Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
MMM - ty jsi někde viděl aby na přejezdu blikalo bíle světlo a přitom tam jel vlak? Já tedy ne, je to totiž nemožné. I kdyby byl přejezd v poruše, tak nemůže blikat bílé světlo, protože buď by nesvítilo nic a nebo červená.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
MMM: Patrně by to chtělo i revizi návazných drážních předpisů. Protože typicky tato situace nastává při posunu v blízkosti přejezdu. Před přejezdem svítí drážním vozidlům červená, tento zůstává otevřený, na přejezd se drážními vozidly nevjíždí, ale mašinfíra se nějak musí dorozumívat s ostatním personálem a to mimo jiné houkačkou. Co pak s tím?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
V minulosti jsme tu opakovaně říkali, že "náš"- český silniční zákon je "pěkný" totální zmetek.
Dovoluji si zde prásknout, že (minimálně jedna) OO v DPP se konečně rozhodla jít do požadavku na jeho změny! Pevně věřím, že za poslední roky nastala příznivá konstelace pro úspěch pokusu = OO vedení DPP majitel DPP = hl.m. Praha s právem krajského zastupitelstva navrhovat znění a úpravy zákonů vydání doporučení vládou ČR (po posouzení zainteresovaným ministerstvem/y - případně vypracováním jeho návrhu změn s akceptováním/zapracováním těch dodaných hl.m.P) schvalování v parlamentu ČR ukončené podpisem prezidenta (či jeho přehlasování poslaneckou sněmovnou)
Můj problém je, že:
1.) jsem přesvědčen o rychlé potřebě změny mnoha ustanovení zákona o provozu na PK - zejména
pak není divu, že ten zákon správně nestanovuje přednost TRAMvají - např. v souladu s (ČR ratifikovanou) Vídeňskou úmluvou z roku 1968, když při nejvážnější závadě přejezdového zabezpečovacího zařízení posílá lidi pod kola "velkého" vlaku
= řešením je vyjmenování výstražného zvukového znamení dávaného drážním vozidlem přesunout do odrážky "b", a tím jej právně zrovnoprávnit s výstražným zvukovým znamením zabezpečovacího přejezdového zařízení = nadřadit jej jakémukoliv případnému vadnému (neaktivnímu) stavu toho zabezpečovacího přejezdového zařízení
2.) nejsem si vůbec jist, jak při dodržení tohoto ustanovení:
Dovoluji si zde prásknout, že (minimálně jedna) OO v DPP se konečně rozhodla jít do požadavku na jeho změny! Pevně věřím, že za poslední roky nastala příznivá konstelace pro úspěch pokusu = OO vedení DPP majitel DPP = hl.m. Praha s právem krajského zastupitelstva navrhovat znění a úpravy zákonů vydání doporučení vládou ČR (po posouzení zainteresovaným ministerstvem/y - případně vypracováním jeho návrhu změn s akceptováním/zapracováním těch dodaných hl.m.P) schvalování v parlamentu ČR ukončené podpisem prezidenta (či jeho přehlasování poslaneckou sněmovnou)
Můj problém je, že:
1.) jsem přesvědčen o rychlé potřebě změny mnoha ustanovení zákona o provozu na PK - zejména
PROTOŽE DODRŽENÍM VELIKOSTÍ ZVÝRAZNĚNÉHO SI ČLOVĚK AKORÁT "VYKOLEDUJE" UKONČENÍ ŽIVOTA!!!ZÁKON 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 12 píše: (1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd,
a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení,
c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
e) dává-li znamení k zastavení vozidla zaměstnanec dráhy kroužením červeným nebo žlutým praporkem a za snížené viditelnosti kroužením červeným světlem,
f) nedovoluje-li situace za železničním přejezdem jeho bezpečné přejetí a pokračování v jízdě.
(2) V případech uvedených v odstavci 1 písm. a), b) a c) smí řidič vjíždět na železniční přejezd pouze tehdy, jestliže před železničním přejezdem dostal od pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy11) k jízdě přes železniční přejezd ústní souhlas. V tomto případě je řidič povinen řídit se při jízdě přes železniční přejezd pokyny pověřeného zaměstnance provozovatele dráhy. Pověřený zaměstnanec provozovatele dráhy je povinen se na požádání řidiče prokázat platným pověřením provozovatele dráhy.
pak není divu, že ten zákon správně nestanovuje přednost TRAMvají - např. v souladu s (ČR ratifikovanou) Vídeňskou úmluvou z roku 1968, když při nejvážnější závadě přejezdového zabezpečovacího zařízení posílá lidi pod kola "velkého" vlaku
= řešením je vyjmenování výstražného zvukového znamení dávaného drážním vozidlem přesunout do odrážky "b", a tím jej právně zrovnoprávnit s výstražným zvukovým znamením zabezpečovacího přejezdového zařízení = nadřadit jej jakémukoliv případnému vadnému (neaktivnímu) stavu toho zabezpečovacího přejezdového zařízení
2.) nejsem si vůbec jist, jak při dodržení tohoto ustanovení:
mám bezpečně např. takto projet mimoúrovňovými křižovatkami s průpletovými úseky, když uvedené ustanovení při najíždění do odbočovacího pruhu přikazuje ani neomezit řidiče, kteří ten pruh mají jako připojovací = mají povinnost dávat přednost vozidlům v pruhu do nějž chtějí najet, což je ten z nějž zase já právě sjíždím!ZÁKON 361/2000 Sb. - o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), § 12 - Jízda v jízdních pruzích píše:odst. 5) Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Zdravím, měl bych 2 dotazy:
1) jak to vypadá s novou ČSN 28 03xx, která vznikne sloučením z ČSN 28 0337 a ČSN 28 0318. Na netu jsem právě našel, že k 11/2014 bude předveden konečný návrh normy. Kdy tedy vstoupí v platnost?
2) jaká je základní hodnota výšky trolejového drátu nad TK u tramvajových tratí
Děkuji
1) jak to vypadá s novou ČSN 28 03xx, která vznikne sloučením z ČSN 28 0337 a ČSN 28 0318. Na netu jsem právě našel, že k 11/2014 bude předveden konečný návrh normy. Kdy tedy vstoupí v platnost?
2) jaká je základní hodnota výšky trolejového drátu nad TK u tramvajových tratí
Děkuji
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Tak už zase řešíte zbytečně blbosti. Je jasné, jak to bylo myšleno. (zastávka na znamení/předvolba = 6x umožněno potenciální odbavení)
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jenže s dveřmi na čudlík a zastávkami na znamení jsou takovéhle "statistiky" úplná pitomost.V rámci akce „Víte, že…“ jsem viděl údaj, že „pražské tramvaje vám každý den otevřou dveře celkem 3 480krát?"
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jenže tramvajových zastávek je 271, to bude něco "sofistikovanějšího".
Počítáme-li šestery dveře na tramvaj, tak zbyde 580 zastavení - dejme tomu například 10 kol po 58 zastávkách.
Počítáme-li šestery dveře na tramvaj, tak zbyde 580 zastavení - dejme tomu například 10 kol po 58 zastávkách.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Martin Šubrt píše:Nějaký průměr ve smyslu 41 tam + 41 zpět zastávek = 82 x 7 kol (tak nějak průměrně) x 6 dveří = 3 444 se otevřou dveře u jedné tramvaje.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Celkový denní počet spojů na všech tram. linkách v roce 2013 byl 6 360. Takže každý spoj by otevřel půlkrát dveře . Asi to bude nějaký fikaný průměr pro jednu tramvaj denně počítaný ze všech dlouhých i krátkých linek a v průměru i z počtu odjetých kol. Nějaký průměr ve smyslu 41 tam + 41 zpět zastávek = 82 x 7 kol (tak nějak průměrně) x 6 dveří = 3 444 se otevřou dveře u jedné tramvaje.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Celkový denní počet spojů na všech linkách? Rozloženo na prvočísla je to 2^3 × 3 × 5 × 29, to moc rozumných možností nedává ;--)
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
[Počet zastávek] x [počet spojů] = [otevřené dveře celkem]vencavasek píše:V rámci akce „Víte, že…“ jsem viděl údaj, že „pražské tramvaje vám každý den otevřou dveře celkem 3 480krát?" Vyhlašuji soutěž o titul nejchytřejšího tramfóraře, kdo přijde na to, kde přišli k tomuhle číslu. Přemýšlím o tom už asi týden a nic mě nenapadá
Třeba linka 16 má v pracovní den 122 spojů, je to nějakých 40 zastávek na Kotlářku. 122x40 = 4880. Aha, tak to fakt netušim kde na to přišli
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Pokud je myšleno, že jeden vůz za den otevře 3 480krát dveře tak třeba linka 1 má 27 zastávek v jednom směru (54 za kolo). Aby bylo číslo uspokojeno muslea by za den udělat 62 kol.vencavasek píše:V rámci akce „Víte, že…“ jsem viděl údaj, že „pražské tramvaje vám každý den otevřou dveře celkem 3 480krát?" Vyhlašuji soutěž o titul nejchytřejšího tramfóraře, kdo přijde na to, kde přišli k tomuhle číslu. Přemýšlím o tom už asi týden a nic mě nenapadá
Pokud je myšleno že všechny tramvaje za den otevřou dohromady 3 480krát dveře tak velmi zhruba v PD jezdí 22 linek a každá má 110 spojů v jednom směru. Takže tam chybí minimálně jedna 0.
Nemáš fotku, nebo odkaz?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
V rámci akce „Víte, že…“ jsem viděl údaj, že „pražské tramvaje vám každý den otevřou dveře celkem 3 480krát?" Vyhlašuji soutěž o titul nejchytřejšího tramfóraře, kdo přijde na to, kde přišli k tomuhle číslu. Přemýšlím o tom už asi týden a nic mě nenapadá
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Děkuji za dokonalé vysvětlení
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Pískovače. Řidič si při brždění podsypal (nebo podsypala automaticky skluzovka). U T6 to takhle "blbě" mlátí, bo tam je dávkování (snaha šetřit pískem), takže nedojde "jenom" k prostému otevření klapky a sypání pomocí gravitace jako u jiných typů (např. T3).
Vpodstatě je tam takovej otočnej kartáč, kterej vymetá ten písek ven a co rána to jeden "krok", jedno otočení kartáče.
EDIT: tak jsem byl poučen, sám jsem "žil v bludu" , T6 nemaj kartáč (ten maj R.P a KTN), T6 maj elektromagnet s klapkou, kterýžto soustrojí je původcem onoho randálu. Takže se omlouvám za mystifikaci a opravuji.
Vpodstatě je tam takovej otočnej kartáč, kterej vymetá ten písek ven a co rána to jeden "krok", jedno otočení kartáče.
EDIT: tak jsem byl poučen, sám jsem "žil v bludu" , T6 nemaj kartáč (ten maj R.P a KTN), T6 maj elektromagnet s klapkou, kterýžto soustrojí je původcem onoho randálu. Takže se omlouvám za mystifikaci a opravuji.
Naposledy upravil(a) Bobik dne 08.1.2015 7:34, celkem upraveno 1 x.