Cyklistická doprava

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 3635
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od P_V » 07.10.2014 11:26

MF píše:... hlavně, že pro ně na tři teplé měsíce dělají vyhrazené pruhy, které překáží a omezují provoz celý rok. ...
Medvědí služby autoObrázekmatu nesou své plody, aneb jak pomocí tvrdého prosazování cyklopruhů na hlavní komunikace v zájmu antiautomobilního fanatismu snížit jejich kapacitu a přitom odklonit hněv veřejnosti na chudáky cyklisty.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od willyjeff » 07.10.2014 11:07

9001 píše: A proč tedy potom tahat kolo do tramvaje, když vlastně nahoru i dolu by se jelo v tramvaji #-o
Přitom ani v Mekce všech cyklistů : Amsterdamu není vůbec tak jednoduché vrazit kolo do tramvaje: http://en.gvb.nl/reisinformatie/reisreg ... fault.aspx Jen někdy, jen někam a už vůbec ne ZADARMO! Ale tak, co, zase chceme v něčem předběhnout svět asi, ale furt je to pro někoho málo.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od MF » 07.10.2014 10:19

9001 píše:A proč tedy potom tahat kolo do tramvaje, když vlastně nahoru i dolu by se jelo v tramvaji #-o
Asi tak. Vadí jim kopce, vadí jim zima, hlavně, že pro ně na tři teplé měsíce dělají vyhrazené pruhy, které překáží a omezují provoz celý rok. Pak to nacpou do metra na plošinu a jede jich tam třeba šest.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9693
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od 9001 » 07.10.2014 9:54

Mosquit píše:V zimě to trochu nepříjemně fouká. Navíc povrch nestojí za nic, ráno mi tam na hrbolech prasknul drát :-(
A proč tedy potom tahat kolo do tramvaje, když vlastně nahoru i dolu by se jelo v tramvaji #-o

Mosquit
Uživatel
Příspěvky: 53
Registrován: 13.2.2009 22:29

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Mosquit » 07.10.2014 9:30

V zimě to trochu nepříjemně fouká. Navíc povrch nestojí za nic, ráno mi tam na hrbolech prasknul drát :-(

Uživatelský avatar
slimman
Uživatel
Příspěvky: 501
Registrován: 21.1.2005 20:28
Bydliště: Praha 10

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od slimman » 06.10.2014 11:04

Bobik píše: Dyť má kolo, tak ať na něm jede :lol:
V tomhle případě souhlas. Vždyť je to paráda sjet si Trojskej kopec na kole dolů. :D

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 930
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Bobek » 06.10.2014 9:58

MM-Mikulovsky píše:jinak nejsem si zcela jist, že:
...
b) je správné osadit DZ "konec zóny zákazu stání" těsně před vjezdem na most (na němž je navíc při pravém okraji vozovky vyznačen cyklopiktokoridot), místo osazení až někde za mostem (respektive i křižovatkou s vjezdy na MO)
To bude souviset s územním vymezením zóny. Na mostě je beztak (nejen) stání zakázáno.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.10.2014 19:25

Martin Šubrt píše: ... Značka na nájezdu na most skutečně zbytečně zmenšuje profil v tomto místě. Zajímavější je ovšem, jak se cyklisté na ten chodník dostanou. Původně měli po výjezdu z podjezdu mít nájezd na chodník, pak měli jet zadem přes tu obslužnou komunikaci do poměrně prudkého kopce a za ní mají zřízen nájezd na chodník. Nicméně nájezd na chodník hned za podjezdem nevznikl, takže přestože je v celém podjezdu cyklopruh, chodníkový cyklista je na chodník naveden nájezdem už před podjezdem, tj. je nucen jet po tom uzoučkém chodníku, kde bude asi největší podíl chodců. A pak ho čeká to stoupání na té obslužce, takže tudy pojede cyklista jen jednou. Podruhé pojede tím cyklopruhem v podjezdu, pak vjede do odbočováku na tu obslužku a na most najede průjezdem po obou přechodech před mostem.
1.)tebou uvedené zúžení místa na chodníku/stezce pro chodce a cyklisty osazením DZ mne ani nenapadla na rozdíl od nesmyslu jí vlastně povolovat stání na:
a) mostě (který je navíc posledním úsekem výpadovky na MO = zóna zákazu stání by měla být logicky ukončena až za tímto úsekem)
b) navíc v místě cyklopiktokoridoru
2.) nájezd na ten chodník/stezku pro chodce a cyklisty
popisuješ správně

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4327
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Bobik » 05.10.2014 17:09

Proč by mohl/musel? Dyť má kolo, tak ať na něm jede (a velebí DP, že nemusí šlapat i nahoru). :lol:

Uživatelský avatar
Proxy
Moderátor
Příspěvky: 2412
Registrován: 27.11.2003 14:29
Bydliště: 7, 21, 904
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Proxy » 05.10.2014 16:58

kruťák píše:Mám dotaz - chápu správně, že s kolem můžu do tram z Holešovic na Hercovku, ale z Hercovky dolů nikoliv?
Z Hercovky dolů můžeš/musíš metrem...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4327
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Bobik » 05.10.2014 16:56

Ano, chápeš to správně.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3026
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od kruťák » 05.10.2014 16:28

Mám dotaz - chápu správně, že s kolem můžu do tram z Holešovic na Hercovku, ale z Hercovky dolů nikoliv?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od Martin Šubrt » 05.10.2014 8:04

MMM: Pokud jde o dilataci na Holešovické straně, tak "rychlocyklisty" lituju. Prý se to řešilo, ale jednoduchý návrh, cos tu napsal, asi nikoho nenapadl. Takže asi na ústa napadne cyklista. Ona i ta dilatace na druhé straně při pomalé jízdě a nepevně držených řídítkách může být poněkud problémová.

Značka na nájezdu na most skutečně zbytečně zmenšuje profil v tomto místě. Zajímavější je ovšem, jak se cyklisté na ten chodník dostanou. Původně měli po výjezdu z podjezdu mít nájezd na chodník, pak měli jet zadem přes tu obslužnou komunikaci do poměrně prudkého kopce a za ní mají zřízen nájezd na chodník. Nicméně nájezd na chodník hned za podjezdem nevznikl, takže přestože je v celém podjezdu cyklopruh, chodníkový cyklista je na chodník naveden nájezdem už před podjezdem, tj. je nucen jet po tom uzoučkém chodníku, kde bude asi největší podíl chodců. A pak ho čeká to stoupání na té obslužce, takže tudy pojede cyklista jen jednou. Podruhé pojede tím cyklopruhem v podjezdu, pak vjede do odbočováku na tu obslužku a na most najede průjezdem po obou přechodech před mostem.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.10.2014 0:48

jinak nejsem si zcela jist, že:
a) z osazených DZ je na první pohled jasné, že cyklisté mají jet přes Trojský most přednostně po chodníku a případně mohou po vozovce - viz přílohy 1 a 2.
b) je správné osadit DZ "konec zóny zákazu stání" těsně před vjezdem na most (na němž je navíc při pravém okraji vozovky vyznačen cyklopiktokoridot), místo osazení až někde za mostem (respektive i křižovatkou s vjezdy na MO)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistická doprava

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.10.2014 0:23

TAK PO MÉ DNEŠNÍ (VLASTNĚ JIŽ VČEREJŠÍ) ÚČASTI NA DOD TROJSKÉHO MOSTU, JSEM NÁZORU, ŽE NĚKDO Z PROJEKTANTŮ A DALŠÍCH ODPOVĚDNÝCH OSOB NA NĚM PŘÍMO USILUJE O ŽIVOTY CYKLISTŮ.

Protože cyklopiktokoridory v pravých jízdních pruzích na mostě (jenž "pouze" legalizují jízdu "rychlocyklistů" po vozovce, protože nebýt toho vyznačení na té vozovce, tak cyklista musí povinně-dle zákona využít vyznačené cyklostezky na chodníku.) na Holešovické straně jsou vedeny přes tak "kravské" dilatace ve vozovce (alespoň částečně jedna z nich je zde zachycená), že si při jejich přejezdu cyklista musí nabít "kokos".

Tvar těch dilatací bych popsal jako dva protisobě zaklesnuté hřebeny s kolmými zuby s tím, že:
1.) zuby a mezery mezi nimi jsou na šířku cca dvou plášťů silničních kol (= širší i než je plášť horských kol)
2.) dilatační spára (nedoražení hrotů protilehlých hřebenů) je ve směru jízdy dost dlouhá = již přední kolo jízdního kola se musí do ní dost propadnout a nejsem si vůbec jist aj plynule vyjede dál ven = bojím se krásných "krásných" držkopádů přes řídítka!

Ještě mne napadá:
1.) čemu jako má napomoci či dokonce zabránit to její zvýraznění žlutým nátěrem?
2.) to ji např. v šířce cca 1m nebylo možno překrýt plátem plechu připevněným jen na jedné straně dilatace k vozovce = nebránícího ve vzájemném pohybu dvou částí konstrukce?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět