Stránka 83 z 91

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 27.10.2010 13:52
od Bobik
(Nejen) Pane MOp, mám dotaz (bo sám si nejsem úplně jist). K té nehodě - byla dopravní, nebo železniční, nebo jak uvádíš dopravní železniční? Mám za to, že když je to silniční+silniční tak dopravní, silniční+drážní tak taky dopravní a drážní+drážní tak železniční. Ale taky si tím názvoslovím nejsem 100% jistý tak se ptám.
Jinak ta fotka nabourané tram s tím bilboardem v pozadí je fakt povedená :lol: 8-)

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 19:02
od Bobik
MF Z:arrow: Aha, takže klasickej bordel. Tuším že vpodstatě je to myšlený tak, že pokud jede legálně přednost má mít, jenže už to nějak do vyhlášky nenapsali. Snažil jsem se tím prokousat a musím uznat že máš pravdu (bohužel pro busy).
Anebo pak záleží kdo má lepšího právníka.

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 14:55
od MOp
řízené jsou ty se SSZ (se světly)

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 14:53
od pawel
gab.: bohužel ano...
MŠ: co jsou řízené přechody? ty se šnekem mezi kolejištěm a přechodem? jinak jsem dnes náhodou byl v řepích a malují se cyklopruhy, a zdá se že smysluplně, včetně řešení křižovatek - klobouk dolů!

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 10:31
od gabuliatko
Martin Šubrt píše:Při vzniku koalice ODS+ČSSD se naopak nestane nic.
To snad nehrozí, ale hrozí ODS+TOP09.

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 9:38
od Martin Šubrt
MF: Neřízené přechody typu zebra, na kolejích nic, zebra a bez vyčkávacích ostrůvků se s výjimkou starých přechodů na okrajích města (Petřiny, Švehlova apod.) přes zvýšené pásy, už snad ve městě nevyskytují.

Ale začaly taky být dělány přechody řízené (dva mezi Klamovkou a Kavalírkou).

Když se podařilo spustit kampaně, že zebra neznamená přednost před tramvají, začala být chodci modrá plocha chápána jako výjimka. Kde je zebra, přednost nemám. Kde je krásná modrá barvička, tak? Nu, asi přednost mám. Proč by to jinak tak hezky vybarvili, že... To je hlavní problém modré plochy, a hlavně také to, že to něco barevně povídá, ale reálně a legislativně to není nic....

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 9:31
od Martin Šubrt
9001 píše:Bobík: Neodporučuji, ale nabourat právníka v osobáku. Ten by to jednoznačně uhrál na to, že musím dávat přednost tramvaji ne busu i když jede po kolejích.

MŠ: Osobně už docela štvou vaše omýlané řeči okolo toho, že městu chybí ústav hlavního architekta, UDI atd. Ano je to problém, ale proč se tedy osobně nesnažíte něco udělat, když jste jinak všude tak angažovaný?
Mohu vás ujistit, že se na tom cca rok pracuje. Ovšem bez politické podpory se dělat nic nedá. Proto se s napětím očekává výsledek povolebních jednání. Například vítězná strana v Praze měla řešení těchto problémů v programu a věřte, že to nebyla náhoda :-). Samozřejmě se pracuje i v reálu, například aktuálně je připravena prezentace pro šéfy odborů dopravy s popsanými problémy a návrhy řešení (pro ty přechody). Ale záleží na tom, zda někdo dovolí s ní jít ven. Jsem jen úředník, moje možnosti jsou velmi omezené, byť i v tomhle systému vlezu do každé skulinky. Jinak ty řeči omýlám záměrně, protože aby se dal koncept těchto institucí předložit a obhájit, musí po něm být poptávka. Je to ale daleko složitější, je třeba řešit budovu, administrativu, kompetence apod. Zároveň nelze opakovat finanční náklady vzniklé při rušení ÚDI, takže je třeba zařídit, aby to město nic nestálo, aby současné TSK-ÚDI začalo fungovat, nedošlo k duplicitě kompetencí ani tomu, že by ÚDI bylo někomu nadřazené. To nelze. Bude přechodové období a ÚDI bude obnoveno jen za předpokladu, že obhájí svou existenci skutečnou a zodpovdnou prací a až v době po realizaci nové budovy řízení dopravy na Malovance apod. Při vzniku koalice ODS+ČSSD se naopak nestane nic.

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 8:55
od MF
Martin Šubrt píše:Právě, že u přechodu ne, protože přechod pro chodce je vyznačován pouze vodorovnou a ta určuje, kde přechod je. Značka IP6 (modrá, svislá) je značkou informativní, která o existenci přechodu informuje a vůbec tam být nemusí. Má být např. tam, kde by přechod řidič jinak neočekával... Takže, je-li přechod na ostrůvek a mezi ostrůvky ne, tak tam mezi ostrůvky podle současného výkladu (nepodloženého, protože Praze je fuk, že v tom nemá jasno) není nic, respektive místo pro přecházení, tedy opravdu nic :-). Tudíž tam bus dávat přednost chodci nemusí. Pokud tam naopak zebra je, tak přednost chodcům dává, byť se mu tramvaj může juknout pak do kufru...
Jasně, u těch ostrůvků bych to chápal, ale někde, kde je pruh, 2x kolej a zase pruh a najednou přechod končí ve čtvrtině ulice? A navíc není kde vyčkat, když tam nejsou ochraný "betonky"? Je to takové na hlavu, když je kousek přechodu, pak zase není a zase je. S tou DZ "modrá - přechod" to máš recht, nikde není psáno jak daleko za ní přechod je. Třeba zmíněná Hradčanská, kde je přechod z chodníku na ostrůvek tedy, ale dál přes koleje vyznačen není, ale jsou tam SSZ s panáčkama, ale přechod to není i když by se tak mohlo zdát, protože mezi kolejištěm a jízdním pruhem je uvedená DZ, která je ale určena pro auta a je umístěna i na chodníku...

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 8:33
od MF
9001 píše:Bobík: Neodporučuji, ale nabourat právníka v osobáku. Ten by to jednoznačně uhrál na to, že musím dávat přednost tramvaji ne busu i když jede po kolejích.
Nemusí to být ani právník. Já si vzpomínám na nějakou výluku Karlína kdysi, kdy autobusák jedoucí po kolejích právě naboural do auta, které přes pás odbočovalo vlevo a bylo tam i nějaké zranění tuším. Sice pěkně byla naplánovaná výluka s tím, že se má jezdit po kolejích, ale už nikdo nezařídil, aby koleje byly zároveň vyhrazeným pruhem a autobusák se pak divil, že to šlo za ním. Je tam nějak jasné, že ten řidič by to vohnul i před tramvaj, kdyby tam jela místo busu, pak by byla vina jasná, ale... znáte to.

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 8:28
od MF
Bobik píše:
MF píše:... ale když to někdo ohne busu před čumák jako tramvaji při odbočování vlevo, tak je to průser, protože řidič při odbočování vlevo musí dát krom jiného přednost tramvajím v obou směrech a protijedoucím blabla, ale už né autobusům v obou směrech - jen protijedoucím....
Počkej, jestli tomu rozumím správně, tak podle toho ten bus na kolejích nemá přednost jako tram? Dovolím si nesouhlasit, neboť čemukoli co jede legálně po kolejích souběžně se mnou tak při odbočení vlevo musím dát přednost (nevztahuje se to akorát na to obligátní "tram odbočující vpravo"...). Navíc jestli si dobře vzpomínám tak tohle byla jedna z věcí které se řešili při tom blbým nápadu pustit taxíky na koleje.
Taky jsem psal, že pokud tam ten bus jede nelegálně, tedy nejede ve vyhrazeném pruhu vyznačeném po kolejích. Když ve vyhrazeném pruhu jede, tak přejíždění mezi jízdními pruhy je jasné. Pokud nejede ve vyhrazeném pruhu a jede si jen tak po kolejích, tak podle paragrafu 21, odst. 5. zákona 361/2000 Sb., kde se píše, že řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijednoucím....protijdoucím organizovaným útvarům, jezdcům blabla a tramvajím v obou směrech. Nic tam není psané o tom, že by měl dát přednost busům v obou směrech, jen protijedoucím všem!
Závěrem: 1) Bus jedoucí po kolejích, kde není zárověň vyznačen vyhrazený jízdní pruh a jiný souběžně jedoucí účastník provozu to na křižovatce do něj flákne, tak má autobus smůlu stejně jako kdokoliv jiný (krom tram), který po kolejích zrovna pojede.
2) Bus jedoucí po kolejích, kde je vyznačen vyhrazený jízdní pruh a při odbočování vlevo mu jiný řidič vlítne před čumák, tak se nejedná o nedání přednosti podle 21/5, ale o přejíždění z pruhu do pruhu!, jelikož když někdo chce odbočit vlevo, tak se musí zařadit do levého jízdního pruhu - tedy i vyznačeného (v nějaké rozumné vzdálenosti od křižovatky) a tam dát podle 21/5 přednost v jízdě při odbočování.

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 8:19
od 9001
Bobík: Neodporučuji, ale nabourat právníka v osobáku. Ten by to jednoznačně uhrál na to, že musím dávat přednost tramvaji ne busu i když jede po kolejích.

MŠ: Osobně už docela štvou vaše omýlané řeči okolo toho, že městu chybí ústav hlavního architekta, UDI atd. Ano je to problém, ale proč se tedy osobně nesnažíte něco udělat, když jste jinak všude tak angažovaný?

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 1:16
od Bobik
DavidD píše:Ufff :-k
Přesně!
Jo, je v tom bordel, Osobně jsem myslel (a nejsem jediný) že ty modrý pásy jsou jakási náhrada za z/rušené zebry na TT a přišlo mi to docela dobrý. A koukám že to je akorát tak flek modrý barvy na zemi a nic víc.
MF píše:... ale když to někdo ohne busu před čumák jako tramvaji při odbočování vlevo, tak je to průser, protože řidič při odbočování vlevo musí dát krom jiného přednost tramvajím v obou směrech a protijedoucím blabla, ale už né autobusům v obou směrech - jen protijedoucím....
Počkej, jestli tomu rozumím správně, tak podle toho ten bus na kolejích nemá přednost jako tram? Dovolím si nesouhlasit, neboť čemukoli co jede legálně po kolejích souběžně se mnou tak při odbočení vlevo musím dát přednost (nevztahuje se to akorát na to obligátní "tram odbočující vpravo"...). Navíc jestli si dobře vzpomínám tak tohle byla jedna z věcí které se řešili při tom blbým nápadu pustit taxíky na koleje.

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 25.10.2010 0:40
od DavidD
Ufff :-k

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 24.10.2010 21:23
od Martin Šubrt
MF píše:Přechody přes pás samozřejmě jsou, i když třeba nejsou vyznačeny zebrou. Dopravní značka ale jistě nechybí a ta platí pro celou šíři pozemní komunikace.
Právě, že u přechodu ne, protože přechod pro chodce je vyznačován pouze vodorovnou a ta určuje, kde přechod je. Značka IP6 (modrá, svislá) je značkou informativní, která o existenci přechodu informuje a vůbec tam být nemusí. Má být např. tam, kde by přechod řidič jinak neočekával... Takže, je-li přechod na ostrůvek a mezi ostrůvky ne, tak tam mezi ostrůvky podle současného výkladu (nepodloženého, protože Praze je fuk, že v tom nemá jasno) není nic, respektive místo pro přecházení, tedy opravdu nic :-). Tudíž tam bus dávat přednost chodci nemusí. Pokud tam naopak zebra je, tak přednost chodcům dává, byť se mu tramvaj může juknout pak do kufru...

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)

Napsal: 24.10.2010 21:19
od Martin Šubrt
DavidD píše:
Martin Šubrt píše:Bobik: Bus se sice na kolejích řídí světelnými signály TRAM, ale např. na přechodu dává chodcům přednost, tedy nepožívá všech výhod tram...
Jenomže přechody přes tramvajové tratě byly zrušeny nebo ne..
Právě, že nebyly. Primátor vydal neoficiální příkaz raději už nerušit, něco se obnovilo, ale protože město nemá složku, která by aktivně pracovala na nové vyhlášce a ta vyšla bez připomínek třeba z TSK-ÚDI, je město plné paskvilů. Např. Bílá labuť - tam je v bus pruhu zebra, Jana Masaryka - tam byla nejdřív zebra, pak jí vybrousili a doplnili nápis POZOR BUS, tam navíc není zebra ani směrem na chodníky, Masarykovo nádraží - tam je také na kolejích pravidelně obnovovaná zebra, kde jezdí busy. U zastávky Národní divadlo se také skví nová zebra na kolejích, tam by ale mohla jezdit jen bus náhradka. Stejně zůstala zebra v Jindřišské nebo na Florenci, byť tam jezdí jen tramvaje a nemá tam co dělat. Na Vltavské máme nově modrou plochu, na kavalírce jen nápisy POZOR TRAM, u Drinopolu opět absurdí modrou plochu (sektorářům Prahy 6 se ještě nedoneslo, že to byl úlet z roku 2003)... V souhrnu NIKDO NEVÍ, JAK SE MAJÍ V PRAZE PŘECHODY VYZNAČOVAT A KDYŽ SE VYZNAČÍ, CO NA NICH PLATÍ. Šteinerovi to bylo fuk, ten byl rád, že se o to po obnovení řady přechodů přestala zajímat média...