Cyklistická doprava

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od MPL » 04.9.2021 17:34

sebi, thriller2: tak to asi žiju v jiné Praze. Chodím do zaměstnání již 35 let, byl jsem v kolektivech o 100, 50 a naposled o 20 lidech a pravidelný cyklista za celou dobu ani jeden. A u manželky z cca 500 spolupracovníků asi 2.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Karosák » 04.9.2021 16:46

Rozumím 8-) Jaký paradox - když před 25 a více lety bylo aut sotva půlka a do krámů nebylo co vozit, byly obytné čtvrti samá 4 proudovka a dneska přesně naopak. Tady bych se přiklonil k Bobikově myšlence, že přetíženost infrastruktury je také daní za naši pohodlnost - taknějak veškeré spotřební zboží lze 24/7 koupit a často i v podobném rozsahu vyzvednout, nebo vám někam přijede. To se někde musí projevit. Tohle se samozřejmě jentak na kole neodvozí, jen prostě nejsem přesvědčen, že jediným řešením je více silnic a pruhů, okruhů či tunelů.
Neexistuje univerzální, nebo jediné správné řešení, proto bych byl pro větší myšlenkovou otevřenost pro nápady a kombinace. (Ne stylem Krkonošské metro, chce to nápady trochu promyslet :D ) Jednoduše se nespokojím s tím, že teď to děláme úplně dobře a jediné co nám brání k blahobytu je chybějící okruh, nebo pruh magistrály.... :-k

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od P_V » 04.9.2021 13:37

Buďme rádi že ty obchody nezásobují nákladní tramvaje. Už tu takové oficiální nápady taky byly. :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od von Špilberk » 04.9.2021 13:23

Jak bych to nejlépe... :-k
Je tu víc faktorů: třeba proč se nevejdou dodávky :?: Je to jejich chyba nebo chyba krámů, že chtějí být zásobovány :?: To se nejdřív vezme ulice, do které se dodávka zaparkovat dá, zúží se silnice, rozšíří chodník ( i když šíře chodníku mnohdy vůbec neodpovídá intenzitě chodeckého provozu), udělá vysoký obrubník (že na něj nenajede ani Tatrovka), udělají se různé ostrůvky, poloostrůvky, nasází se balisety, žulové krychle, parkovacích míst se nechá polovina a zmenší se tak, že by měl problém zaparkovat i velorex nebo trabant, a pak se vyhlásí, že dodávky překáží a cyklodepo je spása. 8-)
Pak bych řekl, že myšlenka (že nákladní kola udělají víc místa v ulicích) je přinejmenším sporná: dodávka zásobí obchod jednou jízdou za den a je pokoj, nákladní cyklokolo ( :lol: )pojede 20x, takže je to opravdu taková výhra :?: Opravdu to někde tak pomohlo :?:
Neříkám, že jsem vyloženě proti, jen mi zkrátka přišlo k smíchu, že něco, co pan radní tak slavně a slavnostně otvíral, má problém (čistě ze škodolibosti). Navíc je to další krásná ukázka, jak spolu úřady v jednom městě komunikují. A když si mám vybrat, jestli brečet nebo se smát, tak se radši směju.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Karosák » 03.9.2021 21:17

Ještě se zeptám ad cyklodepo:
Štve vás to, protože je to načerno, nebo proto, že je to cyklo?
Mně je totiž jedno, jestli je to cyklo, teleport, holubí nebo potrubní, ale v tomhle případě vítám cokoliv, co omezí mraky bílých dodávek, stojících na místech převážně nemožných - zákazy zastavení, křižovatky, přechody, obrubníky, v druhé řadě, třetí řadě... a kde všude přes ně není vidět, nebo se kolem nich musíme protahovat o to hůře, že u IAD si stačí hlídat "čáru ponoru", zatímco u dodávek ještě hrazdu :?
Nepřijímáte tedy s povděkem cokoliv, co v ulicích uvolní trochu místa?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od mart337 » 01.9.2021 21:35

V zásadě souhlas. Všechny strany provozu by si měly uvědomit, jaká jsou pravidla a chovat se podle toho.
V zásadě by si to měli uvědomit všechni "účastníci" situace, tzn. i Ti, kteří podmínky pro cyklisty, ale i autoprovoz tvoří. Bohužel, kde jsou ty doby, kdy jsem jako malý kluk bez problémů jezdil každý den na kole z Dobešky do Krčského lesa - nebyl to žádný problém, protože provoz na komunikacích byl poměrně malý. V dnešní době je to pro značnou část účastníků provozu s prominutím o hubu.
Bohužel, jak je tady konstatováno, podmínky se ve městě tvoří poměrně špatně. Ale mělo by to mít hlavu a patu. Nevím, který blb vymyslel vést cyklopruhy Modřanskou - ulicí, která je hlavním frekventovaným tahem s vyhrazenými pruhy pro MHD dopravu, když by se cyklodoprava mohla vést ulicemi Mezi Vodami, Šífařskou, Ledařskou, Na Mlejnku a následně Podolskou.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Bobik » 01.9.2021 18:29

Bohužel nad tím takhle nepřemýšlí spousta nejen těch "sportovců". Taky za hezkýho počasí (nejen) na okreskách kolem Prahy to podle toho vypadá. Je moc príma, když se parta šílenců v elastických oblečcích na silnici chová jak kdyby byli na uzavřený sportovní dráze. Když si parta vesnických buranů se svými vytuněnými střepy na těch okreskách udělá sportovní dráhu a navíc se začnou dožadovat ohleduplnosti, protože na to "mají právo", tak se (zcela oprávněně) zvedne vlna pobouření, že to je silnice a ať si jdou hrát jinam. Ale že se fůra cyklopitomců chová úplně stejně, nikoho netankuje. Smutný.

Nebo ty si snad vezmeš třeba švihadlo a jdeš si zaskákat doprostřed silnice, protože je to tam rovný? Nejdeš, protože sám taknějak tušíš, že je to blbost, viď? Ale vzít si kolo a jít se na tu silnici jentak se projet (tedy si zasportovat) ti už divný nepřijde. Přitom je to stejná blbost, jako s tím švihadlem, silnice na něco podobnýho určený nejsou.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Karosák » 01.9.2021 18:05

Bobik: Takhle mně nad tím nenapadlo uvažovat, jakože dělit to na sport a dopravu. Pak už Tvému pohledu začínám rozumět :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Bobik » 01.9.2021 17:18

Karosák píše:
31.8.2021 22:49
Což se trochu vylučuje s tvrzením, že je to zbytečnost pro pár cvoků.
Nevylučuje. Protože promenády typu Podolí jsou vlastně sportoviště a odpočinkové zóny, kdy je kolo coby sportovní náčiní. Zatímco cykloopatření na silnicích jsou pro kola jako dopravní prostředek a kolo jako dopravní prostředek v Praze opravdu používá jen pár cvoků, normální člověk ne.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od thriller2 » 01.9.2021 17:02

MPL píše:
31.8.2021 17:05
Můžeš zkusit kvantifikovat slovo "hojně"? Kolik lidí z 1000 jezdí podle tebe v Praze do práce na kole na denní bázi (tedy minimálně 3 dny z pětidenního pracovního týdne)? Já odhaduji, že to bude jeden, maximálně 2, ale třeba se pletu.
V naší pobočce pracuje 100 lidí. Na jaře a v létě je tu každý den aspoň 10 kol. Přes zimu jezdí pravidelně dva. A lidi sem jezdí na kole i přesto, že večer musí domu šlapat do kopce na Suchdol, přes Strahov nebo na Petřiny.

sebi
Uživatel
Příspěvky: 54
Registrován: 18.5.2013 16:25

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od sebi » 01.9.2021 13:05

MPL píše:
31.8.2021 17:05
Můžeš zkusit kvantifikovat slovo "hojně"? Kolik lidí z 1000 jezdí podle tebe v Praze do práce na kole na denní bázi (tedy minimálně 3 dny z pětidenního pracovního týdne)? Já odhaduji, že to bude jeden, maximálně 2, ale třeba se pletu.
Tady hodně záleží na prostředí. Třeba u mne v kanceláři (7 lidí) jezdí 2 na kole každý den celoročně (respektive jeden z nich střídavě běhá a cyklo - magor, 17km), 2 jezdí cca 4x týdně od dubna do října a jeden denně běhá (kousek). A z těch zbývajících dvou, protože jim je to blbé, jeden jezdí aspoň v sezóně na té šílené elektrokoloběžkověci.
Jen ten jeden, co jezdí z Kolína, ne a ne přesednout z vlaku :)

Takže vnitřní motivace, spolu se sprchou na pracovišti, funguje dost dobře.

Ale samozřejmě jsme jediné oddělení z celé firmy, kde to funguje v téhle míře. Ze zbylých 80 zaměstnanců budou tak 3, co jezdí na kole denně a 10, co občas v sezóně...

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od vlakoň » 01.9.2021 12:50

Tehdy tam jezdilo víc osobky (odklony na Kolín) a i teď tam asi projede víc návozů souprav na Masnu + Arriva.
Pravda s tímhle místem jsem to přehnal, teď už bych tam nelez. Ale jezdilo se tam 60 na svršku který dělal takový brajgl, že i když nebyl vlak vidět tak byl rozhodně slyšet. Předtím než přeložili jeden směr jižní spojky jižněji tam bylo na Prahu i relativně ticho.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od P_V » 01.9.2021 12:49

Tam by měl právě zafungovat ten zdravý rozum :D

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 540
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od ElWapp » 01.9.2021 12:38

A to platí i pro dvoukolejnou nákladní trať ve směrovém oblouku bezprostředně za podjezdem mostu? Nebavíme se přece o rovince na poli... ale kdo chce kam...

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od vlakoň » 01.9.2021 12:25

ElWapp píše:
01.9.2021 8:59
A já si myslel, že vrcholem absence pudu sebezáchovy je jízda na kole po magistrále, ale po tomhle komentáři je to vzorovou ukázkou duševního zdraví :shock:
Zbytečný příspěvek, okolo železnice se pohybuji nejen ve volném čase... Velmi dobře si uvědomuji co dokáže kolejové vozidlo i v rychlosti 3km/h.
Dovoluji si mít vlastní názor. Přejít někde širou trať za použití zdravého rozumu je o 1000% bezpečnější než vyrazit na kole třeba na tu Vršovickou. To mi nikdo nevyvrátí, ať si bude říkat co chce.

Odpovědět