Cyklistická doprava

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od milbi » 04.1.2010 15:18

Bobik píše:... kdejakej "jouda na skládačce" ... Naštěstí se většina kolařů na koleje bojí a ty zkušený vědí jak se tam chovat.
Jouda na skládačce může být nebezpečný, i když jen přejíždí silnici na přechodu pro chodce a tramvaje si nevšimne. Ti ostatní slušní nebudou činit tramvajím problémy, ba naopak dokáží výhod jízdy za tram využít a třeba já to rád vracím, když jedu v koloně aut u Staroměstské k divadlu a vidím v zastávce tram, tak trochu pozdržím auta před nájezdem na koleje, aby tramvaj mohla trochu popojet, nebo pustím odbočující autobus, čehož mnozí řidiči aut nejsou schopni.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4244
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Bobik » 04.1.2010 15:06

No nezdá se mi na tom akorát to že byť autor několikrát zdůrazňuje "bacha na tram" a tak, tak aby se toho nechyt kdejakej "jouda na skládačce" co si z toho vybere akorát to dobrý pro něj. Už jsem pár překvapení s cyklistama zažil. Naštěstí se většina kolařů na koleje bojí a ty zkušený vědí jak se tam chovat.

Jinak je to zpracovaný pěkně.

maayaa
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 16.12.2009 0:30

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od maayaa » 04.1.2010 0:03

To je samozřejmě návod pro ty co jezdí na kole po městě denně-používají ho jako dopravní prostředek a ne pro nějaký sportovce,který kolo vytáhnou jednou za měsíc když jedou do parku.Z pohledu řidiče to možná vypadá snadno-sjet z kolejí a nebo jet po kraji těsně kolem zaparkovaných aut,ale sám jsem si párkrát vyzkoušel vystupování z kola po uklouznutí na kolejích a neni to nic moc.Jo a samozřejmě je nutný jezdit tak aby tě tam kde jezdí i auta nějakej pilot nesejmul,ale nedat si líbit všechno.Ale tam kde neni jízda na kole uplně ''košer''tak tam počítat se všim(např.když pojedu z pěší zóny,kde jezdí tramvaje s předností,nečekám že jí dostanu taky)

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od milbi » 03.1.2010 20:16

Bobik píše:Nevím co si o tom návodu myslet.
A která část se ti nezdá? Jezdím víceméně podobně, jak je popsáno a zatím jsem nezpůsobil žádnou nehodu ani neblokoval žádnou tramvaj. A na tramvajovém pásu se cítím mnohem bezpečněji, než v pruhu společně s auty.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4244
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Bobik » 03.1.2010 18:50

Tak jsem při brouzdání cosi našel. Nevím co si o tom návodu myslet.
http://images.google.cz/imgres?imgurl=h ... mwO46I3GBA

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Absolut » 02.10.2008 12:45

Ad 2 a Démon: K tomu mám super historku od kámoše. I stalo se mu, že na služební cestě, prověřujíc, zda na pozemku koupeném jakýmsi investorem je možné vybudovat supermarket, že nacouval sloupku stálé do dopravní značky. Stalo se tak někde u Kadaně a v dohledu od domu, obývaného romskou komunitou. Značka se skácela k zemi a kámoš ji chtěl postavit zpět, ale nešlo to. I jeden z romů, čumějících na to z okna, pravil: "Dej mi stovku, pičo, a já to neprásknu.". K transakci nedošlo a vozidlo i s kámošem odjelo zpátky do Prahy. Za dva měsíce byl v Praze předvolán na PČR k projednání přestupku a dle předložených důkazů (asi měli Romové po ruce digifoťák) bylo shledáno, že tu značku fakt pokácel a vysolil pokutu nějakých 6000 CZK. Mimochodem, jednalo se o B1+E12 "Mimo dopravní obsluhu" u slepé blátivé cesty délky cca 200m obsluhující pouze tři zdestojící objekty obydlené těmi, kdo nespoří a přesto mají digitální foťák :-)

Je to fakt pravda, protože mi to vykládal hned ten den, co mu byla ta transakce v hodnotě 100 CZK nabídnuta a za dva měsíce přinesl ten dovětek i s nějakým papírem k té příležitosti na PČR sepsaným.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5965
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od demon » 02.10.2008 11:31

Bobik píše:1.) Předpisy jsou od toho aby se dodržovaly.
P.P.S. Perlička (nikoli návod) na závěr - už jsem zažil, že řidiči nesmyslně umístěné přenosné značení vyřešili po svém - naházeli do pangejtu :twisted:
Ad 1. A já žil vždycky v domění, že předpisy jsou od toho aby se porušovaly... :lol:
Ad 2. Taky jsem se tohoto činu kdysi dopustil a nebylo to přenosné zařízení, nýbrž stálé a ač je to už nějakých 10 let, doteď nikomu nechybí...
Rozhodně to byl operativnější postup, než psát žádosti.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Absolut » 02.10.2008 7:47

Už jsem k tomu nicnechtěl říkat, protože se to zvrhlo někam jinam, ale teť musím - Bobíku, vystihnul jsi to přesně, 100% souhlas.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4244
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Bobik » 01.10.2008 23:28

Zajímavá diskuze. Opravdu velmi......
Nicméně po přečtení mi z toho vyplývají nejméně dvě věci:
1.) Předpisy jsou od toho aby se dodržovaly.
2.) Pokud usoudím, že je omezení(značka, pruh...dosaďte si...) nesmyslné, nebudu ho přece dodržovat, vždyť je to blbost.

Tak nevím. Jaksi zde cítím poněkud rozpor...... (a mimoto chápu odkud se bere ta anarchie na silnicích).

Ano, předpisy se musí dodržovat, a ano spousta značení je naprosto nesmyslná a odporující si navzájem, to mi však nedává právo je ignorovat. Nemůžu na nesmyslnost předpisu poukazovat jeho porušováním.
Co s tím? Napadá mě jen dodržovat předpisy i s vědomím, že na některých místech zkolabuje doprava, nebo se stanou zcela neprůjezdnými a upozorňovat na jejich nesmyslnost jinou cestou.Možná si někdo zodpovědný všimne....(asi utopie). Nebo apelovat na zodpovědná místa. Ovšem síla je jen v davu. Pokud se bude jednat o jednotlivce, s nikým a ničím to nehne.
Napadá mě malý příklad - dnes na cyklostezce mezi Albertovem a Ostrč. nám parkovalo nákl. auto docela dlouho a cyklisti (pravda moc jich nebylo) ho objížděli tu po chodníku, tu po kolejích. Kdyby každý z nich zvedl telef. a zavolal MP nebo PČR ať to jde řešit udělal by lépe. Jemu to problém neodstraní, pravda, ale těm za ním to pomůže a řeší situaci legálně místo nelegálního objíždění po chodníku. To samé ta značka o sesedání. Můžeme hodiny debatovat o její (ne)smyslnosti, nicméně až tam pojedem, musíme sesednout, neboť ta značka tam je a je tam platná.

P.S. Samozřejmě nejsem svatej a některých v diskusi výše zmíněných nešvarů se dopouštím taky, to přiznávám............
P.P.S. Perlička (nikoli návod) na závěr - už jsem zažil, že řidiči nesmyslně umístěné přenosné značení vyřešili po svém - naházeli do pangejtu :twisted:

VIKtor
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: 08.8.2008 11:58

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od VIKtor » 01.10.2008 19:17

9001 píše:A jsme u toho,ale třeba 30 na Kubáni pro auta je ok? Jasně chápu v přítomnosti tram ok, lidi se vyvalí dobíhají atd. jindy je tam efekt o ničem,ale jedu tam 30 protože tam ta značka je. Pak si člověk zvykne značky ingrovat jednu přehlídne ...

K tvému příkladu bych přiřadil značku STOP. Proč já mám zastavovat když to je silnice pro auta
Neznám konkrétní příklad, takže nevím, jestli je tam jen kvůli tramkám, nebo je tam i jiný důvod...

Myslím si, že máš pravdu. Lidi by měli být natolik inteligentní, že by měli vědět, že pokud ho při dobíhání tramky strazí auto, tak mu asi stejně ujede... Jednoduchá matematika. A z tohoto důvodu by tam asi ta značka být nemusela, na druhou stranu je to jen omezení rychlosti, nikoli značka STOP...

A o těch značkách máš naprostou pravdu, zbytečně instalované značky svádějí k jejich ignoraci a následně i k igoraci i těch ostatních - důležitých :devilsmokin

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9559
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od 9001 » 01.10.2008 18:39

Matošo píše: Značky "Cyklisto, vypadni!" na cyklostazce nerespektuji, protože je považuji za šikanu a buzeraci.
Za chvíli bude řidič před tunelem chtít, aby lidi vypadli z tramvaje a nastoupili si až za tunelem, protože trať je rozbitá a když bude tramvaj prázdná (lehčí), tak bude menčí riziko průjezdu.
A jsme u toho,ale třeba 30 na Kubáni pro auta je ok? Jasně chápu v přítomnosti tram ok, lidi se vyvalí dobíhají atd. jindy je tam efekt o ničem,ale jedu tam 30 protože tam ta značka je. Pak si člověk zvykne značky ingrovat jednu přehlídne ...

K tvému příkladu bych přiřadil značku STOP. Proč já mám zastavovat když to je silnice pro auta

Uživatelský avatar
Matošo
Uživatel
Příspěvky: 279
Registrován: 06.6.2007 11:46
Bydliště: Vršovice - z okna koukám na konečnou čtyřky
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Matošo » 30.9.2008 23:15

Ze svý vlastní zkušenosti můžu říct (ale kolegové cyklisté mi dají jistě za pravdu), že pokud se KDEKOLIV po cyklostezce bude štrachat babka, pobíhat děcko nebo pes, nebo pohybovat bruslař, tak je to situace krizová, protože to všechno jsou lidé nepředvídatelní a většinou bez smyslu (a vzdělání) pro dobpravní předpisy.

Značky "Cyklisto, vypadni!" na cyklostazce nerespektuji, protože je považuji za šikanu a buzeraci.
Za chvíli bude řidič před tunelem chtít, aby lidi vypadli z tramvaje a nastoupili si až za tunelem, protože trať je rozbitá a když bude tramvaj prázdná (lehčí), tak bude menčí riziko průjezdu.

Jak pasl VIKtor, za chvíli bude na chodníku u škol "Zujte se!" protože kdybybchom šlápli nějakému školákovi na nohu, tak ho to alespoň bude míň bolet...

Jinak jelikož ve Vršovicích už nějekej ten čas bydlím, tak musim říct, že cyklostezky vítám, ale tento způsob zdá se mi poněkud nešťastným. Od Bohemky na Otakarku by klidně mohly být na chodníku, širokej je dost. Jinak sám tímto úsekem jezdím parkem (Havlíčkovy sady) kolem Botiče, ale jestli je tam ofko stezka netušim. (na jednom místě je značka, ale je tam jaksi osamocená...)

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Jabberwocky » 30.9.2008 20:34

Poslyšte, nějak mi uniká, co řešíte. Ta cedule je samozřejmě nesmysl a je tam podle mne ze dvou důvodů:
1) Silnou výstrahou upozornit cyklistu, že si má dávat bacha
2) Pokrýt odpovědného úředníka, kdyby se něco stalo - ceduli jsme tam dali

Zase je to jen a jen o vzájemné ohleduplnosti, nikoli o cedulích. Pokud tam bude pět a půl člověka, pojedu normálně nebo trochu zpomalím. Bude-li jich tam víc, zvonkem na sebe upozorním a objedu je při kraji krokem (a slušně poděkuju těm, co mi případně uhnou). Pokud se tam bude štrachat babka o berlích nebo pobíhat děcko, tak s kola slezu. Causa finita.

VIKtor
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: 08.8.2008 11:58

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od VIKtor » 30.9.2008 17:00

Tvoji větu "Ráno nebývají na cestě do Modřan nijak oslnivé přepravní výkony" bych dal zarámovat. To je taky alibismus. Stačí jedna plná tramvaj kancelářských krys do Nestlé na Belárii, aby mělo cenu to řešit. Jezdím tam každý den.

Já myslím, že řešení, kde cyklistům přibyly DVĚ dočasné značky není zmatené. Je však omezující pro cyklisty, cestjící MHD (nekomfortní přestup) i IAD (stojící autobus blokuje pruh).

V pořádku by bylo cca 100m za křižovatkou Dvorce zabrat levý pruha a udělat na něm dočasné nástupiště (vrstva 2x BKV = nástupní hrana 20 cm), a-X3 řídit dispečersky tak, aby na každou d-3 a d-17 navázala jedna a-X3 najíždějící ke stejné nástupní hraně (po tramvajovém tělese) a na každou d-16 navázala jedna a-X16. Toto řešení by omezovalo MHD podstatně méně a IAD podobně (akorát by te jeden pruh byl uzavřený furt a ne jen v cyklech SSZ, kdy jede bus).[/quote]

K zarámování ti dávám své svolení... :D Já bydlím v Modřanech pět let a ještě jsem tam ráno nepotkal tramvaj plnější než s nějakými 20 kaštánky - evidentně máme jiné zkušenosti a já se těm tvým nebráním! Přesto si myslím, že dotyčné značky jsou v daném případě zbytečné, neboť podstata, za jejímž účelem tam byly nainstalovány, je dána samotnou cyklo/chodco stezkou a základy slušného chování...

Napadá mě ještě jedno přirovnání: Podle logiky použité na Dvorské cyklostezce, by měl být každý přechod pro chodce nevybavený světelnou signalizací, opatřen značkou STOP s dodatkovou cedulkou Přechod pro chodce. Někdo by tam totiž mohl jít a řidič nedbalý toho, že má chodci dát dle předpisů přednost, by ho mohl srazit!

=D> Musím uznat, že návrh s BKV a navazujícími busy je hoden ocenění řádem "Spokojeného kaštana"! Akorát by chtělo, aby se něčím podobným zabýval i ten úředník... :roll:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Absolut » 30.9.2008 14:44

Samozřejmě, že bych ho vracel mezi IAD až tam. Na žluté kříže a značku dej přednost v jízdě busu je to okamžitě proveditelné. Na úpravu SSZ moc složité.

Odpovědět