Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
52
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 365

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od cwapa » 10.1.2015 17:14

MMM - ty jsi někde viděl aby na přejezdu blikalo bíle světlo a přitom tam jel vlak? Já tedy ne, je to totiž nemožné. I kdyby byl přejezd v poruše, tak nemůže blikat bílé světlo, protože buď by nesvítilo nic a nebo červená.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od P_V » 10.1.2015 17:11

MMM: Patrně by to chtělo i revizi návazných drážních předpisů. Protože typicky tato situace nastává při posunu v blízkosti přejezdu. Před přejezdem svítí drážním vozidlům červená, tento zůstává otevřený, na přejezd se drážními vozidly nevjíždí, ale mašinfíra se nějak musí dorozumívat s ostatním personálem a to mimo jiné houkačkou. Co pak s tím?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.1.2015 15:44

V minulosti jsme tu opakovaně říkali, že "náš"- český silniční zákon je "pěkný" totální zmetek.

Dovoluji si zde prásknout, že (minimálně jedna) OO v DPP se konečně rozhodla jít do požadavku na jeho změny! Pevně věřím, že za poslední roky nastala příznivá konstelace pro úspěch pokusu = OO Z:arrow: vedení DPP Z:arrow: majitel DPP = hl.m. Praha s právem krajského zastupitelstva navrhovat znění a úpravy zákonů Z:arrow: vydání doporučení vládou ČR (po posouzení zainteresovaným ministerstvem/y - případně vypracováním jeho návrhu změn s akceptováním/zapracováním těch dodaných hl.m.P) Z:arrow: schvalování v parlamentu ČR ukončené podpisem prezidenta (či jeho přehlasování poslaneckou sněmovnou)

Můj problém je, že:
1.) jsem přesvědčen o rychlé potřebě změny mnoha ustanovení zákona o provozu na PK - zejména
ZÁKON 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 12 píše: (1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení,
c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem,
f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.
(2) V případech uvedených v odstavci 1 písm. a), b) a c) smí řidič vjíždět na železniční přejezd pouze tehdy, jestliže před železničním přejezdem dostal od pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy11) k jízdě přes železniční přejezd ústní souhlas. V tomto případě je řidič povinen řídit se při jízdě přes železniční přejezd pokyny pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy. Pověřený zaměstnanec provozovatele dráhy je povinen se na požádání řidiče prokázat platným pověřením provozovatele dráhy.
[-o< PROTOŽE DODRŽENÍM VELIKOSTÍ ZVÝRAZNĚNÉHO SI ČLOVĚK AKORÁT "VYKOLEDUJE" UKONČENÍ ŽIVOTA!!!
#-o pak není divu, že ten zákon správně nestanovuje přednost TRAMvají - např. v souladu s (ČR ratifikovanou) Vídeňskou úmluvou z roku 1968, když při nejvážnější závadě přejezdového zabezpečovacího zařízení posílá lidi pod kola "velkého" vlaku :!:
= řešením je vyjmenování výstražného zvukového znamení dávaného drážním vozidlem přesunout do odrážky "b", a tím jej právně zrovnoprávnit s výstražným zvukovým znamením zabezpečovacího přejezdového zařízení = nadřadit jej jakémukoliv případnému vadnému (neaktivnímu) stavu toho zabezpečovacího přejezdového zařízení

2.) nejsem si vůbec jist, jak při dodržení tohoto ustanovení:
ZÁKON 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 12 - Jízda v jízdních pruzích píše:odst. 5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
mám bezpečně např. takto projet mimoúrovňovými křižovatkami s průpletovými úseky, když uvedené ustanovení při najíždění do odbočovacího pruhu přikazuje ani neomezit řidiče, kteří ten pruh mají jako připojovací = mají povinnost dávat přednost vozidlům v pruhu do nějž chtějí najet, což je ten z nějž zase já právě sjíždím! #-o #-o #-o

cernma16
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 21.10.2008 18:41

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od cernma16 » 10.1.2015 12:04

Zdravím, měl bych 2 dotazy:
1) jak to vypadá s novou ČSN 28 03xx, která vznikne sloučením z ČSN 28 0337 a ČSN 28 0318. Na netu jsem právě našel, že k 11/2014 bude předveden konečný návrh normy. Kdy tedy vstoupí v platnost?
2) jaká je základní hodnota výšky trolejového drátu nad TK u tramvajových tratí

Děkuji :)

martin8211
Uživatel
Příspěvky: 125
Registrován: 28.8.2013 10:29

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od martin8211 » 09.1.2015 20:44

Tak už zase řešíte zbytečně blbosti. Je jasné, jak to bylo myšleno. (zastávka na znamení/předvolba = 6x umožněno potenciální odbavení)

Mihaj
Uživatel
Příspěvky: 10
Registrován: 15.9.2013 1:22

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Mihaj » 09.1.2015 18:02

V rámci akce „Víte, že…“ jsem viděl údaj, že „pražské tramvaje vám každý den otevřou dveře celkem 3 480krát?"
Jenže s dveřmi na čudlík a zastávkami na znamení jsou takovéhle "statistiky" úplná pitomost.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MPL » 09.1.2015 14:26

Jenže tramvajových zastávek je 271, to bude něco "sofistikovanějšího". :)
Počítáme-li šestery dveře na tramvaj, tak zbyde 580 zastavení - dejme tomu například 10 kol po 58 zastávkách. :D

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od gabuliatko » 09.1.2015 14:09

Martin Šubrt píše:Nějaký průměr ve smyslu 41 tam + 41 zpět zastávek = 82 x 7 kol (tak nějak průměrně) x 6 dveří = 3 444 se otevřou dveře u jedné tramvaje.
=D> =D> =D>

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Martin Šubrt » 09.1.2015 14:00

Celkový denní počet spojů na všech tram. linkách v roce 2013 byl 6 360. Takže každý spoj by otevřel půlkrát dveře ;-). Asi to bude nějaký fikaný průměr pro jednu tramvaj denně počítaný ze všech dlouhých i krátkých linek a v průměru i z počtu odjetých kol. Nějaký průměr ve smyslu 41 tam + 41 zpět zastávek = 82 x 7 kol (tak nějak průměrně) x 6 dveří = 3 444 se otevřou dveře u jedné tramvaje.

S_M_Lomoz
Uživatel
Příspěvky: 229
Registrován: 06.3.2005 22:30
Bydliště: Praha

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od S_M_Lomoz » 09.1.2015 13:17

Celkový denní počet spojů na všech linkách? Rozloženo na prvočísla je to 2^3 × 3 × 5 × 29, to moc rozumných možností nedává ;--)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od willyjeff » 09.1.2015 12:56

vencavasek píše:V rámci akce „Víte, že…“ jsem viděl údaj, že „pražské tramvaje vám každý den otevřou dveře celkem 3 480krát?" Vyhlašuji soutěž o titul nejchytřejšího tramfóraře, kdo přijde na to, kde přišli k tomuhle číslu. Přemýšlím o tom už asi týden a nic mě nenapadá :D
[Počet zastávek] x [počet spojů] = [otevřené dveře celkem]

Třeba linka 16 má v pracovní den 122 spojů, je to nějakých 40 zastávek na Kotlářku. 122x40 = 4880. Aha, tak to fakt netušim kde na to přišli :D :D

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od gabuliatko » 09.1.2015 12:53

vencavasek píše:V rámci akce „Víte, že…“ jsem viděl údaj, že „pražské tramvaje vám každý den otevřou dveře celkem 3 480krát?" Vyhlašuji soutěž o titul nejchytřejšího tramfóraře, kdo přijde na to, kde přišli k tomuhle číslu. Přemýšlím o tom už asi týden a nic mě nenapadá :D
Pokud je myšleno, že jeden vůz za den otevře 3 480krát dveře tak třeba linka 1 má 27 zastávek v jednom směru (54 za kolo). Aby bylo číslo uspokojeno muslea by za den udělat 62 kol.
Pokud je myšleno že všechny tramvaje za den otevřou dohromady 3 480krát dveře tak velmi zhruba v PD jezdí 22 linek a každá má 110 spojů v jednom směru. Takže tam chybí minimálně jedna 0.
Nemáš fotku, nebo odkaz?

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od vencavasek » 09.1.2015 11:30

V rámci akce „Víte, že…“ jsem viděl údaj, že „pražské tramvaje vám každý den otevřou dveře celkem 3 480krát?" Vyhlašuji soutěž o titul nejchytřejšího tramfóraře, kdo přijde na to, kde přišli k tomuhle číslu. Přemýšlím o tom už asi týden a nic mě nenapadá :D

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od kruťák » 07.1.2015 20:17

Děkuji za dokonalé vysvětlení :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 07.1.2015 19:17

Pískovače. Řidič si při brždění podsypal (nebo podsypala automaticky skluzovka). U T6 to takhle "blbě" mlátí, bo tam je dávkování (snaha šetřit pískem), takže nedojde "jenom" k prostému otevření klapky a sypání pomocí gravitace jako u jiných typů (např. T3).
Vpodstatě je tam takovej otočnej kartáč, kterej vymetá ten písek ven a co rána to jeden "krok", jedno otočení kartáče.

EDIT: tak jsem byl poučen, sám jsem "žil v bludu" :D , T6 nemaj kartáč (ten maj R.P a KTN), T6 maj elektromagnet s klapkou, kterýžto soustrojí je původcem onoho randálu. Takže se omlouvám za mystifikaci a opravuji. 8-)
Naposledy upravil(a) Bobik dne 08.1.2015 7:34, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět