Cyklistická doprava

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod demon v 17.9.2008 20:17

9001 napsal:Já tady pěním krev hodně lidem ;-)
Jo to je fakt... :wink:
Já teda nepamatuju kdy sem naposled potkal dva cyklisty zároveň, natož tři vedle sebe, ale neosvětlená vozidla potkávam i v nočních hodinách několikrát do týdne....
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod Pavel PS v 17.9.2008 20:04

Takže podle tebe kvůli pár blbcům uděláme z Prahy zónu zákazu vjezdu cyklistům...
Hm, taky možnost, pak to trochu otočím a dám na všechny komunikace B3a - zákaz vjezdu všech motorových vozidel...

Ne tohle není cesta, komunikace jsou pro všechny, musí se najít rozumný kompromisy, za bezpečnost holt zaplatíš trochou zpomalení (nemusí být). Jenže kompromisy vyžadují trochu ohleduplnosti, tolerance, a trochu přemýšlení od účastníků provozu. A jsme zase u toho, co psal Absolut. Prostě musíme se naučit příjímat nové věci a ne žít "tak to bylo a tak to zůstane, tyhle nové věci nejsou pro mě". Je nová doby, IAD houstne a cyklisti se už nikam nevejdou, naštěstí tu jsou lidi na pozicích, kteří s tím něco můžou a chtějí dělat, i když se to zatím hlavně v Pze nedaří, ale aspoň jsou snahy. Nechápu pak tu drzost, že si řidič dovolí jet po červeném cyklopruhu, zaparkovat na něm... to je bezohlednost! Stejně jako neosvětlený cyklista v noci, fakt na silnici pro motorová vozidla?
Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
 
Založen: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod 9001 v 17.9.2008 19:50

Já tady pěním krev hodně lidem ;-)

Jasně uznávám cyklisty,když jedou za sebou mají vestu, prostě se chovají jak mají.
Bohužel stává se i to, že se mi povede narazit na neosvětleného cyklistu na silnici pro motorová vozidla v 8 večer...
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod Pavel PS v 17.9.2008 19:40

Jo, hodně cyklitů se chová jako blázni, mě uplně zamrazí v zádech, když vidim nějakýho jet na červenou... Ale řidiči též nejsou svatí, např. si takhle jedu po hlavní do Modřan z kopce, 4 pruhy, sobota dopoledne, krásny počasí, rychlost kolem 50 km/h, nikde žádný auta a najednou mi to forman z leva hodí přímo přede mě, tak 5 metrů.... hm? Má celej levej pruh, ne, on musí do pravýho, zachránil mě záliv bus zastávky tuším Tyršova čtvrť - podjel jsem ho tak 3x rychleji než jel on, samo že jsem zastavil jak to nejdřív to šlo, tep snad 200. Můj nejhorší zážitek na kole.
A nebo nejnovější: most přes Průmyslovou, jel jsem od Nádr. Pha Hostivař směrem Dubeč, na tom mostě je v celé délce dělící ostrůvek a za mostem navazuje užší MK takže můj pruh tvoři jakoby šikanu lehce vlevo a pak vpravo a těsně před tím pravým zakřivením mě začala předjíždět Felicie, samozřejmě, že to lízla těsně kolem obrubníku, takže mě pěkně zavřela. No nějak jsem to ubrzdil, páč jsem to podle řevu motoru čekal... Tu řidičku jsem pak dohnal na parkovišti u Hostivařských ateliérů, tak jsem ji zablokoval a jako co to mělo znamenat ptám se poměrně klidně a ona na mě že jsem neukazoval, že odbočuju, já na to "jel jsem rovně, tak proč ukazovat"... a pak prohlásila: "****** jezdi tramvají!" Tak to se přiznam že jsemse neudežel a poslal na její adresu pár "silných slov".
Hups, trochu jsem se rozepsal, ale 9001 mě trochu zpěnil krev (nic ve zlém), ale neházej všechny do jednoho pytle
Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
 
Založen: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod 9001 v 17.9.2008 19:12

Pavel PS napsal:Protože by pak cyklisty mohl otevřením dveří sejmout spolujezdec, který nemusí mít ŘP, nemusí tušit, jakými pravidly se řídí provoz na PK. U řidiče se předpokládá znalost pravidel a nějaký smysl opatrnosti, že se podívá před otevřením dveří do zrcátka. To že řidiči tak nečiní je věc jiná.. Chce to ohleduplnost a toleranci ode všech. Cyklisté nejsou z měsíce byli tu vždy, ale teď se konečně s nimi začíná více počítat, ale český řidič si pořád myslí, že komunikace patří jen jemu (-X


To není o tom že český řidič si myslí že silnice je jenom jeho. Oni cyklisti se taky chovají ... Klasicky příklad když jedou dva-tři vedle sebe a člověk si dovolí zatroubit...To samé dnes příklad z Výtoně. Od Albertova Červená cyklista neřeší jede na chodník objede světla a hurá se cpe mezi jedoucí auta. Také cyklista v tmavém obečení bez světěl večer to je taky něstěstí, i když musím uznat začíná se rozmáhat nošení reflexních popř. bund
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod Pavel PS v 17.9.2008 18:52

Protože by pak cyklisty mohl otevřením dveří sejmout spolujezdec, který nemusí mít ŘP, nemusí tušit, jakými pravidly se řídí provoz na PK. U řidiče se předpokládá znalost pravidel a nějaký smysl opatrnosti, že se podívá před otevřením dveří do zrcátka. To že řidiči tak nečiní je věc jiná.. Chce to ohleduplnost a toleranci ode všech. Cyklisté nejsou z měsíce byli tu vždy, ale teď se konečně s nimi začíná více počítat, ale český řidič si pořád myslí, že komunikace patří jen jemu (-X
Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
 
Založen: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod Bobik v 17.9.2008 15:21

syverin napsal:
P_V napsal:Podle mě je pochybný celý koncept natlačení cyklopruhů na frekventovanou komunikaci, kde je málo místa už předtím. Proč nemůže cyklostezka vést souběžně jinudy? Ve Vysočanech se taková trasa našla a přestože je to o dost nákladnější než kyblík červené barvy, tak se do toho odvážně pustili.
Na Vršovické to má trochu háček. Žádná souběžná (souvislá) komunikace tam není. A cyklostezky nemalujeme proto, aby se cyklisté mohli cestou kochat krajinou, ale především proto, aby se rychle a bezpečně dostali tam, kam potřebují.
P.S. Toho, co kreslil novou Českomoravskou v současném velkorysém prostorovém uspořádání a velice nevelkoryse tam zapomněl nakreslit cyklostezky, bych taky nejraděj pověsil za uši do průvanu.


A proč neprohodit cyklopruh s parkovacím? Cyklopruh hned u chodníku, bumlíky aby neparkovala IAD v cyklopruhu, parkovací pruh a komunikace. A kolaři by byli alespoň v bezpečí. Takhle je může sejmout i řidič vystupující z auta otevřením dveří.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod syverin v 17.9.2008 13:55

P_V napsal:Podle mě je pochybný celý koncept natlačení cyklopruhů na frekventovanou komunikaci, kde je málo místa už předtím. Proč nemůže cyklostezka vést souběžně jinudy? Ve Vysočanech se taková trasa našla a přestože je to o dost nákladnější než kyblík červené barvy, tak se do toho odvážně pustili.
Na Vršovické to má trochu háček. Žádná souběžná (souvislá) komunikace tam není. A cyklostezky nemalujeme proto, aby se cyklisté mohli cestou kochat krajinou, ale především proto, aby se rychle a bezpečně dostali tam, kam potřebují.
P.S. Toho, co kreslil novou Českomoravskou v současném velkorysém prostorovém uspořádání a velice nevelkoryse tam zapomněl nakreslit cyklostezky, bych taky nejraděj pověsil za uši do průvanu.
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
 
Založen: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod P_V v 17.9.2008 13:27

Podle mě je pochybný celý koncept natlačení cyklopruhů na frekventovanou komunikaci, kde je málo místa už předtím. Proč nemůže cyklostezka vést souběžně jinudy? Ve Vysočanech se taková trasa našla a přestože je to o dost nákladnější než kyblík červené barvy, tak se do toho odvážně pustili.
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod Pavel PS v 17.9.2008 9:49

Plný souhlas s Absolutem, tolerance a využití prostoru! Pokud se řidičům těchto vlastností nedostává, tak bych to řešil pruhy pro IAD o šířce 3 (dle ČSN, v Rakousku jde snad i 2,75 a náklaďák se vejde) a fyzickým oddělením cyklopruhů "bobíky". Ať si řidiči nadávají, ale když se neumí chovat, tak by mělo být povinností ochránit ohroženější účastníky provozu, v tomto případě cyklisty. A taky si myslím, když ten pruh vznikl, je to řešení ne příliš standartní, čímž nechci říct, že špatné, a nějakou dobu potrvá, než si na něj řidiči zvyknou, že by si zasloužilo větší pozornost policie, zvláště parkující řidiči na cyklopruhu i ti co sice parkuji v pruhu parkovacím, ale nejsou tak zdatni, že stojí xy cm od obrubníku a přečehují do cyklopruhu.

Bobík: tak to je síla, někteří gumokolisti jsou fakt tupci (slušně řečeno), už se těším, až si to tam projedu (a kole jsem trochu větší odvážlivec než v autě)
Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
 
Založen: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod MOp v 17.9.2008 7:49

Jen bych uvedl ten klasicky priklad cz CSN - Stefanikuv most. Pravidelne IAD+cyklo = 2x IAD.
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Nástupní ostrůvky

Odeslatod Absolut v 17.9.2008 7:12

Sice je to mimo tramvaje, ale myslím si, že jako součást uličního profilu hlavní třídy, kde jezdí i tramvaje, si zaslouží i ty cyklopruhy komentář. Kromě toho o nich (bohužel?) taky leccos vím.

Samozřejmě, že byly zpracovány na ucelený úsek včetně všech křižovatek a kolem všech zastávek v úseku Otakarova až Průběžná. Praha 10 je v jejich výsledné neúplnosti nevinně, Praha 10 by i cyklisty podporovala, ale je taková nemastná a neslaná, že se samozřejmě bojí jít proti zažitým pořádkům. Pamatujte na to, až půjdete příště ke komunálním volbám. Cyklopruhy na některých místech prozatím nejsou proto, že nebyly zkousnuty magistrátem, nebo policií, popřípadě obojím. No a protože se jednalo o řešení na hranici normy, byla stanoviska proti cyklopruhům i něčím podepřena (stále je tady bohužel status quo, že přece spojitá cyklostezka na hlavní třídě nikde v Praze není). Tak měli projektanti cyklopruhů dvě možnosti: Vzdát to nebo udělat paskvil. Vybrali si to druhé.

Můj osobní názor je, že se pruhy buď do dvou let udělají v celé délce, nebo zruší. Osobně bych byl pro pruhy v celé délce. Ale tak, jak jsou tam teď, jsou leckde
nefunkční. Modelově u zastávky Slavia d.c., tam dnes ve špičce stojí stále dvě žady aut vedle sebe a obě páchají přestupek - pravý pruh stojí na vyhrazeném pruhu pro cyklisty, levý na dopravním stínu u zastávky. Protože naši řidiči netolerují změnu prostorového uspořádání.

Určitě se ohledně Vršovické bude ještě leccos dít, a protože je to pro mě mimopracovní činnost, tak o tom klidně semtam něco napíšu i na fórum.

Obecně si myslím, že Vršovická je a provozem bude ještě víc se svými cyklopruhy výbornou ukázkou toho, že doprava ve městech je dnes o dvou věcech:

1) VYUŽITÍ PROSTORU: Chceme-li být vstřícní MHD a cyklistům, musíme dělit prostor spravedlivě (i když to nebude vždy úplně ČSN vymazlené). Vždycky je lepší dělící ostrůvek pro chodce aspoň nějaký, nežli žádný (i když ten nějaký není ČSN legální). Vždycky je lepší nepřerušená trasa pro křehčího účastníka provozu (cyklistu), i když to znamená zúžit pruhy pro auta (i když třeba pak nebudou ČSN). A vždycky je lepší delší kolona IAD, než stojící tramvaje. Na počet přepravených lidí na plochu komunikace totiž vychází jako nejefektivnější MHD, pak cyklistika a až pak automobilismus. A počet lidí na plochu je taky využití prostoru a tím se kruh Absolutí definice uzavírá.

2) TOLERANCE: Jakékoli dopravní opatření má smysl jen tehdy, pokud bude všemi účastníky provozu využíváno férově. Pokud uděláme dva řadící pruhy pro autíčka a vedle toho jeden pruh pro cyklisty podle ČSN, tak to sice bude úžasný, ale CZ řidiči IAD to jednoho dne použijou jako tři pruhy pro IAD. Pokud uděláme dva užší řadící pruhy pro IAD a cyklopruh oddělený bumlíkem, budou sice řidiči IAD nadávat a nebude to podle normy, ale nic s tím nenadělají... A zase jsme u too využití prostoru... Jakmile se naučíme toleranci, můžeme fungovat v symbióze druhů dopravy tak, jako to již umějí třeba v Dánsku nebó v Holandsku. A při stejné kapacitě můžou na Vršovické jezdit auta, cyklisté a preferovaná MHD a můžou tam být bezpečné přechody a bezpečné tramvajové zastávky... Jan ta autíčka pojedo 40km/h a budou tolerovat přítomnost cyklistů...

Kdyby tenhle příspěvek někomu vadil, tak to můžeme přesunout někam do sekce "ostatní"
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Cyklistická doprava

Odeslatod Bobik v 16.9.2008 20:36

Pavel PS v Nástupní ostrůvky napsal:Hezké, pane Absolut děkuju za krásný popis.
No jsem zvědavej na tu Vršovickou, teď tam vznikly zhruba v úseku Průběžná - Otakarova cyklopruhy, akorát nevím, proč v některých úsecích nejsou, třeba před úřadem MČ P10 by se vyšly, šířka tam, alespoň od oka je... To samé tušík kolem Obloukové. No doufám, že bude o víkendu tepleji, rád bych se po nich projel a okouk je (sorry za neúplně tram příspěvek :-) )


No ono to tak trochu i tram téma je, bo jsou dělaný tak blbě, že se tam cyklista bezpečně nevejde a objíždějící (cyklistu) hlavně nákladní auta mohou ohrozit i tram. Konkrétně mezi Kubání a Průběžnou se mi o víkendu stalo. Jestli jezdíš na kole, tak asi víš, jak to dopadne když to kolem tebe "prohučí" náklaďák padesátkou. No a tenhle řidič usoudil, že než brzdit, tak kolistu objede větším obloučkem. A přestože tam je zvýšený pás, tak si nadjel tak mohutně(samo že až na poslední chvíli), že mi zrcátkem málem sejmul hrazdu a měl jsem pocit, že ty koleje i přeskočí. No málem jsem si pral uniformu, jak jsem se lekl. Docela jsem mu přál, aby si o ten rantl prorazil gumu.

Holt magistrát nasliboval x km cyklostezek a když se kolaři začali ptát kde teda jsou, tak rychle kreslí na zem čáry odnikud nikam.

Přidána citace. Mod TJ
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Předchozí

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron