Trolejbus / elektrobus
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Ústečák: Tento týden proběhlo, že by snad na Letiště stavělo pomocí PPP. A celkově vlak na Letiště je poměrně blízko...
Ovšem jak píšeš, problém bude Veleslavín - Výstaviště. Takže stejně ten vlak všechno vysype na Veleslavíně, protože přestup na Dejvíckohradčanské stanici je fakt masakr...
Ovšem jak píšeš, problém bude Veleslavín - Výstaviště. Takže stejně ten vlak všechno vysype na Veleslavíně, protože přestup na Dejvíckohradčanské stanici je fakt masakr...
Re: Trolejbus / elektrobus
Že trolejbus odsune dokončení dráhy na letiště jsou naprosté kydy (zdravíme před Úřad vlády). Naprosté. Jedno staví stát, druhé dopravní podnik s městem, absolutně nechápu, jakým způsobem by mohla a měla městská investice podobného druhu oddalovat tu státní, jež navíc primárně slouží něčemu jinému.
Dráha na letiště je totiž především dráha do Kladna. Spojit to s letištěm je příjemný bonus. Kapacitní elektrifikovaná dráha do Kladna musí vzniknout a vzniká tak jako tak. A na letiště je to pak už opravdu kousek, logické to využít. Naopak tahat tam téměř paralelně metro s obrovskými fixními náklady, jež je navíc už tak v centru na hraně kapacity, je logický a hlavně finanční nesmysl.
Jiná věc je trapná rychlost schvalování a ještě trapnější blokování stavby na P6, zejména úseku Dejvice - Veleslavín. Kvůli této maškarádě se trolejbus v klidu využije. Rozhodně to ale neznamená, že by ta dráha byla nesmyslná; to jen naše státní správa pracuje zoufale nepružně a trať do Kladna se dlouho stavěla pouze hubou.
Dráha na letiště je totiž především dráha do Kladna. Spojit to s letištěm je příjemný bonus. Kapacitní elektrifikovaná dráha do Kladna musí vzniknout a vzniká tak jako tak. A na letiště je to pak už opravdu kousek, logické to využít. Naopak tahat tam téměř paralelně metro s obrovskými fixními náklady, jež je navíc už tak v centru na hraně kapacity, je logický a hlavně finanční nesmysl.
Jiná věc je trapná rychlost schvalování a ještě trapnější blokování stavby na P6, zejména úseku Dejvice - Veleslavín. Kvůli této maškarádě se trolejbus v klidu využije. Rozhodně to ale neznamená, že by ta dráha byla nesmyslná; to jen naše státní správa pracuje zoufale nepružně a trať do Kladna se dlouho stavěla pouze hubou.
Re: Trolejbus / elektrobus
fricoolinek2: I za té politické tlačenky metra na letiště musela vycházet nějaká kritéria obslužnosti, kterými by se zdůvodnilo, proč metro. Proto chalupoida, aby to nevozilo tolik vzduchu. Varianta Petřiny jen líznout by asi byla nejblbější, protože by se to vyhlo dalším cílům, a přitom si to i tak prodloužilo cestu.
JirkaR: Taky se zvažovalo, že nové pražské letiště vznikne v Milovicích. To by pak byl vláček dobrej!
JirkaR: Taky se zvažovalo, že nové pražské letiště vznikne v Milovicích. To by pak byl vláček dobrej!
Re: Trolejbus / elektrobus
Možná budu úplně mimo, ale čistě laicky mám z té "rychlodráhy" už dlouho pocit, že se to prostě jen politicky chce, případně v tom tuším nějaké to "ve světě se to tak dělá". Trochu líp mi to došlo při návštěvě Italského Milana - tam jsem z letiště vlakem jel, jenže to letiště mají pomalu 40km za městem, to pak smysl dává. U nás je terminál sotva 3km od posledního sídliště, a to mi pak od MHD oddělený vlakodrom jen pro letiště prostě hlava nebere, zvlášť když už metro (s dalšími vazbami po cestě) máme přivedené tak nějak poblíž.fricoolinek2 píše: ↑07.3.2024 9:58OT: O kolik by dráže by vyšlo =M= "A" oproti stávajícmu řešení, kdyby Petřiny jen "lízlo", obětoval by se Motol (kterej má stejně hlavní spádovou oblast na Praze 5) a táhlo by se to na letiště?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Stejně, kdyby někdo sem nebo na K-R před 15 lety napsal něco jako "no a nebylo by řešenim, aspoň třeba přechodnym, kdyby se z připravovaný stanice "A" na Veleslavíně udělaly na letiště troleje, kde by jezdily třeba nějaký super tříčlankový trolejbusy", tak by schytal jen toto " "
Za mě je to kolosální ostuda pro celou Prahu. A neřikejte mi, že se tim kolejový spojení neodsune. Minimálně o rok. Pokud by se tahle peechovina shodila ze stolu hned, tak neměla by rychlodráha o dost naléhavější prioritu?
OT: O kolik by dráže by vyšlo =M= "A" oproti stávajícmu řešení, kdyby Petřiny jen "lízlo", obětoval by se Motol (kterej má stejně hlavní spádovou oblast na Praze 5) a táhlo by se to na letiště?
Za mě je to kolosální ostuda pro celou Prahu. A neřikejte mi, že se tim kolejový spojení neodsune. Minimálně o rok. Pokud by se tahle peechovina shodila ze stolu hned, tak neměla by rychlodráha o dost naléhavější prioritu?
OT: O kolik by dráže by vyšlo =M= "A" oproti stávajícmu řešení, kdyby Petřiny jen "lízlo", obětoval by se Motol (kterej má stejně hlavní spádovou oblast na Praze 5) a táhlo by se to na letiště?
Re: Trolejbus / elektrobus
Podle toho, co bylo doposud prezentováno, je rozdíl v tom, že 52T by měla být 100%-ně nízkopodlažní. Ty bratislavské mají nad krajními články o stupínek vyšší podlahu. Údajně kvůli úzkým podvozkům, při standardním rozchodu se to zjevně podařilo vyřešit. Každopádně koncepce 29/30/52T je lepší proti Combinům i proti CAF-ům tím, že nad vnitřními podvozky je 16 sedadel, v těch ostatních 9-10, velké ztrátové prostory, velký odstup sedaček od okna. Rovněž je koncepce 29/30/52T výrazně lepší než 15T. Stačí se podívat na procento vypravenosti - v Bratislavě je to kolem 90%, v Praze kolem 75%.
Poznámka pro Admina: Reaguji na příspěvek uvedený mezi trolejbusovými komentáři, pokud uznáte za vhodné, přesuňte ho mezi tramvajovou diskusi o 52T.
Poznámka pro Admina: Reaguji na příspěvek uvedený mezi trolejbusovými komentáři, pokud uznáte za vhodné, přesuňte ho mezi tramvajovou diskusi o 52T.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Demon: A jak moc se pražské budou lišit od bratislavských?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Doslova se tam píše "obnovit provoz elektrobusů Škoda..."
Na druhou stranu mě trochu víc zneklidnilo, že budeme "dokončovat výrobní dokumentaci a zahajovat výrobu prvních tramvají Škoda ForCity Plus 52T".
To vypadá na už trochu víc, než jen standardní model DOdělej DOma, na který jsme od Škodofky z předchozích zakázek zvyklý.
Na druhou stranu mě trochu víc zneklidnilo, že budeme "dokončovat výrobní dokumentaci a zahajovat výrobu prvních tramvají Škoda ForCity Plus 52T".
To vypadá na už trochu víc, než jen standardní model DOdělej DOma, na který jsme od Škodofky z předchozích zakázek zvyklý.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Třeba mi v aktuálním DPK, v rubrice vyhlížející radostné milníky letošní sezóny, přišlo vtipné, že jeden z bodů hlásá něco ve smyslu "Zprovoznění flotily elektrobusů Škoda 36BB"
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3858
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Na tom se nás asi shodne víc, ale je třeba připomenout, že to, co se dnes zprovozňuje, se rodilo v době silného opojení všeobjímajícími elektrobusy, dráty byly fuj a slovo trolejbus se nesmělo ani vyslovit. Trnitá cesta k obnovení čehokoliv, co se někdy šmahem zrušilo.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Někde se psalo, že pro tramvaj je potřeba mít na nové trati aspon 2 linky po 8 minutách, aby se to vyplatilo.
U trolejbusu/elektřobus to vidím v i terénu, kterým musí jezdit.
Za mě současné uchopení parciálních trolejbusů je hodně mimo . Dráty by měly být v co nejdelší trase a bez drátů jenom tam, kde není zbytí a nebo kde to fakt bude vadit...
U trolejbusu/elektřobus to vidím v i terénu, kterým musí jezdit.
Za mě současné uchopení parciálních trolejbusů je hodně mimo . Dráty by měly být v co nejdelší trase a bez drátů jenom tam, kde není zbytí a nebo kde to fakt bude vadit...
Re: Trolejbus / elektrobus
Tramvajové dráty nenarušují estetiku ulice?
O pořadí navíc na konečné = i o řidiče navíc.
O pořadí navíc na konečné = i o řidiče navíc.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Jsou vlastně výpočty, jak moc se vyplatí elektrobus ve srovnání s parciálním trolejbusem? Tj. zda místo částečně zatrolejované trati (se všemi náklady, narušeními estetiky ulice...) by nestačilo, kdyby jen jezdil elektrobus s dobíjením na koncových úsecích. I třeba za cenu jednoho pořadí navíc za účelem prodloužení přestávek na konečných?
BTW: A je u dobíjení v současné době nějaký potenciál ke zrychlení? Např. skrz paralelní nabíjení dvou nezávislých separovaných bateriových řetězců?
BTW: A je u dobíjení v současné době nějaký potenciál ke zrychlení? Např. skrz paralelní nabíjení dvou nezávislých separovaných bateriových řetězců?
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3141
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejbus / elektrobus
Já bych teda radši, kdyby na ostatních nebyla, jestli se mi na NS něco líbí, tak právě to, že nemá prolisy a absence RZ nijak z mého pohledu nevadí, škoda, no. Zejména to zadní čelo vypadá s tou tabulkou tak nějak už... Plně.
Nu což.
Nu což.