Cyklistická doprava

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od 9001 » 17.9.2008 21:37

Pavel PS píše:Takže podle tebe kvůli pár blbcům uděláme z Prahy zónu zákazu vjezdu cyklistům...
Hm, taky možnost, pak to trochu otočím a dám na všechny komunikace B3a - zákaz vjezdu všech motorových vozidel...
Nechápu pak tu drzost, že si řidič dovolí jet po červeném cyklopruhu, zaparkovat na něm... to je bezohlednost! Stejně jako neosvětlený cyklista v noci, fakt na silnici pro motorová vozidla?
Já neřekl v noci,ale v osm večer kdy je docela slušný provoz auto to vali i 80km/h (legálně), a už ted máš v 8 večer tmu !!!
Tvému tvzení se musím upřímně zasmát. Ano není to zrovna správné stát na cyklopruhu. Když třeba potřebuji narychlo bankomat,tak taky na Skalce zastavím v zastávce busu na 2 minuty na konci zálivu, ano je to přestupek,ale koho tím ohrozím ??
Vem si že do cyklisty vlítneš v 80km/h na SILNICI PRO MOTOROVÁ VOZIDLA. V lepší případě v tom budete jenom vy dva. V horším se do tebe naštosuje ještě někdo zezadu a je z toho velká mela. Co myslíš že je horší ??
Kdyby si pořádně četl můj příspěvěk, tak tam píšu, že mi cyklisti NEVADÍ pokud se chovají jak mají a jsou podle předpisů.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6009
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od demon » 17.9.2008 21:17

9001 píše:Já tady pěním krev hodně lidem ;-)
Jo to je fakt... :wink:
Já teda nepamatuju kdy sem naposled potkal dva cyklisty zároveň, natož tři vedle sebe, ale neosvětlená vozidla potkávam i v nočních hodinách několikrát do týdne....

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Pavel PS » 17.9.2008 21:04

Takže podle tebe kvůli pár blbcům uděláme z Prahy zónu zákazu vjezdu cyklistům...
Hm, taky možnost, pak to trochu otočím a dám na všechny komunikace B3a - zákaz vjezdu všech motorových vozidel...

Ne tohle není cesta, komunikace jsou pro všechny, musí se najít rozumný kompromisy, za bezpečnost holt zaplatíš trochou zpomalení (nemusí být). Jenže kompromisy vyžadují trochu ohleduplnosti, tolerance, a trochu přemýšlení od účastníků provozu. A jsme zase u toho, co psal Absolut. Prostě musíme se naučit příjímat nové věci a ne žít "tak to bylo a tak to zůstane, tyhle nové věci nejsou pro mě". Je nová doby, IAD houstne a cyklisti se už nikam nevejdou, naštěstí tu jsou lidi na pozicích, kteří s tím něco můžou a chtějí dělat, i když se to zatím hlavně v Pze nedaří, ale aspoň jsou snahy. Nechápu pak tu drzost, že si řidič dovolí jet po červeném cyklopruhu, zaparkovat na něm... to je bezohlednost! Stejně jako neosvětlený cyklista v noci, fakt na silnici pro motorová vozidla?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od 9001 » 17.9.2008 20:50

Já tady pěním krev hodně lidem ;-)

Jasně uznávám cyklisty,když jedou za sebou mají vestu, prostě se chovají jak mají.
Bohužel stává se i to, že se mi povede narazit na neosvětleného cyklistu na silnici pro motorová vozidla v 8 večer...

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Pavel PS » 17.9.2008 20:40

Jo, hodně cyklitů se chová jako blázni, mě uplně zamrazí v zádech, když vidim nějakýho jet na červenou... Ale řidiči též nejsou svatí, např. si takhle jedu po hlavní do Modřan z kopce, 4 pruhy, sobota dopoledne, krásny počasí, rychlost kolem 50 km/h, nikde žádný auta a najednou mi to forman z leva hodí přímo přede mě, tak 5 metrů.... hm? Má celej levej pruh, ne, on musí do pravýho, zachránil mě záliv bus zastávky tuším Tyršova čtvrť - podjel jsem ho tak 3x rychleji než jel on, samo že jsem zastavil jak to nejdřív to šlo, tep snad 200. Můj nejhorší zážitek na kole.
A nebo nejnovější: most přes Průmyslovou, jel jsem od Nádr. Pha Hostivař směrem Dubeč, na tom mostě je v celé délce dělící ostrůvek a za mostem navazuje užší MK takže můj pruh tvoři jakoby šikanu lehce vlevo a pak vpravo a těsně před tím pravým zakřivením mě začala předjíždět Felicie, samozřejmě, že to lízla těsně kolem obrubníku, takže mě pěkně zavřela. No nějak jsem to ubrzdil, páč jsem to podle řevu motoru čekal... Tu řidičku jsem pak dohnal na parkovišti u Hostivařských ateliérů, tak jsem ji zablokoval a jako co to mělo znamenat ptám se poměrně klidně a ona na mě že jsem neukazoval, že odbočuju, já na to "jel jsem rovně, tak proč ukazovat"... a pak prohlásila: "****** jezdi tramvají!" Tak to se přiznam že jsemse neudežel a poslal na její adresu pár "silných slov".
Hups, trochu jsem se rozepsal, ale 9001 mě trochu zpěnil krev (nic ve zlém), ale neházej všechny do jednoho pytle

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9614
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od 9001 » 17.9.2008 20:12

Pavel PS píše:Protože by pak cyklisty mohl otevřením dveří sejmout spolujezdec, který nemusí mít ŘP, nemusí tušit, jakými pravidly se řídí provoz na PK. U řidiče se předpokládá znalost pravidel a nějaký smysl opatrnosti, že se podívá před otevřením dveří do zrcátka. To že řidiči tak nečiní je věc jiná.. Chce to ohleduplnost a toleranci ode všech. Cyklisté nejsou z měsíce byli tu vždy, ale teď se konečně s nimi začíná více počítat, ale český řidič si pořád myslí, že komunikace patří jen jemu (-X
To není o tom že český řidič si myslí že silnice je jenom jeho. Oni cyklisti se taky chovají ... Klasicky příklad když jedou dva-tři vedle sebe a člověk si dovolí zatroubit...To samé dnes příklad z Výtoně. Od Albertova Červená cyklista neřeší jede na chodník objede světla a hurá se cpe mezi jedoucí auta. Také cyklista v tmavém obečení bez světěl večer to je taky něstěstí, i když musím uznat začíná se rozmáhat nošení reflexních popř. bund

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Pavel PS » 17.9.2008 19:52

Protože by pak cyklisty mohl otevřením dveří sejmout spolujezdec, který nemusí mít ŘP, nemusí tušit, jakými pravidly se řídí provoz na PK. U řidiče se předpokládá znalost pravidel a nějaký smysl opatrnosti, že se podívá před otevřením dveří do zrcátka. To že řidiči tak nečiní je věc jiná.. Chce to ohleduplnost a toleranci ode všech. Cyklisté nejsou z měsíce byli tu vždy, ale teď se konečně s nimi začíná více počítat, ale český řidič si pořád myslí, že komunikace patří jen jemu (-X

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4279
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Bobik » 17.9.2008 16:21

syverin píše:
P_V píše:Podle mě je pochybný celý koncept natlačení cyklopruhů na frekventovanou komunikaci, kde je málo místa už předtím. Proč nemůže cyklostezka vést souběžně jinudy? Ve Vysočanech se taková trasa našla a přestože je to o dost nákladnější než kyblík červené barvy, tak se do toho odvážně pustili.
Na Vršovické to má trochu háček. Žádná souběžná (souvislá) komunikace tam není. A cyklostezky nemalujeme proto, aby se cyklisté mohli cestou kochat krajinou, ale především proto, aby se rychle a bezpečně dostali tam, kam potřebují.
P.S. Toho, co kreslil novou Českomoravskou v současném velkorysém prostorovém uspořádání a velice nevelkoryse tam zapomněl nakreslit cyklostezky, bych taky nejraděj pověsil za uši do průvanu.
A proč neprohodit cyklopruh s parkovacím? Cyklopruh hned u chodníku, bumlíky aby neparkovala IAD v cyklopruhu, parkovací pruh a komunikace. A kolaři by byli alespoň v bezpečí. Takhle je může sejmout i řidič vystupující z auta otevřením dveří.

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od syverin » 17.9.2008 14:55

P_V píše:Podle mě je pochybný celý koncept natlačení cyklopruhů na frekventovanou komunikaci, kde je málo místa už předtím. Proč nemůže cyklostezka vést souběžně jinudy? Ve Vysočanech se taková trasa našla a přestože je to o dost nákladnější než kyblík červené barvy, tak se do toho odvážně pustili.
Na Vršovické to má trochu háček. Žádná souběžná (souvislá) komunikace tam není. A cyklostezky nemalujeme proto, aby se cyklisté mohli cestou kochat krajinou, ale především proto, aby se rychle a bezpečně dostali tam, kam potřebují.
P.S. Toho, co kreslil novou Českomoravskou v současném velkorysém prostorovém uspořádání a velice nevelkoryse tam zapomněl nakreslit cyklostezky, bych taky nejraděj pověsil za uši do průvanu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3575
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od P_V » 17.9.2008 14:27

Podle mě je pochybný celý koncept natlačení cyklopruhů na frekventovanou komunikaci, kde je málo místa už předtím. Proč nemůže cyklostezka vést souběžně jinudy? Ve Vysočanech se taková trasa našla a přestože je to o dost nákladnější než kyblík červené barvy, tak se do toho odvážně pustili.

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Pavel PS » 17.9.2008 10:49

Plný souhlas s Absolutem, tolerance a využití prostoru! Pokud se řidičům těchto vlastností nedostává, tak bych to řešil pruhy pro IAD o šířce 3 (dle ČSN, v Rakousku jde snad i 2,75 a náklaďák se vejde) a fyzickým oddělením cyklopruhů "bobíky". Ať si řidiči nadávají, ale když se neumí chovat, tak by mělo být povinností ochránit ohroženější účastníky provozu, v tomto případě cyklisty. A taky si myslím, když ten pruh vznikl, je to řešení ne příliš standartní, čímž nechci říct, že špatné, a nějakou dobu potrvá, než si na něj řidiči zvyknou, že by si zasloužilo větší pozornost policie, zvláště parkující řidiči na cyklopruhu i ti co sice parkuji v pruhu parkovacím, ale nejsou tak zdatni, že stojí xy cm od obrubníku a přečehují do cyklopruhu.

Bobík: tak to je síla, někteří gumokolisti jsou fakt tupci (slušně řečeno), už se těším, až si to tam projedu (a kole jsem trochu větší odvážlivec než v autě)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4646
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MOp » 17.9.2008 8:49

Jen bych uvedl ten klasicky priklad cz CSN - Stefanikuv most. Pravidelne IAD+cyklo = 2x IAD.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Absolut » 17.9.2008 8:12

Sice je to mimo tramvaje, ale myslím si, že jako součást uličního profilu hlavní třídy, kde jezdí i tramvaje, si zaslouží i ty cyklopruhy komentář. Kromě toho o nich (bohužel?) taky leccos vím.

Samozřejmě, že byly zpracovány na ucelený úsek včetně všech křižovatek a kolem všech zastávek v úseku Otakarova až Průběžná. Praha 10 je v jejich výsledné neúplnosti nevinně, Praha 10 by i cyklisty podporovala, ale je taková nemastná a neslaná, že se samozřejmě bojí jít proti zažitým pořádkům. Pamatujte na to, až půjdete příště ke komunálním volbám. Cyklopruhy na některých místech prozatím nejsou proto, že nebyly zkousnuty magistrátem, nebo policií, popřípadě obojím. No a protože se jednalo o řešení na hranici normy, byla stanoviska proti cyklopruhům i něčím podepřena (stále je tady bohužel status quo, že přece spojitá cyklostezka na hlavní třídě nikde v Praze není). Tak měli projektanti cyklopruhů dvě možnosti: Vzdát to nebo udělat paskvil. Vybrali si to druhé.

Můj osobní názor je, že se pruhy buď do dvou let udělají v celé délce, nebo zruší. Osobně bych byl pro pruhy v celé délce. Ale tak, jak jsou tam teď, jsou leckde
nefunkční. Modelově u zastávky Slavia d.c., tam dnes ve špičce stojí stále dvě žady aut vedle sebe a obě páchají přestupek - pravý pruh stojí na vyhrazeném pruhu pro cyklisty, levý na dopravním stínu u zastávky. Protože naši řidiči netolerují změnu prostorového uspořádání.

Určitě se ohledně Vršovické bude ještě leccos dít, a protože je to pro mě mimopracovní činnost, tak o tom klidně semtam něco napíšu i na fórum.

Obecně si myslím, že Vršovická je a provozem bude ještě víc se svými cyklopruhy výbornou ukázkou toho, že doprava ve městech je dnes o dvou věcech:

1) VYUŽITÍ PROSTORU: Chceme-li být vstřícní MHD a cyklistům, musíme dělit prostor spravedlivě (i když to nebude vždy úplně ČSN vymazlené). Vždycky je lepší dělící ostrůvek pro chodce aspoň nějaký, nežli žádný (i když ten nějaký není ČSN legální). Vždycky je lepší nepřerušená trasa pro křehčího účastníka provozu (cyklistu), i když to znamená zúžit pruhy pro auta (i když třeba pak nebudou ČSN). A vždycky je lepší delší kolona IAD, než stojící tramvaje. Na počet přepravených lidí na plochu komunikace totiž vychází jako nejefektivnější MHD, pak cyklistika a až pak automobilismus. A počet lidí na plochu je taky využití prostoru a tím se kruh Absolutí definice uzavírá.

2) TOLERANCE: Jakékoli dopravní opatření má smysl jen tehdy, pokud bude všemi účastníky provozu využíváno férově. Pokud uděláme dva řadící pruhy pro autíčka a vedle toho jeden pruh pro cyklisty podle ČSN, tak to sice bude úžasný, ale CZ řidiči IAD to jednoho dne použijou jako tři pruhy pro IAD. Pokud uděláme dva užší řadící pruhy pro IAD a cyklopruh oddělený bumlíkem, budou sice řidiči IAD nadávat a nebude to podle normy, ale nic s tím nenadělají... A zase jsme u too využití prostoru... Jakmile se naučíme toleranci, můžeme fungovat v symbióze druhů dopravy tak, jako to již umějí třeba v Dánsku nebó v Holandsku. A při stejné kapacitě můžou na Vršovické jezdit auta, cyklisté a preferovaná MHD a můžou tam být bezpečné přechody a bezpečné tramvajové zastávky... Jan ta autíčka pojedo 40km/h a budou tolerovat přítomnost cyklistů...

Kdyby tenhle příspěvek někomu vadil, tak to můžeme přesunout někam do sekce "ostatní"

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4279
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Cyklistická doprava

Příspěvek od Bobik » 16.9.2008 21:36

Pavel PS v Nástupní ostrůvky píše:Hezké, pane Absolut děkuju za krásný popis.
No jsem zvědavej na tu Vršovickou, teď tam vznikly zhruba v úseku Průběžná - Otakarova cyklopruhy, akorát nevím, proč v některých úsecích nejsou, třeba před úřadem MČ P10 by se vyšly, šířka tam, alespoň od oka je... To samé tušík kolem Obloukové. No doufám, že bude o víkendu tepleji, rád bych se po nich projel a okouk je (sorry za neúplně tram příspěvek :-) )
No ono to tak trochu i tram téma je, bo jsou dělaný tak blbě, že se tam cyklista bezpečně nevejde a objíždějící (cyklistu) hlavně nákladní auta mohou ohrozit i tram. Konkrétně mezi Kubání a Průběžnou se mi o víkendu stalo. Jestli jezdíš na kole, tak asi víš, jak to dopadne když to kolem tebe "prohučí" náklaďák padesátkou. No a tenhle řidič usoudil, že než brzdit, tak kolistu objede větším obloučkem. A přestože tam je zvýšený pás, tak si nadjel tak mohutně(samo že až na poslední chvíli), že mi zrcátkem málem sejmul hrazdu a měl jsem pocit, že ty koleje i přeskočí. No málem jsem si pral uniformu, jak jsem se lekl. Docela jsem mu přál, aby si o ten rantl prorazil gumu.

Holt magistrát nasliboval x km cyklostezek a když se kolaři začali ptát kde teda jsou, tak rychle kreslí na zem čáry odnikud nikam.

Přidána citace. Mod TJ

Odpovědět