Cyklistická doprava

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od syverin » 17.9.2008 14:55

P_V píše:Podle mě je pochybný celý koncept natlačení cyklopruhů na frekventovanou komunikaci, kde je málo místa už předtím. Proč nemůže cyklostezka vést souběžně jinudy? Ve Vysočanech se taková trasa našla a přestože je to o dost nákladnější než kyblík červené barvy, tak se do toho odvážně pustili.
Na Vršovické to má trochu háček. Žádná souběžná (souvislá) komunikace tam není. A cyklostezky nemalujeme proto, aby se cyklisté mohli cestou kochat krajinou, ale především proto, aby se rychle a bezpečně dostali tam, kam potřebují.
P.S. Toho, co kreslil novou Českomoravskou v současném velkorysém prostorovém uspořádání a velice nevelkoryse tam zapomněl nakreslit cyklostezky, bych taky nejraděj pověsil za uši do průvanu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3691
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od P_V » 17.9.2008 14:27

Podle mě je pochybný celý koncept natlačení cyklopruhů na frekventovanou komunikaci, kde je málo místa už předtím. Proč nemůže cyklostezka vést souběžně jinudy? Ve Vysočanech se taková trasa našla a přestože je to o dost nákladnější než kyblík červené barvy, tak se do toho odvážně pustili.

Uživatelský avatar
Pavel PS
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 31.1.2007 21:29
Bydliště: tak už nejbližší vozovnou nejsou Střašidelnice, ani Pankrác, ale Kobylisy
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Pavel PS » 17.9.2008 10:49

Plný souhlas s Absolutem, tolerance a využití prostoru! Pokud se řidičům těchto vlastností nedostává, tak bych to řešil pruhy pro IAD o šířce 3 (dle ČSN, v Rakousku jde snad i 2,75 a náklaďák se vejde) a fyzickým oddělením cyklopruhů "bobíky". Ať si řidiči nadávají, ale když se neumí chovat, tak by mělo být povinností ochránit ohroženější účastníky provozu, v tomto případě cyklisty. A taky si myslím, když ten pruh vznikl, je to řešení ne příliš standartní, čímž nechci říct, že špatné, a nějakou dobu potrvá, než si na něj řidiči zvyknou, že by si zasloužilo větší pozornost policie, zvláště parkující řidiči na cyklopruhu i ti co sice parkuji v pruhu parkovacím, ale nejsou tak zdatni, že stojí xy cm od obrubníku a přečehují do cyklopruhu.

Bobík: tak to je síla, někteří gumokolisti jsou fakt tupci (slušně řečeno), už se těším, až si to tam projedu (a kole jsem trochu větší odvážlivec než v autě)

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4665
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od MOp » 17.9.2008 8:49

Jen bych uvedl ten klasicky priklad cz CSN - Stefanikuv most. Pravidelne IAD+cyklo = 2x IAD.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Nástupní ostrůvky

Příspěvek od Absolut » 17.9.2008 8:12

Sice je to mimo tramvaje, ale myslím si, že jako součást uličního profilu hlavní třídy, kde jezdí i tramvaje, si zaslouží i ty cyklopruhy komentář. Kromě toho o nich (bohužel?) taky leccos vím.

Samozřejmě, že byly zpracovány na ucelený úsek včetně všech křižovatek a kolem všech zastávek v úseku Otakarova až Průběžná. Praha 10 je v jejich výsledné neúplnosti nevinně, Praha 10 by i cyklisty podporovala, ale je taková nemastná a neslaná, že se samozřejmě bojí jít proti zažitým pořádkům. Pamatujte na to, až půjdete příště ke komunálním volbám. Cyklopruhy na některých místech prozatím nejsou proto, že nebyly zkousnuty magistrátem, nebo policií, popřípadě obojím. No a protože se jednalo o řešení na hranici normy, byla stanoviska proti cyklopruhům i něčím podepřena (stále je tady bohužel status quo, že přece spojitá cyklostezka na hlavní třídě nikde v Praze není). Tak měli projektanti cyklopruhů dvě možnosti: Vzdát to nebo udělat paskvil. Vybrali si to druhé.

Můj osobní názor je, že se pruhy buď do dvou let udělají v celé délce, nebo zruší. Osobně bych byl pro pruhy v celé délce. Ale tak, jak jsou tam teď, jsou leckde
nefunkční. Modelově u zastávky Slavia d.c., tam dnes ve špičce stojí stále dvě žady aut vedle sebe a obě páchají přestupek - pravý pruh stojí na vyhrazeném pruhu pro cyklisty, levý na dopravním stínu u zastávky. Protože naši řidiči netolerují změnu prostorového uspořádání.

Určitě se ohledně Vršovické bude ještě leccos dít, a protože je to pro mě mimopracovní činnost, tak o tom klidně semtam něco napíšu i na fórum.

Obecně si myslím, že Vršovická je a provozem bude ještě víc se svými cyklopruhy výbornou ukázkou toho, že doprava ve městech je dnes o dvou věcech:

1) VYUŽITÍ PROSTORU: Chceme-li být vstřícní MHD a cyklistům, musíme dělit prostor spravedlivě (i když to nebude vždy úplně ČSN vymazlené). Vždycky je lepší dělící ostrůvek pro chodce aspoň nějaký, nežli žádný (i když ten nějaký není ČSN legální). Vždycky je lepší nepřerušená trasa pro křehčího účastníka provozu (cyklistu), i když to znamená zúžit pruhy pro auta (i když třeba pak nebudou ČSN). A vždycky je lepší delší kolona IAD, než stojící tramvaje. Na počet přepravených lidí na plochu komunikace totiž vychází jako nejefektivnější MHD, pak cyklistika a až pak automobilismus. A počet lidí na plochu je taky využití prostoru a tím se kruh Absolutí definice uzavírá.

2) TOLERANCE: Jakékoli dopravní opatření má smysl jen tehdy, pokud bude všemi účastníky provozu využíváno férově. Pokud uděláme dva řadící pruhy pro autíčka a vedle toho jeden pruh pro cyklisty podle ČSN, tak to sice bude úžasný, ale CZ řidiči IAD to jednoho dne použijou jako tři pruhy pro IAD. Pokud uděláme dva užší řadící pruhy pro IAD a cyklopruh oddělený bumlíkem, budou sice řidiči IAD nadávat a nebude to podle normy, ale nic s tím nenadělají... A zase jsme u too využití prostoru... Jakmile se naučíme toleranci, můžeme fungovat v symbióze druhů dopravy tak, jako to již umějí třeba v Dánsku nebó v Holandsku. A při stejné kapacitě můžou na Vršovické jezdit auta, cyklisté a preferovaná MHD a můžou tam být bezpečné přechody a bezpečné tramvajové zastávky... Jan ta autíčka pojedo 40km/h a budou tolerovat přítomnost cyklistů...

Kdyby tenhle příspěvek někomu vadil, tak to můžeme přesunout někam do sekce "ostatní"

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4405
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Cyklistická doprava

Příspěvek od Bobik » 16.9.2008 21:36

Pavel PS v Nástupní ostrůvky píše:Hezké, pane Absolut děkuju za krásný popis.
No jsem zvědavej na tu Vršovickou, teď tam vznikly zhruba v úseku Průběžná - Otakarova cyklopruhy, akorát nevím, proč v některých úsecích nejsou, třeba před úřadem MČ P10 by se vyšly, šířka tam, alespoň od oka je... To samé tušík kolem Obloukové. No doufám, že bude o víkendu tepleji, rád bych se po nich projel a okouk je (sorry za neúplně tram příspěvek :-) )
No ono to tak trochu i tram téma je, bo jsou dělaný tak blbě, že se tam cyklista bezpečně nevejde a objíždějící (cyklistu) hlavně nákladní auta mohou ohrozit i tram. Konkrétně mezi Kubání a Průběžnou se mi o víkendu stalo. Jestli jezdíš na kole, tak asi víš, jak to dopadne když to kolem tebe "prohučí" náklaďák padesátkou. No a tenhle řidič usoudil, že než brzdit, tak kolistu objede větším obloučkem. A přestože tam je zvýšený pás, tak si nadjel tak mohutně(samo že až na poslední chvíli), že mi zrcátkem málem sejmul hrazdu a měl jsem pocit, že ty koleje i přeskočí. No málem jsem si pral uniformu, jak jsem se lekl. Docela jsem mu přál, aby si o ten rantl prorazil gumu.

Holt magistrát nasliboval x km cyklostezek a když se kolaři začali ptát kde teda jsou, tak rychle kreslí na zem čáry odnikud nikam.

Přidána citace. Mod TJ

Odpovědět