Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Čeština má takové pěkné úsloví, z prdu kulička.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
A sakra. Milanovi by asi měli vyměnit prášky, ty první už přestávají zabírat. Začíná citovat sám sebe Miláně pozor, abys na sebe za chvíli nezačal psát SH
Jinak k tématu se mi líbí olomoucký (brněnský?) model, kdy u tlačítka jsou jen piktogramy fuknce a morseovka. A nemusí se řešit ani překlad
Jinak k tématu se mi líbí olomoucký (brněnský?) model, kdy u tlačítka jsou jen piktogramy fuknce a morseovka. A nemusí se řešit ani překlad
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
A) nějak si tam pominul podstatný "dovětek" - mnou zvýrazněně doplněnýP_V píše:Cestující tudíž bzučák použít musí, i když je tam čudl na dveře. Ale čudl na dveře není označen jako "signál", zatímco bzučák tak označen je.SPP 4.2.4 píše:Cestující, který hodlá v této zastávce (na znamení) vystoupit, musí včas použít vnitřní signalizační zařízení; nevztahuje se na tramvaj, která není
vybavena tlačítky „Žádost o otevření dveří“
B) tento výklad je zcela nesmyslný, protože bypodle něj tlačítka "plošina/invalidní vozík" (v BUS i TRAM) a "kočárek" (v BUS) nebyly signály -
resp. signalizačními zařízeními (dle Přepravního řádu - vyhlášky MD)
Jen by uvedený bod SPP měl znít (a být chápán) přesně takto:
ovšem šlo by to skutečně napsat kračeji a přitom výstižněji - následovně:SPP 4.2.4 píše:Cestující, který hodlá v této zastávce (na znamení) vystoupit, musí včas použít příslušné vnitřní signalizační zařízení, kterým je tlačítko „Žádost o otevření dveří“ nebo u autobusů i "stop".; netýká se to tramvají jej nemajících.
SPP 4.2.4 píše:Cestující hodlající vystoupit v zastávce (zejména) "na znamení", musí dostatečně před ní použít tlačítko „Žádost o otevření dveří“ nebo (u autobusů i) "stop"; netýká se to tramvají jej nemajících.
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Cestující tudíž bzučák použít musí, i když je tam čudl na dveře. Ale čudl na dveře není označen jako "signál", zatímco bzučák tak označen je.SPP 4.2.4 píše:Cestující, který hodlá v této zastávce (na znamení) vystoupit, musí včas použít vnitřní signalizační zařízení;
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Dovoluji si ještě uvést upravenou variantu (mého zde předloženého) návrhu pro pana MŠ/ROPID, jak změnit obsah popisu tlačítek signalizace v TRAM) - žluté vypustit/nahradit a zelené nově vložit:
SIGNALIZACE:
- NOUZOVÉ ZASTAVENÍ
stlačovat opakpřerušovaně do zastavení / .......(STOP)
- VÝSTUP OSOBY S OMEZENÍM POHYBU/KOČÁRKEM
těsně před zastávkou stisknout 2x krátce / . .
!!!!! JINÉ/BEZDŮVODNÉ POUŽITÍ SE TRESTÁ !!!!!
(PRO pouhý VÝSTUP V ZASTÁVCE nejen
"NA ZNAMENÍ" VČASNÝM STISKNUTÍM rozsvítit
zelené TLAČÍTKO "předvolby DVEŘÍ".)
protože:
1.) "přerušovaně" je nejvýstižnější k přikázanému/požadovanému ".........." (viz odkaz/citace v předvchozím příspěvku na příslušný celostátní předpis)
2.) MHD mohou tzv. po svých cestovat i psi, kteří nejsou bráni za osoby, ale také např. pro své stáří/zranění (jeho následky) mohou mít omezení pohybu = vyžadovat delší čas k výstupu
SIGNALIZACE:
- NOUZOVÉ ZASTAVENÍ
stlačovat opakpřerušovaně do zastavení / .......(STOP)
- VÝSTUP OSOBY S OMEZENÍM POHYBU/KOČÁRKEM
těsně před zastávkou stisknout 2x krátce / . .
!!!!! JINÉ/BEZDŮVODNÉ POUŽITÍ SE TRESTÁ !!!!!
(PRO pouhý VÝSTUP V ZASTÁVCE nejen
"NA ZNAMENÍ" VČASNÝM STISKNUTÍM rozsvítit
zelené TLAČÍTKO "předvolby DVEŘÍ".)
protože:
1.) "přerušovaně" je nejvýstižnější k přikázanému/požadovanému ".........." (viz odkaz/citace v předvchozím příspěvku na příslušný celostátní předpis)
2.) MHD mohou tzv. po svých cestovat i psi, kteří nejsou bráni za osoby, ale také např. pro své stáří/zranění (jeho následky) mohou mít omezení pohybu = vyžadovat delší čas k výstupu
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Tak konečně jsem našel ustanovení odpovídající (až na červeně označenou chybu v typu zvonce) mému výše uvedenému tvrzení (zvýrazněnému velikostí):MM-Mikulovsky píše:........... ovšem čtyři zmáčknutí může být také oznámení jen výstupu dvou kočárků (z jedné i dvou plošin), což se může stát před jakoukoliv zastávkou a tedy i bez existence těch "na znamení" - TO JE DALŠÍ ROZPOR PŘEDPISŮ DPP S TĚMI TZV. OBECNÝMI:
1.) v nějakém předpise se přece uvádí "zastav všemi prostředky - el. zvoncem opakovaně do zastavení" = nemohou stačit jen 3-4 zmáčknutí, ale DPP to tak nařizuje
2.) DPP také nařizuje nouzově zastavit i při tzv. "zmatečném signálu" = mohou to být např. 3 pípnutí (dva kočárky z jiných plošin a v jednom pípnutí splynulo 1x současné stalčení dvou tlačítek)
při změně popisku tlačítka "signalizece" je potřeba upravit obsah pod bodem "nouzové zastavení", aby bylo v souladu s uvedeným obecným/celostátním předpisemVYHLÁŠKA Ministerstva dopravy 173/1995 Sb. - dopravní řád drah; Příl.1 -ZÁKLADNÍ NÁVĚSTI píše:.............
ČÁST II.
Základní návěsti tramvajových a trolejbusových drah
A.
Návěsti pro drážní dopravu
1. Návěst "Stůj" znamená, že drážní vozidlo musí svým čelem zastavit před touto návěstí. Návěst se dává světlem, návěstním praporkem nebo návěstním terčem červené barvy, nebo vztyčením paže vstříc přijíždějícímu drážnímu vozidlu.
Návěstní terč s návěstí "Stůj" je obdélníková tabulka o rozměrech nejméně 200 x 300 mm s červeným podkladem, bíle orámovaná. Šířka orámování je 30 mm.
2. Návěst "Nebezpečí - zastavte všemi prostředky" znamená, že řidič musí okamžitě učinit opatření k zastavení drážního vozidla všemi prostředky určenými k brzdění. Návěst se dává po celou dobu trvání nebezpečí.
Návěst se dává směrem k řidiči:
2.1. kroužením nataženou paží, praporkem, svítilnou nebo jakýmkoliv předmětem,
2.2. rychle za sebou jdoucími krátkými zvuky mechanickým zvoncem, píšťalkou nebo vnitřním dorozumívacím zařízením,
2.3. nepřetržitým zvukem elektrického zvonce
...........
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
ZXS91: Ono se s kočárkem ještě dává znamení o výstupu? Zatím bych to za leden spočítal na prstech jedné ruky... Když to mají mačkat, tak dělají mrtvého brouka, když ne, tak mačkají všechno (poslední dobou je oblíbené tlačítko plošiny, ještě, že má jinou barvu a označení...)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
to je přesně to, co jsem přece psal včera (jen bez zmínky, že mi to už říkal i instruktor v kurzu před skoro 9-ti lety):ZXS91 píše:........
Zrovna včera na 15T jsem vezl dvě okočárkované dámy, zjevně kamarádky. Dojíždím na Národku, najednou cink cink cink cink. Okamžitě jsem šel na magnety, žaludek a srdce v kalhotech a kde jsem koho přehlédl. Vlítnu do salonu, co že se děje. A jedna z nich mi oznamuje, že zazvonila za každou dvakrát, abych věděl, že vystupují obě... No vydejchával jsem to až na Podbabu.
.....
Petrpes: Fakt jsem neměl stejného instruktora jako ty (to spíš asi ten můj měl toho tvého )MM-Mikulovsky píše:........... ovšem čtyři zmáčknutí může být také oznámení jen výstupu dvou kočárků (z jedné i dvou plošin), což se může stát před jakoukoliv zastávkou a tedy i bez existence těch "na znamení" - TO JE DALŠÍ ROZPOR PŘEDPISŮ DPP S TĚMI TZV. OBECNÝMI:
1.) v nějakém předpise se přece uvádí "zastav všemi prostředky - el. zvoncem opakovaně do zastavení" = nemohou stačit jen 3-4 zmáčknutí, ale DPP to tak nařizuje
2.) DPP také nařizuje nouzově zastavit i při tzv. "zmatečném signálu" = mohou to být např. 3 pípnutí (dva kočárky z jiných plošin a v jednom pípnutí splynulo 1x současné stalčení dvou tlačítek)
já to totiž dělám stejně - kdo chce fakt zastavit skutečně okamžitě použije ZB, zatímco "nouzí" může signalizovat i něčí "pouhou" nevolnost ve voze.
Navíc si říkám, že pokud by někdo chtěl za jízdy signalizivat zastavení kvůli "p.ku" na spřáhlech mezi vozy, tak to provozní zastavení mu spíše může zachránit život,
protože při nouzovém zastavení na KB se spíše neudrží a skončí pod druhým vozem
Osobně jako případný zpozorovatel toho "p.ka" se budu snažit zabránit již rozjezdu TRAM - nejednodušeji bráněním zavření dveří, ať řidič dojde, vím totiž, že jaksi by "nouze" mohla splynout se zavřením dveří řidičem.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
To nesmíš hned tak stresovat. Obvykle čekám na další cinknutí, ono v nouzi se ten bzučák docela rozehraje. Reaguju až na pátý a další cinknutí, teprve potom tam rvu magnety nebo bezpečák. Do tý doby buď nereaguju vůbec (mám jistotu, že o nouzi nejde), nebo jako PeS brzdím provozně.ZXS91 píše:Zrovna včera na 15T jsem vezl dvě okočárkované dámy, zjevně kamarádky. Dojíždím na Národku, najednou cink cink cink cink. Okamžitě jsem šel na magnety, žaludek a srdce v kalhotech a kde jsem koho přehlédl.....
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Na nouzi brzdím provozně... Možná je to špatně, ale tak
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
Pokud slyší "znamení", tak to taky může značit kratičkej okamžik bez proudu kvůli odskočení ptg, zvuk je stejnej. S těma blbama bych trochu brzdil, aby se to neobrátilo9001 píše:MM: Sorry, ale částečně je blb i řidič... Pokud slyší "znamení" u zastávky na znamení, tak to asi něco znamená...
Zrovna včera na 15T jsem vezl dvě okočárkované dámy, zjevně kamarádky. Dojíždím na Národku, najednou cink cink cink cink. Okamžitě jsem šel na magnety, žaludek a srdce v kalhotech a kde jsem koho přehlédl. Vlítnu do salonu, co že se děje. A jedna z nich mi oznamuje, že zazvonila za každou dvakrát, abych věděl, že vystupují obě... No vydejchával jsem to až na Podbabu.Petr píše:...Zřejmě se ti v životě nestalo, že před zastávkou na znamení nezávisle na sobě dali znamení čtyři cestující tak blbě za sebou, že to splynulo a opravdu znělo jako znamení nouze....
mart337:
Jo, to zní skvěle, jednoduše a funkčně. To jsou hned tři důvody, proč to nepůjde
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
von Š = i mart337: 100% souhlas
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
mart337: vynikající
Navíc je tu od začátku minimální zájem nějak s tou tramvají pracovat. Čekal jsem, že když se zavádí úplně nový vůz, že třeba bude pravidelně nějaká anketa pro řidiče, aby mohli dávat podněty k úpravám vozu, ale nebyla za ty roky ještě ani jedna. Když někdo něco má, tak to dá odborům, a pak se nějak složitě tlačí a tlačí. Ale všechno je na dlouho, úspěch nezaručen.
Bohužel nejdřív by několik let trvalo než by někdo (asi OO) přesvědčil vedení DP, aby to po škodě začali vůbec chtít.9001 píše: u 15T bych tuhle změnu viděl na půl roku, než přemluví počítač, aby to takhle dělal
Navíc je tu od začátku minimální zájem nějak s tou tramvají pracovat. Čekal jsem, že když se zavádí úplně nový vůz, že třeba bude pravidelně nějaká anketa pro řidiče, aby mohli dávat podněty k úpravám vozu, ale nebyla za ty roky ještě ani jedna. Když někdo něco má, tak to dá odborům, a pak se nějak složitě tlačí a tlačí. Ale všechno je na dlouho, úspěch nezaručen.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
MMM: Skvělej elaborát, škoda že nemám čas si to přečíst, ale děkuji za odezvu na mé ubohé dva odstavce
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Na Znamení, SJ, FJ a další odezvy na páteřní stránky
MM: Reakce viz SZ .
mart337: Skoro bych řekl, že bude jednodušší to udělat u R.P kde to je pořád po staru... u 15T bych tuhle změnu viděl na půl roku, než přemluví počítač, aby to takhle dělal
mart337: Skoro bych řekl, že bude jednodušší to udělat u R.P kde to je pořád po staru... u 15T bych tuhle změnu viděl na půl roku, než přemluví počítač, aby to takhle dělal