Stránka 132 z 139

Napsal: 05.6.2007 16:52
od admirak
Pak už mě teda jenom napadá, že na to že je nabouraná, tak není odřená a pak ještě jakým směrem je promačkaná, jinak mě nic nenapadá.

Napsal: 05.6.2007 16:45
od demon
admirak píše:Není u tý sekce něco zamotanýho?
Na tramvaji !
Kromě toho, že je nabouraná...

MOp už ví ? :wink:

Napsal: 05.6.2007 16:42
od admirak
Není u tý sekce něco zamotanýho?

Napsal: 05.6.2007 16:21
od demon
Tak schválně, co je na téhle fotografii netypické ?

Můstek

Napsal: 31.5.2007 15:15
od itelv
KZsoci píše:Byl jsem vícekrát ve vestibulu stanice Můstek, ale nevzpominám si na můstek.
Fotky lze vidět na http://metroweb.cz/metro/stanice/linka_a/MSA/MSA.htm kokrétně třeba: http://metroweb.cz/metro/stanice/linka_ ... ustek2.jpg

Napsal: 31.5.2007 15:15
od vláčky87
Pantografy pro dvounápravové vozy vyráběla Trakce v letech 1968-70, byla to nová konstrukce inspirovaná v té době moderní konstrukci Stemman a pochopitělně musela být bezlicenční. Použila se na nich horní lišta uložená na gumových silentblocích,obzvláště lehká a celá konstrukce byla maximálně odlehčena aby nezatěžovala nadměrně střechu vozidla. Rovněž výška byla upravena s ohledem na umístění nad střešní nástavbou a nutnost průjezdu na nejnižších místech pražské trolejové sítě. Po vyřazení 2 nápravových vozů v r. 74 byl záměr relativně nové pantografy použít na T3, udajně se od toho ale ustoupilo s ohledem na dosti velké napřímení pantografu a asi i pro kolizi dolního ramene s bleskojistkou, která se tehdy umisťovala do osy vozu před pantograf. Jinak si tento pantograf pro podobnost se Stemmanem vysloužil u některých zaměstnanců název "trakceman".
Jinak pro KZsoci: poslední tramvají v Praze s tyčovým sběračem "kladkou" v pravidelném provozu byly T1, ve zkouškách pak T2 a poslední zkoušený byl typ K5AR, který měl jeden pantograf a jednu kladku. Sám jsem s ním několikrát jel, ale jak jsme mohli, jezdili jsme na pantograf, ta tyč byla trolejbusová, manipulace s ní dost nepříjemná, tak jsme se tomu pokud možno vyhýbali.
Nesmím zapomenout na obojetnou T1 v Motole /myslím 5091/, s tou jsem jezdil často,vždy ale jen na pantograf.

Napsal: 31.5.2007 12:40
od KZsoci
7080 píše:Lyra se neosvědčila, protože při dosažení vyšší rychlosti docházelo k jejímu rozkývání a následným odskokům od troleje. Jízda potom byla trhaná.

OFF

Lyra byla docela dobrá pro nás, ale měli jsme také kladky:

- Firma Budapest-Budafoki Helyiérdekű Villamos Vasút (Budapešť-Budafokská Lokální Elektrická Dráha) musila použit tyčkový sběrač, protože vlaky jezdíli na trase Móricz Zsigmond körtér - Szent Gellért tér firmy Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (Budapešťský Uliční Železniční Společnost - hlavní firma tramvaje, bývalý provozovatel koňské dráhy), kde mohly tramvaje použit koleje, ale nemohly použit vedení; pročez musila firma dobývat nové vedení, které nebylo direktní nad koleji, ale šikom - tak umí jezdit jenom tramvaj s tyčkovým sběračem.

Teď jezdí na trase BBVV linky 41 a 47. Časnější byla linka 43 taky, která jezdí do čtvrtě Budafok. Teď už bohužel neexistuje.

http://www.villamosok.hu/nza/4800/bbvv24.jpg

- Tramvaje firmy Budapest-Újpest-Rákospalota Villamos Vasút (Budapešť-Újpest-Rákospalota Elektrická Dráha) měly také kladky; to nemá takovou přičinu, jak u BBVV. Dnešní linka 14 jezdí na trase BÚR-vasút. :) Tyto tramvaje byly první vozy, které byly kompletní vyroben od firmy Ganz.

http://www.villamosok.hu/nza/burv3.jpg

---

Absolut: tak to budu dělat. :)

Napsal: 31.5.2007 10:36
od 7080
Karotka píše:Lyra se v Praze zkoušela od roku 1915, měly ji vozy 348 - 358 ("prototypová" série, měly dost inovací) a 359 - 418 (první série "devítiokeňáků"), asi se pokus nepovedl, protože dostaly zase kladku.
Lyra se neosvědčila, protože při dosažení vyšší rychlosti docházelo k jejímu rozkývání a následným odskokům od troleje. Jízda potom byla trhaná.

Napsal: 31.5.2007 10:21
od trainzjohny
syverin píše:...
2) Poslední vůz s "kladkou" - tyčovým sběračem (něm. Stangenstromabnehmer:-) dojezdil v pravidelné osobní dopravě zřejmě 24. 5. 1971. ....
Mám někde poznámenány výročí v dopravě a tak jsem si vzpomněl, že nedávno právě bylo výročí konce kladek a našel jsem si to co mám poznamenané:

Kód: Vybrat vše

21.5.1971, pankrácká 2101 přišla jako poslední provozní (i pracovní) vůz o kladku
je to pár dní, ale mám pocit, že v posledních dnech kladek, už je měli jen služebáci.

Napsal: 31.5.2007 8:51
od Absolut
Káemíčku, nečteš diskuse, tyčové sběrače končily 1971.

KZsoci, až budeš v Praze, tak dej určitě vědět

Napsal: 31.5.2007 8:45
od Káem
MOp píše:1S tyčovým sběračem se přestalo jezdit 9.5.1974 (konec 2.nápravových tram v souvislosti se zahájením provozu metra C)
Pane Mope, to bych pochyboval. Myslím že všechny 18,23 už měly nějakou dobu před tím pantografy. Zajímavý námět na hrabání v archívu :-)

Napsal: 31.5.2007 0:37
od Karotka
KZsoci píše:Vím-li dobře, jmenoval se "usnadňovaný(?) pantograf" (= pantograf s menším hmotnostem).
odlehčený
KZsoci píše:Ale vedení bylo u nás vždy vhodné pro "Lyrabügel" (http://www.historische-strassenbahn-pot ... teil03.jpg) i pantografy.
Lyra se v Praze zkoušela od roku 1915, měly ji vozy 348 - 358 ("prototypová" série, měly dost inovací) a 359 - 418 (první série "devítiokeňáků"), asi se pokus nepovedl, protože dostaly zase kladku.

Bylo by historicky přesnější, kdyby komerční vozy 349 a 412 dostaly lyru :lol: (351 ne, ten je ve stavu po přestavbě, kdy už měl kladku)

Napsal: 31.5.2007 0:08
od KZsoci
Martin píše:Zdravím.
Ono je to tam takové zastrčené: Musíš sejít do vestibulu, který je dole na Václavském nám., nikoliv tím, co je uprostřed. Potom projdeš přes označovače jízdenek a nalevo za stanovištěm dozorčího je takové skleněné zábradlí - to je onen "můstek". Bývá to tam osvětlené.
Děkuji. Doufám, že mohu cestovat do Prahy v létě, pak přihlížím to. :)

Napsal: 31.5.2007 0:03
od KZsoci
Karotka píše:Viděl jsem i fotky T3 s tímhle druhem pantografu -> nejspíš se pantografy z vyřazených vozů dávaly na nově dodané.
U nás měly jenom bengálské tramvaje odbobný pantograf počátkem.

http://www.villamosok.hu/nza/3720.jpg

Vím-li dobře, jmenoval se "usnadňovaný(?) pantograf" (= pantograf s menším hmotnostem). Ale vedení bylo u nás vždy vhodné pro "Lyrabügel" (http://www.historische-strassenbahn-pot ... teil03.jpg) i pantografy.

Napsal: 31.5.2007 0:02
od Martin
KZsoci píše:Wow. :D To je moc zajimavé! :)

Děkuji pěkně! :) Byl jsem vícekrát ve vestibulu stanice Můstek, ale nevzpominám si na můstek. :oops: Přiště se budu podívat to. :)
Zdravím.
Ono je to tam takové zastrčené: Musíš sejít do vestibulu, který je dole na Václavském nám., nikoliv tím, co je uprostřed. Potom projdeš přes označovače jízdenek a nalevo za stanovištěm dozorčího je takové skleněné zábradlí - to je onen "můstek". Bývá to tam osvětlené.