Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
50
14%
Jednou
53
15%
2-3x
71
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
108
30%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 358

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od P_V » 05.7.2014 10:18

...U vlaku vybaveného tlačítky pro „Žádost o otevření dveří“, řidič používá tento způsob ovládání...

To znamená obvyklý stav. Ne příkaz, chybí tam slovo "pouze". (nebo to někdo vidíte jinak?)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.7.2014 0:39

MMM moc jiného (než právě uvedeného) toho také neví (z důvodu nějakého výpadku komunikace v OO + sám jsem ji ještě nefasoval), matně jsem jen zaslechl, že snad v (dosavadním) §33 Zastavování v zastávkách, odst. 11 "Po zastavení vlaku určeného k pravidelné přepravě cestujících v zastávce řidič umožní otevření dveří, nebo otevře všechny dveře vlaku na straně výstupu a nástupu určené pro cestující na dobu minimálně nutnou k bezpečnému vystoupení a nastoupení cestujících. U vlaku vybaveného tlačítky pro „Žádost o otevření dveří“, řidič používá tento způsob ovládání, kdy se otevřou pouze dveře se žádostí o otevření. Pouze s ohledem na provozní podmínky nebo zajištění bezpečnosti cestujících použije centrální otevření dveří. Ustanovení tohoto odstavce se nevztahuje na dveře vlaku, které nejsou určeny k nástupu a výstupu cestujících." byla vypuštěna věta výše zvýrazněna tučně (a možná i ta poslední - vyznačená kurzívou, protože její význam je obsažen již v části podtržené). Případně byl odstavec přeformulován, ale tak jako tak údajně u vlaků s tzv. předvolbou dveří je zakázáno "tvrdé/přímé" otevření dveří řidičem (nejen dle mne to bude zdržovat na přeplněných zastávkách či s nástupem/výstupem z/do vozovky - v tomto případě i značně zvyšuje nebezpečí pro cestující, jimž reálně hrozí srážka s IAD!)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3370
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Karosák » 04.7.2014 18:28

Já vím jen o té "místní" OR, což je OR platná pro čelo vlaku v bodě a projevuje se šipičkou hrotem dolů, jež je umístěna jako doplňková tabulka pod klasickými provedením tabulky OR. Najdeš to vzadu v "obrázkové příloze" :-D

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od chemik » 04.7.2014 18:20

Nevím kam, takže sem:
Prej se fasuje volaká novelizovaná D1/2, neví někdo co se tam novelizovalo? Třeba Milan, nevěděl by nějak stručně napsat, co se novelizovalo?

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Láďa » 04.7.2014 10:25

MF píše:... a pak na pětikilometrové rovince vyvinul asi šedesátikilometrovou rychlost (bylo to zcela ukázkové podtáčení za účelem vyšetření nějaké té nafty pro sebe) ...
Ono to šetření nafty domů být nemuselo. Třeba ICOM je neuvěřitelně háklivý na spotřebu a dle spotřeby též hodnotí řidiče. Vezme se, že za dané období se spotřebovalo x litrů nafty, to se rozpočítá mezi y autobusů a vznikne průměrná spotřeba z litrů/100 km. Nařídí se, že se všichni musí do průměrné spotřeby vejít a jestli ten jezdí linky po rovině a ten zase jezdí linky v kopcovitém terénu, to se neřeší. Vždy se pak vezme 10 nejhorších řidičů a ti nedostanou prémie (a je jedno, že průměrná spotřeba je 23l/100km a poslední řidič měl spotřebu 22,8l/100km. Prostě skončil mezi 10 posledními, tak nic nedostane. Proto se jezdí na vyhozenou rychlost, motor se zhasíná při dobržďování, v zimě se netopí a pokud si jde někdo stěžovat, tak mu má být odpovězeno, že topení je rozbité...

Nevím čí autobus to byl a ani neříkám, že kvůli výše popsanému se tak dělo, pouze přidávám další možnost.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9632
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 03.7.2014 21:46

ElWapp: Ono všechno je o penězích... Moje současná zkušenost z Barcelony. Stanice v centru, "stojan" na jízdenky funguje jenom jeden z 2 a ještě nebere karty (ano zdířku má, ale s kartu prostě to nevzalo a zkoušeli jsme jich 5). O kus dál jsou sice další, ale ty patří jinému dopravci, který zajištuje příměsto. U příměsta není 5 - 10 minut žádná míra. Jezdí i staré Alstomy, sice s klimou, ale zub času je poznat. Ve stanicích metra a hlavně na přestupech je na chcípnutí = žádná vzduchotechnika.

Podle mě 99% je u zádi jestli je autobus červený modrý nebo zelený, ale sejří je to, co MF...

K automatům na jízdenky na karty. Opět v tom hledejte problém v cenách. Pokud je lístek za 32 kč, a 2-3% z lístku jdou provozovateli terminálu, tak je to další náklad... Tady je minimální jízdenka 2,15 EUR...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 459
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od ElWapp » 03.7.2014 20:31

Já si prostě ten web ropidu musím zabanovat a nelézt tam, stejně odtamtud nikdy nic dobrého nepřijde...

Aktuálně tam vyvěsili úžasnou user-friendly informaci o tom, že žákovské jízdné v létě neplatí:
http://ropid.cz/tarif-slevy/zakovske-jizdne-o-prazdninach__s263x502.html píše: Do žákovského jízdného jsou zahrnuty tyto druhy jízdenek (dle Tarifu PID):

Přestupní jízdenky pro jednotlivou jízdu:
žákovské od 6 do 15 let – zvláštní zlevněné (tzv. žákovské)
(dle Tarifu PID čl. III., odst. 1., písm. c) a čl. VII., odst. 8., písm. a), c))
žákovské od 15 do 26 let – zvláštní zlevněné (tzv. studentské)
(dle Tarifu PID čl. III., odst. 1., písm. d) a čl. VII., odst. 8., písm. a), c))
Přestupní jízdenky 15minutové pro jednotlivou jízdu platné pouze ve vnějších pásmech PID (mimo vlaky zapojené do PID):
pro žáky od 6 do 15 let – zvláštní zlevněné (tzv. žákovské)
(dle Tarifu PID čl. III., odst. 3., písm. c) a čl. VII., odst. 8., písm. b), c))
pro žáky a studenty od 15 do 26 let – zvláštní zlevněné (tzv. studentské)
(dle Tarifu PID čl. III., odst. 3., písm. d) a čl. VII., odst. 8., písm. b), c))
Doplňkové časové kupony BUS+VLAK zvláštní zlevněné (žákovské jízdné) – pro použití v příměstských autobusech i ve vlacích zapojených do systému PID určené pro pásmo 0 a vnější pásma 1, 2, 3, 4, 5, 6 a 7:
pro žáky od 6 do 15 let (tzv. žákovské)
(dle Tarifu PID čl. III., odst. 10., písm. b) a čl. VII., odst. 14.)
pro žáky a studenty od 15 do 26 let (tzv. studentské)
(dle Tarifu PID čl. III., odst. 10., písm. b) a čl. VII., odst. 14.)
A tak jsem si představil, jak by to asi vypadalo, kdyby si pánové Procházka s Jarešem otevřeli samoobsluhu. Prosím nebrat vážně.
fiktivní mail píše: Vážení zákazníci,

upozorňujeme Vás na změny v Ceníku produktů (dále CP), které byly provedeny 2.7.2014 17. dodatkem k CP. Zejména upozorňujeme na akční cenu u zemědělského produktu hlíza lilku bramboru, tzv. "brambory". Jejich cena při nákupu dvou balení klesá na 35,90 Kč za kus.

Na základě podnětů zákazníků došlo od 30.6.2014 14:45 k přesunutí zemědělské plodiny kat. č. 342 "mrkev" do regálu mezi brambory a cibule, číslo police C15d.

Dále upozorňujeme, že na základě četných připomínek došlo s účinností od 2.7.2014 ke změně Provozního řádu prodejny (dále PŘP). Zejména upozorňujeme na část 12.5.4 Průběh nákupu, která nově zní: "V prodejně je zakázáno pít, jíst, reprodukovat hlasitou hudbu, jezdit na kole či kolečkových bruslích, koloběžce, tříkolce nebo odrážedle. Je zakázán vstup do prodejny bez nákupního koše nebo vozíku. Je zakázáno používat více než jeden nákupní vozík nebo koš jednou osobou. Je zakázáno nechávat vozík bez dohledu déle než tři minuty a vzdalovat se od něj v případě nákupu dále než 50 m.

Z dalších změn uvádíme povinnost zákazníka seznámit se před vstupem do prodejny s požárním evakuačním plánem.

Zákazníky jistě potěší, že se po dlouhém vyjednávání s odborovou organizací podařilo schválit směrnice pro řešení karantény v případě vypuknutí virové epidemie a nouzový prodejní plán pro případ kolapsu markýzy nad hlavním vchodem.

Věříme, že tyto opatření přijmete s pochopením.

xxx

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od gabuliatko » 03.7.2014 9:57

MF píše:Takže jsem zavolal manželku ať pro mě přijede, doma jsem sedl do svého auta a vyrazil do Prahy jako každý normální člověk autem a celou dobu jsem si říkal jestli jsem to měl zapotřebí.
:wink: Tohle lidi co nikdy neměli auto nepochopí. :wink:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3588
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od P_V » 03.7.2014 9:32

MF: 2 minuty na přestup u příměstské linky je ale dobrodružný počin, pokud není v řádu uveden garantovaný přestup. To se nelze divit.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 03.7.2014 8:28

ElWapp píše:Já jenom nechápu, proč se zrovna v Praze musí všechno dělat tak nekoncepčně, nahodile, od stolu a podle toho, jak se který potentát vyspí? Jak to, že i malá města u nás mají lepší vozový park, busy s klimatizací, fungující čipovou kartu, nějaký jednotný vzhled a MHD fungující ke spokojenosti cestujících atd. atd. a jenom v té Praze to nejde? Co je špatně? A co s tím?
Asi nemají každou chvíli jiného starostu, různé ty radní a taky nemají každý půlrok nového ředitele DP. Dále nemají určitě takové množství různých vedoucích atp. Vidím to u nás. Vše funguje jen ze setrvačnosti, koncepce žádná.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 459
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od ElWapp » 02.7.2014 22:33

Já jenom nechápu, proč se zrovna v Praze musí všechno dělat tak nekoncepčně, nahodile, od stolu a podle toho, jak se který potentát vyspí? Jak to, že i malá města u nás mají lepší vozový park, busy s klimatizací, fungující čipovou kartu, nějaký jednotný vzhled a MHD fungující ke spokojenosti cestujících atd. atd. a jenom v té Praze to nejde? Co je špatně? A co s tím?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 02.7.2014 22:23

Elwapp: proto jezdím raději všude autem a mám klid. Nedávno jsem chtěl použít bus od nás (mimo PID) s tím, že po osmi kilometrech přestoupím na jiný bus. Na přestup byly dvě minuty. No, ale řidič se zdržoval s automatem na lístky. Napřed vytočil špatnou (když už teda nějakou lidem dal), pak ji neuměl nulovat a pak na pětikilometrové rovince vyvinul asi šedesátikilometrovou rychlost (bylo to zcela ukázkové podtáčení za účelem vyšetření nějaké té nafty pro sebe) a tak jsem už tušil, že přípoj na Prahu nestihnu. Jenže na zastávku směr Praha z té co jsem já vystupoval vidět není - jel bych dál a pak jinak, takže poté co jsem vystoupil a ušel pár kroků jsem viděl, že už tam nikdo nečeká a bus je pryč. Takže jsem zavolal manželku ať pro mě přijede, doma jsem sedl do svého auta a vyrazil do Prahy jako každý normální člověk autem a celou dobu jsem si říkal jestli jsem to měl zapotřebí.

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 459
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od ElWapp » 02.7.2014 22:09

S dovolením bych si tady trochu postěžoval na tu naší Pražskou Integrovanou Dopravu. Nenutím nikoho to číst, píšu abych si trochu ulevil...

Je rok 2014 a my slavíme zavedení prvního jízdenkového automatu přijímajícího platební karty. Hurá. Mezitím je ve světě standardem platit nejen mincemi, ale i bankovkami, a když kartami, tak nejen bezkontaktními. Automaty nejsou ani v centru u všech zastávek, takže třeba od Karlových Lázní jsem musel poslat turisty pěšmo na Staroměstskou. A když už někde jsou, tak přesně v místech, kde je nikdo nečeká (od autobusů třeba Satalice nebo Antala Staška - v obou případech je automat za rohem v jiné ulici než je zastávka). Když není po ruce automat, můžeme použít SMS jízdenku. Hurá. Ale běda, jak s ní vlezete do třístovky, to máte na krku tučnou pokutu. To je obzvlášť vypečené v místech, kde jsou třístovky a městské linky proložené (Písnice). A taky pozor, když se operátor rozhodne dělat drahoty, tak je vaše chyba, že do busu lezete bez lístku, ačkoliv jste SMS poslali. Samostatnou kapitolou pak jsou automaty mimo Prahu, kde na jejich přední straně je vylepen přehled jízdného - pro Prahu. Velmi užitečná informace. O jízdném zdarma pro děti do 15 let ve vnějších pásmech se taky nikde nedočtete.

Dejme tomu, že ten lístek už máte. Označovače v železničních stanicích vypadají buď příšerně nechutně (obložené kelímky od piva, skryté pod nánosy graffiti a samolepek) nebo jsou tak dobře schované, že nejsou k nalezení. Další informace se v železničních stanicích taky lepí všude možně po zdech, lavičkách a sloupech, jen ne na jedno unifikované místo. Asi je pak to cestování pestřejší.

Pojďme k vozidlům. Ropidí sen o unifikovaném laku vozidel zůstává v říši fantazie - dopravci ho aplikují podle nálady a stejně je každý bus jiná ves. Červené pruhy začínají různě vysoko, sloupky kolem oken jsou modré nebo bílé, čelní maska na SORech je jednou bílá jindy černá. A to nemluvíme o logách, evidenčních číslech a různých budovatelských heslech, které se na autobus taky nanáší tak nějak ad-hoc. Do toho připomeňme, že největší dopravce, DPP, se unilaku štítí a dál kupuje busy v prostém červenobílém nátěru. A tak zatímco systémový unilak s potlačením známek jednotlivých dopravců je standardem nejen na západ od nás, ale i v takovém Istanbulu a od nového roku zřejmě třeba v Ústeckém kraji, v Praze a okolí budou zřejmě na věky věků jezdit co vůz to unikát.

A nejde jen o vzhled. Některá města si definují kompletní výbavu interiéru včetně typu, barvy a rozložení sedaček. U nás můžeme u některých dopravců být rádi, že autobus vůbec nějaké sedačky má. DPP sice udělal anketu, která sedačka se lidem zamlouvá, ale to už se nijak netýká ostatních dopravců jednotného integrovaného systému. A co třeba informační systém - konečná, která se na displej prostě nevejde a nikoho netrápí, že by stačilo některá slova zkrátit. Prostě se tam napíše třeba půlka slova a víc ne. Něco se píše kapitálkami, něco malými písmeny, fonty různé, vnitřní displeje radši nekomentovat, často to neumí ani číslo linky, natož další zastávku. Hlášení zastávek je v jiném formátu u DPP a ostatních.Totéž změna tarifního pásma.

Otvírání dveří a další potřebné čudlíky jsou samostatná kapitola. Nejen že vypadají různě v různých typech autobusů, ony vypadají různě i ve stejných typech ale u různých dopravců. A tak zatímco u DPP v citybusech nic nemačkáte, u polkostu ano. Zatímco Solaris ČSAD SČ otvírá dveře vždy, Solaris Veolia čeká na zmáčknutí. A to tlačítko vždy vypadá jinak a je umístěné jinde. Taktéž STOP tlačítka, kočárky, invalidi, STOP signalizace. Zatímco ve vyspělé Evropě tohle umí udělat jednoduše a intuitivně, u nás to musíme udělat jinak. Zastávky na znamení budou jen některé, jiné jen v různých částech dne. Čím víc výjimek a pravidel, tím víc MHD.

A tak se dostáváme k zastávkovým sloupkům. Metropole jako Praha zasloužila něco elegantnějšího než červené rámy po vzoru osmdesátých let, ale ne, to by přece znamenalo invenci. Místo toho jdeme cestou obludných mastodontů z reflexních terčíků. Přitom jiná česká města mají centra pokryta LED displeji s odpočty času do odjezdu. Čočky na zastávkách nejen že nejde vyrobit často ani na třetí pokus správně, ale zřejmě ani neexistuje standard pro sloupky patřící ostatním dopravcům, a tak při cestě mimo Prahu opět místo pocitu silného a fungujícího systému můžete na každé zastávce obdivovat lidovou tvořivost. Totální absence designu jízdních řádů je taky na pováženou. A sloupky ověšené plandajícími A3 s informacemi taky nevypadají nejlíp.

A pak takové metro. Dobu do odjezdu další soupravy umí zobrazit i v Turecku, jen u nás je to problém. Informační systém se zastaralou grafikou někdy z 90. let taky nedělá žádnou parádu. A když jsme byli u toho času do odjezdu - poskytování dat o zpoždění online se taky umí všude kolem, jen v DPP ne.

Pak se podívejme na prezentování systému. Zatímco jinde (Norsko) je běžné, že dopravce jen provozuje vozidla a vše okolo - informování, jízdní řády, tarif, web - má na starosti organizátor integrovaného systému, u nás se stále DPP ze všech sil snaží vypadat jako ten jediný pravý dopravce. Ve výsledku to pak vypadá, že nikdo nemá zodpovědnost za nic. Organizátor přehazuje vinu na dopravce, dopravce na organizátora, ten pak na město... To je vidět i na tragické webové prezentaci systému. Je k neuvěření, že systém Pražské Integrované Dopravy nemá vlastní web odpovídající nárokům 3. tisíciletí (pid.cz). Místo toho tu máme web ROPIDu, za který by se měla tahle organizace stydět, protože něco tak strašně flikovaného na koleně v příšerném designu pamatujícím doby dávno minulé se jen tak nevidí, a pak je tu web dpp, který vypadá aspoň graficky trochu líp, ale zcela ignoruje potřeby návštěvníků - najít si rychle aktuální spojení a informace. Vyhledávač spojení by měl být největším prvkem úvodní stránky hned vedle aktuálního plánku linkového vedení. Jak to vypadá ve skutečnosti ví každý sám. Neaktuální cizojazyčná část je taky ostudou. A vůbec, proč by DPP - dopravce - měl na svém webu informovat o tarifu, cenách a obecně o PID? Neměl by to dělat ROPID tak, aby byly k dispozici informace o linkách všech dopravců?

Pak tu máme facebook. To je příšerná žumpa jak u ROPIDu, tak u DPP. Nejde, nechceme, nezměníme, případně přijdou na řadu osobní výpady a ironické komentáře nebo poučky o slušném chování. Přitom jiné firmy a instituce komunikovat umí, asi jim jsou zákazníci cennější než tomuto pražskému kolosu.

A dále se můžeme bavit třeba o informačních letácích, které se rozdávají turistům a zobrazují stálý stav, ačkoliv je celé léto Praha rozkopaná. Můžeme se bavit o tarifu PID, který by zabral dva semestry na právech. Můžeme se bavit o OpenCard a o tom, co všechno by mohla umět a neumí. Nebo o klimatizaci v tramvajích a autobusech, která je běžná snad na všechny světové strany od nás, jen Praha je jiná.

A tak by se dalo pokračovat dál a dál.

Tak jsem si postěžoval a je mi líp.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3370
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Karosák » 02.7.2014 14:02

á propos, seznam vybraných symbolů do orientace a seznam stavění vlakových cest v obratištích je již nějaký pátek součástí desek Z:idea:

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 01.7.2014 22:19

sstepan23 píše:Zdravím. Prosím jaky kód mám dát do orientace aby se mi při manipulačnim zátahnu ukázal trojúhelník. Děkuji
9002

Odpovědět