Stránka 23 z 26

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 14:25
od Fořtík
Absolut píše:V pořádku by bylo cca 100m za křižovatkou Dvorce zabrat levý pruha a udělat na něm dočasné nástupiště (vrstva 2x BKV = nástupní hrana 20 cm), a-X3 řídit dispečersky tak, aby na každou d-3 a d-17 navázala jedna a-X3 najíždějící ke stejné nástupní hraně (po tramvajovém tělese) a na každou d-16 navázala jedna a-X16. Toto řešení by omezovalo MHD podstatně méně a IAD podobně (akorát by te jeden pruh byl uzavřený furt a ne jen v cyklech SSZ, kdy jede bus).
A já bych se nebál poslat ten autobus po kolejích až na přístaviště, kde by se mohl bezkolizně zařadit zpět mezi auta (tedy pokud by se upravila detekce tak, aby SSZ umělo na autobus reagovat - nevím, jak moc to je složité)... :wink:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 14:05
od scoffer
demon píše:I já souhlasím s Bobkem, ale překvapuje mě to u tebe, protože jeho názor je v příkrém rozporu s tím, co jsi napsal prve...
Mozna jsem se spatne vyjadril prve, nechtel jsem jezdit 150 km/h po obci, spis slo o ten Stefanikuv most.

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 13:44
od radek31
Absolut píše:V pořádku by bylo cca 100m za křižovatkou Dvorce zabrat levý pruha a udělat na něm dočasné nástupiště (vrstva 2x BKV = nástupní hrana 20 cm), a-X3 řídit dispečersky tak, aby na každou d-3 a d-17 navázala jedna a-X3 najíždějící ke stejné nástupní hraně (po tramvajovém tělese) a na každou d-16 navázala jedna a-X16. Toto řešení by omezovalo MHD podstatně méně a IAD podobně (akorát by te jeden pruh byl uzavřený furt a ne jen v cyklech SSZ, kdy jede bus).
bohužel podobně dokonale vychytané řešení NAD si zaslouží v Praze pouze Buranov (viz. výluka kvůli esíčku za Smích. nádr.), nějaké Modřany nikoho nezajímají

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 13:34
od Absolut
Viktor:

Tvoji větu "Ráno nebývají na cestě do Modřan nijak oslnivé přepravní výkony" bych dal zarámovat. To je taky alibismus. Stačí jedna plná tramvaj kancelářských krys do Nestlé na Belárii, aby mělo cenu to řešit. Jezdím tam každý den.

Já myslím, že řešení, kde cyklistům přibyly DVĚ dočasné značky není zmatené. Je však omezující pro cyklisty, cestjící MHD (nekomfortní přestup) i IAD (stojící autobus blokuje pruh).

V pořádku by bylo cca 100m za křižovatkou Dvorce zabrat levý pruha a udělat na něm dočasné nástupiště (vrstva 2x BKV = nástupní hrana 20 cm), a-X3 řídit dispečersky tak, aby na každou d-3 a d-17 navázala jedna a-X3 najíždějící ke stejné nástupní hraně (po tramvajovém tělese) a na každou d-16 navázala jedna a-X16. Toto řešení by omezovalo MHD podstatně méně a IAD podobně (akorát by te jeden pruh byl uzavřený furt a ne jen v cyklech SSZ, kdy jede bus).

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 11:33
od demon
scoffer píše:Úplně souhlasím s :absolut a Bobkem, měl jsem na mysli přesně tu situaci na mostě co si popsal =D>
I já souhlasím s Bobkem, ale překvapuje mě to u tebe, protože jeho názor je v příkrém rozporu s tím, co jsi napsal prve...

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 10:45
od VIKtor
Bobek: Na daném srovnání mi přijde absurdní ten nepoměr - zatímco jako řidič objetím kolony narušuju (neoprávněně!)okolí své silnice, tak jako cyklista na cyklostezce se akorát vyhýbám překážce/lidem. to je jako by jsi porovnávalže je někde na mostě rychlost omezená rychlost na 10Km/h a projede tam cyklista 15tkou a řidič 80tkou - jasně, oba překročili rychlost, ale moc stovnatelný to teda není...

Absolut: Když tam značka nebude a cyklista někoho (jak říkáš) sejme, tak z toho bude mít stejně průser cyklista, protože nepřizpůsobil jízdu a ohrozil chodce. Když mu tam ta baba skočí a on pojede krokem (což podle mne je v daném případě přizpůsobená rychost), tak je tam dost svědků na to, aby to bylo vyhodnoceno ve prospěch cyklisty. Zmiňovaní jezdci-bruslaři, kteří jsou chodcům minimálně stejně nebezpeční touto značkou nijak omezováni nejsou, ačkoli i tak nesmí ohrozit své okolí - z čehož plyne lehký alibismus ve smyslu: Snažili jsme se...

Pokud nastane případ, že na stejné cyklo/chodco stezce (v případě mimo výluku) půjde početný dav turistů, tak tam žádná značka neude a cyklista tak jako tak nesmí ohrozit chodce a buď je bezpečně objede, nebo zastaví a sleze - takže v čem je rozdíl? Akorát v tom, že teď musí prostě slézt, i kdyby tam nikdo nebyl.

Píšeš o toleranci, ale v tomto případě to moc tolerantní řešení není. Svým příspěvkem jsem se snažil říct, že můžeme dávat na každých pár metrů nějakou značku, protože všude se něco najde. Pak bude ale spousta zmatených řidičů, cyklistů, chodců a každý v tom bude mít takovou kaši že to bude ještě horší než kdyby těch značek minimum, nebo je prostě sledovat nebude (stejně jako respektovat různé předpisy) a pojede intuitivně (což se myslím děje čím dál tím častěji - viz jízda po kolejích). Myslím, že normální řešení je mít značek co nejméně (ty důležité) aby lidi nesledovali, co přijde u pravé krajnici za ceduli a spíš čuměli co se okolo nich na té silnici děje. Už nevím kde jsem to viděl, ale cedule omezení rychlosti na 50Km/h pod cedulí se začátkem města je taky trošku kravina...

Ráno nebývají na cestě do Modřan nijak oslnivé přepravní výkony, takže ani cyklostezka nebývá tolik zaneřáděná lidmi... Kolik cyklistů, z těch kteří tam dnes ráno sesedlo, sesedne příště? Při takovéhle značce bych skutečne čekal výkop a ne to, že je tam kvůli tomu, že tam bude třeba někdo stát - každý normální člověk zpomalí nebo sesedne bez značky a ty druhé ta značka stejně nedonutí... Tak jaký je v ní smysl?

P.S.: Uznávám svou chybu v teorii rozporu dopravního značení a děkuji za opravu

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 9:48
od scoffer
Úplně souhlasím s :absolut a Bobkem, měl jsem na mysli přesně tu situaci na mostě co si popsal =D>

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 9:18
od Absolut
Viktor: Umístění této dočasné SDZ na cyklostezku není v rozporu vůbec s ničím a je-li na stezce překážka neslučitelná s projetím na kole, ale překonatelná při vedení kola, pak je značka na místě. To, že projektant DIO vyhodnotil situaci v okolí zastávky NAD jako neslučitelnou s provozem cyklistů je jeho věc a nedivím se mu. Pokud tam dnes cyklista sejme starou bábu a ta spadne na hlavu a omylem se zraní a umře, je to zavinění cyklisty. Kdyby tam ta značka nebyla, bude to na právní tahanici. Doplň si znalosti o umisťování dopravního značení. Doporučuju třeba ČSN a TP.

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 9:12
od Bobek
VIKtor píše:Pokud objíždíte kolony po cyklostezkách, chodnících, zvýšeném či odděleném tramvajovém pásu, nebo chodníku jedná se o porušení dopravních předpisů a stovnávat to s nesesednutím z kola na příkazové značce: "Cyklisto sesedni z kola" umístěné v cyklopruhu je myslím těžce absurdní...
Nevím, co je na tom srovnání absurdního. Démon tu zmínil společenskou nebezpečnost. Nevidím rozdíl mezi společenskou nebezpečností objetí štrůdlu aut (odbočujících na Štefánikově mostě vlevo) prázdným cyklopruhem, když chce dotyčný jet rovně, a nesesednutím z kola na propíraném místě, je-li zastávka prázdná. Stejně tak nevidím rozdíl mezi tlačením se mezi případné cyklisty na mostě a kličkováním mezi chodci na zastávce.
VIKtor píše:Tato značka je umístěna naprosto nevhodným způsobem a navíc způsobuje rozpor v dopravním značení.
Žádný rozpor nezpůsobuje, protože svislé značení má přednost před vodorovným a přenosné před obojím. Nicméně s tím, že je umístění dané značky pitomost, souhlasím :)

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 8:56
od VIKtor
scoffer píše:Znacka je dana. At svisla nebo vodorovna. Jakej je rozdil mezi mnou (objedu kolonu na stefanikove moste cyklopruhem) a cyklistou, kterej nesesedne z kola. ZADNEJ. Jakej je rozdil mezi mnou, kterej zastavim v krizovatce a tramvaji, ktera zastavi v krizovatce? ZADNEJ. Takze se zamyslete...
Ač se již notný čas nepovažuji za cyklistu, ale chodce, dovolím si hrubě nesouhlasit!
Pokud objíždíte kolony po cyklostezkách, chodnících, zvýšeném či odděleném tramvajovém pásu, nebo chodníku jedná se o porušení dopravních předpisů a stovnávat to s nesesednutím z kola na příkazové značce: "Cyklisto sesedni z kola" umístěné v cyklopruhu je myslím těžce absurdní... Tato značka je umístěna naprosto nevhodným způsobem a navíc způsobuje rozpor v dopravním značení. V daném případě (Dvorce či jiná stezka pro pěší a cyklisty), je už předpisem dáno že se cyklisté a chodci nesmí navzájem ohrozit, takže v daném prostoru by měla být maximálně umístěna tato značka aby si účastníci provozu připomněli, že se zde mají absolut(n)ě tolerovat. To už by jsme totiž mohli vše dovést k "dokonalosti" a na řádně označenou stezku pro chodce dát třeba příkazovou značku: "Chodče, zuj si boty", nebo rovnou zákazovou: "Zákaz vstupu chodců".
Myslím si, že ten kdo tuto značku instaloval (nebo lépe k tomu dal příkaz) by si měl opětovně prostudovat dopravní předpisy a nechat se z nich řádně přezkoušet. Protože pokud stejný chytrák začne podobné cedule rozšiřovat dále po světě, tak z toho začnou vyvstávat různé humorné situace... :devilsmokin

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 8:07
od Absolut
Tak a je z toho flame. Já říkám, že značka, jakkoli *******, by se měla respektovat. A to také nejezdím gumokolem kolem školy ve Vladivostocké 20km/h v neděli v 5 ráno. Ale značka tam je a pokutu bych zaplatil. Obávám se, že u zastávky NAD na Dvorcích není řešením nechat cyklisty legálně jezdit skrz čekající / dobíhající dav, ale že by ta zastávka měla být jinde. Zúžit tam cyklostezku je furt v září odpoledne vražda, cyklistů tam jezdí hodně... Je špatně stav, že dochází ke kolizi frekventované zastávky MHD a přístupu k zastávce MHD s frekventovanou cyklostezkou a značka C14 je jediné řešení při této poloze zastávky, ale myslím si, že by šlo vymyslet i lepší řešení s jiným umístěním zastávky (vlastně ho mám vymyšlené, ale nechci do téhle výluky moc rýpat)

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 6:13
od demon
scoffer píše:Znacka je dana. At svisla nebo vodorovna. Jakej je rozdil mezi mnou (objedu kolonu na stefanikove moste cyklopruhem) a cyklistou, kterej nesesedne z kola. ZADNEJ. Jakej je rozdil mezi mnou, kterej zastavim v krizovatce a tramvaji, ktera zastavi v krizovatce? ZADNEJ. Takze se zamyslete...
Asi takovej jako mezi člověkem běžně jezdícim obcí 150 km/h a mnou, kterej jede občas 55 km/h...
Společenská nebezpečnost ti nic neříká ? Zamysli se nad tím...

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 30.9.2008 0:15
od MOp
Osobne si myslim, ze zminena znacka c14a by se na vyznacene cyklostezce objevit NEMELA. Mela by byt uzita jen v miste, kde cyklostezka konci a zavani to nejakym pruserem (kolme zausteni do pesi zony, atd.)Kdyz uz omezit cyklisty, tak tam ma byt zlutou paskou vyznaceno zuzeni cyklopruhu, v extremu nejaka ta prenosna zabrana.
Je to o te ohleduplnosti, proto by se mel chodec i cyklista zachovat dle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi a zminenym usekem projizdet ci se v nem zdrzovat tak, aby druheho nestresoval a neublizili si.

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 29.9.2008 23:44
od scoffer
A cyklisto sesedni z kola přeskrnutý je konec jiného příkazu (značka C14b).

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 29.9.2008 23:37
od scoffer
Znacka je dana. At svisla nebo vodorovna. Jakej je rozdil mezi mnou (objedu kolonu na stefanikove moste cyklopruhem) a cyklistou, kterej nesesedne z kola. ZADNEJ. Jakej je rozdil mezi mnou, kterej zastavim v krizovatce a tramvaji, ktera zastavi v krizovatce? ZADNEJ. Takze se zamyslete...