Provoz fóra
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provoz fóra
9001, jara:
ad.1) Svítí-li reflektory 2. vozu soupravy tak se, dle mne i několika kolegů, vůbec nic neděje (páč lépe více než méně a přímo to nikde zakázané není - stávající D 1/2 §40 odst.9, respektive nešťastnou formulací nové D 1/2 §38 Povinnosti řidiče za jízdy odst.10 mu to je dokonce, jistě nechtěně, nařizováno: "Při jízdě za nesnížené viditelnosti je řidič povinen zapnout potkávací světla nebo světla pro denní svícení. Jiné bezdůvodné osvětlení je zakázáno. PŘI JÍZDĚ ZA SNÍŽENÉ VIDITELNOSTI JE ŘIDIČ POVINEN VČAS ZAPNOUT VNĚJŠÍ OSVĚTLENÍ VŠECH VOZŮ. Obrysová světla musí být za snížené viditelnosti rozsvícena po celou dobu provozního výkonu vlaku na všech jeho vozech. Je-li vlak vybaven světly do mlhy, přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy."
- Věta zvýrazněná velkými písmeny je nesmysl a měla by být vypuštěna, protože dostačující správný význam obsahuje věta následující, která by případně mohla být přeformulována takto: "Za snížené viditelnosti musí být včas a po celou dobu provozního výkonu vlaku na všech jeho vozech rozsvícena světla obrysová či poziční.").
ad.2) Technický ředitel DP = asi 3. nejdůležitější člověk v celém podniku = člověk odpovědný za mnoho provozních nařízení - zejména ty nejhlavnější jako je D 1/2 = měl by jít příkladem a neporušovat je = nezpůsobil by následně MU-železárnu díky svému, D 1/2 zakázanému, "protahování" kolem jiné TRAM přesahující za námezník (sice to občas asi dělá každý - páč ví, že je nějaká, někdy až velká, vůle, ale odpovědný jede opatrně a nejlépe s dohledem další osoby, aby v případě potřeby dokázal včas zastavit a MU nezpůsobil).
Jinak by mne zajímalo jak jara dokázal (asi velmi dobře) odhadnout dobu oné události (o níž osobně vím teprve pár dní)?
ad.3) Přístup k viníkům TRAM MU - obyčejný brigádník = s HPP mimo DPP by už "za knypl" TRAM nebyl puštěn! Dle mne je v pořádku, že lidi z kanceláří mající "papíry na TRAM" si je méně či více občasnými jízdami udržují i to, že jim je (jako kmenovým řidičům) nevemou za každou "plechařinu". Ovšem je otázka jestli, tak vysoko postavený člověk v DPP při vyšetřování/zaprotokolování jím způsobené MU nezneužil svého postavení.
ad.1) Svítí-li reflektory 2. vozu soupravy tak se, dle mne i několika kolegů, vůbec nic neděje (páč lépe více než méně a přímo to nikde zakázané není - stávající D 1/2 §40 odst.9, respektive nešťastnou formulací nové D 1/2 §38 Povinnosti řidiče za jízdy odst.10 mu to je dokonce, jistě nechtěně, nařizováno: "Při jízdě za nesnížené viditelnosti je řidič povinen zapnout potkávací světla nebo světla pro denní svícení. Jiné bezdůvodné osvětlení je zakázáno. PŘI JÍZDĚ ZA SNÍŽENÉ VIDITELNOSTI JE ŘIDIČ POVINEN VČAS ZAPNOUT VNĚJŠÍ OSVĚTLENÍ VŠECH VOZŮ. Obrysová světla musí být za snížené viditelnosti rozsvícena po celou dobu provozního výkonu vlaku na všech jeho vozech. Je-li vlak vybaven světly do mlhy, přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy."
- Věta zvýrazněná velkými písmeny je nesmysl a měla by být vypuštěna, protože dostačující správný význam obsahuje věta následující, která by případně mohla být přeformulována takto: "Za snížené viditelnosti musí být včas a po celou dobu provozního výkonu vlaku na všech jeho vozech rozsvícena světla obrysová či poziční.").
ad.2) Technický ředitel DP = asi 3. nejdůležitější člověk v celém podniku = člověk odpovědný za mnoho provozních nařízení - zejména ty nejhlavnější jako je D 1/2 = měl by jít příkladem a neporušovat je = nezpůsobil by následně MU-železárnu díky svému, D 1/2 zakázanému, "protahování" kolem jiné TRAM přesahující za námezník (sice to občas asi dělá každý - páč ví, že je nějaká, někdy až velká, vůle, ale odpovědný jede opatrně a nejlépe s dohledem další osoby, aby v případě potřeby dokázal včas zastavit a MU nezpůsobil).
Jinak by mne zajímalo jak jara dokázal (asi velmi dobře) odhadnout dobu oné události (o níž osobně vím teprve pár dní)?
ad.3) Přístup k viníkům TRAM MU - obyčejný brigádník = s HPP mimo DPP by už "za knypl" TRAM nebyl puštěn! Dle mne je v pořádku, že lidi z kanceláří mající "papíry na TRAM" si je méně či více občasnými jízdami udržují i to, že jim je (jako kmenovým řidičům) nevemou za každou "plechařinu". Ovšem je otázka jestli, tak vysoko postavený člověk v DPP při vyšetřování/zaprotokolování jím způsobené MU nezneužil svého postavení.
Re: Provoz fóra
to nebylo na mě, že ne?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provoz fóra
Ovšem ty jsi zapomněl napsat, že na zadním voze soupravy 15T+15Tchemik píše:Ajajaj, Milane, ty jsi opravdu jezdil s rozsvícenými světlomety na zadním voze? Ty, takový mistr ve svém oboru? Ajajajajaj...

- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 9630
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provoz fóra
MM: Zrovna tohle bych ti až tolik nevyčítal. Stane se, ale tvoje obhajoba je facku. Když může on bourat, tak já si taky můžu jezdit se světly...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provoz fóra
Hele, když může technický ředitel DP způsobovat tzv. železárnu v obratišti Spojovací, kvůli nedodržení námezníku, tak já i jiní můžem jezdit s rozsvícenými světlomety na zadním voze!chemik píše:Ajajaj, Milane, ty jsi opravdu jezdil s rozsvícenými světlomety na zadním voze? Ty, takový mistr ve svém oboru? Ajajajajaj...
Re: Provoz fóra
Ajajaj, Milane, ty jsi opravdu jezdil s rozsvícenými světlomety na zadním voze? Ty, takový mistr ve svém oboru? Ajajajajaj...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provoz fóra
nick: 1.) bez foťáku asi sotva
2.) nikdy a nikde jsem neřekl/nenapsal, že jsem dokonalý a že nedělám chyby
3.) naopak moc dobře vím, že jsem jako všichni ostatní jen člověk = tvor naprosto nedokonalý
4.) nechtěně si asi nikdy o nic nezavadil (o příslušnou páčku v kabině 2. vozu, při kontrole něčeho jiného)
5.) nikdy ti netrvalo si vlastní chyby díky shodě okolností chvíli nevšimnout (díky vypnutí celkového nočního osvětlení v momentě zavadění)
6.) ve městě plném pouličních světel, světelných reklam apod. se poměrně často stává, že si řidič IAD i TRAM ani nevšimne, že nesvítí čelními světly (natož aby jej hned trklo, že mu přebývá osvětlení mezi vozy)
7.) důležité je vůbec vědět co je správně a co špatně a když si člověk špatného stavu všimne, tak jej napravit (co se osvětlení TRAM týče, tak nějak mnoho 15T potkávám za denního světla jen s obrysovými/pozičními světly a jen o trochu méně za tmy s denními - toto spíše bude způsobeno nikoliv nepozorností, ale přímo neznalostí kolegů. Zejména když ta 15T má v kabině, narozdíl do vozů původem z ČKD, výrazné kontrolky zapnutého osvětlení.)
8.) eště mne napadlo, že když řidič o zapnutých světlometech 2./řízeného vozu ví, tak mu mohou velmi dobře posloužit jako kontrola, že mu mezi vozy nikdo neprolézá
2.) nikdy a nikde jsem neřekl/nenapsal, že jsem dokonalý a že nedělám chyby
3.) naopak moc dobře vím, že jsem jako všichni ostatní jen člověk = tvor naprosto nedokonalý
4.) nechtěně si asi nikdy o nic nezavadil (o příslušnou páčku v kabině 2. vozu, při kontrole něčeho jiného)
5.) nikdy ti netrvalo si vlastní chyby díky shodě okolností chvíli nevšimnout (díky vypnutí celkového nočního osvětlení v momentě zavadění)
6.) ve městě plném pouličních světel, světelných reklam apod. se poměrně často stává, že si řidič IAD i TRAM ani nevšimne, že nesvítí čelními světly (natož aby jej hned trklo, že mu přebývá osvětlení mezi vozy)
7.) důležité je vůbec vědět co je správně a co špatně a když si člověk špatného stavu všimne, tak jej napravit (co se osvětlení TRAM týče, tak nějak mnoho 15T potkávám za denního světla jen s obrysovými/pozičními světly a jen o trochu méně za tmy s denními - toto spíše bude způsobeno nikoliv nepozorností, ale přímo neznalostí kolegů. Zejména když ta 15T má v kabině, narozdíl do vozů původem z ČKD, výrazné kontrolky zapnutého osvětlení.)
8.) eště mne napadlo, že když řidič o zapnutých světlometech 2./řízeného vozu ví, tak mu mohou velmi dobře posloužit jako kontrola, že mu mezi vozy nikdo neprolézá

Re: Provoz fóra
Už začínám chápat ty řidiče tramvají, kteří si myslí, že je fotím - přitom fotím tramvaj a nějaký řidič je mě u ******. Ale evidentně tu máme ******, kteří fotí speciálně řidiče tramvaje. Takže odtud vichr vane 

Re: Provoz fóra
Myslel jsem rok 2010 a tuto událost.willyjeff píše:To si myslel spíše z roku 2011, ne? Ale tady máš fotku bez řidiče z toho dne : http://josef.chodounsky.cz/vlak.php?vla ... 16&fy=2011 Ale nějak mi nedochází, proč by za ní lidi dali hodně?Honza píše: To by ses divil, co by lidi dali za takovou fotku tramvaje bez řidiče. Třeba z 16.června 2010.![]()
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provoz fóra
To si myslel spíše z roku 2011, ne? Ale tady máš fotku bez řidiče z toho dne : http://josef.chodounsky.cz/vlak.php?vla ... 16&fy=2011 Ale nějak mi nedochází, proč by za ní lidi dali hodně?Honza píše: To by ses divil, co by lidi dali za takovou fotku tramvaje bez řidiče. Třeba z 16.června 2010.![]()
Re: Provoz fóra
To by ses divil, co by lidi dali za takovou fotku tramvaje bez řidiče. Třeba z 16.června 2010.MM-Mikulovsky píše:Ale když chci udělat fotku TRAM na volné TT realistickou, tak to musí vypadat, že po ní jede (byť ve skutečnosti stojí) a to se teda s viditelně prázdným sedadlem řidiče nemůže podařit!


- Pepa
- Uživatel
- Příspěvky: 2152
- Registrován: 30.11.2003 9:45
- Bydliště: vozovnu Strašnice znám jenom z vyprávění
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provoz fóra
Co když řidič šel něco zkontrolovat do vozu a čekající šotouš udělal fotku zrovna když tam neni? Taky mám plno fotek ze cvičky nebo zkušebky kde nikdo nesedí a je mi to úplně jedno neb fotím ten vůz a ne řidiče! Je to fakt řešení kravin. Pokud někomu vadí 9250 bez řidiče, tak ať zvedne zadek a jde si ji vyfotit do města sám... 

-
- Uživatel
- Příspěvky: 8461
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provoz fóra
Nejsou to náhodou místa k odstavování/zastavování vlaků = je přirozeně běžné, že v nich z nějakých (pracovních či osobních) důvodů nesedí řidič v kabině, ale něco řeší v salónu či i v ně TRAM?Petrpes píše:Já jsem si teď fotil ....ve smyčce ... zast. ...
(U nízko podlažní např. chodí obsluhovat výklopnou nájezdovou plošinu - a představ si, že u 15T to chodím dělat vnitřkem a nikoliv venkem po "žebříku".)
Ale když chci udělat fotku TRAM na volné TT realistickou, tak to musí vypadat, že po ní jede (byť ve skutečnosti stojí) a to se teda s viditelně prázdným sedadlem řidiče nemůže podařit!
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2010
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Provoz fóra
Já jsem si teď fotil 9221 na 24 ve smyčce K.N., samozřejmě bez řidiče. A pak v zast. Kohinor DC, zcela nečekaně opět bez řidiče.
A už asi ani nepamatuju, zda-li jsem dveře zavřel čipem...
A už asi ani nepamatuju, zda-li jsem dveře zavřel čipem...