Příspěvek
od Akribius » 02.10.2009 21:13
Já bych štítky úplně vypustil.V Oslu je taky nemáme a dá se bez toho žít.Celý provoz je sledován GPS,takže se ví,co,kde ,kdy a jak.Naftu netankujeme a kilometry mají spočítané předem,páč od kilometru nás město platí.
A dva články z místního tisku:
Tramvaje v problémech
Autobusy jsou novými tramvajemi v Oslu.Takový dojem to může opravdu vyvolat.Stále častěji najíždí do zastávek autobusy,protože tramvaje stojí.Většinou z důvodu údržby TT,ale stále větší část náhrad tvoří akutní nedostatek tramvají.V posledních 2 letech bylo nahrazeno autobusy 4.000 odjezdů tramvají.Když se to ví včas,jede náhrada jako autobus,vznikne-li potřeba akutně,zůstanou nespokojení cestující na zastávkách.
21.11.2007 do sebe narazily 2 tramvaje u zastávky Saeter na trati do Ekebergu.Srážka byla tak silná a škody tak velké,že vozy museli být odeslány k výrobci do Itálie na opravu.Nebudou hotové dříve jak na podzim 2010.Tyto “dlouhodobé” opravy zraňují vozový park ještě více.Město má dneska 72 tramvají a přesně tolik denně potřebujeme na vypravení všech linek.Jedeme tak na maximální kapacitu.
Jestliže se něco porouchá,nemáme další tramvaj a posíláme autobus.Třeba v létě jsme neměli ty staré krátké tramvaje říká Cato Asperud-komunikační šéf společnosti Trikken AS provozující tramvaje v Oslu.Asperud však podtrhuje,že se situace zlepší po dokončení opravy dílen na podzim letošního roku.
Andreas Behring-lídr Strany zelených v Oslu si přesto myslí,že by se mělo spěchat s nákupem nových tramvají.Když se nabourají či vypadne nějaká tramvaj,tak už nemáme s čím jezdit.To by nás mělo varovat.
Současně je v plánu výstavba a rozšíření sítě na Fornebu,Tonsenhagen před rokem 2015.Samozřejmě při takovém rozšíření bude potřeba více tramvají na pokrytí nových TT.
Další věcí je,že část tramvají je přestárlá a bude je třeba nahradit-to potřebu jen znásobuje.A výběrové řízení zabere nějaký čas.Proto s tou věcí tak spěcháme,říká Behring.
Odbor dopravy zatím vyčkává.Jeho šéf Joran Kallmyr chce nejprve nový strategický plán a skutečnou budoucí potřebu vozů.Plán bude hotový brzo,asi v říjnu.Šéf podtrhuje,že není diskuze o tom,že by město nepotřebovalo nové vozy,ale je potřeba zjistit jaký doopravdový počet budeme potřebovat,které TT se postaví a kde se sníží interval.Pak budeme moci zvážit potřebu počtu kusů nových vozů a vypsat výběrové řízení.Nelze kupovat vozy,aby pak stály nevyužité v garážích.
Amok v tramvaji
16-letý marokánec tvrdí,že byl právě na cestě k řidičovi zakoupit si lístek,když byl zastaven revizory pro kontrolu.
Uprostřed dopoledne ve čtvrtek v červenci tohoto roku nastoupil 16-letý hoch do tramvaje na zastávce Brugata.Chtěl jet jenom jednu stanici k nádraží.Sám tvrdí,že chtěl jít pro jízdenku,ale zrovna ho chytili revizoři a chtěli platný lístek.Mladý hoch nemluvil ani norsky ani anglicky.Přesto však rozuměl,že bude muset zaplatit pokutu,kvůli chybějícímu lístku.Chlapec požádal kontrolory,zda smí vystoupit.
Ti o tom nechtěli slyšet,dokud neuvidí doklady.Přesto se chlapec pokusil utéct,ale byl zatlačen zpátky a při strkanici povalen na zem.Chlapec se naštval a začal revizory napadat,ale těm se ho podařilo udržet na zemi do příjezdu Policie.
Chlapec dostal pouta a byl odveden na policejní stanici.
Na konci srpna proběhl soud.Podle mínění soudu si chlapec nechtěl koupi jízdenku i když to tvrdil.Soud dal najevo,že násilí bylo přiměřené a bylo použito proto,aby byl pachatel zadržen.Na to mají revizoři právo,podobně jako ochranky v obchodech apod.,protože zadržovali pachatele,který chtěl krást.Toto právo mohou použít tam,kde cestující bez platné jízdenky odmítá poskytnout nutné údaje sloužící k vymáhání pokuty-a to byl tento případ.
Soud míní,že kontroloři jednali zcela ve svém právu,když chlapce zadrželi a použili chvaty sebeobrany.Chlapec jim navíc po celou dobu vyhrožoval,že použije nůž a samurajský meč jak proti nim,tak proti jejich rodinám.
Chlapec byl odsouzen ke 30 dnům vězení.Předtím již byl jednou trestán za drobnou krádež v obchodě 36 dny vězení.Protože se nepoučil z trestu a nerespektuje norské zákony,bude po odpykání trestu vyhoštěn ze země.