Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
LEDkové mě pruděj i jako ŘEDa, třeba pekelnej je na rohu Spálené, tam se člověk plazí 10-15, sleduje chodce a do toho šera nááá flash-povlečení Matějovský a Super.cz Když je šero, mě to krom oslnění i solidně vyděsí
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
http://www.novinky.cz/domaci/329346-v-p ... lochy.html
Asi nekonečný souboj. Pamatuji si na foru Prahy 10, jak pan Čech bojoval proti takovému "plakátu" a byl smeten, že slouží jako ochrana proti vodě ze silnice.
Za sebe jako řidiče auta nesnáším ty nové LED billboardy... To dokáže tak praštit do očí a oslnit ...
Asi nekonečný souboj. Pamatuji si na foru Prahy 10, jak pan Čech bojoval proti takovému "plakátu" a byl smeten, že slouží jako ochrana proti vodě ze silnice.
Za sebe jako řidiče auta nesnáším ty nové LED billboardy... To dokáže tak praštit do očí a oslnit ...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
1.) Kde je zvýrazněné uvedeno?MF píše:....MM: DZ "o vyhrazeném pruhu pro BUS" je v souladu, tramvajový pás není jízdním pruhem a na tramvajovém pásu může být umístěn vyhrazený jízdní pruh. Samosebou by bylo možné vyjádřit toto vhodnější DZ, kde by byl jízdní pruh vyhrazen pro obě trakce, resp. byly by na značce namalovány koleje, ale je to nadstandard. Nevím teď jistě, ale stejně je snad veden vyhrazený jízdní pruh i mezi Vychovatelnou a Okrouhlickou a je vyjádřen stejnou DZ.
2.) Já zvýrazněné v silničním zákoně nikde nevidím a navíc:
a) na mnoha místech centra města IAD po TT jet musí, protože
- vozovka je jen na TT (např. ul Karmelitská, Myslíkova ...)
- jízdní pruhy jsou jen na TT a podél ní na vozovce vyznačené parkovací stání/zóny (např. ul. Korunní, Bělehradská ...)
b) na některých místech jsou jízdní pruhy na TT přímo vyznačeny, byť podél ní je z obou stran jízdní pruh (např. Nábř. Edvarda Beneše) = i kdyby v zákoně bylo zvýrazněné uvedeno, tak DZ je té tzv. obecné úpravě nadřazeno!
PS: Sám znám jiné ustanovení, které asi "legalizuje" průjezd TRAM vyznačeným vyhrazeným pruhem BUS v úrovni vozovky:
zákon 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 14, odst. 1 Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou "Vyhrazený jízdní pruh" (dále jen "vyhrazený jízdní pruh") pro určitý druh vozidel, platí pro řidiče ostatních vozidel obdobně §13, odst.2 , ..." Na "vyhrazený jízdní pruh" v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi "vyhrazeným jízdní pruhem" a okrajem vozovky dostatek místa; "vyhrazený jízdní pruh" zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na "vyhrazený jízdní pruh" nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě "určitý typ vozidel, jemuž je pruh vyhrazen".
Ovšem pozor - toto neplatí o BUS pruhu na TT zvýšené proti ostatní vozovce = např. v a okolo zastávek Teplárna Michle!
EDIT: Dodávám ještě, že (jak nás již v základním kurzu řidičů TRAM jeden instruktor upozorňoval) právě uvedené paragrafy silničního zákona neurčují/nevyjasňují, kdo má při sjíždění vyhrazeného pruhu a TRAM přednost - TRAM či BUS?
Mne vychází, že to není obecně/zákonem určeno = musíme buď dodržet v místě vyznačenou úpravu přednosti nebo (při její neexistenci) se řídit jiným obecným pravidlem = předností zprava = přednost má nesmyslně/nebezpečně BUS (najíždějící z vozovky vpravo od TT) před drážním vozidlem-TRAM (jedoucím po přímé trati)!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Teplárna Michle je stejně. Tam je pouze sofistikovanější vyznačení sjezdu busu z tram pásu.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
DZ "30" platí pro celou šířku pozemní komunikace. Je sice umístěna tak trochu nestandardně, ale není v rozporu v vyhláškou 30 "o DZ".
MM: DZ "o vyhrazeném pruhu pro BUS" je v souladu, tramvajový pás není jízdním pruhem a na tramvajovém pásu může být umístěn vyhrazený jízdní pruh. Samosebou by bylo možné vyjádřit toto vhodnější DZ, kde by byl jízdní pruh vyhrazen pro obě trakce, resp. byly by na značce namalovány koleje, ale je to nadstandard. Nevím teď jistě, ale stejně je snad veden vyhrazený jízdní pruh i mezi Vychovatelnou a Okrouhlickou a je vyjádřen stejnou DZ.
MM: DZ "o vyhrazeném pruhu pro BUS" je v souladu, tramvajový pás není jízdním pruhem a na tramvajovém pásu může být umístěn vyhrazený jízdní pruh. Samosebou by bylo možné vyjádřit toto vhodnější DZ, kde by byl jízdní pruh vyhrazen pro obě trakce, resp. byly by na značce namalovány koleje, ale je to nadstandard. Nevím teď jistě, ale stejně je snad veden vyhrazený jízdní pruh i mezi Vychovatelnou a Okrouhlickou a je vyjádřen stejnou DZ.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jasně a jednoznačně dle zákona ano. O srozumitelnosti by se dalo polemizovat, ovšem jak bylo správně řečeno, značka není nakreslena uvnitř cedule v příslušném jízdním pruhu, jedná se tedy o dvě "nezávislé" značky.von Špilberk píše:jasně, srozumitelně a jednoznačně.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Pro neznalé dodávám, že TRAM totiž dodržování takovýchto "rychlostních" DZ kontroluje radarem či stažením záznamu tachografu DK.von Špilberk píše:Platí pro všechny (je i ZC), ale většinou ji dodržují právě jen tramvaje.
Ovšem "fór" je, že v důsledku TRAM porušuje tu (na fotce zachycenou) DZ o vyhrazených pruzích - na DZ je jen vyhrazený pruh pro BUS a nikoliv BUS + TRAM (respektive souhrnně MHD) a není tam ani dodatková značka "jízda BUS po kolejích (či TRAM trati)"!
Navíc poslední dobou dokonce "koketuji" s myšlenkou, že podle DZ o vyhrazených jízdních pruzích (mimo TT), řazení v pruzích (před křižovatkou) i omezení jízdy v pruzích TT na středovém zvýšeném (jinak odděleném) pásu na mnoha místech není součástí PK, byť obecně = dle zákona (zákon 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 2 - Vymezení základních pojmů - Pro účely tohoto zákona .... aa) tramvajový pás je část pozemní komunikace určená především pro provoz tramvají,) platí, že je. Ono totiž zase obecně=ze zákona (zákon 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 76 - Vztahy mezi obecnou, místní a přechodnou úpravou provozu na pozemních komunikacích, odst. "1) Místní úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích. ....) platí, že místní úprava=DZ jsou obecné=zákonné úpravě nadřazeny!
= v daných místech je TT samostatným tělesem, ale jen s povolenou max. rychlostí 50km/h, protože vnitropodnikový předpis (Směrnice 19-2012-01 -Doplňky a vysvětlení k provoznímu předpisu D1/2 obsahuje:
bod 5 - Konkretizace úseků s rychlostí do 60km/h - k §31, odst.2 D 1/2
5.1 - Seznam tramvajových tratí s možnou rychlostí do 60km/h
a)Tramvajová trať kolem vozovny Hloubětín od výjezdu z Kolbenovy ulice po vjezd (výjezd) na Poděbradskou ulici
b) Tramvajová trať od křižovatky Chotkova - Mariánské hradby až po křížení s pozemní komunikací vedenou ulicí U Brusnice. Tramvajová trať od křížení s pozemní komunikací vedenou ulicí U Brusnice až po oblouky z Jelení ulice do ulice Keplerovy.
c) Tramvajová trať Ohrada - Plamovka od křižovatky Ohrada až po křižovatku palmovka na Sokolovské ulici.
d) Tramvajová trať v úseku mezi zast. Hlubočepy až po křížení s pozemní komunikací vedenou ulicí Geologickou. Tramvajová trať od křížení s pozemní komunikací vedenou ulicí Geologickou až po křížení s pozemní komunikací vedenou ulicí Do Klukovic. Tramvajová trať od křížení s pozemní komunikací vedenou ulicí Do Klukovic až po zast. Sídl. Barrandov
e) Úsek od podjezdu partyzánské ul. až po křížení s pozemní komunikací vedenou ulicí Trojskou (u křižovatky s ulicí Pod lisem). Úsek od křížení s pozemní komunikací vedenou ulicí Trojskou (u křižovatky s ulicí Pod lisem) až po vyústění vlastního tramvajového tělesa do ulice Trojská." (poznámka - TT je v rozdělané překládce na nový Trojský most = jistě budou změny v definici.úseků mimo PK.)
"f) Úsek od výjezdu (vjezdu) z Modřanské ulice na samostatný tramvajový svršek u zast. Přístaviště až po vjezd (výjezd) na ulici Generála Šišky ze sjezdové (nájezdové) rampy mostu přes Komořanskou ulici.
g) Úsek od výjezdu (vjezdu) z ulice generála Šišky na samostatný tramvajový svršek u zast. Poliklinika Modřany až po obratiště Levského.
5.2 Upřesnění k seznamu tramvajových tratí v bodě 5.1
Do seznamu nejsou zahrnuty úseky, které sice nejsou součástí pozemní komunikace, ale dosažení rychlosti do 60km/h v nich není uskutečnitelné (např. obratiště, krátké úseky).) je nevyjmenovává mezi úseky s povolenou rychlostí 60km/h + připouští další úseky TT mimo PK.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Platí pro všechny (je i ZC), ale většinou ji dodržují právě jen tramvaje.
Jenže tím se dostáváme daleko od původní otázky, jestli je ta značka provedena jasně, srozumitelně a jednoznačně.
Jenže tím se dostáváme daleko od původní otázky, jestli je ta značka provedena jasně, srozumitelně a jednoznačně.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Platí. A k reakci je při jízdě dle zákona času dost..
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
On ji někdo bude respektovat? Mě se hlavně nelíbí, že je takhle hned za x, protože moc není šance na ní reagovat.von Špilberk píše:Platí ta 30 jen pro levý jízdní pruh nebo pro oba Myslím, že pro oba, protože není nakreslena uvnitř cedule v příslušném jízdním pruhu.
PS: Platí taky pro tramvaj?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Platí ta 30 jen pro levý jízdní pruh nebo pro oba Myslím, že pro oba, protože není nakreslena uvnitř cedule v příslušném jízdním pruhu. Přesto se mi ta značka kdovíproč nelíbí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
To není jenom o Praze. Stejné problémy řeši docela často i v Olomouci na TT přes centrum.vlakoň píše:Asi jsem to napsal hloupě, ale měla to být ironie
Podobné situace jsou na denním pořádku, cestující zvykej si... Prima byla reakce toho řidiče. Fronta byla na všechny tři strany tak na tři tramvaje, ale on si v klidu nakládal. No stress, v Praze mu nic nehrozí...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 452
- Registrován: 18.2.2009 22:45
- Bydliště: Praha 3 (1,9,16 uz bohuzel ne), sem tam Praha 11 :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Nejlepsi by bylo reseni jako za Svejka... ten by mu dal "přes drzku" a bylo by to...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Asi jsem to napsal hloupě, ale měla to být ironie
Podobné situace jsou na denním pořádku, cestující zvykej si... Prima byla reakce toho řidiče. Fronta byla na všechny tři strany tak na tři tramvaje, ale on si v klidu nakládal. No stress, v Praze mu nic nehrozí...
Podobné situace jsou na denním pořádku, cestující zvykej si... Prima byla reakce toho řidiče. Fronta byla na všechny tři strany tak na tři tramvaje, ale on si v klidu nakládal. No stress, v Praze mu nic nehrozí...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Mozna nejsem dostatecne zrucny ridic, ale tohle neni problem vyrobit, tez se mi stalo. Profil na konci oblouku se odhadnout poradne neda a treba pri najizdeni do teto krizovatky od Masny hlidam kdeco-vexli, pravou hlavni, mezitim chodce, sichr v zrcadle a ze za obloukem nekdo prekazi zjistim minimalne ve chvili, kdy uz blokuju smer od Labute. Tady se asi holt hlasim k te neschopne vetsine, chcete-li a nalezite se stydim :-S Ja to vidim jako prihodne misto pro balisety