Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Lince Divoká Šárka-Podbaba žádnou naděje nedávám! Jestli nějaké spojení bude chtít Praha 6 s kulaťákem, tak hlavně z větve Střešovice/Břevnov.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Souhlasím s novou podobou TT na Hradčanské:
1.) rozjezdové výhybky před "nádražím" na Hradčanské provoz spíš zdržovaly.
2.) Místa neznalé také jistě odjezdy tramvají z více zastávek zdržovaly.
3.) Počty linek stanicujích u jedné hrany nástupiště na Nár. třídě - 5 linek DC (6, 9, 18, 21, 22) a 4 ZC (bez 21) z toho oběma směry 2x metrolinka, IPP (od/ke štěpánské) - 5 linek (4, 6, 10, 16, 22) z toho 1x metrolinka a Andělu - 4 linky v Plzeňské (6, 9, 10, 16) z toho 1xM a 5 linek v Nádražní (4, 7, 12, 14, 20) jsou srovnatelné s původním stavem na Hradčanské - 7 linek (1, 8, 15, 18, 20, 25, 26), který se však s velkou pravděpodobností nevrátí. Osobně čekám po zprovoznění prodloužení metra z Hradčanské jen jednu linku do Divoké Šárky, protože dále nepočítám s obnovením linky 2 v trase Červený Vrch - Petřiny, jež propojí mnohem rychleji metro. (Spíše bych věřil obnovení dvojky v trase Podbaba - Divoká Šárka, čímž by se stala zejména napaječovou linkou pro metro a znovu zavedla někdejší přímé spojení těchto dvou větví TT.)
4.) Někde tu byl již nedávno odkaz na plánek, z něhož vyplývá, že ve směru DC bude od zastávky rozjezdová splýtka a následně těsně před křižovatkou na cca délku jedné soupravy rozřazení kolejí pro jízdu přímo a vpravo. Toto jistě provoz velmi urychlí - v případě poruchy automatického stavění řidič přestavuje během stanicování + omezená rychlost přes ní je při rozjezdu (jako na Biskupcově ZC či Ohradě DC) a na následné křižovatce na jeden čas budou moct projet naráz dvě tramvaje různými směry (jako u Letenského tunelu DC).
1.) rozjezdové výhybky před "nádražím" na Hradčanské provoz spíš zdržovaly.
2.) Místa neznalé také jistě odjezdy tramvají z více zastávek zdržovaly.
3.) Počty linek stanicujích u jedné hrany nástupiště na Nár. třídě - 5 linek DC (6, 9, 18, 21, 22) a 4 ZC (bez 21) z toho oběma směry 2x metrolinka, IPP (od/ke štěpánské) - 5 linek (4, 6, 10, 16, 22) z toho 1x metrolinka a Andělu - 4 linky v Plzeňské (6, 9, 10, 16) z toho 1xM a 5 linek v Nádražní (4, 7, 12, 14, 20) jsou srovnatelné s původním stavem na Hradčanské - 7 linek (1, 8, 15, 18, 20, 25, 26), který se však s velkou pravděpodobností nevrátí. Osobně čekám po zprovoznění prodloužení metra z Hradčanské jen jednu linku do Divoké Šárky, protože dále nepočítám s obnovením linky 2 v trase Červený Vrch - Petřiny, jež propojí mnohem rychleji metro. (Spíše bych věřil obnovení dvojky v trase Podbaba - Divoká Šárka, čímž by se stala zejména napaječovou linkou pro metro a znovu zavedla někdejší přímé spojení těchto dvou větví TT.)
4.) Někde tu byl již nedávno odkaz na plánek, z něhož vyplývá, že ve směru DC bude od zastávky rozjezdová splýtka a následně těsně před křižovatkou na cca délku jedné soupravy rozřazení kolejí pro jízdu přímo a vpravo. Toto jistě provoz velmi urychlí - v případě poruchy automatického stavění řidič přestavuje během stanicování + omezená rychlost přes ní je při rozjezdu (jako na Biskupcově ZC či Ohradě DC) a na následné křižovatce na jeden čas budou moct projet naráz dvě tramvaje různými směry (jako u Letenského tunelu DC).
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9910
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Přesně tak. Když si představím IPP v odpolední špičce Anděl na Plzenské.OMH píše:Na Národní třídě taky nemáme x nástupišť a jde to. Je to jen zvyk.
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
navíc to "nádraží", jak už jsem psal na k-r, provoz často ve výsledku spíš zdržovalo. než tramvaj přeskákala výhybku před stanicí, to byla vždycky věčnost..
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Na Národní třídě taky nemáme x nástupišť a jde to. Je to jen zvyk.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3079
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Proč by tam mělo být přecpané nástupiště? S trochou nadsázky - teď tam přece taky není přecpané nástupiště. Provoz bude podle mě omezen oproti původnímu stavu už od jeho obnovení (což je možná ještě horší zprávaDavidD píše:takže se tam 4 roky budu mačkat na přecpaném nástupišti

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
No, ale metro nestojí, tak že se tam 4 roky budu mačkat na přecpaném nástupišti..hmm super zpráva..Damir Holas píše:Já nevím, že se tady vždycky jednou za čas strhne nostalgie po "tramvajovém nádraží" Hradčanská. O chalupoidě si můžeme myslet, co chceme (taky z ní nejsem nadšen), ale pravdou je, že se pomalu stává realitou a po svém dokončení prostě a jednoduše způsobí omezení provozu tramvají na některých úsecích v Praze 6, což se jistojistě dotkne i Hradčanské. Takže fakt nevím, co je tak k nepochopení na tom, že tam budou dvě koleje místo čtyř, holt to asi odpovídá budoucí intenzitě provozu tramvají. Nebo by se "nádraží" mělo obnovovat jen proto, že tam bylo?! Trošku chabý důvod, ne?

- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Já nevím, že se tady vždycky jednou za čas strhne nostalgie po "tramvajovém nádraží" Hradčanská. O chalupoidě si můžeme myslet, co chceme (taky z ní nejsem nadšen), ale pravdou je, že se pomalu stává realitou a po svém dokončení prostě a jednoduše způsobí omezení provozu tramvají na některých úsecích v Praze 6, což se jistojistě dotkne i Hradčanské. Takže fakt nevím, co je tak k nepochopení na tom, že tam budou dvě koleje místo čtyř, holt to asi odpovídá budoucí intenzitě provozu tramvají. Nebo by se "nádraží" mělo obnovovat jen proto, že tam bylo?! Trošku chabý důvod, ne?
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
v těchto ohledech = co se týče drobnějších úprav parteru apod. Tedy nikoli gigastaveb typu A, buštěhradka, blanka apod.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4698
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Až se bude rovnat to co se staví tomu až bude Praha 6 rozumná, tak vyhlásím státní svátek.
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
ad a. kopecký: výborně, to bych moh podepsat (teda až na ty shody přísudku s podmětem:)). aspoň že je P6 v těchto ohledech rozumná a požaduje stromy, méně pruhů pro IAD apod.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3079
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
MOp v rubrice Na znamení píše:Jen obtížně se zatím zvyká na novou geometrii tratě na notně rozšířené tříde Milady Horákové a ještě hůře se bude zvykat na absenci tramvajového nádraží.
Viz. http://www.praha6.cz/otazky/list.php?ID=16 - dopis od Alfonse Kopeckého, evidentně čtenáře PrTIng. J.Trnková píše:"Tramvajové nádraží" nemá v tomto místě opodstatnění. Cílem prodloužení metra A je i "vytlačení" autobusů do terminálů mimo střed města.

Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
opocenskylukas píše:Vzhledem k tomu že nevím do jaké kategorie tento příspěvek napsat ale jako nejreálnější se mně zdá tato:
od 1.7.2010 se přejmenovává zastávka U SVOBODÁRNY na nový název DIVADLO GONG.
takže se vracíme trochu zpět k podobnému bývalému názvu U gongu...
-
- problémový jedinec
- Příspěvky: 436
- Registrován: 27.3.2009 19:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
Vzhledem k tomu že nevím do jaké kategorie tento příspěvek napsat ale jako nejreálnější se mně zdá tato:
od 1.7.2010 se přejmenovává zastávka U SVOBODÁRNY na nový název DIVADLO GONG.
od 1.7.2010 se přejmenovává zastávka U SVOBODÁRNY na nový název DIVADLO GONG.
Re: Na znamení (podněty, názory, reakce)
MOp> Jo jasně, tak to pak jo. Nevěděl jsem, jak vypadá backend.
A ještě jedno rýpnutí: (Nemyslím to samozřejmě nijak zle, jen navrhuju zlepšení)
Bylo by fajn, kdyby příspěvky měly na titulku kotvy (<a name="abc">), aby se dalo odkazovat na konkrétní příspěvek pomocí #abc v URL. Pokud nejsou příspěvky číslovány, dá se použít klidně celý titulek, moderní prohlížeče nemají problémy ani s diakritikou, ani s mezerami. A nebo třeba následující PHP snippet pro získání ořezaného jména:
EDIT: Beru zpět, titulek se nedá použít jako kotva – není dostatečně unikátní.
A ještě jedno rýpnutí: (Nemyslím to samozřejmě nijak zle, jen navrhuju zlepšení)
Bylo by fajn, kdyby příspěvky měly na titulku kotvy (<a name="abc">), aby se dalo odkazovat na konkrétní příspěvek pomocí #abc v URL. Pokud nejsou příspěvky číslovány, dá se použít klidně celý titulek, moderní prohlížeče nemají problémy ani s diakritikou, ani s mezerami. A nebo třeba následující PHP snippet pro získání ořezaného jména:
Kód: Vybrat vše
$text = "Šíleně žluťoučký kůň úpěl ďábelské ódy.";
$kotva = strtr(iconv("windows-1250","ascii//translit",$text)," ","_");
echo $kotva; // vrátí "Silene_zlutoucky_kun_upel_dabelske_ody."