Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
51
14%
Jednou
53
15%
2-3x
71
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
109
30%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 360

Filip

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Filip » 13.12.2014 13:24

9001 - už 25, u podniku to letí až to není hezké. #-o

Jinak těm plánovačům, popravdě nevím jak plánují, co všechno musí u toho dělat, jak komu vyhovět a kdy nevyhovět. Ale myslím si, že kdyby byl na vozovně, tak na škodu to nebude ne ? Přijde mi takové divné komunikovat s plánovačem jenom po telefonu, tady by byla šance, že by lépe poznal lidi a věděl by co komu vyhovuje. I s ohledem třeba na dojíždění.

Co se týče směn, tak když jsem byl na šejdrech, tak 3x během jednoho týdne jsem dostal šejdr od 3:25 s odpoledním koncem po 19:30. A při mých 30 km do práce to nebylo dvakrát příjemné. Co se týče turnusu, tak mi vadil manipulační den, kdy po pěti ranních jsem dostal odpolední, potom den volna a poté krásnou ranní od 4 a další čtyři ranní. Nebo jsem měl kombinaci R, Š a místo Š opět odpolední a druhý den ranní, jen tak tak na těch 9 hodin, což sice splnilo zákonné požadavky, ale jinak jsem opravdu nebyl odpočinutý. Nebo jeden týden jsem měl ranní cca 7 hodin a druhý týden tu samou službu v rámci šejdru.

Když můj plánovač chybí a někdo ho zastupuje, vždycky to bylo poznat, ideálně zase ranní před volným víkendem a pěkných 10-11 hodin až do pozdního odpoledne. Z:|

Možná kdyby se více uvolnila možnost výměny služeb mezi řidiči, tak aby to splnilo určité požadavky - délka směn, doba odpočinku, tak bychom byli spokojenější. A co mě překvapilo, že když jsem si chtěl prohodit službu s kolegou ze Žižkova, tak mi bylo řečeno, že je to zakázané.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 13.12.2014 13:19

Bobik píše:Jejda, díky za vyčerpávající info.
Dobře - takže jestli to chápu správně, mrví to Ropid. Protože dřív byly směny docela rozumný, tedy se do toho nevrtal. Teď se do toho vrtá a směny rozumný nejsou. Takže za to můžou oni. Chápu to správně?
(nemáš zač!) Podle mého názoru to tak je. Naše odd. JŘ má docela malý manévrovací prostor, co jak ošetřit. Samozřejmě může vytvořit šílené paskvily, ale co jsem tak slyšel je to většinou v důsledku nějakých požadavků někoho cizího: ROPID, JPT, OO, JSVT (asi v tomto pořadí co se týká četnosti).
Bobik píše:Druhá věc - proč se třeba tohle nepřednáší na školení? Spousta nedorozumění vzniká z nevědomosti, jak známo. Jak to tak čtu, tak vidím, že za spoustu věcí plánovač opravdu nemůže, bo k tomu přijde jak slepej k houslím. Jenže jak to mám vědět, když mi to nikdo nevysvětlí? Klidně bych na to plánování (a i jinam) na exkurzi šel, abych viděl, ale kdo mě tam vezme? Proč nepřijde na školení plánovač o tomhle udělat přednášku, jak se věci maj, aby to viděli všichni,že za ten bordel opravdu nemůžou? A lidem se "zavřela huba" (tedy chytřejší pochopí a u hlupáků beztak jakýkoli vysvětlování nemá smysl). Hlavně že se tam promítaj nicneříkající grafy pochybnejch statistik.
Souhlas, je to samozřejmě škoda :( K návštěvě: rád tě tam provedu! Teď ale s Viktorem nemáme nic naplánovanýho, asi už má dovolenou vyčerpanou, tak zase příští rok.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 13.12.2014 13:14

MM-Mikulovsky píše: 1.) Ví dnes tzv. plánovač/ (dle mne) přidělovač směny kdo jej zastoupí v době plánované či neplánované nepřítomnosti - dle mne nikoliv, protože je hned několik lidí, kteří jej mohou zastoupit!
Zatímco v OO prosazovaném řešení každého "přidělovače" může zastoupit jedině konkrétní osoba - vedoucí, což (dle mne) je předpokladem k reálnému předání si informací.
2.) Několik tzv. plánovačů mi v minulosti řeklo, že:
a) lidem, kteří nejsou/nebyli ochotni udělat něco pro ně, zase (na oplátku) v požadavcích nevyhovují oni!
b) čím méně (častěji) požadavků má konkrétní řidič, tak tím spíše je předpoklad, že mu bude vyhověno.

Z:arrow: ZNAČNĚ TADY ODPORUJEŠ MNE DOSTUPNÝM INFORMACÍM!!!!
1) Ví. Sám si to ten stálý plánovač domlouvá, kdo ho v jeho nepřítomnosti zastoupí a samozřejmě mě, jako zástupce, seznámí s celkovou situací, co mě čeká, rozhodně mi ale nediktuje u všech cca. 250 řidičů, co má pod sebou, co si s kým domluvil. Zmíní jen ty úpravy směn, kde to plánovače nutí udělat LPP či jiné závazné podmínky.

2) Já ti to neřekl. Tak si s tebou o tomhle nemůžu povídat. Nebyl jsem při vašem rozhovoru ani jako svědek, takže ti na to vůbec nemůžu nic říct, jenže, mě to překvapuje. Když tam sedím, snažíme se vyhovět všem, bez rozdílu věku, pohlaví, ohanbí, počítačového čísla či oblíbenosti. Mluvím tu celou dobu za sebe a nebo obecně, jak to funguje. Nikdy bych si nedovolil mluvit za kolegy-plánovače, jaký na to mají názor a co se jim zdá lepší. Celou dobu tu vyjadřuji jen svůj subjektivní názor a dávám argumenty k diskuzi, to že se to neshoduje s tvým předsvěčením nebo tvými informacemi mě je celkem jedno :-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.12.2014 13:05

Bobik píše:...... A ano, třeba skončit v jednu (třeba na Pavláku) a pak jít od pěti do půl sedmý na dvě svačiny na Hr je fakt na přesdržku. Poskakovat na Andělu a dělat svačináře v zimě (vlastně za jakýhokoli počasí) a nemoci se jít kam schovat bo bouda až na Knížecí a beztak máš tak málo času mezi, že ani nemá smysl tam chodit, muset tam stát bo nevíš, kdy ti to reálně přijede (podle papírku 10 min na přeběhnutí, reálně 15 bo Karmelitská, třeba), to je taky na přesdržku. A lze se potom divit, že lidi řvou? Když už musej bejt přestávky, tak si teda představuju, že (obrazně) udělám 3 kroky z tramvaje a upadnu na gauč. A stejně tak svačinář si v klidu sleduje, kde mezitím jsem, aby mohl vyjít na poslední chvíli. A ne někam chodit do :zadnice za 3 rohy (Bráník taky príma, žejo, pochoďák hadr). Pokud tohle podnik neumí zajistit, ať teda laskavě se svačinama táhne k čertu.
Tak tady s tebou ani v jednom souhlasit nemohu:
1.) na přesdržku není, že ranní část šejdra končí po poledni či pauza je mezi 2 a 4 hodinami. Nesmyslností jsou jen ty 2 svačiny (ať již odpol. či ráno) v délce mezi 1,5 a 2hodinami - tvrdím, že by minimum měly být 3 kusy = cca 2,5 až 3 hodiny.
2.) Až na ten Braník mi délka přestávek vychází, dle VJŘ, se započítanou docházkovou trasou na odpočinkovou místnost a tzv. svačinář tam chodit (mimo vlastní BP) nemusí:
a) odskočit si může v obratišti, kde mnohdy s TRAM zajede pomalu do "hajzlíku"
b) polohu očekávaného vlaku si dokáže zjistit SMS - pokud má své číslo zaneseno v systému na zjištění směn Z:arrow: podnik zajistil dostatečně, ale bojkotování možnosti nemalým počtem řidičů již není jeho problém, to je problém těch konkrétních lidí (zejména v době, kdy jsou dostupné výhodné paušály na mobily = za poslání jednotlivé SMS nic neplatí)!

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4327
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 13.12.2014 12:36

Jejda, díky za vyčerpávající info.
Dobře - takže jestli to chápu správně, mrví to Ropid. Protože dřív byly směny docela rozumný, tedy se do toho nevrtal. Teď se do toho vrtá a směny rozumný nejsou. Takže za to můžou oni. Chápu to správně?
Druhá věc - proč se třeba tohle nepřednáší na školení? Spousta nedorozumění vzniká z nevědomosti, jak známo. Jak to tak čtu, tak vidím, že za spoustu věcí plánovač opravdu nemůže, bo k tomu přijde jak slepej k houslím. Jenže jak to mám vědět, když mi to nikdo nevysvětlí? Klidně bych na to plánování (a i jinam) na exkurzi šel, abych viděl, ale kdo mě tam vezme? Proč nepřijde na školení plánovač o tomhle udělat přednášku, jak se věci maj, aby to viděli všichni,že za ten bordel opravdu nemůžou? A lidem se "zavřela huba" (tedy chytřejší pochopí a u hlupáků beztak jakýkoli vysvětlování nemá smysl). Hlavně že se tam promítaj nicneříkající grafy pochybnejch statistik.
Je logický, že se nadává na plánovače (a potažmo podnik), když oni ty šichty plánujou. A ano, třeba skončit v jednu (třeba na Pavláku) a pak jít od pěti do půl sedmý na dvě svačiny na Hr je fakt na přesdržku. Poskakovat na Andělu a dělat svačináře v zimě (vlastně za jakýhokoli počasí) a nemoci se jít kam schovat bo bouda až na Knížecí a beztak máš tak málo času mezi, že ani nemá smysl tam chodit, muset tam stát bo nevíš, kdy ti to reálně přijede (podle papírku 10 min na přeběhnutí, reálně 15 bo Karmelitská, třeba), to je taky na přesdržku. A lze se potom divit, že lidi řvou? Když už musej bejt přestávky, tak si teda představuju, že (obrazně) udělám 3 kroky z tramvaje a upadnu na gauč. A stejně tak svačinář si v klidu sleduje, kde mezitím jsem, aby mohl vyjít na poslední chvíli. A ne někam chodit do :zadnice za 3 rohy (Bráník taky príma, žejo, pochoďák hadr). Pokud tohle podnik neumí zajistit, ať teda laskavě se svačinama táhne k čertu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.12.2014 12:30

willyjeff píše: Na vozovně se také budou ti plánovači střídat, bude někdy mít dovolenou, nemoc... Přece v tom novém plánu je také zastupitelnost. Takže pokud si s jedním něco domluvíš, u jiného platit nemusí. Tak to mě doopravdy zajímá, v čem ti plánování nevyhovělo, protože víš co? Vyhovuje se 99.9% požadavkům v knize kvůli odborům, aby se jim zavřela huba, aby přesně tohle řidiči nemohli říkat, takže se kolikrát musí udělat hnusná směna pro jiného řidiče, aby druhému bylo vyhověno ....
1.) Ví dnes tzv. plánovač/ (dle mne) přidělovač směny kdo jej zastoupí v době plánované či neplánované nepřítomnosti - dle mne nikoliv, protože je hned několik lidí, kteří jej mohou zastoupit!
Zatímco v OO prosazovaném řešení každého "přidělovače" může zastoupit jedině konkrétní osoba - vedoucí, což (dle mne) je předpokladem k reálnému předání si informací.
2.) Několik tzv. plánovačů mi v minulosti řeklo, že:
a) lidem, kteří nejsou/nebyli ochotni udělat něco pro ně, zase (na oplátku) v požadavcích nevyhovují oni!
b) čím méně (častěji) požadavků má konkrétní řidič, tak tím spíše je předpoklad, že mu bude vyhověno.

Z:arrow: ZNAČNĚ TADY ODPORUJEŠ MNE DOSTUPNÝM INFORMACÍM!!!!

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 13.12.2014 11:09

Bobik píše:Fajn, tak ale proč se tak neděje? A "dřív" to šlo. Dobře, já chápu výhody plánovačů v jedný cimře. Ale např. když po mě (párkrát) plánovač něco chtěl, tak mu řikám O.K. není problém, vezmu ti to, ale potřeboval bych v tom případě to a to (abych stíhal domů děti, třeba, nebo tak něco). Na což mi odpověděl fajn, pokud tu budu já, není problém, ale jestli tu místo mě bude někdo jinej, tak ti to nezaručím. Tak jsem mu slušně poděkoval a taktéž slušně mu odvětil, že v tom případě je mi líto, ale ať se teda jdou s tímhle systémem bodnout. Už mi nevolaj. Nevím proč. :D
Stejnětak když jsem jednou za uherák něco chtěl a napsal si to do knihy. Většinou jsem to nedostal. (Na rozdíl od těch, co se tam píšou furt. Tak jsem si z toho dělal legraci, že to je tím, protože se nepíšu, tak mě neznaj. :lol: Ale neřešil jsem to, mávnul nad tím rukou, že to prostě asi nešlo )

Dobrá, dobrá, tak mi ale zase ty vysvětli, proč dřív se ta metropole obsloužila úplně stejně a žádný hrůzy typu MD, šejdra od čtyř a podobně nebyly? Tohle totiž nechápu.
Tady obvykle uvádím můj "oblíbený" případ s linkou dvě, která byla jeden týden normálně ranní/odpolední, pak přišla změna a druhý týden to samé pořadí (ty samé časy, ten samý čas výjezd/zátah) najednou byli roztrhaný do šejdra na 3 lidi. Proč, proboha? (podotýkám že žádná střídaná přestávka tam nepřibyla, pauzy normálně na Červeňáku vnitřní)
Na vozovně se také budou ti plánovači střídat, bude někdy mít dovolenou, nemoc... Přece v tom novém plánu je také zastupitelnost. Takže pokud si s jedním něco domluvíš, u jiného platit nemusí. Tak to mě doopravdy zajímá, v čem ti plánování nevyhovělo, protože víš co? Vyhovuje se 99.9% požadavkům v knize kvůli odborům, aby se jim zavřela huba, aby přesně tohle řidiči nemohli říkat, takže se kolikrát musí udělat hnusná směna pro jiného řidiče, aby druhému bylo vyhověno (třeba si řidiči rádi žádaj při Š->V jen o ranní, takže šejdry místo nich dostávaj řidiči Š->R a pak maj hrozně malou pauzu mezi šichtama, ale musí se vyhovět požadavkům!). Já sám si pamatuju jen jednotlivé případy, když jsem musel něco škrtnout. "Protože nepíšu, tak mě neznaj", ach jo. I při přítomnosti plánovače na vozovně bude furt Kniha nářků a požadavků, takže furt se může stát, že plánovač si řekne: "proboha, co to tam ten vůl píše? To se nedá ani rozluštit, jaký je to škrabopis" přitom bude furt lepší si k němu zavolat. Dnes řikám, "zavolej si na Bojiště", po změně budu říkat "zavolej si do vozovny". Super změna :-)

S linkou 2 je ale hodně starý příklad, že? Napadá mě proč, ale nechci tu spekulovat. Myslím, že by ses tam měl taky nahoru podívat, jako Fořtík, aby ti někdo ukázal, jak se sestavují šejdry. Nebo chceš taky povyprávět, jak se to dělá? Tak jo, mám s tebou trpělivost, vim, že seš chytrej chlap, kterej to pochopí: Takže odd. JŘ udělá nějaký jízdní řády podle grafikonu, co mu ROPID navypráví, vlastně dnes už se nedělá na podniku ani odjezdy z konečných, ani intervaly a dokonce si i diktují kolik pořadí má jaká linka obsloužit. To se pak uloží do VJŘ a jeden přidělený plánovač, který to má na starost (je to Strašnický, protože on dělá jen strašnice, takže má přidělenou i jinou činnost. Ano, to je na plánování časté, že každý plánovač má i jiné věci. Třeba Motolský má sice jen motol, ale také i instruktory a výcviky.) ty jízdní řády převede/nauploaduje do toho plánovacího programu, který znáš i u výpravčího (my plánovači tam máme větší rozsah funkcí).

Všechny směny pod 6 hodin se musí spojit do šejdrů. Takže si je nechá vygenerovat do dvou sloupců. Vlevo jsou ranní směny pod 6 hodin a vpravo jsou odpolední směny pod 6 hodiny. Pokud ty dva sloupce jsou stejně obsáhlé (na obou stranách je stejný počet směn), je to jednoduchý, prostě to jen prohází, aby celková délka směny (ranní+odpo) byla nějak rozumná a pauza mezi jednotlivýma směnama byla taky nějak pravidelná, ať tam nemá šejdr s pauzou půl hodiny a pak třeba šest hodin, někdy by se mohli překrývat atd. prostě to prohází a vygeneruje. To byl ideální případ. Jenže většinou to tak není. Většinou je buď ranních nebo odpoledních částí šejdrů víc. A proto se pak musej dělat ty prasárny, o kterých si vyprávíme na Palmovce, to máš pak 7 hodin normální ranní a odpoledne k tomu 2 svačiny. Nebo ráno 2 svačiny a odpoledne ve 12 hodin jdeš na normální osmihodinovku. To si pak říkaj lidi: "kterej ***** tohle dělá" nebo "to dělaj naschvál". Doopravdy si myslíte, že někdo vytváří šejdry naschvál? To bych věřil, kdyby byly spojené směny nad 6 hodin a šejdr dělal přes 12 hodin, jenže se tak neděje, v každém šejdru najdeš něco po 6 hodin délky a proto to prostě MUSÍ být v šejdru.

Pokročíme. Když jsem se učil plánovat, tak jsem tam oběhl kolečko u všech kolegů a zkusil si práci všech! Jé to by bylo super i u jiných povolání. Trambajáci by si mohli zkusit práci dispečerů, nebo řidičů bus, či naopak, to by lidi hned zmkli, ale nic, popojedem. U Vokovic jsem si všiml neuvěřitelné specifičnosti skladby vašich směn. Buď tam máte strašně moc krátkých (do šejdrů) nebo dlouhých. Takže je tam u vás běžné při odpolední do volna dát směnu do půlnoci nebo při 50 šejdrech ho dostane doopravdy skoro každý, komu vychází v řádku Š, nehledě ta armáda šejdristů, to je hustý, v HL jich nám stačí 14. Ve VO? Přes 30 lidí! Tedy při skládání směn do šejdrů je docela fuška najít nějaké směny, které se dají přidat k té krátké. Někdy tam doopravdy tolik směn nenajdeš a proto je potřeba to upravit úplně od píky. Už v jízdních řádech. Je potřeba rozsekat nějakou linku, aby se mohli přidat ty zkurvený svačiny k něčemu.

Tedy to je pravda - všechno kurvěj svačiny. Kdo je vymyslel? To musel bejt *****.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9692
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 13.12.2014 10:33

Pan Karosák moji optiku trefil... Na střední jsme taky měli stejné křiklavé případy... Spolužák bydlel na Řepých a měl to do Motola 5 minut tramvají a druhý dojížděl každý den z Českého Brodu vlakem a pak ještě přes Prahu...
V současné práci mám to samé... Lidi bydlí v Milovicích, Úvalech, ale pracuji v centru Prahy...

Možná další otázka. Kolik bylo řidičů např. před 10 lety a nyní? Střídanými přestávkami počty řidičů raketově narostli a tam už prostě bohužel není místo pro "lidskost".

Filip: Tobě je 23, taky jsem měl ideály :lol: To tě přejde. :devilsmokin

Bobik: Ta 2 je slabý odvar. Při začátku 14T na lince 3, tam na celodenním pořadí vystřídali myslím 4 lidí (průměr cca 5 hodin na směnu)... A proč se to dělá? Přece je levnější platit člověka bez přesčasů. Platová úspora 30%... Navíc pro odborové řvouny jsou to přece super směna na 6 hodin do práce. Máte pohodu klidek...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4327
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 13.12.2014 7:26

willyjeff píše: Není jednodušší se podívat do Provozních Záznamů Zaměstnance (tzv. PZZ), kde jsou veškerý informace o řidiči, ale to přece může udělat už nyní.
Fajn, tak ale proč se tak neděje? A "dřív" to šlo. Dobře, já chápu výhody plánovačů v jedný cimře. Ale např. když po mě (párkrát) plánovač něco chtěl, tak mu řikám O.K. není problém, vezmu ti to, ale potřeboval bych v tom případě to a to (abych stíhal domů děti, třeba, nebo tak něco). Na což mi odpověděl fajn, pokud tu budu já, není problém, ale jestli tu místo mě bude někdo jinej, tak ti to nezaručím. Tak jsem mu slušně poděkoval a taktéž slušně mu odvětil, že v tom případě je mi líto, ale ať se teda jdou s tímhle systémem bodnout. Už mi nevolaj. Nevím proč. :D
Stejnětak když jsem jednou za uherák něco chtěl a napsal si to do knihy. Většinou jsem to nedostal. (Na rozdíl od těch, co se tam píšou furt. Tak jsem si z toho dělal legraci, že to je tím, protože se nepíšu, tak mě neznaj. :lol: Ale neřešil jsem to, mávnul nad tím rukou, že to prostě asi nešlo )
willyjeff píše:Já prostě nechápu jednu věc, kterou mi asi musíte vysvětlit polopaticky: Jak ten plánovač umístěný na vozovně ty lidi najednou začne poznávat, když je vůbec nepotká, protože jsou v jeho pracovní době na trati?
No teď už blbě, no. Dřív je znal, ale uznávám, že vrátit to zpátky by nějakou chvíli zabralo (než by je zas poznal). A ano, uznávám výhody jedný cimry. Jen mi to proti dřívějšímu systému přijde takový odosobnělý. Dřív je fakt znal, věděl kdo maká, kdo je lemp a tak a mohl se podle toho zařídit.
willyjeff píše: To se ale ozval jeden náš/váš kolega, kterýmu se to nelíbilo...
No a jsme zase u toho. Jeden řvou to podělá všem. (ve skutečnosti byli dva, víme o koho jde, ale to je buřt) Proč se pitomci nemohla zavřít huba častější šichtou ve VO (když už nic jinýho), aby tolik nedržkoval a zbytek nechat být? Vždyť si to stejně prohazujeme (a na ně "za to" kašlem).
willyjeff píše:Jasně na přístupu zaměstnavatele určitě vidím rezervy, ale zrovna co se rozvrhu směn týče, tak je mi líto ale tady jde v první řadě o to, obsloužit metropoli a ne o to, aby se Kladeňák, Slaňák, Pardubičák...vyspinkal dorůžova...
Dobrá, dobrá, tak mi ale zase ty vysvětli, proč dřív se ta metropole obsloužila úplně stejně a žádný hrůzy typu MD, šejdra od čtyř a podobně nebyly? Tohle totiž nechápu.
Tady obvykle uvádím můj "oblíbený" případ s linkou dvě, která byla jeden týden normálně ranní/odpolední, pak přišla změna a druhý týden to samé pořadí (ty samé časy, ten samý čas výjezd/zátah) najednou byli roztrhaný do šejdra na 3 lidi. Proč, proboha? (podotýkám že žádná střídaná přestávka tam nepřibyla, pauzy normálně na Červeňáku vnitřní)
willyjeff píše:Já bych řekl, že je dost dobrý už jen to, že se u nás na zákoník práce vůbec dbá. V kolika zaměstnáních se ti to poštěstí? Všude tě vyždímou zákon nezákon a když se ti to nelíbí, může jít tam platí taky.
Mno tak to teda opravdu promiň, ale v tomhle teda skutečně hrubě nesouhlasím. Co je dost dobrýho na tom, že se tu dodržuje ZP? To je snad normální, ne? To jsme skvělí jenom proto, protože jinde na ZP kašlou? To myslíš vážně? Vždyť je to úplně stejný, jako chtít pochvalu za to, že s tramvají/busem jezdím načas, na rozdíl od jiný firmy, která má věčně zpoždění. A chtěl za to plácat po zádech.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 13.12.2014 2:05

Fořtík píše:Protože jsem černá ovce a dovolil jsem si plánování kritizovat, v důsledku čehož jsem měl možnost se tam aktivně podívat Z:arrow: souhlasím s willyjeffem. 8-)

Na vysokou klidně, obzvlášť když je to pokračování oboru, ve kterém děláte. Ale tady budete muset být učedníkem, abyste získal praxi. A kdo si vezme 35 letého učedníka? Kdybych měl možnost vrátit se do roku 2000, tedy do doby, kdy jsem se rozhodoval, co dál dělat, rozhodně bych si vybral řemeslo. Bohužel patřím do dozvuku generace dětí, jejichž rodiče z nějakého důvodu "nemohli" studovat. A zároveň - nevím, jak to bylo na jiných školách - jsem nedisponoval žádným "dys-". Bylo nám vtloukáno do hlavy, že my jsme předurčeni pro SŠ, zatímco ti "dys-" půjdou na učňáky... Když na to zpětně koukám, praštil bych ty pedagogy tyčí po hlavě... :roll: #-o
Fíha, Jendo, teď smě dostal, to sem nečekal. Já když viděl v online lidech tvoje jméno, tak jsem čekal, že tu zas budu za "agitátora" :wink:

Já jsem třeba při vejšce zkoušel programovat, protože mě počítače bavěj, dodnes si spoustu věcí v PHP, SQL a jinejch blbinkách udělám, ale na reálnou pozici to nikdy nebylo. Pak jsem VŠ nechal, protože jsem pochopil, že by mi ten papír z hnojárny byl k hovnu, protože mě to prostě nebavilo - zvolil jsem tramvaje. Řemeslo určitě ne, protože jsem nešikovnej až hanba povědět! Ale přesně jak řikáš, řemeslo je furt pro ty "méně myslící", což je nesmysl, protože co jsem se setkal s lidma od fochu, tak jsou to chytrý lidi, který když jsou šikovný, tak si přijdou na fakt slušný prachy a ty jsou určitě zasloužený, protože makaj tvrdě a za sebe. Nikdo je v neschopence nezastoupí, prostě jsou pak na suchu.

Jinak ještě k Bobíkovi:

Chápu, že jako Vokovickej nočník cítíš frustraci z vaší situace, ale shodneme se na tom, že plánovači (a vlastně i JŘ) jsou v tomhle nevinně. Mě to taky sejří, to se neboj, spoustu lidí to dere. Není nic zábavnýho večer vypravovat 14 nočních a ráno jim odklepávat štítky, když máš spoustu starostí s výjezdama. Můžu ti tu docela povyprávět příběh, jak to s váma vlastně bylo. Když se objevil ten problém, že nemůžete zatahovat při ranních výjezdech a rozhodlo se, že půjdete do Hloubětína, tak jsem dostal do emailu zprávu o bydlištích a celkové ochotě vás, vokovických, do HL chodit. Jenže, těch Ochotných bylo furt málo, protože se bere 5 nebo 6 VO řidičů a ne vždycky jdou ty Ochotní do práce. Takže se samozřejmě muselo brát i z Kladenských. Také se stalo, že v jízdních řádech nebyla žádná Vokovická noční pod 8 hodin, takže se k tomu nedalo přidávat Sklad Oděvů či jiné překážky. To se ale ozval jeden náš/váš kolega, kterýmu se to nelíbilo a prohlásil: "proč já chodim furt do Hloubětína, když je tu spoustu ochotnějších lidí, co tam dokonce bydlí". Tak se stalo, že jsem ten email měl zahodit a začlo se čárkovat do excelovského souboru, aby všichni měli tak nějak stejně a ty ochotní měli nejvíc (vlastně jsou v HL nastálo), aby se dosáhlo vyrovnaného "skóre" u tohoto řidiče a nemohl prohlašovat, jak je tam furt a ostatní né. To, že si to pak stejně prohazujete už je nezávisle na plánování a nikdo to nekontroluje, je to pod tichým souhlasem výpravčích, kteří to tolerují. Bohužel je ta situace v dohlednu neřešitelná. Ale zase jsme u toho, vyhovělo se řidičům (několikrát) a furt je to špatně, ba co hůř, ještě horší...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Fořtík » 13.12.2014 1:45

Protože jsem černá ovce a dovolil jsem si plánování kritizovat, v důsledku čehož jsem měl možnost se tam aktivně podívat Z:arrow: souhlasím s willyjeffem. 8-)

Dále mne v diskusi zaujala tato část:
XSC píše:
gabuliatko píše:Znám ve svém okolí mnoho lidí co ve 30 šli na vysokou.
Na vysokou klidně, obzvlášť když je to pokračování oboru, ve kterém děláte. Ale tady budete muset být učedníkem, abyste získal praxi. A kdo si vezme 35 letého učedníka?
Kdybych měl možnost vrátit se do roku 2000, tedy do doby, kdy jsem se rozhodoval, co dál dělat, rozhodně bych si vybral řemeslo. Bohužel patřím do dozvuku generace dětí, jejichž rodiče z nějakého důvodu "nemohli" studovat. A zároveň - nevím, jak to bylo na jiných školách - jsem nedisponoval žádným "dys-". Bylo nám vtloukáno do hlavy, že my jsme předurčeni pro SŠ, zatímco ti "dys-" půjdou na učňáky... Když na to zpětně koukám, praštil bych ty pedagogy tyčí po hlavě... :roll: #-o

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 13.12.2014 1:11

Bobik píše:Wilijef Z:arrow: Je mi buřt, od kdy do kdy bude plánovač na vozovně, stejně jako je mi buřt, od kdy do kdy je na Bojišti. Jenže na tý vozovně ten plánovač ty lidi alespoň znal, věděl kdo kde bydlí a podle toho mohl plánovat. Pak moc nedochází k excesům, že člověk, co to má do práce 2 hodiny, nastupuje ve 3:30 a člověk co bydlí za vozovnou v půl osmý. Jistě, taky byl omezenej délkou a typem šichet a vím, že za věci, ktyrý tady nakous Filip (MD, rozsekaný šichty do nesmyslnejch šejdrů a pod) plánovač prostě nemůže, bo je nevymejšlí. Tohle je výtka na vedení. Kde jsou ty doby, kdy bylo nepsaným pravidlem, že šejdr nezačíná před šestou a nejdýl v osm jsi doma. Dneska jsou šejdry uměle a nesmyslně rozsekaný šichty, aby se to dobře skládalo do počítače (a "lidi" jsou až na posledním místě).

Nebo tobě tenhle systém vyhovuje, že ho tak bráníš?
Já prostě nechápu jednu věc, kterou mi asi musíte vysvětlit polopaticky: Jak ten plánovač umístěný na vozovně ty lidi najednou začne poznávat, když je vůbec nepotká, protože jsou v jeho pracovní době na trati? Není jednodušší se podívat do Provozních Záznamů Zaměstnance (tzv. PZZ), kde jsou veškerý informace o řidiči, ale to přece může udělat už nyní. Takže já prostě nechápu, co očekáváte za zlepšení (někdo dokonce mluví o razantním zlepšení), když jen touto změnou zhoršíte/stížíte komunikaci mezi jednotlivými plánovači.

Nyní stačí zahlásit v té jedné místnosti: "Tak pánové, chybí mi do Hloubětína 21 lidí, nemáte tam někoho?" a buď se domluvíme nebo ne. Pokud tohle budou plánovači dělat naprosto odděleně, asi si budou chatovat nebo se udělá nějaká videokonference.

Proto se ti zdá, že ten systém bráním, já jen nechápu, co chcete vlastně dokázat.
Bobik píše:Jinak ano, lidem se všem nezavděčíš, to znám taky, že jsem "noční výhodář", ale jen do té chvíle, než dotyčnej tu noční dostane taky. To pak pro změnu řve, proč má noční, když na to jsou stálý lidi. Jenže takových je naprostá menšina, proto si jich nevšímat.
Ale většina lidí řve na to, jak jsou směny hrozný, jak jsou jen čísla atp. Tak se z nich snažim vypáčit kloudnou odpověď, čím jim plánovač uškodil a víš co se nakonec dozvim? "No když něco potřebuju, tak mi vyhověj" a teď babo raď. Co je vlastně špatně?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3432
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Karosák » 12.12.2014 21:42

Bobik píše:Afterman - jo, to je přesně ten přístup, co mi vadí. Přizpůsob se, nebo táhni. Nám v počítači vychází, že máš mezi šichtama 8 hod, což je v pořádku. Že jedeš domů hodinu a hodinu do práce a reálně spíš sotva 5-6 hodin je tvůj problém...
Trochu mě mrzí, že se s Tebou Bobiku tentokrát neshodnu, proto se na mne prosím nezlob, ale souhlasím s Aftermanem a patrně i optikou pana 9001. Co čekáš? Není to snad tvůj problém? Já bych řekl, že je dost dobrý už jent to, že se u nás na zákoník práce vůbec dbá. V kolika zaměstnáních se ti to poštěstí? Všude tě vyždímou zákon nezákon a když se ti to nelíbí, může jít tam platí taky. Ač se nám to leckdy nezdá, podnik nabízí opravdu solidní flákárnu za slušnou odměnu. Jo, jsou rizika a specifika, ale pravidla profese jsou daný. Jasně na přístupu zaměstnavatele určitě vidím rezervy, ale zrovna co se rozvrhu směn týče, tak je mi líto ale tady jde v první řadě o to, obsloužit metropoli a ne o to, aby se Kladeňák, Slaňák, Pardubičák...vyspinkal dorůžova a ještě si mohl vyjezdit v Praze slušný peníz, protože nechce otrokařit u Osnada...například...a v místní kovozemědělce mu tolik nedají. Buď jsem na samotě u lesa se svým standardem spokojen, nebo si chci přilepšit a budu dojíždět až do horoucích pekel, ale pak rozhodně nebudu/nemůžu čekat, že mi tam někdo bude zametat chodníček. WTF? V tomhle jsme asi vyrostli každý jinak! :) Jo, když dělám na brigádě v infocentru, tak se můžu s Frantou domluvit, že v úterý mi tam půlhodinku počká, protože v úterý jede místo linky "ústečák" o chvíli později....ale tady jde o to, zorganizovat cirka 1200 lidí denně, vypravit na 400 vlaků a ty chceš rodinný přístup? Promiň, za tohle se prostě postavit nemůžu.
A navíc všem se opravdu nikdy nezavděčíš. Takže já myslím, že plánovači zůstanou kde jsou, protože jsme o pár let jinde, ředům se udělali papíry na všechno a z jednoho fleku se to prostě dělá líp okoučovat. Návratem na vozovny by se možná někomu zavonělo nostalgií, ale určitě to není (provozní) problém, který je třeba řešit a tak k tomu myslím přistoupí i JPT-dobrý a co tam máte dál?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4327
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 12.12.2014 20:02

gabuliatko píše: .....že to byly zrovna odbory kdo začal ječet že když řidič popojíždí na konečné tak nemůže čerpat přestávku.
Ani ne tak odbory, jako pár uřvanejch pitomců. Jasně, přestávky by musely být nějak pořešený dříve nebo později tak jako tak (kvůli legislativě), ale moje, pravda asi naivní, představa byla, že se to nejdřív pořádně promyslí a až pak zavede. Ne obráceně. A pak mít zvěrstva typu střídání Anděl, bouda až kdesi Na Knížecí, navíc jako dlaň. Hlavně aby to stálo co možná nejmíň. A ty přestávky, no taky bomba, moc dobře si pamatuju pauzy 6:40 - 7:00 na Pavláku. Nebo ranní část šejdru výjezd VO - BH - Pavlák pauza - NH - z centra VO. To byly dvě šichty, ta třetí to měla naštěstí bez tý pauzy. No hlavně že se dobře skládaj bambajky v PC, na lidi kašlat. Když se jim to nelíbí, ať táhnou. Znamenitý přístup. :roll:
gabuliatko píše: Mohl by pokud mu to nevadí a pokud se to s ním domluví, ale jinak si myslím že je třeba se prostě o první spoje podělit.
Jenže většinou jim to právě nevadilo a domluva byla. Takže těch šichet, o který bylo třeba se podělit, bylo o to míň.
gabuliatko píše:To byly ale od 7 interval 20 minut, nebyly střídaný přestávky a omezení řízeni na 4 hodiny.
S int 20min si nejsem jist, ale myslím že ee, střídaný přestávky v tom roli nehrajou a dýl jak 4 hod řídit nesmíš tak jako tak.

Jinak ano, lidem se všem nezavděčíš, to znám taky, že jsem "noční výhodář", ale jen do té chvíle, než dotyčnej tu noční dostane taky. To pak pro změnu řve, proč má noční, když na to jsou stálý lidi. Jenže takových je naprostá menšina, proto si jich nevšímat.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od gabuliatko » 12.12.2014 19:42

Bobik píše:Kde jsou ty doby, kdy bylo nepsaným pravidlem, že šejdr nezačíná před šestou a nejdýl v osm jsi doma.
To byly ale od 7 interval 20 minut, nebyly střídaný přestávky a omezení řízeni na 4 hodiny. Tohle si ani plánovači nevymysleli a mám takový pocit že to byly zrovna odbory kdo začal ječet že když řidič popojíždí na konečné tak nemůže čerpat přestávku.
Jinak nevidím nejmenšího důvodu proč by člověk bydlící za vozovnou měl vyjíždět prvním spojem. Mohl by pokud mu to nevadí a pokud se to s ním domluví, ale jinak si myslím že je třeba se prostě o první spoje podělit.

Plánoval jsem směny u 20ti lidí asi 4 roky taky jsem psal prémie. Upřímně jsem obě činnosti nesnášel (tedy ještě horší bylo lepit známky ROH) a můj první pokus nalajnovat papír a ať se každý napíše kam chce velice záhy ztroskotal protože za mnou přišli z odpolední jakto že jsem ten papír vyvěsil ráno. Moje odpověď že příští měsíc třeba ten den bude mít ranní dotyčnou dámu neuspokojila. Nezbylo než si lámat hlavu jak to rozepsat spravedlivě.
Stejně tak prémie, byl určený balík peněz a každý pracovník musel mít procentuální koeficient který se pak násobil počtem odpracovaných hodin a mzdou.
A pak zas přišla madam, proč má její kolegyně o 200,- (psal se rok 1987) za 1/4 roku víc než ona. Jí nezajímalo, že má vyšší koeficient a že byla 14 dní doma s dítětem, jí zajímalo proč má kolegyně o 200 víc.
Předpokládám že s řidiči (a teď nemyslím Vás co zde diskutujete) to bude podobné.
Taky jsem na vedlejšák tvořil rozvrh hodin, doporučuji vyzkoušt a zažít argumenty proč která učitelka nemůže učit v úterý odpoledne. Já si ale počet hodin pro jednotlivé ročníky nevymyslel a čeština odpoledne být nemůže.

Odpovědět