo mávat na autobusy a když se zavedly zastávky na znamení u tramvají - to málo je dávno zapomenuté)

Cestujícího nezajímá že u DP jsou metro, tramvaje a autobusy (skoro) tři různé firmy a x dalších, především autobusových, dopravců. Pro něj to má být jeden systém MHD. Stačí divočina s jízdenkami (pásmo B - jednotlivé jízdenky vs. předplatné; opencard/lítačka vs. papírové kupony)
1.) tlačítka poptávkového otvírání BUS (SOR) vně i uvnitř a TRAM vnitřní shodně svítí zeleně po zmáčknutí, ale TRAM vnější s vítí v momentě aktivování, ale =M= to má zcela jinak
2.) sice BUS (SOR) mají na kolmých tyčích madel tlačítka červená "stop", tak ved výsledku fungují totožně/společně se zelenými tlačítky dveří na jejich středu - na těch nejbližších se rozsvítí, jako bylo zmáčknuto na nich a ať se zmáčkne to či ono, tak se rozsvítí nad příslušnými dveřmi nápis "STOP" = zmáčkne-li se jedno z těchto tlačítek, tak se staví i v následující zastávce na znamení a během stanicování se otevřou příslušné dveře
3.) talčítko "vozík" = plošina a tlačítko "kočárek/2x signalizace" = výstup osoby s kočárkem nebo omezenou schopností pohybu (což je i invalida na lehkém vozíku s doprovodem nevyžadující plošinu) - tady je problém dosavadní neznalost 2. významu tlačítka "kočárek/2x signalizace"
4.) sice autobusy příměsta/jiných dopravců nejezdím, ale tam to bude obdobné jako u BUS DPP
5.) informování - nejůčinnější budou určitě nahraná hlášení, která může řidič pustit z palubního počítače v/po momentě konkrétní situace - u BUS DPP něco takového roky mají
Z:arrow: NEJVÍCE SE ODLIŠUJÍ FUNKCÍ TLAČÍTKA =M= A VNĚJŠÍ TLAČÍTKA DVEŘÍ TRAM, v ostatních případech stačí nějak sjednotit označení tlačítek STOP a DVEŘE buď vše na "DVEŘE" nebo "STOP/DVEŘE" (takto to mají snad označeno v Brně).

Bobik napsal:Ježíšikristešmarjápanobožezačmětrestáš a není to snad krucinál jedno, JAK dá kaštan znamení? Hlavně pokud ho dá včas. Proč by nemohl i bzučákem? Nikdysetotaknedělalo?
Mimoto žádná osvětová kampaň neproběhla, tak jak maj lidi vědět, že stačí jen zmáčnout čudl na dveře? Prostě se najednou zavedly zastávky na znamení i u tram a jelikož dřív byly pouze u busů, kde se znamení dávalo právě tím bzučákem, tak půlka lidí logicky zabzučí. No a co? To z toho má někdo tak nepřekonatelnej mindrák?
jenže ten bzučák už několikrát při jediném (slabém/rychlém) stlačení byl lehce řidiči TRAM přeslechnut = dotyční nevystoupili na jimi požadované zastávce!
Z:arrow: viz
dpp.cz - kontakty - časté dotazy napsal:Jak fungují zastávky „Na znamení“ v tramvajovém provozu?
...
Černé tlačítko „Znamení k řidiči“ se používá pro upozornění na výstup s kočárkem nebo pomalý výstup hůře pohyblivé osoby – zmáčknout 2x, nebo jako signalizace nebezpečí – mačkat vícekrát přerušovaně, aby bylo možno signalizaci vzájemně rozlišit. Jedno zmáčknutí nic neznamená a v hluku v kabině je snadno přeslechnutelné, naopak po zmáčknutí tlačítka „Žádost o otevření dveří“ se řidiči na řídícím panelu rozsvítí kontrolka, která mu tuto žádost signalizuje vizuálně.
.....
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Syrda v 23.1.2017 11:40

Chtělo by tyto věci začít řešit společně metro-tram-bus:
1) poptávkové otvírání (jednou to svítí, jindy bliká...),
2) zastávka na znamení (jednou na to jsou extra tlačítka, jindy si vystačíme s tlačítky dveří...),
3) kočárek+vozík (zde hlavně odlišit potřebu plošiny).
4) další dopravci
5) informování - (nějaká kampaň proběhla před x lety když se zavedlo poptávkové otvírání na C, pár informací proběhlo když se zavedlo poptávkové otvírání na A, když se přestalo mávat na autobusy a když se zavedly zastávky na znamení u tramvají - to málo je dávno zapomenuté)

Cestujícího nezajímá že u DP jsou metro, tramvaje a autobusy (skoro) tři různé firmy a x dalších, především autobusových, dopravců. Pro něj to má být jeden systém MHD. Stačí divočina s jízdenkami (pásmo B - jednotlivé jízdenky vs. předplatné; opencard/lítačka vs. papírové kupony)
Uživatelský avatar
Syrda
Uživatel
 
Založen: 25.6.2005 15:04
Bydliště: Hradec Králové - Praha

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod 9001 v 23.1.2017 9:13

Bobik napsal:Ježíšikristešmarjápanobožezačmětrestáš a není to snad krucinál jedno, JAK dá kaštan znamení? Hlavně pokud ho dá včas. Proč by nemohl i bzučákem? Nikdysetotaknedělalo?
Mimoto žádná osvětová kampaň neproběhla, tak jak maj lidi vědět, že stačí jen zmáčnout čudl na dveře? Prostě se najednou zavedly zastávky na znamení i u tram a jelikož dřív byly pouze u busů, kde se znamení dávalo právě tím bzučákem, tak půlka lidí logicky zabzučí. No a co? To z toho má někdo tak nepřekonatelnej mindrák?


=D> =D> =D> =D> =D>
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod vs-metrak v 23.1.2017 8:56

Já bych úplně zrušil znamení nouze, od toho tam je záchranná brzda. Pro výstup s kočárkem by sloužilo tlačítko se symbolem kočárku, tak jako pro vozíčkáře slouží tlačítko se symbolem vozíčku. Jiná znamení nejsou potřeba.
vs-metrak
Uživatel
 
Založen: 02.5.2010 7:25

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Bobek v 23.1.2017 7:52

Bobiku, dík.

(Jinak pořád tu máme nenulové množství tramvají bez poptávky, což vzhledem k očekávatelně mizivému rozšíření informace, že archiválie staví vždy, vede cestující k jednoznačnému závěru.)

Tak mě napadá: takové to "zastavíme", co se hlásí různě po Evropě i u nás, by nešlo?
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Bobik v 23.1.2017 6:07

Ježíšikristešmarjápanobožezačmětrestáš a není to snad krucinál jedno, JAK dá kaštan znamení? Hlavně pokud ho dá včas. Proč by nemohl i bzučákem? Nikdysetotaknedělalo?
Mimoto žádná osvětová kampaň neproběhla, tak jak maj lidi vědět, že stačí jen zmáčnout čudl na dveře? Prostě se najednou zavedly zastávky na znamení i u tram a jelikož dřív byly pouze u busů, kde se znamení dávalo právě tím bzučákem, tak půlka lidí logicky zabzučí. No a co? To z toho má někdo tak nepřekonatelnej mindrák?
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod 9001 v 23.1.2017 1:11

MM: Sorry, ale částečně je blb i řidič... Pokud slyší "znamení" u zastávky na znamení, tak to asi něco znamená...

Jinak celkem souhlas.. Současné provedení je hodně neštastné a chtělo by to změnu,aby to bylo poznat na první pohled.

P.S. Jak si k tomu dostal k tomu přestupku? Neříkej, že si nějakého kaštana dotáhl až na přestupkové MČ 8-)
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod MM-Mikulovsky v 22.1.2017 22:51

1.) tímto děkuji "páteři"/jejím autorům,
že konečně na jejím FB rozpoutali diskusi o chybném/matoucím označení tlačítek v TRAM DPP
2.) panu MŠ/ROPIDu navrhuji urychlené prosazení následujících změn uvedeného označení/popisu tlačítek:

SIGNALIZACE:
- NOUZOVÉ ZASTAVENÍ
stlačovat opakovaně do zastavení / .......(STOP)
- VÝSTUP OSOBY
S OMEZENÍM POHYBU/KOČÁRKEM

těsně před zastávkou stisknout 2x krátce / . .
!!!!! JINÉ/BEZDŮVODNÉ POUŽITÍ SE TRESTÁ !!!!!
(PRO pouhý VÝSTUP V ZASTÁVCE nejen
"NA ZNAMENÍ" VČASNÝM STISKNUTÍM rozsvítit
zelené TLAČÍTKO "předvolby DVEŘÍ".)


protože:
a) slovo "signalizace" je v souvisejících ustanoveních použito v PŘ - vyhlášce MD
b) dosavadní označení "k řidiči" je zcela nadbytečné a jeho vypuštěním lze získat místo pro jiné důležité informace
c) jen výše uvedený postup maximálně zajistí včasné/okamžité potřebné nouzové zastavení a nezastavení mimo zastávku při signalizaci výstupu více kočárků/osob se sníženou schopností pohybu
d) skoro nikdo nezná výše uvedený skutečný význam dvojího stisknutí, který je dán PŘ - vyhláškou MD, čímž dochází ke skřípnutí dveřmi osob o o berlích!
e) jedině uvedení času signalizace dvojího zmáčknutí omezí:
- dávání této signalizace těsně po zavření dveří v předešlé zastávce
- opomenutí řidičů na danou tuto signalizaci (kvůli řešení dopravní situace i přes několik křižovatek a její špatnou viditelnost na řídícím displeji pro malý piktogram a neojedinělý vlastní odraz na displeji
f) pouze uvedená formulace 100/obsahuje co je zakázané a tedy se trestá
g) bylo by vhodné uvedení odkazu na signalizaci jiným tlačítkem a to nejlépe včetně popisu jeho funkčnosti

PS: Díky kolegovi vím, že k 1:00 7.1.2017 DPP přijal 169 evidovaných podnětů/stížností od cestujících od 0:00 1.1.2017, což je cca 30 podnětů/stížností denně + ze školení a zkušenosti vlastní i kolegů vím, že na řidiče jsou nejčastější stížnosti právě plynoucí z chybného (ne)užití tlačítek cestujícími = výše uvedené je tedy opravdu velký problém a mělo by se to konečně urychleně řešit, a to nejlépe i s poučením, že cestující jsou povinni poslechnout pokyny zaměstnanců dopravce (zejména řidičů/dozorčích/dispečerů/kontrolorů) a jednání proti nim je přestupkem- dle zákonů 266/1994 o drahách-§37-odst.5 + 8, 111/1994 o silniční dopravě-§18a-odst.2 + 4 Z:arrow: dosud zákona 200/1990 o přestupcích-§48= s pokutou do 3000,-Kč, ale od 1.7.2017 podle zákona 250/2016 o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich-např.§74-odst.1-odr.i + §46-odst1= s pokutou jen do 1000,-Kč (což žel, jak jsem osobně zjistil, neví ani PČR a úředníci "přestupků" na MČ P10)!
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod P_V v 19.1.2017 22:30

Na homepage zamrzla předpověď počasí. Asi změnili adresu obrázků. Možná by fungovalo
Obrázek Obrázek Obrázek
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Polaanek v 10.10.2016 12:17

V rámci poslední aktualizace "Elektricky/Radiově ovládané výhybky" byla výhybka "Staroměstská od Mánesova mostu" přidána do seznamu Radiově ovládané výhybky (+522), ale nebyla odstraněna ze seznamu "Elektricky ovládané výhybky" (má být -245)
Uživatelský avatar
Polaanek
Uživatel
 
Založen: 26.4.2007 15:16

Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky

Odeslatod Karosák v 19.8.2016 22:26

Také děkuji. Fakta ocenim vie, než zabarvená hodnocení.
No na špeky nemusíme chodit daleko do historie, stačila 24 vyjíždějící z HL, nebo KO přes Palmu s cílem Ortenovo nám., hádejte kudy...
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron