Stránka 24 z 30

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 03.5.2011 14:49
od pawel
souhlas s přesunem.

jinak ale nesouhlas :) střešovická, petřiny - viděl jsem, jel jsem, žádné problémy jsem nezažil. v úzkých místech je cyklopruh nahrazen cyklokoridorem, který má hlavně naváděcí a informační funkci. pokud nelze cyklistu předjet, auta ho prostě musí chvíli strpět, výsledné zdržení je stejně téměř nulové.
přijeď se podívat do berlína, vše funguje zcela bezproblémově, včetně provozu v cyklopruzích na vytížených, širokých komunikacích. a často i bez cyklopruhů (často jezdím např. po 2+2 bez cyklopruhů nebo po 1+1 s tramvají - něco á la seifertova, jen ne do kopce, také tu mám u domu křižovatku 2+2 x 2+2 bez cyklopruhů a s hojným provozem kol, včetně levých odbočení). hlavní roli hraje doopravdy přístup řidičů - a podle mě platí, že čím více cyklistů, tím méně agresivního chování. když vím, že moje žena/dcera/dívka/etc. sama na kole jezdí, nebudu k ostatním agresivní. když vím, že cyklisti jezdí všude a pořád, nezapomenu je pustit (podobně jako chodce) v případě pravého odbočení auta a přímé jízdy cyklisty. když uznávám, že kolo je součástí zdravého životního stylu a že nezatěžuje životní prostředí, budu taky tolerantnější.

ještě k ostatním: chodníková cykloinfrastruktura je už passé - drahé a stavebně náročné, málo kapacitní, problémy s údržbou atd. řešením je vytvoření společného dopravního prostoru, kde se všichni navzájem více respektují. i když koukám, že to tady všichni vidí dost černě, já jsem optimista. když to jde jinde, musí to jít i u nás. a navíc, moje zkušenosti s ježděním na kole po praze nejsou vůbec tak hrozné, jak tady větina z vás líčí. zkoušeli jste to vůbec někdy?

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 03.5.2011 6:17
od Bobik
pawel píše:nedá jezdit? proč, kde? argument "od nikud nikam" neberu - někde se prostě musí začít.nebezpečné to rozhodně být nemusí. jde o přístup řidičů a zvyklost. to znamená: čím více bude cyklistů, tím víc si na ně řidiči zvyknou a tím bezpečnější provoz bude.
Proč - moc úzké jak pruhy samotné tak mnohdy i vozovka. Krom namalování čar na zem se na komunikaci vůbec nic nezměnilo. Tudíž je mnohdy problém se vejít s osobákem, natož s něčím větším. A kdo asi prohraje i když půjde jen o malé štrejchnutí je nadmíru jasné. Navíc jsou mnohde na velmi frekventované komunikaci. Kde - namátkou cyklopruh z Octárny přes Ořechovku na Petřiny (oba směry, ulice Střešovická a Na Petřinách). Příp. Štefánikův most.
Add přístup řidičů - nemáš pravdu. Uvědom si, že zvlášť na frekventované komunikaci se řidiči např zúženým místem za cyklistou dvacet ve většině případů prostě nepotáhnou, pokud je k tomu něco nedonutí (např. tvrdé postihy) a budou se je snažit buď předjet nebo nepustit. Přistoupím-li na tvůj argument že čím víc cyklistů, tím víc si řidiči zvyknou a dosadím-li na místo cyklisty semafor, pak se dá říct že čím víc semaforů, tím víc si na ně řidiči zvyknou a tedy by měli méně jezdit na červenou. Tak proč tomu tak není, když semaforů přibývá?

P.S. Prosím o přesunutí do vlákna "cyklisti a cyklopruhy" ať tu neděláme ještě větší bordel. Díky

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 02.5.2011 21:43
od jeffer
gabuliatko píše:
jeffer píše:pawel: Tak napríklad preto, že sa riadne nečistia a sú plné (posypového) štrku a ďalšieho bordelu (sklo, bordel, čo odpadne z áut, alebo niekto odhodil) - nebudem si na tom ničiť plášte a keď som na galuskáči, tak galusky duplom nie.
Jezdce této kategorie miluju jezdí po chodníku, v protisměru, na červenou ... bordel co odpadne z aut, ale že cyklisti zahazují prázdné lahve, to je ok ...
Ďakujem, že sa obúvaš osobne do mňa, keď si ma (pravdepodobne) nikdy v živote nevidel. Toho, že bycikle nepatria na chodník (okrem cyklochodníka) sa držím ad absurdum. Ešte ma zatiaľ žiadne električka v úseku Nad Trojou - Hercovka, kde sa inde, ako po paneloch, alebo chodníku ísť nedá, nedobehla, ale až sa jej to podarí, bude to zaujímavé. Fľaše neodhadzujem - kam by som si dal pitie nabudúce? Obaly od jedla zahadzujem len do vrecka na drese, pokiaľ sa práve nejedná o banánovú šupku a nejaké príhodné krovíčko medzi dedinami.

Medzi cyklistami prasatá sú (na chodníku, ale aj inde), ale mne stačía tí v gumokoloch. Včera ma na tréningu najprv jeden skoro zložil pri vozovně Kobylisy (vychádzal z vedľajšej na hlavnú od Chaber) a následne mi ďalší na križovatke na Proseku (temer) nezvládol dať prednosť pri odbočovaní doľava (ja na zelenú a priamo; on prudké brzdenie a vlnenie volantom aby nevletel do môjho (pravého!) pruhu). Aké by som mal uprostred križovatky šance brzdiť z 35 km/h na galuskách radšej nevedieť (a že sú pekelne drahé a každého šmyku na nich je mi dosť ľúto ani nehovoriť).

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 02.5.2011 9:34
od OMH
Jako jsou mezi řidiči aut prasata, tak jsou i mezi cyklisty. Sám je musí v jednosměrce autem vytlačovat. Nejvíc mě vadí řvoucí rádoby cyklisti, kteří na kole jedou jen při hurá akce Auto*Matu a naříkají, že by rádi jezdili na kole, ale nejsou podmínky. Kolo je dopravní prostředek stejně jako auto, či autobus - nevidím důvod nadměrného protěžování. Současný stav, kdy se zavádí BUSpruhy a CYKLOpruhy je dle mě, automobilisty, ideální.

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 02.5.2011 9:25
od Absolut
OT k těm cyklo záležitostem:

- Jezdím běžně na Vršovické. Není to problém. Občas musí člověk objet auto stojící na cyklopruhu. Ale žádná tragédie to není a pruhy mi vyhovují.
- K cyklistům, co jezdí na červenou, v protisměru, po chodníku... Také mě to štve. V každé skupině lidí je jisté množství kre.ténů a mezi cyklisty tomu není jinak. Já se snažím jezdit slušně, většinou po silnici po pravém kraji a pouštím auta před sebe. Ale bohužel jsem byl včera večer přímým svědkem blbosti jiných kolegů cyklistů - bylo někdy kolem půl deváté, šero, zrovna jsem přijížděl ulicí Na Pankráci od Pražského Povstání ke křižovatce s Hvězdovou, byla zelená, tak jsem jel, v křižovatce mě levým pruhem předjíždělo auto, načež to před nás poslal na červenou po přechodě neosvětlený cyklista-chodníkář. Málem skončil pod tím autem. No věřím tomu, že řidič toho auta bude doživotně na cyklisty nadávat, i kdyby už potkal do konce života samé takové, co se snaží prostor sdílet a ne auta jen omezovat...

Můj osobní názor k cyklistickým výstřelkům:
- Na červenou nejezdit na kole pokud možno nikdy (vyjímky znám v Praze asi tři a to v místech, kde zelená prostě nepadne, protože je tam detekční čidlo, které cyklistu nezaznamená a tam projíždím sníženou rychlostí nabo přes chodník dle intenzity provozu).
- Jednosměrky v protisměru pouze vyjímečně, a to pokud je to výslovně dovoleno značkou nebo pokud se jedná o velmi širokou ulici s malým provozem. Rozhodně nejezdím do protisměru v jednosměrkách typu uliček na Vinohradech - a moc mě štve, že tak někteří jezdí, protože v takových ulicích je prostě nemůže automobilista čekat.
- Na chodníku jezdit pouze pokud je to výhodnější než v ulici nebo neexistuje jiné řešení - to jest pokud se jedná o skoro nepoužívaný chodník vedle komunikace s velkým provozem (ulice Na Strži do kopce na Ryšánku) nebo pokud narazím na jednosměrku v protisměru, kterou nelze rozumně objet a není bezpečné střihnout jí protisměrem (bohužel toto je kousek od Nuselského mostu při cestě po pravé straně ve směru na I.P.Pavlova, jeden blok se musí jet buď po magistrále nebo po chodníku - kus Lublaňské je protisměrka).

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 01.5.2011 20:02
od 9001
gabuliatko píše:
jeffer píše:pawel: Tak napríklad preto, že sa riadne nečistia a sú plné (posypového) štrku a ďalšieho bordelu (sklo, bordel, čo odpadne z áut, alebo niekto odhodil) - nebudem si na tom ničiť plášte a keď som na galuskáči, tak galusky duplom nie.
Jezdce této kategorie miluju jezdí po chodníku, v protisměru, na červenou ... bordel co odpadne z aut, ale že cyklisti zahazují prázdné lahve, to je ok ...
Pruhy jsou už ted čisté, takže bych fakt brzdil jeffere.

Jinak s gabuliatkem naprostý souhlas.

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 01.5.2011 19:30
od gabuliatko
jeffer píše:pawel: Tak napríklad preto, že sa riadne nečistia a sú plné (posypového) štrku a ďalšieho bordelu (sklo, bordel, čo odpadne z áut, alebo niekto odhodil) - nebudem si na tom ničiť plášte a keď som na galuskáči, tak galusky duplom nie.
Jezdce této kategorie miluju jezdí po chodníku, v protisměru, na červenou ... bordel co odpadne z aut, ale že cyklisti zahazují prázdné lahve, to je ok ...

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 01.5.2011 18:03
od ElWapp
jeffer: Zatímco kdyby byl cyklopruh na druhé straně od parkujících aut, čistil by se snáze?

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 01.5.2011 14:46
od jeffer
pawel: Tak napríklad preto, že sa riadne nečistia a sú plné (posypového) štrku a ďalšieho bordelu (sklo, bordel, čo odpadne z áut, alebo niekto odhodil) - nebudem si na tom ničiť plášte a keď som na galuskáči, tak galusky duplom nie.

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 01.5.2011 12:54
od pawel
Bobik píše:Jo, ale že po těch cyklopruzích prakticky nedá jezdit (mnohdy a mnohde je to i nebezpečné), to už nikoho nezajímá. Hlavně že máme dalších x km do statistiky.
nedá jezdit? proč, kde? argument "od nikud nikam" neberu - někde se prostě musí začít.
nebezpečné to rozhodně být nemusí. jde o přístup řidičů a zvyklost. to znamená: čím více bude cyklistů, tím víc si na ně řidiči zvyknou a tím bezpečnější provoz bude.

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 30.4.2011 19:05
od MM-Mikulovsky
Bobik píše:Jo, ale že po těch cyklopruzích prakticky nedá jezdit (mnohdy a mnohde je to i nebezpečné), to už nikoho nezajímá. Hlavně že máme dalších x km do statistiky.
Souhlasím - moc využívané skutečně (pravděpodobně z těchto důvodů) ani nejsou.
Navíc můj návrh umístění v Jeremenkově vedle chodníků přináší, že alespoň část současných stromořadí mezi vozovkou a chodníkem (vedle něhož je ještě minimálně metrový pás trávy) by byla zachována = přírodní protihluková zábrana tlumící hluk z IAD (případně TRAM) pronikající k okolním obytným domům!

Re: TT Pankrác - Budějovická - Dvorce - Lihovar (Smíchovské n.)

Napsal: 30.4.2011 18:43
od Bobik
Jo, ale že po těch cyklopruzích prakticky nedá jezdit (mnohdy a mnohde je to i nebezpečné), to už nikoho nezajímá. Hlavně že máme dalších x km do statistiky.

Cyklisté a koleje - patří k sobě?

Napsal: 30.4.2011 2:19
od pawel
ad cyklopruhy (nikoli cyklostezka): momentální celoevropský trend je malovat pruhy na vozovku při pravém chodníku (střešovická), resp. na vlevo vedle parkujících aut (model vršovická). důvody: možnost předjíždění, bezúdržbovost ("sveze se" s údržbou vozovky), levnější, omezování IAD namísto omezování chodců.

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 05.1.2010 10:19
od MOp
Slabota Oskare, jeden zdejší diskutující prováděl obdobnou věc na kole za jedoucí tramvají, avšak ve směru z Lidových sadů. Bohužel tuším na Viaduktu mu došly síly a tram ujela.. Tímto zdravíme Karosáka!

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Napsal: 05.1.2010 10:10
od Absolut
Taky jsem s Nubirou semtam stanicoval v zastávkách, zejména v zahraničí na východ. A loni 24.12. jsem projel výstupní zastávku Spojovací, ale způsobně zastavil vedle d-58 na vnitřní koleji :)