Stránka 1 z 30

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 12.9.2021 20:23
od 9001
https://www.youtube.com/watch?v=ctibEllKG4s

Něco k tématu cyklisté a provoz... Bohužel docela běžný jev :-(

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 11.9.2021 18:55
od Bobik
Správně. Jdeme cestou znechutit jízdu autem, ve snaze, že lidi díky tomu zvolí jiný druh dopravy.
Co na tom, že ta snaha je z mnoha důvodů spíše marná, co na tom, že bez dostatečné kontroly lidi začnou o to víc prasit a na "opatření" házet bobek, atd, atd...

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 11.9.2021 9:25
od von Špilberk
Tomu se říká zklidnění dopravy.
Takže Zenklova klidně stojí už od Kříže, a když je dobrý den, tak je Zenklova zklidněna už od zastávky Libeňský zámek, resp. od Elsnicova náměstí. A komu se to nelíbí, ať jede na kole, protože cyklopruh tam je, tak co. 8-)

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 10.9.2021 22:21
od Karosák
Má pravdu ten chlapec :smt013

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 10.9.2021 21:06
od 9001
Je dobré připomenout, že v ulici Vosmíkových před reko byly 2 PRUHY! směr Bulovka. Takže kolona s vytvořila tam a spíš vyjimečně se vylila až do Zenlkovy. Ted tam je jeden pruh a kolona se vylije pokaždé...

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 09.9.2021 18:26
od P_V
V tomto úseku samostatný pruh pro auta byl dřív. Ale rozšířil se chodník a podél domů v něm vznikla stání. Nutno ale říci, že dřív bývaly zácpy směrem dc a ty se omezily, neboť tam úzká místa zmizela. Osa kolejí se trochu posunula, takže k obnovení pruhu zc by bylo nutné odkoupit kus nezastavěného soukromého pozemku jednak u těch laviček v zatáčce, jednak na rohu u Vosmíkových.

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 09.9.2021 17:23
od ZXS91
Hele, existují nějaká data o využití cyklopruhů/cyklokoridorů?

Jako jasně, když jsem dneska 12 minut skákal od Kříže k Vosmíkovým, ocenil jsem tu teoretickou možnost jízdy na kole. Kterou ovšem za tu dobu nikdo nevyužil.... S trochou snahy by se tam samostatný pruh pro auta vešel... To samý Podolský nábřeží. Docela by mě zajímalo, kdo tam pojede v jednom pruhu s auty, když hned vedle má oddělenou cyklostezku #-o

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 07.9.2021 19:46
od Bobik
MPL píše:
07.9.2021 11:24
Že by byla chyba ve mně, že jsem pracoval ve firmách, kde nebyla ani sprcha, ani možnost kolo někam uložit, aniž by bylo do 1/2 hodiny odcizeno?
Ale vůbec ne. Jak píše Trainzjohny ohledně centra, tak u nás na periferii (Vokovice) je to hodně podobné. Lidí asi stejně a reálně vím o jednom "nadšenci" (pravda, on je trošku cvok :lol: ), který je schopný jezdit na kole opravdu za každýho počasí a vždy (klidně nechá kolo ve vozovně a pak jede někam na střídání) a pak dva, max tři, kteří jedou, když "to jde" (je hezky a mají náladu). Všichni pochopitelně od okraje, nikoli z centra. A to máme u vrátnice klec, kam se dají kola zamknout a sprchy jsou taky.
Jo a ještě je "služební" depácký kolo pro jízdy po vozovně, ale na něm se obvykle vysílá akorát "mladá rychlá spojka". :lol:

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 07.9.2021 17:11
od trainzjohny
demon píše:
07.9.2021 8:14
MPL: Nevim je to u vás s tou "jinou Prahou", ale z 50 lidí na provozu máme 3 pravidelné cyklisty a dalších 5 občasných.
V celostátní akci DPNK máme pravidelně jako podnik nějakých 50 vícečlenných týmů...
Takže z mého pohledu se jeví existence firmy bez jediného cyklisty jako poměrně exotická. :roll:
Při skoro 10000 je "50 vícečlenných týmů" vlastně 0, takže spíše potvrzuješ domněnku MPL, že na kole nikdo/téměř nikdo nejezdí.

Jinak u nás (v centru) je cca 200-250 lidí a na kole jezdí pokud vím jeden, max dva.

Ono obecně to bude hlavně o vzdálenosti bydliště od pracoviště, málokdo by asi na kole do práce místo 20-30 MHD jezdil přes hodinu na kole, to by musel být **** ... no, řekněme nadšenec. (což bude u nás v centru pravděpodobnější)
Naopak pokud to mám do práce 20-30 minut pěšky, tak klidně těch 10-15 minut na kole pojedu. (což budou ty pracoviště na periferii, kde spíš bude někdo bydlet blízko, navíc chybí rychlé spojení MHD a jsou volnější komunikace)

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 07.9.2021 11:24
od MPL
demon píše:
07.9.2021 8:14
MPL: Nevim je to u vás s tou "jinou Prahou", ale z 50 lidí na provozu máme 3 pravidelné cyklisty a dalších 5 občasných.
V celostátní akci DPNK máme pravidelně jako podnik nějakých 50 vícečlenných týmů...
Takže z mého pohledu se jeví existence firmy bez jediného cyklisty jako poměrně exotická. :roll:
Že by byla chyba ve mně, že jsem pracoval ve firmách, kde nebyla ani sprcha, ani možnost kolo někam uložit, aniž by bylo do 1/2 hodiny odcizeno?

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 07.9.2021 10:26
od thriller2
MPL: Nejen v jiné Praze. Většinou žiju úplně v jiném světě. Ale, když jedu v 9 ráno na kole po Jižní spojce, tak potkávám desítky neli stovky cyklistů. A ti nevypadají, že by si vyjeli jen tak se projet.

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 07.9.2021 8:14
od demon
MPL: Nevim je to u vás s tou "jinou Prahou", ale z 50 lidí na provozu máme 3 pravidelné cyklisty a dalších 5 občasných.
V celostátní akci DPNK máme pravidelně jako podnik nějakých 50 vícečlenných týmů...
Takže z mého pohledu se jeví existence firmy bez jediného cyklisty jako poměrně exotická. :roll:

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 06.9.2021 21:36
od MPL
thriller2: díky za potvrzení, že opravdu žiješ v jiné Praze. 😄

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 06.9.2021 15:00
od thriller2
MPL píše:
04.9.2021 17:34
sebi, thriller2: tak to asi žiju v jiné Praze. Chodím do zaměstnání již 35 let, byl jsem v kolektivech o 100, 50 a naposled o 20 lidech a pravidelný cyklista za celou dobu ani jeden. A u manželky z cca 500 spolupracovníků asi 2.
Pracuju ve firmě, kde můžeme chodit do práce víceméně jak chceme, tudíž ráno není žádný tlak, být tu přesně na čas. Takže když se na kole zdržím, nikomu to nevadí. + samozřejmě sprchy a hlídané stojany na kola ve dvoře. Kdybych musel do práce třeba už na osmou (tramvajáci obrací oči v sloup), asi bych na kole nejezdil.

Re: Cyklistická doprava

Napsal: 04.9.2021 18:56
od Bobik
Karosák píše:
03.9.2021 21:17
Ještě se zeptám ad cyklodepo:
Štve vás to, protože je to načerno, nebo proto, že je to cyklo?
Oboje. :lol:
Totiž, von Š krásně popsal důsledek problému, jehož příčinou je neschopnost vymáhat pravidla. Vymáhat alespoň obecně, natož účinně, chtít jít po konkrétních vinících a nebuzerovat ostatní "kolektivní vinnou" je bohužel už naprostý sci-fi.
Ve výsledku je totiž jedno, jestli prasí i-diot v bílé dodávce (jakékoli barvy), nebo cyklozmrd.

Problém ovšem je, že řešení je složité, drahé, náročné, přesahuje jedno volební období, vyžaduje spolupráci ať už státu (sněmovny), komunálu, toho všeho navzájem a mezi sebou a hlavně pro jakoukoli ideologii v něm není místo.

P.S. ještě proč mi hlavně vadí cyklo (ale třeba skůtry už nikoli) - zejména z důvodu rozdílné rychlosti. Takový "rychle jedoucí" cyklista se obvykle pohybuje někde mezi 20-30km/h. Což samo o sobě není moc. A pak - on sice jede dobře. Ale nevydrží. :D A to je právě ten problém. Na základě čeho cyklisti dospěli k názoru, že mají právo zdržovat ostatní?