Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
51
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 364

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Absolut » 22.4.2011 16:51

Teorie kurvítka to myslím vysvětluje dostatečně.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 22.4.2011 16:49

I dnes, pane kolego, i dnes. Akorát s tím rozdílem že dřív to bylo "kvalitní výrobou"a dnes je to záměr. Žádnej výrobce nemá zájem dělat něco co vydrží věčnost, to by pak nic nevydělal. Zisk především. Tomu se říká spotřební společnost.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.4.2011 15:24

Bobik píše:Nemohl, protože na rozdíl od drážních vozidel na to busy nejsou stavěný. Tam je to opravdu těch 5-7 let huntování téměř denně po celý rok a jakákoli další obnova je na hranici rentability. Většinou se počítám vyplatí (ve světě, ne v zchudlé ČR) koupit nový a "dalších x let se o to nestarat" než to draze opravovat.
No, nevim. Tohle se dělo za komára, hlavně se ŠM11 (první ŠM z 2. pol. 60's byly nahrazeny dalšími dvěma ŠM - z 1. pol. 70's a pak z přelomu 70's a 80's než přišly B731/2). A v Blavě to snad šlo do kopru i po 4 letech.

No ale já myslim, že snad i třeba v ex. NSR by nebyl problém najít městký busy z konce 90's...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 22.4.2011 15:04

Nemohl, protože na rozdíl od drážních vozidel na to busy nejsou stavěný. Tam je to opravdu těch 5-7 let huntování téměř denně po celý rok a jakákoli další obnova je na hranici rentability. Většinou se počítám vyplatí (ve světě, ne v zchudlé ČR) koupit nový a "dalších x let se o to nestarat" než to draze opravovat.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od fricoolinek2 » 22.4.2011 14:31

No, já nevím, proč by takovej Citybus nemohl sloužit i těch 14 let plně plánovaně. Mezi Ciťákem z roku 1996 a Sorkou z roku 2011 není žádnej velkej rozdíl. Vlastně on ten současnej Citelis je vlastně Citybus a jinejma světlama.

Prostě mi přijde jako blbost, aby bylo kýženým stavem to, aby se teď vyřazovaly B951/B961 z r. 2002-3 + stejně starý Ciťáky 12M a 18M...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od demon » 22.4.2011 14:18

9001 píše:Ono to samé platilo a platí i o tramvajích... :wink:
To ano, přesto tady máme násobek let rozdílu... :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 22.4.2011 12:05

demon píše:
9001 píše:Proto máme jak uvedl Radek Citybusy 13-14 let, proto má hodně kloubáků rok výroby 1996-1998, tedy taky 13 let.
Nejsou prachy na obnovu, proto přetahujou a musí se dělat obdoby tramvajových PO.
Plánovaná životnost busu je samozřejmě podstatně nižší. :wink:
Ono to samé platilo a platí i o tramvajích... :wink:

Tita
Uživatel
Příspěvky: 174
Registrován: 01.12.2005 12:36
Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Tita » 22.4.2011 12:02

9001 píše: Další věc je, že stejně do té tramvaje vrazíš jednou tolik peněz. U busu se snad dělají opravy typu PO, tedy komplet rozebrání a zase dání dohromady?
Autobusové SO tento postup silně připomínají. Viz zde: http://www.doz.estranky.cz/ 8-)

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Oskar » 22.4.2011 11:58

ElWapp píše:…transparenty s designem ala 90. léta…
Na mě teda LEDkové transparenty působí mnohem moderněji, než flip-disc BUSE (to bych řadil tak do osmdesátých let).

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od demon » 22.4.2011 11:45

9001 píše:Proto máme jak uvedl Radek Citybusy 13-14 let, proto má hodně kloubáků rok výroby 1996-1998, tedy taky 13 let.
Nejsou prachy na obnovu, proto přetahujou a musí se dělat obdoby tramvajových PO.
Plánovaná životnost busu je samozřejmě podstatně nižší. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 22.4.2011 11:36

demon píše:Autobus je prostě spotřební zboží na 5-7 let a sbohem, zatimco tramvaj tady bude strašit ještě za 20 let, tak možná proto...
Proto máme jak uvedl Radek Citybusy 13-14 let, proto má hodně kloubáků rok výroby 1996-1998, tedy taky 13 let.

Další věc je, že stejně do té tramvaje vrazíš jednou tolik peněz. U busu se snad dělají opravy typu PO, tedy komplet rozebrání a zase dání dohromady?

Uživatelský avatar
petr03
Uživatel
Příspěvky: 415
Registrován: 10.3.2010 11:16
Bydliště: Praha

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od petr03 » 22.4.2011 11:33

ElWapp píše:Tedy nevím, jestli je to jen můj osobní názor plynoucí z nedostatku informací, ale přijde mi, že zatímco se s 15T Praha hodně "mazlí", jedná se o klimatizaci, řeší se nové vnitřní transparenty, celá tramvaj je designově na vysoké úrovni, výhledově možná bude wifi a televize, tak v sekci autobusů se prostě "něco" koupilo a hotovo. Nejen že SORky vypadají hodně levně (nic proti tomu, to je v pořádku, jde mi ale o to srovnání, kdy 15T naopak působí dost draze), často tam není rozumět rozhlasu, je to celé hranaté a schodovité, transparenty s designem ala 90. léta, vzduch se tam dostane leda v zastávkách, sedačky navzdory trendu opět látkové. A já se tedy táži, proč? Nové autobusy jiných dopravců působí o poznání lépe, proč to DPP tak odbyl?

Edit - tedy aby to bylo správně pochopeno, SORky mám celkem rád, ale jde mi o to srovnání, že jinému vozidlu je věnována o tolik větší pozornost a péče.
Podle mě, u busů jde asi hlavně o cenu. Ale když si dám vedle sebe původní karosy, pak citybusy a nyní sorky, tak vzhledově jsou na tom velice dobře. Docela se jim to povedlo.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Radek » 22.4.2011 11:32

Ač se to nezdá, tak nejstarší Citybusy jsou s námi už 14-15 roků. A, mým laickým okem, pořád nevypadají špatně. Kdo ví, jestli se nakonec nevyplatí investovat do kvality i u busů. Ale to je jen moje úvaha.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od demon » 22.4.2011 11:25

Autobus je prostě spotřební zboží na 5-7 let a sbohem, zatimco tramvaj tady bude strašit ještě za 20 let, tak možná proto...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od ElWapp » 22.4.2011 7:58

Tedy nevím, jestli je to jen můj osobní názor plynoucí z nedostatku informací, ale přijde mi, že zatímco se s 15T Praha hodně "mazlí", jedná se o klimatizaci, řeší se nové vnitřní transparenty, celá tramvaj je designově na vysoké úrovni, výhledově možná bude wifi a televize, tak v sekci autobusů se prostě "něco" koupilo a hotovo. Nejen že SORky vypadají hodně levně (nic proti tomu, to je v pořádku, jde mi ale o to srovnání, kdy 15T naopak působí dost draze), často tam není rozumět rozhlasu, je to celé hranaté a schodovité, transparenty s designem ala 90. léta, vzduch se tam dostane leda v zastávkách, sedačky navzdory trendu opět látkové. A já se tedy táži, proč? Nové autobusy jiných dopravců působí o poznání lépe, proč to DPP tak odbyl?

Edit - tedy aby to bylo správně pochopeno, SORky mám celkem rád, ale jde mi o to srovnání, že jinému vozidlu je věnována o tolik větší pozornost a péče.

Odpovědět