Cyklistická doprava

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Proxy » 22.9.2008 19:25

Jabberwocky píše:Všechno je to v lidech. V ČR chce mít každý svůj vymezený úsek, na němž bude pánem - v civilisovaných krajích panuje shoda, že všichni se musejí vejít plus minus všude a jsou si rovni v tom smyslu, že si vycházejí vstříc.
Musím naprosto souhlasit - já jsem byl zase na dovolené ve Francii a byl jsem nejdřív trochu v šoku z hustého automobilového provozu - nejprve jsem se bál přecházet, ale pak jsem zjistil, že řidiči jsou zvyklí to zkrátka zadupnout nebo naopak počkat, pokynout rukou, poděkovat...

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Marek B. » 22.9.2008 16:57

Právě jsem se vrátil z Dánska a potvrzuji, že ta země je ráj tolerance. Cyklostezky jsou úplně všude, lidé jezdí ohleduplně(cyklisté i auta). A vůbec nikdo tam nic tolik neřeší. Bojím se, že nikdy nemáme šanci je dohnat.

PS: Doporučuji navštívit Legoland v Billundu.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Jabberwocky » 22.9.2008 16:33

Anarchie neanarchie, tolerovaná netolerovaná, já jen popisuji, co jinde běžně funguje a proč se mi tam líbí. Návod na to, jak k tomu dospět, nemám. A přiznám se, že letos v létě se pod vlivem mé britské zkušenosti ve mně cosi zlomilo a začíná mi být jedno, co se v téhle zemi děje. Přišlo to v okamžiku, kdy mi kdesi v Dartmooru kamarád řekl: "A víš, co se mi tu líbí asi nejvíc? Že se tu nemusím **** s žádnejma Čechama." Bylo to, jak když praskne klacek. Od toho okamžiku zjišťuji čím dál víc, že jsou mi Češi vlastně buřt. Jestli si chtějí pokácet stromy kolem silnic, do toho. Vyasfaltovat Český ráj? Klidně, mně už je to jedno. Pozabíjet se na silnicích, zazdít města auty? Kašlu na to, zlobil jsem se dost dlouho. Letenka do Bristolu stojí pakatel a v Exmooru pak můžu strávit dovolenou, aniž bych musel zakopávat o podnikatelské baroko, rozryté lesní cesty od motorek (nebo od mechanisace LČR), bát se volů na silnicích a koukat na místní mafiánskou honoraci. Je to tak, dohnal mě syndrom vyhoření :-(

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4389
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Bobik » 22.9.2008 14:30

Nojo, jenže to co tu popisuješ (a co se mi osobně taky velmi líbí) je ale tolerovaná anarchie (každej si na silnici dělá co chce a ostatní to tolerujou :twisted: :lol: ) a to u nás dřív jak za 20-30let fungovat nebude. Tady vládne netolerovaná anarchie (každej si dělá co chce ale druhejm to netoleruje) a pokud nebudem tvrdě tlačený (represe?) k jinýmu modelu chování tak se to nezmění.

Uživatelský avatar
Jabberwocky
ďábelský pedagog
Příspěvky: 1849
Registrován: 27.5.2005 10:53
Bydliště: Pleased to meet you ... hope you guess my name ;-)

Re: Cyklisti a cyklopruhy

Příspěvek od Jabberwocky » 22.9.2008 13:41

Jelikož mám k tématu městské cyklistiky vztah dost blízký, tak také něco málo přidám. Naprostou pravdu má :absolut - fakt jde hlavně o schopnost nějak se ve vymezeném prostoru srovnat a porovnat. To, co je v jiných zemích běžné (patříme sem všichni a musíme se vejít), u nás bohužel moc nefunguje (tady je to MOJE!) V Německu je normální, když cyklista jede po chodníku - dělá to totiž tak, aby nikomu neublížil. Za odměnu ho z chodníku nikdo nevyhazuje. U nás je to opačně - cyklista jede po chodníku, jako by jel po silnici, chodec mu za to spílá, že nemá na chodníku co dělat. Pitomí jsou, s odpuštěním, oba dva. Jiný příklad: V Británii slouží zebra k hrubé orientaci, případně k tomu, aby opravdu existovala místa, kde se nikdo nemusí bát přejít. Jinak se ovšem přechází, kde Angličany napadne, v zásadě po předchozí visuální dohodě s blížícími se řidiči. Nikdo netrestá chodce mimo přechod, chodec naopak respektuje, že mimo přechod bude přecházet na vlastní risiko a musí brát v úvahu auta. Všechno je to v lidech. V ČR chce mít každý svůj vymezený úsek, na němž bude pánem - v civilisovaných krajích panuje shoda, že všichni se musejí vejít plus minus všude a jsou si rovni v tom smyslu, že si vycházejí vstříc.

VIKtor
Uživatel
Příspěvky: 200
Registrován: 08.8.2008 11:58

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od VIKtor » 22.9.2008 6:38

P_V píše:Tak to číslo bude přibližné
Je to trošku out of topic, ale vzpoměl jsem si jak mi můj nebožtík počítač kdysi při instalaci Winowsů psal: Instalace bude dokončena za 50 min...
Po šesti hodinách bylo konečně hotovo! :lol:

Takže prosím vás hlavně né odpočítávání Sponsored by Microsoft! :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2901
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od trainzjohny » 19.9.2008 20:01

Hned jsem si vzpomněl na Brusnici. Tam je obdobně sloup TV ale je značený, celý je šrafovaný žluto-černě a jsou před ním namalované na zemi šikmé bílé čáry jako je tu silnic... fakt libovka. Hlavně se ta cyklostezka mění na dva pruhy (každý z jedné strany sloupu) a oba jsou tak sotva na kolo :lol:


Téma odklizeno z nástupních ostrůvků. :uklizecka:

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2330
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od pawel » 19.9.2008 19:40

jako problém u nás vidím hlavně to, že lidi/řidiči nejsou vůbec zvyklí na to, že se na ulici cyklista může objevit. a to ne nějakej sportovec, co si vyjel na trénink, ale člověk jedoucí za účelem přepravy z bodu A do dobu B, řekněme z domova do práce. aby lidi jezdit začali, musíme je ale k tomu nějak pobídnout - tj. zúžit ony široké silnice a stavět cyklopruhy všude, kde je to možné. třeba tady ve vratislavi, jakkoli jsou zdejší dopravně-stavební počiny kvalitativně různorodé (zejména doporučuju obrázek v příloze @3654 - dnešní vydání místního deníku metro), se pruhy staví/malují všude, kde se obnovují komunikace, a to včetně přechodů ("přejezdů") přes silnice a křižovatky. takže jakkoli se polských řidičů coby chodec bojím víc než českých (přednost na přechodu tu zřejmě neexistuje), jako cyklista by srovnání dopadlo opačně.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od syverin » 18.9.2008 15:45

Karotka píše:Oskar: jo, základní model "moderních" SSZ = pro :auto pevný cyklus, pro chodce permanentně červená. Pokud si chodec stiskne, v příštím cyklu se dočká zelené & ještě s rizikem, že ho sejmou odbočující :auto
Když se k tomu pak přidá celodenní provoz SSZ, zaručující v 23,00 i přes nulovou frekvenci aut čekání na zelenou kolem 2 minut... (Ortenovo nám. - U Uranie; Ocelkova - Bryksova). Indukční smyčky jsou, tlačítka taky, ale používají se jenom k tomu, aby zařadily potřebnou fázi na místo v pevném cyklu. Prostě bych občas střílel.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od P_V » 18.9.2008 13:33

Absolut: Že to není nařízeno v ČSN, snad ještě neznamená, že to tam být nesmí.
Mop: Tak to číslo bude přibližné, průběžně aktualizované, asi jako v metru ten promítaný čas do příjezdu vlaku. Řadič snad ví kolik fází ho ještě čeká do té kýžené a jaká je jejich předpokládaná délka.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4664
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MOp » 18.9.2008 13:24

Jenže odpočet funguje spolehlivě pouze na SSZ s pevným cyklem!

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Karotka » 18.9.2008 13:16

Absintholut: i ve Slovinsku.

Oskar: jo, základní model "moderních" SSZ = pro :auto pevný cyklus, pro chodce permanentně červená. Pokud si chodec stiskne, v příštím cyklu se dočká zelené & ještě s rizikem, že ho sejmou odbočující :auto

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Absolut » 18.9.2008 13:10

Odpočet do volna na SSZ už umí v Polsku, v Maďarsku i v Rumunsku, ale ČSN ještě ne.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Oskar » 18.9.2008 12:53

Mě hlavně připadá, že v řadičích SSZ jsou naprogramované "naschvály" - například ve většině případů dojde k zařazení volna pro chodce až v dalším cyklu, nikoli v tom aktuálním. A trpělivostí je obdařeno jen málo chodců.

Řešit by se to dalo několika způsoby:
Z:arrow: doplnit sloupek detektorem chodce, podobným jako mají ty blikající přechody. Při zmizení chodce by byl nárok zrušen.
Z:arrow: místo nápisu "ČEKEJTE" umístit nad tlačítko odpočet do volna. Kdyby na něm člověk viděl čas menší než minutu, asi by počkal. Kdyby tam však bylo víc, než 2 minuty, asi by utekl. Pak by nastoupil první předpoklad.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3667
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od P_V » 18.9.2008 12:05

Fořtík píše:Baví mne sledovat naprosto tupá a hloupa individua z řad chodců, kteří si namačkají přechod a pak jdou stejně na červenou. ...
Hloupá tupá? Ne, zcela racionálně jednající. Příchozí vidí dvě překážky: auta a červená. Jen ta první je reálná, druhá je jen normativně-buzerativní. První překážky se zbaví počkáním, k odstranění druhé učiní to, že stiskne čudlík a důkladně se rozhlédne, jestli není nablízku druhý komponent překážky - výběrčí poplatků za nepoužití SSZ. Až obě překážky vymizí, jedno v jakém pořadí, přejde.
Kdyby SSZ fungovalo tak, že v klidu autům bliká žlutá a chodec se tak mohl rozhodnout, zda přejde po rozhlédnutí, nebo při hustším provozu použije tlačítko, k uvedenému by nedocházelo.

Odpovědět