Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
51
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 364

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od honza z Mo » 09.12.2014 22:50

Ale to se nám tu najednou rozproudila debata, že?? Abych to naladil do optimističtějšího pohledu. Doufejme, že situace se bude opakovat zase za 30 let a to kdo ví co bude. Třeba tu už budou řádit ručníkáři z islámského státu a tyto hovada by to vyřídili jedna - dvě :cry: Čágo hoši

Filip

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Filip » 09.12.2014 17:37

Já zůstal viset s noční soupravou na Nuselských schodech a vlastní silou to fakt nešlo. Ať sem sebevíc mlátil PTG o trolej. A navíc po určité době tohoto snažení na mě bafl "vánoční stromek" na panelu v podobě LS, nabíjení, střídačů a ventilace. :lol: Tak pořád lepší mít uvízlou tramvaj alespoň provozní. :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 09.12.2014 17:18

MF píše:Co bych šílel. Místo kysnutí a rad z tepla mohli vzít auto a rozvážet třeba čaj a obyčejné pečivo. Když už jim cpete 200 měsíčně na jejich "práci" a oni vám pak dají k vánocům milostivě 300, nebo kolekci jako dárek #-o
Snad jich je v podniku dost ne? To by na každý odbory bylo tak maximálně deset tramvají. Prostě osobně neudělali pro své ovečky lautr nic.
Nojo, ale zapomínáš, že valná většina těch odborářů jsou normální řidiči, který seděli na těch tramvajích. Těžko tam asi nechaj mašinu a půjdou domů vařit čaj a rozvážet ho. Stejnětak ty na tý Palmovce - ne že bych se někoho chtěl zastávat (a některejch odborářů už vůbec ne :D ), ale těžko se asi může z tý Palmy o vlastní vůli sebrat a jet domů pro auto, čaj a sušenky.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 09.12.2014 17:09

willyjeff píše:Mě do mobilu nějaká děkovačka od JPT přišla
SMS do kapsy jaksi skoro nic nestojí. 8-)
Já osobně si např. nezasloužím ani tu děkovačku do kapsy, protože jsem kalamitní den proseděl v teple vozovny. (Přiznávám se, že jsem za to byl rád, protože 1. jsem zmrzlík a 2. asi bych se někde na trati z toho nicnedělání vzteknul a musel bych být dopraven k Chocholouškovi.)
A ti řidiči, co byli na ztracené vartě ponecháni svému osudu, si naopak zaslouží mnohem mnohem víc. Za tu SMS si toho moc nekoupí.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.12.2014 16:28

MF: doplňuji a částečně opakuji v úterý:
a) při ranním vysílání střídat kolegy řidiči dostávali (alespoň na PA) od výpravčích pokyn "dokud dispečeři neřeknou, tak rozhodně nikam s TRAM nepojedete!"
(Cca v poledne přijelo jedno dispečerské vozidlo na Bulovku na několik pokusů se jeho osazenstvu podařilo z poza zastávky Bulovka ZC vlastní silou vyjet s KO 2xRP a HL KTN ke konci OKS za zastávkou Vychovatelna, pak přijeli pro "mou" PA 15T čelem stojící u označníku uvedené - jeden z nich šel zpětně "cuknou" alespoň o pár metrů do přechodu před zastávkou s KTN za mnou, páč opravdu, až na ty první dva vlaky všechny další, mimo přerušení křižovatkami, byly nalepeny spřáhli "na" 1m, další se chtěl rozjet s 15T v před, žel po cca 3m uvázl bez "šťávy", odbrzdit se mu to nepodařilo - přikázal vše vypnout, ale jen ne baterii a ať jdu do tepla toho KTN za mnou a oba "frnkli" pryč.
A co já? Mne to za moment nedalo, že to není možné přece neodbrzdit a nevrátit "na šťávu", když ještě stále zpět je to z kopce - sice prvně mi to také nešlo, ale hned po radě PA kolegy z TRAM přes 2 za mnou jsem na mnou chybu přišel a řízení při HP nechal v "zapnuto" a podařilo se mi sjetím o 2m zpět zase chytit "šťávu". - Co by se asi v opačném případě stalo s tím 15T, když mu po opuštění dispečery svítila 4 světla v průchodech klouby? Z mého pohledu to byla úspěšná snaha dostat ji z :zadnice , jak situaci sám doslovně nazval onen, dočasně ji řídící, dispečer po ztrátě "šťávy".).

b) po poledni (krátce po výše uvedeném dění) PDT vydal "zákaz řidičům s vlaky uvázlými na trati manipulovat" - tak proč tento příkaz porušovat?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 09.12.2014 15:28

gabuliatko píše:Po bitvě je každý generál
No, asi tak.

Celá situace byla opravdu taková "pankrácká".

Ale když se chtělo tak to někdy i šlo. Např. byl i řidič, který třeba úsek kolem hradu s pluhem protáhl a pak se vrátil pro uvázlý vlak za ním a odtáhl ho pod proud. No ale to byl jeden schopný ze sta.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 09.12.2014 15:24

gabuliatko píše:Po bitvě je každý generál.
To vždycky, ale Brno stálo od rána, takže nějaká příprava na bitvu se udělat mohla. 8-) Druhý den ráno řekl GŘ, že DP má 10 vozů s plošinami, ale nedostatek posádek. Konkrétní číslo ale neuvedl. To by mě zajímalo nejvíc, protože drátenící byli vlastně jediní, kdo mohli s tou námrazou něco dělat. Dispečeři a technická mohli vlastně jen koukat.

Večer kolem půl deváté stálo už asi 15 míst, proč vyjely nočky z vozoven též nechápu. :roll: #-o Kdyby nevyjely, mohli být noční řidiči dopraveni na konečné a hlídat ve sníženém počtu odstavené vozy, když už se tam nechaly najet. Řidič na každém voze byl v noci na prd. Zvlášť když se vědělo, že se s tím do rána nehne, protože pohotovostní složky nejsou v potřebném počtu k dispozici.
gabuliatko píše:Politická objednávka na linku 9? A kterou linku bys vybral Ty?
Já žádnou :!: Já bych nejdřív všechny vozy uklidil do vozoven a pak bych teprve řešil, kde obnovit provoz. Zatímco dráteníci strouhali námrazu z troleje pro l.9, stála Zenklova, Flora a další místa. Jak jsem slyšel, tak Zenklova se uvolnila kolem 11 večer sama, když se řidiči naštvali, že už tam stát nebudou, tak to zkusili rozjet a ono to jelo. Tak odjeli domů, aneb uvolni se sám a poraď si jak můžeš.
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 09.12.2014 18:18, celkem upraveno 8 x.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 09.12.2014 15:21

Co bych šílel. Místo kysnutí a rad z tepla mohli vzít auto a rozvážet třeba čaj a obyčejné pečivo. Když už jim cpete 200 měsíčně na jejich "práci" a oni vám pak dají k vánocům milostivě 300, nebo kolekci jako dárek #-o
Snad jich je v podniku dost ne? To by na každý odbory bylo tak maximálně deset tramvají. Prostě osobně neudělali pro své ovečky lautr nic.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od gabuliatko » 09.12.2014 15:12

MM-Mikulovsky píše:PDT rozhodně měl v pondělí večer do mnoha úseků TT zakázat vjezd TRAM dříve než se stalo
Po bitvě je každý generál. (hlavně by to bylo úplně k prdu bo vozovny jsou na periferii)
Politická objednávka na linku 9? A kterou linku bys vybral Ty? Nehledej diverzanta za každým stromem.
Ad odbory, jednu dobu měli své vozdilo co jezdilo k nehodám, teď mohli jezdit s čajem a sušenkami. :D

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 09.12.2014 14:23

WJ: SMS děkovačka do mobilu, je z mého pohledu obecně za pochopení všemi řidiči o nutnosti náhlých změn směn.

Mé postřehy: ROZHODNĚ SMS NEMOHU BRÁT JAKO PODĚKOVÁNÍ KONKRÉTNÍM (MINULÉ PONDĚLNÍ ODPOLEDNE) SLOUŽÍCÍM ŘIDIČŮM, JENŽ VELMI ČASTO PŘETÁHLI VÝRAZNĚ 12HODIN SMĚNY Z:arrow: NEJEN Z DŮVODU UVÁZNUTÍ JEJICH VOZŮ NA TT, ALE I KVŮLI NEAKCESCHOPNOSTI VÝPRAVČÍCH A PDT!
1.) Např. já měl plánovaný nástup na 5:21 - ve vozovně PA jsem byl nejpozději 5:05 (s píše již v celou), ale s pěti kolegy jsem byl vyslán střídat PA řidiče uvázlé v a před zastávkou Bulovka ZC až po 7:00 = s nesmyslným 2 hodinovým zpožděním. A to nemluvím, že snad všichni výpravčí ví (minimálně tuší, kde který řidič bydlí) = kdyby mi již před 4:30 volal (či byla v mobilu SMS "před cestou do práce volat výpravčího"), tak jsem se s ním mohl telefonicky domluvit a nejpozději v 5:00 jsem vystřídat některého z kolegů, kteří s TRAMvají uvázli na Modřanské TT = dříve minimálně o 2hodiny a 40 minut, než jsem vystřídal kolegu v zastávce Bulovka ZC! (Jinak dodávám, že jsem sice mel nutkání volat výpravnu sám i bez té SMS, ale ze zvyku s odmítáním mých návrhů PDT, jsem tak neučinil a rovnou jsem čekal na řešení/řízení situace nadřízenými pracovníky.)
2.) Naprosto dále souhlasím s mnou zaslechnutými připomínkami jako že:
a) PDT rozhodně měl v pondělí večer do mnoha úseků TT zakázat vjezd TRAM dříve než se stalo, když měl od řidičů předchozích spojů informace o jejich nesjízdnosti (zejména s kombinací dostupných informací, jak dopadly/zkolabovaly již v denních hodinách TRAM provozy ve východní části ČR), a to i za cenu zatažení TRAM do nejbližší možné a tedy nedomovské vozovny!
b) někdo z nadřízených měl zařídit nejpozději kolem půlnoci (kdy již v tu dobu byli někteří řidiči v práci kolem 12ti hodin = již dávno měli být doma a dalo se čekat, že jim došly zásoby jídla a pití) rozvoz jakýmikoliv osobními/dodávkovými auty vybavenými složkami DP přijatelného minimálního občerstvení! (Upozorňuji, že nepočítám, že přes realizaci předchozího bodu by neuvázl jediný vlak, ale byl by jich zlomek = na úseku snad cca do 3 a nikoliv i víc jak 7-mi násobek Z:arrow: cca 22 jako kolem Bulovky ZC.)
c) úterní ranní střídání na v terénu uvázlých vozech nemělo být podle příslušnosti vozů k vozovnám, ale podle blízkosti jejich aktuální polohy k vozovnám (cca = Modřany - Myslíkova - Karlák - IPP - Spořilov řidiči z PA, Řepy - Anděl - Barrandov/Právnická fakulta z MO, IPP - Vinohrady - Vršovic nám./nádr. - Hostivař/UDDP z SA, ND/Štefánikův most - Lazarská/Masaryčka - Hlavák - NNŽ - Krejcárek/Spojovací ze ŽI, Nábř. Kpt. Jakoše - Vltavská - Dělnická/Florenc - Palmovka - Nádr.Vysočany/Libeň - Lehovec z HL, Palmovka/Dělnická/Hradčanská přes Strossmajerák a Veletržní palác - Kobylisy =M= - Ďáblice/Voz. Kobylisy z KO, svah Chotkovy sady s Badenyho ul. - Pražský hrad - Brusnice - BH/Podbaba/DŠ z VO)
d) PDT rozhodně měl v úterý po poledni (v době očekávatelně nejvyšší denní teploty) místo pokynu "zákazu manipulace s vozy" vydat řidičům na uvázlých vozech příkaz ve smyslu "Řidiči uvázlých TRAMvají předají před sebou stojícím kolegům informaci kolik vlaků za nimi stojí. Po obdržení uvedené informace se mohou vozy postupně pokusit rozjet vpřed a dojet před nejbližší větvení TT, před nímž se seřadí s rozestupy minimálně 30m a postupně mohou 10minut po uvolnění TT k výhybce žádat jednotlivě o další pokyny PDT. Pokud některá TRAM se nedokáže rozjet či během již nařízené trasy jízdy opět uvázne, tak její řidič ihned tuto informaci podá PDT s, jemu oznámeným, počtem TRAMvají za ním."
(Jenže chápu, že PDT měl asi plnou hlavu starostí s "politickou objednávkou" = spuštěním alespoň jedné TRAMvajové linky - č.9.)

JINAK JAK JIŽ NAKOUSL MF:
- DÍKY PLOŠNÉMU (ale stačilo by asi i jen násobnému - cca 5 a více) OCHROMENÍ TT SE "V NAPROSTÉ NAHOTĚ" UKÁZALA BĚŽNÁ PRAXE DP/PDT ŘÍDÍCÍ SE HESLEM "HLAVNĚ NEZAKAZOVAT TRAM VJEZD DO ÚSEKU TT, O NĚMŽ MÁME INFORMACI O NEPRŮJEZDNOSTI, ALE NEMÁME AKTUÁLNÍ ODBORNÝ ODHAD O DÉLCE LIKVIDACE ZNÁMÉ MU" = i při jednotlivých MU nemá být odhad likvidace vydáván tzv. "od stolu" PDT, ale až "terénním" dispečerem po jeho příjezdu na místo MU a do té doby má být dočasně vydán příkaz vyčkávání na odklonových bodech.
Pokud výše uvedeným realistickým odhadem trvání uvolnění bude toto delší než 15minut od doby ohlášení neprůjezdnosti TT, tak budou vyhlášeny odklony, jinak vyčkávajícím spojům na odklonových bodech bude povoleno najetí za MU s rozestupy minimálně 30m (aby tak či tak přestalo dosavadní dočasné blokování spojů, jichž se MU nedotýká). Logicky z uvedeného vyplývá, že pokud PDT bude mít informaci, že dispečerské vozidlo nedokáže na místo dorazit do 10minut od ohlášení (např. pro zaneprázdnění na jiném místě), tak rovnou musí vyhlašovat odklonové trasy.

MF: :shock: Ty jsi snad už fakt zešílel - copak OO jsou od zajišťování/řízení provozu (jakékoliv) firmy :?: #-o
Jsem přesvědčen, že zákonným smyslem OO je zastupování zájmů zaměstnanců = prosazování jejich:
1.) co nejlepšího/nejvyššího ohodnocování/odměňování
2.) co nejlepších/nejjednodušších pracovních podmínek
A z logiky věci k prosazování uvedeného vede mimo jiné i požadavek na výměnu vedoucích pracovníků (jenž tím a tím ukázali svojí naprostou neschopnost - a to neprokážu, když vlastní aktivitou opravím jejich chyby).
Jinak já (na rozdíl od jiných zde) věřím, že právě OO udělají maximum, aby DPP zajistil (změnou/vypracováním nových pracovních postupů), že do obdobných extrémně stížených pracovních podmínek se v budoucnu nedostane už tak velké (až nezvladatelné) množství řidičů a potažmo tím usnadní i práci dispečerům.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 09.12.2014 13:31

Nechápu, proč se vypravovali noční vlaky. Proč se hodinu nechali najíždět vozy na Barrandov, na Spořilov, proč se netočili někde dřív. Třeba by to taky nešlo, ale snaha by tam byla.
No a řvoucí odbory? CO dělali? Seděli v boudě na Palmovce a jistili to z dálky.
Jestli někdo někde stál bez proudu to pochopím u prvních třech vlaků. Všichni věděli, že to namrzá, ale né, to to musíme dát spřáhlo na spřáhlo. Proč zůstat stát o sto metrů dál pod proudem že. Já bych si tu trolej nad sebou tím panťákem omlátil. Tak dlouho bych mlátil až by se tam těch potřebných 5 cm udělalo. Jestli by se poškodila lišta? No to možné je, nebyla by první. Ale klidně bych to tam za 150 na hodinu hlídal celý týden.
Vždyť pod kulaťákem stály vozy, které normálně jely. Stačilo říct zkus to, ono to šlo a tak odjely....Jinak by tam stály ještě teď.

Filip

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Filip » 09.12.2014 13:03

Ze strany JPT nezvládnutá situace, snad už konečně budou padat hlavy. Mně tedy nepřišlo žádné poděkování, myslím si, že pořád platí, že řidiči jsou u podniku vnímáni negativně. Tak co se o ně starat. :zadnice

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 09.12.2014 10:17

honza z Mo píše::) ...Tak jsem myslel, že se tady na webu někdo zmíní o mimořádné situaci z minulého pondělka (námraza na troleji). Já třeba byl na voze 14 hodin. Nechci ,aby mi někdo děkoval, ale dělat jako že ten minulý pondělek byl vlastně úplně normálka , že se vlastně nic nedělo, mi nepřijde, že je úplně O.K. Čágo H. :D
Mě do mobilu nějaká děkovačka od JPT přišla, visí nám i ve výpravně.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 09.12.2014 8:39

Karosák píše: ke křiku OO úměrnému jejich myšlenkovému niveau :-P
No, alespoň, že řvou. Že to bylo v mnoha věcech a směrech nezvládnutý, je snad jasný. A že náprava taky vpodstatě nebude žádná a taknějak to vyšumí, to je počítám jasný taky.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od thriller2 » 09.12.2014 8:32

honza z Mo: tak se poděl se zážitky (víc detailněji, než jen byl sem u toho)..

Odpovědět