Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 196
- Registrován: 16.8.2004 15:57
- Bydliště: nedaleko stanice linky 5 Veitvet a přímo u stanice busu 60 Veitvetstubben
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Já bych štítky úplně vypustil.V Oslu je taky nemáme a dá se bez toho žít.Celý provoz je sledován GPS,takže se ví,co,kde ,kdy a jak.Naftu netankujeme a kilometry mají spočítané předem,páč od kilometru nás město platí.
A dva články z místního tisku:
Tramvaje v problémech
Autobusy jsou novými tramvajemi v Oslu.Takový dojem to může opravdu vyvolat.Stále častěji najíždí do zastávek autobusy,protože tramvaje stojí.Většinou z důvodu údržby TT,ale stále větší část náhrad tvoří akutní nedostatek tramvají.V posledních 2 letech bylo nahrazeno autobusy 4.000 odjezdů tramvají.Když se to ví včas,jede náhrada jako autobus,vznikne-li potřeba akutně,zůstanou nespokojení cestující na zastávkách.
21.11.2007 do sebe narazily 2 tramvaje u zastávky Saeter na trati do Ekebergu.Srážka byla tak silná a škody tak velké,že vozy museli být odeslány k výrobci do Itálie na opravu.Nebudou hotové dříve jak na podzim 2010.Tyto “dlouhodobé” opravy zraňují vozový park ještě více.Město má dneska 72 tramvají a přesně tolik denně potřebujeme na vypravení všech linek.Jedeme tak na maximální kapacitu.
Jestliže se něco porouchá,nemáme další tramvaj a posíláme autobus.Třeba v létě jsme neměli ty staré krátké tramvaje říká Cato Asperud-komunikační šéf společnosti Trikken AS provozující tramvaje v Oslu.Asperud však podtrhuje,že se situace zlepší po dokončení opravy dílen na podzim letošního roku.
Andreas Behring-lídr Strany zelených v Oslu si přesto myslí,že by se mělo spěchat s nákupem nových tramvají.Když se nabourají či vypadne nějaká tramvaj,tak už nemáme s čím jezdit.To by nás mělo varovat.
Současně je v plánu výstavba a rozšíření sítě na Fornebu,Tonsenhagen před rokem 2015.Samozřejmě při takovém rozšíření bude potřeba více tramvají na pokrytí nových TT.
Další věcí je,že část tramvají je přestárlá a bude je třeba nahradit-to potřebu jen znásobuje.A výběrové řízení zabere nějaký čas.Proto s tou věcí tak spěcháme,říká Behring.
Odbor dopravy zatím vyčkává.Jeho šéf Joran Kallmyr chce nejprve nový strategický plán a skutečnou budoucí potřebu vozů.Plán bude hotový brzo,asi v říjnu.Šéf podtrhuje,že není diskuze o tom,že by město nepotřebovalo nové vozy,ale je potřeba zjistit jaký doopravdový počet budeme potřebovat,které TT se postaví a kde se sníží interval.Pak budeme moci zvážit potřebu počtu kusů nových vozů a vypsat výběrové řízení.Nelze kupovat vozy,aby pak stály nevyužité v garážích.
Amok v tramvaji
16-letý marokánec tvrdí,že byl právě na cestě k řidičovi zakoupit si lístek,když byl zastaven revizory pro kontrolu.
Uprostřed dopoledne ve čtvrtek v červenci tohoto roku nastoupil 16-letý hoch do tramvaje na zastávce Brugata.Chtěl jet jenom jednu stanici k nádraží.Sám tvrdí,že chtěl jít pro jízdenku,ale zrovna ho chytili revizoři a chtěli platný lístek.Mladý hoch nemluvil ani norsky ani anglicky.Přesto však rozuměl,že bude muset zaplatit pokutu,kvůli chybějícímu lístku.Chlapec požádal kontrolory,zda smí vystoupit.
Ti o tom nechtěli slyšet,dokud neuvidí doklady.Přesto se chlapec pokusil utéct,ale byl zatlačen zpátky a při strkanici povalen na zem.Chlapec se naštval a začal revizory napadat,ale těm se ho podařilo udržet na zemi do příjezdu Policie.
Chlapec dostal pouta a byl odveden na policejní stanici.
Na konci srpna proběhl soud.Podle mínění soudu si chlapec nechtěl koupi jízdenku i když to tvrdil.Soud dal najevo,že násilí bylo přiměřené a bylo použito proto,aby byl pachatel zadržen.Na to mají revizoři právo,podobně jako ochranky v obchodech apod.,protože zadržovali pachatele,který chtěl krást.Toto právo mohou použít tam,kde cestující bez platné jízdenky odmítá poskytnout nutné údaje sloužící k vymáhání pokuty-a to byl tento případ.
Soud míní,že kontroloři jednali zcela ve svém právu,když chlapce zadrželi a použili chvaty sebeobrany.Chlapec jim navíc po celou dobu vyhrožoval,že použije nůž a samurajský meč jak proti nim,tak proti jejich rodinám.
Chlapec byl odsouzen ke 30 dnům vězení.Předtím již byl jednou trestán za drobnou krádež v obchodě 36 dny vězení.Protože se nepoučil z trestu a nerespektuje norské zákony,bude po odpykání trestu vyhoštěn ze země.
A dva články z místního tisku:
Tramvaje v problémech
Autobusy jsou novými tramvajemi v Oslu.Takový dojem to může opravdu vyvolat.Stále častěji najíždí do zastávek autobusy,protože tramvaje stojí.Většinou z důvodu údržby TT,ale stále větší část náhrad tvoří akutní nedostatek tramvají.V posledních 2 letech bylo nahrazeno autobusy 4.000 odjezdů tramvají.Když se to ví včas,jede náhrada jako autobus,vznikne-li potřeba akutně,zůstanou nespokojení cestující na zastávkách.
21.11.2007 do sebe narazily 2 tramvaje u zastávky Saeter na trati do Ekebergu.Srážka byla tak silná a škody tak velké,že vozy museli být odeslány k výrobci do Itálie na opravu.Nebudou hotové dříve jak na podzim 2010.Tyto “dlouhodobé” opravy zraňují vozový park ještě více.Město má dneska 72 tramvají a přesně tolik denně potřebujeme na vypravení všech linek.Jedeme tak na maximální kapacitu.
Jestliže se něco porouchá,nemáme další tramvaj a posíláme autobus.Třeba v létě jsme neměli ty staré krátké tramvaje říká Cato Asperud-komunikační šéf společnosti Trikken AS provozující tramvaje v Oslu.Asperud však podtrhuje,že se situace zlepší po dokončení opravy dílen na podzim letošního roku.
Andreas Behring-lídr Strany zelených v Oslu si přesto myslí,že by se mělo spěchat s nákupem nových tramvají.Když se nabourají či vypadne nějaká tramvaj,tak už nemáme s čím jezdit.To by nás mělo varovat.
Současně je v plánu výstavba a rozšíření sítě na Fornebu,Tonsenhagen před rokem 2015.Samozřejmě při takovém rozšíření bude potřeba více tramvají na pokrytí nových TT.
Další věcí je,že část tramvají je přestárlá a bude je třeba nahradit-to potřebu jen znásobuje.A výběrové řízení zabere nějaký čas.Proto s tou věcí tak spěcháme,říká Behring.
Odbor dopravy zatím vyčkává.Jeho šéf Joran Kallmyr chce nejprve nový strategický plán a skutečnou budoucí potřebu vozů.Plán bude hotový brzo,asi v říjnu.Šéf podtrhuje,že není diskuze o tom,že by město nepotřebovalo nové vozy,ale je potřeba zjistit jaký doopravdový počet budeme potřebovat,které TT se postaví a kde se sníží interval.Pak budeme moci zvážit potřebu počtu kusů nových vozů a vypsat výběrové řízení.Nelze kupovat vozy,aby pak stály nevyužité v garážích.
Amok v tramvaji
16-letý marokánec tvrdí,že byl právě na cestě k řidičovi zakoupit si lístek,když byl zastaven revizory pro kontrolu.
Uprostřed dopoledne ve čtvrtek v červenci tohoto roku nastoupil 16-letý hoch do tramvaje na zastávce Brugata.Chtěl jet jenom jednu stanici k nádraží.Sám tvrdí,že chtěl jít pro jízdenku,ale zrovna ho chytili revizoři a chtěli platný lístek.Mladý hoch nemluvil ani norsky ani anglicky.Přesto však rozuměl,že bude muset zaplatit pokutu,kvůli chybějícímu lístku.Chlapec požádal kontrolory,zda smí vystoupit.
Ti o tom nechtěli slyšet,dokud neuvidí doklady.Přesto se chlapec pokusil utéct,ale byl zatlačen zpátky a při strkanici povalen na zem.Chlapec se naštval a začal revizory napadat,ale těm se ho podařilo udržet na zemi do příjezdu Policie.
Chlapec dostal pouta a byl odveden na policejní stanici.
Na konci srpna proběhl soud.Podle mínění soudu si chlapec nechtěl koupi jízdenku i když to tvrdil.Soud dal najevo,že násilí bylo přiměřené a bylo použito proto,aby byl pachatel zadržen.Na to mají revizoři právo,podobně jako ochranky v obchodech apod.,protože zadržovali pachatele,který chtěl krást.Toto právo mohou použít tam,kde cestující bez platné jízdenky odmítá poskytnout nutné údaje sloužící k vymáhání pokuty-a to byl tento případ.
Soud míní,že kontroloři jednali zcela ve svém právu,když chlapce zadrželi a použili chvaty sebeobrany.Chlapec jim navíc po celou dobu vyhrožoval,že použije nůž a samurajský meč jak proti nim,tak proti jejich rodinám.
Chlapec byl odsouzen ke 30 dnům vězení.Předtím již byl jednou trestán za drobnou krádež v obchodě 36 dny vězení.Protože se nepoučil z trestu a nerespektuje norské zákony,bude po odpykání trestu vyhoštěn ze země.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Oskar píše:Jaký je rozdíl mezi pořadím a kurzem?
Jak řidič zjistí čísla zastávek?
Linka 1, pořadí 2, kurz severo-severo-západ!
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jaký je rozdíl mezi pořadím a kurzem?
Jak řidič zjistí čísla zastávek?
Jak řidič zjistí čísla zastávek?
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
O těch štítkách jsem už slyšel a začíná se to podobat autobusovým stazkám, kde se taky přestávky nevyplňují. Tak snad je to krok k lepšímu.
- tramvajka
- Uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: 11.8.2009 16:43
- Bydliště: Bohužel už u "S7"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Tak od zítřka budou mít Pražští řidiči nové PROVOZNÍ VÝKAZY.Aby jste věděli,jak vypadají,tak tady malá ukázka :
Jinak byl jsem se dnes podívat na Hostivařský,tak až zmenším fotky,a dám je na stránky,a také pár videí na YouTube,tak jsem pošlu odkazy .Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- tramvajka
- Uživatel
- Příspěvky: 769
- Registrován: 11.8.2009 16:43
- Bydliště: Bohužel už u "S7"
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ponožky v sandálích na jaře budou opět "in" : http://www.novinky.cz/zena/styl/180299- ... et-in.html
Ach jo,to bude zase šotoušů...
Ach jo,to bude zase šotoušů...
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajimavosti linky 11
Problém je v tom, že tramvaje na této křižovatce získávají signál volno teprve po přihlášení se do cyklu světelné signalizace. Přihlášení probíhá přes trolejový kontakt, kdy jedoucí tramvaj zavadí sběrací lištou pantografu o kontaktní část umístěnou na trolejovém drátu. Teprve poté o ní SSZ ví a může jí udělit po proběhnutí příslušných fází signál volno. Ten není udělován cyklicky, ale POUZE na výzvu tramvaje. Bohužel přihlašovací zařízení je na troleji umístěné až za zastávkou Muzeum směr Flora. Tudíž i kdyby na krásně na tebe tramvaj počkala v zastávce, bude se opakovat to samé. Po odjezdu z ní se teprve přihlásí a čeká na udělení volna. Tudíž žádná "škodolibost" tramvajáka. Ale nutnost - pokud neopustí zastávku nikdy nenastane stav, že by měl na SSZ volnoZakutaleny.banan píše:(...)2. Muze za normalnich okolnosti tramvaj projet krizovatkou Vinohradska x Legerova, aniz by si postala nezanedbatelnou chvili na svetlech? Mozna jsem akorat hrozne velky smolar, ale z nekolika desitek pokusu jsem tam zatim stal pokazde a to v obou smerech. Chapu, ze nektere krizovatky mohou mit volno pro tramvaje zatracene kratke, ale ze by se do nej nedalo trefit za zadnou cenu, hmm, kde je problem? Obzvlast to cloveka zahreje na dusi, kdyz vysprintuje z metra a proklickuje podchodem, aby pak minutu koukal na tramvaj dvacet metru za zastavkou jak civi na cocky... Nejdriv jsem to povazoval za skodolibost tramvajakovu, ale postupne zacinam nabyvat dojmu, ze to tam takhle delaji vsichni. Ale proc?
Za odpovedi a shovivavost predem diky vsem.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
1/ jedina rozhodne neni, jeste tak funguje d-7
2/ nefunkcní/vypnuta preference
2/ nefunkcní/vypnuta preference
-
- Uživatel
- Příspěvky: 93
- Registrován: 14.2.2007 11:14
Zajimavosti linky 11
Vhodnejsi tema jsem nenasel, tak se zeptam tu, misto tu zjevne je:
Uz par tydnu jsem spokojenym prestehovalcem na Vinohrady a mym dennim hromadne-dopravnim chlebem je linka 11 Muzeum <-> Vinohradska trznice. Nikdy driv jsem tuhle oblast prilis nenavstevoval, takze me znalosti ohledne mistnich vychytavek jsou naprosto chabe. Kazdopadne by me zajimala odpoved na dva vcelku prostoduche dotazy:
1. Je to asi jedina linka v Praze, kterou jsem zatim videl, ze ma vyssi cetnost spoju o vikendu, nez ve vsedni dny. Ma to nejaky specialni ucel? Pri pohledu na vikendove solo dorazivsi v sobotu po poledni na Muzeum s osmi kastany na palube mi to prislo ponekud naddimenzovane.
2. Muze za normalnich okolnosti tramvaj projet krizovatkou Vinohradska x Legerova, aniz by si postala nezanedbatelnou chvili na svetlech? Mozna jsem akorat hrozne velky smolar, ale z nekolika desitek pokusu jsem tam zatim stal pokazde a to v obou smerech. Chapu, ze nektere krizovatky mohou mit volno pro tramvaje zatracene kratke, ale ze by se do nej nedalo trefit za zadnou cenu, hmm, kde je problem? Obzvlast to cloveka zahreje na dusi, kdyz vysprintuje z metra a proklickuje podchodem, aby pak minutu koukal na tramvaj dvacet metru za zastavkou jak civi na cocky... Nejdriv jsem to povazoval za skodolibost tramvajakovu, ale postupne zacinam nabyvat dojmu, ze to tam takhle delaji vsichni. Ale proc?
Za odpovedi a shovivavost predem diky vsem.
Uz par tydnu jsem spokojenym prestehovalcem na Vinohrady a mym dennim hromadne-dopravnim chlebem je linka 11 Muzeum <-> Vinohradska trznice. Nikdy driv jsem tuhle oblast prilis nenavstevoval, takze me znalosti ohledne mistnich vychytavek jsou naprosto chabe. Kazdopadne by me zajimala odpoved na dva vcelku prostoduche dotazy:
1. Je to asi jedina linka v Praze, kterou jsem zatim videl, ze ma vyssi cetnost spoju o vikendu, nez ve vsedni dny. Ma to nejaky specialni ucel? Pri pohledu na vikendove solo dorazivsi v sobotu po poledni na Muzeum s osmi kastany na palube mi to prislo ponekud naddimenzovane.
2. Muze za normalnich okolnosti tramvaj projet krizovatkou Vinohradska x Legerova, aniz by si postala nezanedbatelnou chvili na svetlech? Mozna jsem akorat hrozne velky smolar, ale z nekolika desitek pokusu jsem tam zatim stal pokazde a to v obou smerech. Chapu, ze nektere krizovatky mohou mit volno pro tramvaje zatracene kratke, ale ze by se do nej nedalo trefit za zadnou cenu, hmm, kde je problem? Obzvlast to cloveka zahreje na dusi, kdyz vysprintuje z metra a proklickuje podchodem, aby pak minutu koukal na tramvaj dvacet metru za zastavkou jak civi na cocky... Nejdriv jsem to povazoval za skodolibost tramvajakovu, ale postupne zacinam nabyvat dojmu, ze to tam takhle delaji vsichni. Ale proc?
Za odpovedi a shovivavost predem diky vsem.
- Damir Holas
- Uživatel
- Příspěvky: 1564
- Registrován: 23.8.2006 17:28
- Bydliště: Slánská / Koh-i-noor / Radlická / Zemědělská univerzita
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Hlavu vzhůru, určitě to příště vyjde!2217 píše:Ty státnice jsem neudělala...
Já vim, mě se to radí, když jsem ještě nedělal ani bakalářku, ale chtěl jsem povzbudit.
- 2217
- Uživatel
- Příspěvky: 746
- Registrován: 16.11.2006 23:16
- Bydliště: kousíček od Národní Třídy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Není to o tramvajích ani o dopravě, ale pochlubím se. Před časem sem psal Karosák, že drtím na státnice. Ty státnice jsem neudělala. neobhájila jsem diplomku a tak musím do ledna tu práci předělat a zkusit to znovu.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jé, někdo mě natočilfricoolinek2 píše:Puste si to od času 1:10 a bude vám jasno.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Zajimavé je, že ta úroveň obyvatelstva teda klesá. Pravda, veimtě te si jak lidi choděj oblíkaný. Velebnosti jdu
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
http://www.stream.cz/video/155/362467-f ... 34-moda-34
Asi si říkáte, proč to cpu sem na fóru o MHD. Puste si to od času 1:10 a bude vám jasno.
Asi si říkáte, proč to cpu sem na fóru o MHD. Puste si to od času 1:10 a bude vám jasno.