Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Teorie kurvítka to myslím vysvětluje dostatečně.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
I dnes, pane kolego, i dnes. Akorát s tím rozdílem že dřív to bylo "kvalitní výrobou"a dnes je to záměr. Žádnej výrobce nemá zájem dělat něco co vydrží věčnost, to by pak nic nevydělal. Zisk především. Tomu se říká spotřební společnost.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
No, nevim. Tohle se dělo za komára, hlavně se ŠM11 (první ŠM z 2. pol. 60's byly nahrazeny dalšími dvěma ŠM - z 1. pol. 70's a pak z přelomu 70's a 80's než přišly B731/2). A v Blavě to snad šlo do kopru i po 4 letech.Bobik píše:Nemohl, protože na rozdíl od drážních vozidel na to busy nejsou stavěný. Tam je to opravdu těch 5-7 let huntování téměř denně po celý rok a jakákoli další obnova je na hranici rentability. Většinou se počítám vyplatí (ve světě, ne v zchudlé ČR) koupit nový a "dalších x let se o to nestarat" než to draze opravovat.
No ale já myslim, že snad i třeba v ex. NSR by nebyl problém najít městký busy z konce 90's...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Nemohl, protože na rozdíl od drážních vozidel na to busy nejsou stavěný. Tam je to opravdu těch 5-7 let huntování téměř denně po celý rok a jakákoli další obnova je na hranici rentability. Většinou se počítám vyplatí (ve světě, ne v zchudlé ČR) koupit nový a "dalších x let se o to nestarat" než to draze opravovat.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
No, já nevím, proč by takovej Citybus nemohl sloužit i těch 14 let plně plánovaně. Mezi Ciťákem z roku 1996 a Sorkou z roku 2011 není žádnej velkej rozdíl. Vlastně on ten současnej Citelis je vlastně Citybus a jinejma světlama.
Prostě mi přijde jako blbost, aby bylo kýženým stavem to, aby se teď vyřazovaly B951/B961 z r. 2002-3 + stejně starý Ciťáky 12M a 18M...
Prostě mi přijde jako blbost, aby bylo kýženým stavem to, aby se teď vyřazovaly B951/B961 z r. 2002-3 + stejně starý Ciťáky 12M a 18M...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
To ano, přesto tady máme násobek let rozdílu...9001 píše:Ono to samé platilo a platí i o tramvajích...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ono to samé platilo a platí i o tramvajích...demon píše:Nejsou prachy na obnovu, proto přetahujou a musí se dělat obdoby tramvajových PO.9001 píše:Proto máme jak uvedl Radek Citybusy 13-14 let, proto má hodně kloubáků rok výroby 1996-1998, tedy taky 13 let.
Plánovaná životnost busu je samozřejmě podstatně nižší.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 174
- Registrován: 01.12.2005 12:36
- Bydliště: Nedaleko posledního vratného trojúhelníku
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Autobusové SO tento postup silně připomínají. Viz zde: http://www.doz.estranky.cz/9001 píše: Další věc je, že stejně do té tramvaje vrazíš jednou tolik peněz. U busu se snad dělají opravy typu PO, tedy komplet rozebrání a zase dání dohromady?
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Na mě teda LEDkové transparenty působí mnohem moderněji, než flip-disc BUSE (to bych řadil tak do osmdesátých let).ElWapp píše:…transparenty s designem ala 90. léta…
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Nejsou prachy na obnovu, proto přetahujou a musí se dělat obdoby tramvajových PO.9001 píše:Proto máme jak uvedl Radek Citybusy 13-14 let, proto má hodně kloubáků rok výroby 1996-1998, tedy taky 13 let.
Plánovaná životnost busu je samozřejmě podstatně nižší.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Proto máme jak uvedl Radek Citybusy 13-14 let, proto má hodně kloubáků rok výroby 1996-1998, tedy taky 13 let.demon píše:Autobus je prostě spotřební zboží na 5-7 let a sbohem, zatimco tramvaj tady bude strašit ještě za 20 let, tak možná proto...
Další věc je, že stejně do té tramvaje vrazíš jednou tolik peněz. U busu se snad dělají opravy typu PO, tedy komplet rozebrání a zase dání dohromady?
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Podle mě, u busů jde asi hlavně o cenu. Ale když si dám vedle sebe původní karosy, pak citybusy a nyní sorky, tak vzhledově jsou na tom velice dobře. Docela se jim to povedlo.ElWapp píše:Tedy nevím, jestli je to jen můj osobní názor plynoucí z nedostatku informací, ale přijde mi, že zatímco se s 15T Praha hodně "mazlí", jedná se o klimatizaci, řeší se nové vnitřní transparenty, celá tramvaj je designově na vysoké úrovni, výhledově možná bude wifi a televize, tak v sekci autobusů se prostě "něco" koupilo a hotovo. Nejen že SORky vypadají hodně levně (nic proti tomu, to je v pořádku, jde mi ale o to srovnání, kdy 15T naopak působí dost draze), často tam není rozumět rozhlasu, je to celé hranaté a schodovité, transparenty s designem ala 90. léta, vzduch se tam dostane leda v zastávkách, sedačky navzdory trendu opět látkové. A já se tedy táži, proč? Nové autobusy jiných dopravců působí o poznání lépe, proč to DPP tak odbyl?
Edit - tedy aby to bylo správně pochopeno, SORky mám celkem rád, ale jde mi o to srovnání, že jinému vozidlu je věnována o tolik větší pozornost a péče.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ač se to nezdá, tak nejstarší Citybusy jsou s námi už 14-15 roků. A, mým laickým okem, pořád nevypadají špatně. Kdo ví, jestli se nakonec nevyplatí investovat do kvality i u busů. Ale to je jen moje úvaha.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Autobus je prostě spotřební zboží na 5-7 let a sbohem, zatimco tramvaj tady bude strašit ještě za 20 let, tak možná proto...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Tedy nevím, jestli je to jen můj osobní názor plynoucí z nedostatku informací, ale přijde mi, že zatímco se s 15T Praha hodně "mazlí", jedná se o klimatizaci, řeší se nové vnitřní transparenty, celá tramvaj je designově na vysoké úrovni, výhledově možná bude wifi a televize, tak v sekci autobusů se prostě "něco" koupilo a hotovo. Nejen že SORky vypadají hodně levně (nic proti tomu, to je v pořádku, jde mi ale o to srovnání, kdy 15T naopak působí dost draze), často tam není rozumět rozhlasu, je to celé hranaté a schodovité, transparenty s designem ala 90. léta, vzduch se tam dostane leda v zastávkách, sedačky navzdory trendu opět látkové. A já se tedy táži, proč? Nové autobusy jiných dopravců působí o poznání lépe, proč to DPP tak odbyl?
Edit - tedy aby to bylo správně pochopeno, SORky mám celkem rád, ale jde mi o to srovnání, že jinému vozidlu je věnována o tolik větší pozornost a péče.
Edit - tedy aby to bylo správně pochopeno, SORky mám celkem rád, ale jde mi o to srovnání, že jinému vozidlu je věnována o tolik větší pozornost a péče.