PETRPES: 100% souhlas
Bobik píše:.............Jinak nestalo se mi, že by mi to někdo zmáčnul tak nešťastně. Což nevylučuju, že se to stát může, nicméně pravděpodobnost je velmi nízká. Mimochodem to je to samé, jako když si s čudlem začnou hrát přivožralí mlaďasové (a to je situace mnohem častější, to už se mi stalo mnohokrát)........
1.) Kdyby všichni jednali podle chybných popisů tlačítek (a nikoliv, jako aktuální většina cestujících, podle skutečného pokynu/představy ROPIDu/DPP)
tak pravděpodobnost Petrem uvedeného se zvyšuje na skoro každé zastavení v zastávce na znamení, protože zpravidla tam nechce vystupovat nikdo nebo naopak hned několik osob naráz!
2.) Jinak mne spíše než "tví" přiožralí mlaďasové (jež si osobně ani nevybavuji) si s tlačítkem signalizace "hrají" nejčastěji cizinci párkrát snad i nějaké dítě, jemuž rodič nevěnoval pozornost.
Bobik píše:........... To bylo proti DP obecně za to, že neumí informovat a proti některým kolegům, kteří jsou schopni seřvat lidi za to, že "mačkaj co nemaj" (a že takoví jsou, víme oba).
.....
samozřejmě jde i o způsob/formu "napomenutí" - resp. upozornění nejjednodušší (pro řidiče) a (pro cestující) nejpřijatelnější by byl (po vzoru jiné tzv. trakce stejného podniku - BUS DPP) pomocí zpuštění nahraného hlášení cca (mnou již uvedeného) obsahu: "
Upozornění pro někoho z
cestujících pro příště
, pro signalizování výstupu v zastávce na znamení stačí dostatečně včas před zastávkou stisknout pouze zelené tlačítko dveří, tramvaje jej nemající musí zastavit ve všech zastávkách dle jízdního řádu. (Prosím
, k uvedené signalizaci nikdy, ale opravdu nikdy
nepoužívejte černé
tlačítko výstražné
signalizace s popiskou končící textem zneužití se trestá
.)
děkujeme za pozornost a pochopení"
- podstatné je to barevné (zejména zelené, modré jen do vyřazení z běžného provozu posledního vlaku bez tlačítek dveří), to co zůstalo černě je pro předehrané hlášení nepodstatné (není třeba zdůrazňovat, že se to reálně týká jen někoho z osazenstva tramvaje, aby se ostatní většina necítila tzv. dotčená) + počítá s již/konečně nematoucím označením tlačítka "signalizace".
Ovšem co dělat, když někdo:
a) přes tzv. všeobecné výše uvedené upozornění- vlastně opakovaně na několika následujících zastávkách chybně signalizuje výstup v nich? Ano nemusí to být naschvál, ale přítomnost cizince/ů nerozumějícím(u) pokynům v češtině nebo ještě častěji osob se sluchátky v uších, díky nimž vůbec nevnímají své okolí.
b) přes opakované upozornění (také nejlépe ve formě zpuštěného předehraného hlášení) "Upozornění pro cestující, tramvaje mají při, projíždění zastávek na znamení, nařízenou výrazně sníženou rychlost - minutí zastávky poznáte opětovným znatelným zvýšením rychlosti tramvaje." nebo "Upozornění pro cestující, bezdůvodné užití tlačítek tramvaje je zakázané (a jím vyvolané zbytečné zastavení prodlužuje dobu Vaší přepravy a snižuje možnost případného přestupu na nejbližší navazující spoje). " ? - co když jedeš zpožděný (kvůli zdržení nehodou/silným provozem) a/nebo potřebuješ poměrně nutně na konečné na WC? Klidně dělám tzv. něco navíc (např. upozorním na odbočení do následující pouze výstupní zastávky, protože spoj jede na kratší trase linky, a obdobně postupuji při zátahu mimo trasu linky), ale (jak říkaj mnozí kolegové) proč se mám dobrovolně "drbat" o přestávku (jiný tzv. volný čas) na konečné?
Bobik píše:......Prostě je nějaká situace a je potřeba na ní nějak, pokud možno adekvátně, reagovat. Bude to B, uděláš A, nebo naopak a bude to špatně, s tím rizikem žijeme a jezdíme všichni. .....
Jsme placeni za přepravu cestujících z jednoho místa do jiného místa, a to pokud možno včas (k čemuž má zaměstnavatel zákonem nařízené vytváření podmínek)!
Rozhodně nejsme placeni za to se nechat ponižovat - což je v rozporu s občanským zákoníkem + navíc s předpisy o drahách/linkové dopravě (dávající práva vydávat pokyny k bezpečnosti nejen provozu dráhy)
a zvyšuje pravděpodobnost budoucích MU na dráze způsobenou chybným chováním osob jí se přepravujících/okolo ní se pohybujících, ale "popotahovat"/trestat budou řidiče (je příkaz/zákaz "zazní-li výstraha opusťte prostor dveří/nevstupujte do něj", ale pokud někoho dveře skřípnutím či následným vláčením zraní, tak "jdou" po řidiči; počítám že budou jednat stejně u zranění/škody následkem porušení příkazu/zákazu "nevyklánějte se z oken" v případech, kdy řidič má technické možnosti toto zpozorovat = např. v přímém úseku u KT na obou stranách).
JE TOTÁLNÍ NESMYSL DOBROVOLNĚ ZVYŠOVAT TOTO RIZIKO, protože za to je ten plat almužnou To je ten rozdíl mezi pracovníky v dopravě a těmi v ostatních službách resp. obchodu/finančnictví - MY NESEM ODPOVĚDNOST ZA ZDRAVÍ A ŽIVOTY JINÝCH, ALE ONI NE, proto máme proti nim nějaká zákonná práva (takřka pravomoce) navíc a tím, že se nebráníme jejich omezování vlastním zaměstnavatelem (a jinými institucemi), tak tzv. "si necháváme s.át na hlavu"