Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
51
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 364

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 02.10.2007 17:29

Karotka píše:Není to tím, že by se mohlo poškodit spřáhlo při vybočení nekolejového vozidla mimo osu koleje? Je v takovém případě bergeří tažná oj schopná přenést příčnou sílu na podélnou, anebo se i se spřáhlem dostane do "střihu"?
Řidič by musel být úplně neschopný aby i přes případné varování dohlížejících pracovníků zásadněji vybočil...

Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
Příspěvky: 1180
Registrován: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Příspěvek od Karotka » 02.10.2007 16:41

P_V píše:A jaký je vlastně technický důvod paušálního zákazu sunutí nekolejovým vozidlem?
Není to tím, že by se mohlo poškodit spřáhlo při vybočení nekolejového vozidla mimo osu koleje? Je v takovém případě bergeří tažná oj schopná přenést příčnou sílu na podélnou, anebo se i se spřáhlem dostane do "střihu"?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 02.10.2007 16:13

Raději pomlčím, kdysi jsem tam likvidoval takovou malou železnou a dost dlouho jsem přemýšlel jak to napsat, aby to bylo dle předpisů... Dále to tu nechci rozebírat...

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 02.10.2007 15:42

O těch UD bych raději mlčel. Kdyby se mělo jet striktně podle předpisů, tak se tam nehne ani kolo. A zajímalo by mě, zda i slavná zkušební kolej má nějakou oporu v D1/2. Je fakt, že se to neřeší a nejspíš se to nebude řešit do doby, než se něco utrhne, jak to bude rozjeté, tak to prorazí vrata vrátnice a šup už to bude šupajdit z kopce až někam na Vinici, pokud to ovšem cestou nezbrzdí nějaké gumokoly či tramvaj na lince. :D
I když je maximálně nepravděpodobné, že by se to mohlo stát (jedině lidskou chybou = že by šíbovačům jeblo, rozjeli to s vozem na jalovinách tak 50 a cukli, aby se utrhlo spřáhlo - aby to získalo dostatečnou energii na proražení vrat a projetí až do oblouku, kde už to je z kopce), tak tam chybí nějaké zajištění (třeba kusá kolej na výjezdu s vratnou výhybkou, která by pro výjezd musela být venku držena pracovníkem (jako je v myčáku na Žižkově a ve Střešovicích).

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od demon » 02.10.2007 15:38

MF píše:Divim se, že se hnidopichové z DP areny a z Ospey pozastavují zrovinka nad tímto.
Stačí se podívat na provoz třeba v UD, kde se strkají odkopané vozy, nebo skříně na jalových podvozcích a také tam není krycí vlak, brzdař apod....
A taky se strkají nekolejovým vozidlem, že... :wink:
Ani já v tom problém fakt nevidim, spíš sem čekal zdůvodnění od tebe.
Přijde mi to jen jako další v řadě zviditelňování se p.Koupila, kterého se chytli ještě další.
Asi je to teď v módě... :lol:

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Příspěvek od Absolut » 02.10.2007 15:09

Právě proto se vozovny a dílny navrhují v rovině. Leckteré bezpečnostní předpisy by bylo možné omezit na širé tratě.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 02.10.2007 14:39

Já bych to s tím sunutím jeřábem neviděl tak tragicky. V době kdy se na závadu přišlo už byly všechny vlaky obsazené cestujícími a čekalo se na odjezd a tak by se muselo sunout vozem T3RP, který stál opodál za T1. To že to čapnul jeřáb mi nepřijde tak divné. Co se týče sunutí jeřábem, tak vážně nevím proč to není povolené (nesmyslné asi jako kdysi zákaz zpětného pohybu T3 s cestujícími). S ohledem na až přehnaný počet poučených pracovníků, kteří jízdu zajistily bych si troufal tvrdit, že to proběhlo nadmíru bezpečně. Dále bych si troufal tvrdit, že vedoucí pracovníci na místě jsou natolik fundovaní a zkušení, že sami dokáží zhodnotit co je bezpečná a nebezpečná manipulace a vzhledem k tomu, že p. Stůj je i vedoucím odboru DK, tak má zcela jistě možnost udělit vyjímku z provozních předpisů a i kdyby nebyl, tak tam bylo dosti pracovníků DK, kteří toto právo mají. Stejné právo má i vedoucí směny PDT.
Divim se, že se hnidopichové z DP areny a z Ospey pozastavují zrovinka nad tímto.
Stačí se podívat na provoz třeba v UD, kde se strkají odkopané vozy, nebo skříně na jalových podvozcích a také tam není krycí vlak, brzdař apod. Nebo se tyto vozy bez brzd ani neklínují a jsou tam vesele odstavené na dvorku. Něco ale vyplývá z logiky věci. Těžko by někam na halu byl dosunut vůz a krycí by za ním zůstal až do doby kdy by se odsunutém voze udělalo třeba GO :lol: To by těch vozů ke krytí dílny musely mít celou flotilu... Neznám sice žádnou vyjímku z předpisu upravující provoz v UD, ale i kdyby došlo k odtržení vozu při postrku, tak je lepší když to bouchne do jiného vozu, který se mu připlete do cesty, než do zdravého krycího vozu. S ohledem na malou rychlost při manipulacích s vozy a taky s tím, že UD je v rovině, tak by se případný odtržený vůz zastavil v nějakém oblouku...

I.am.good

Příspěvek od I.am.good » 02.10.2007 13:31

Hlavně já osobně čekal, že když jsou ve vozovně, že čapnou nějakou tramvaj a vezmou to tím. Tohle by mne vážně nenapadlo. 8-)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Příspěvek od P_V » 02.10.2007 11:35

PvvS píše:http://www.ospea.cz/clanek.php?page=389
Boze, uz vidim , jak po celym dvore litaji s posunovakem a tlacej to do haly..
A jaký je vlastně technický důvod paušálního zákazu sunutí nekolejovým vozidlem?

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PvvS » 02.10.2007 11:21

http://www.ospea.cz/clanek.php?page=389

Boze, uz vidim , jak po celym dvore litaji s posunovakem a tlacej to do haly..

Uživatelský avatar
Beatlesák
Uživatel
Příspěvky: 170
Registrován: 07.4.2005 12:16
Bydliště: Neratovice/Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Beatlesák » 26.9.2007 21:42

Oskar píše:Tlustoproud.
@3654 @3654 @3654 Díky.

Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
Příspěvky: 1212
Registrován: 10.6.2006 11:17
Bydliště: Ano
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oskar » 26.9.2007 21:06

Tlustoproud.

Uživatelský avatar
Beatlesák
Uživatel
Příspěvky: 170
Registrován: 07.4.2005 12:16
Bydliště: Neratovice/Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Beatlesák » 26.9.2007 20:26

Co myslíte, jaký druh elektrikařiny by se u DP uplatnil lépe, silnoprod nebo slaboproud?

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Příspěvek od MF » 20.9.2007 21:43

Paulie píše:Chtěl bych se zeptat, jestli někdo víte, co bude zařazeno do "průvodu" v rámci DOD? Nikde jsem o tom nenalezl ani zmínku. Děkuji
DVOU, T1, T3RP, T6A5, KT8N, T3RP.LF, 14T. Bez možnosti nástupu a výstupu na trase. Takže nástup jen v HL a výstup na Mánes. mostě.

Trasa: HL - Vysočanská - Palmovka (Žertvy) - Karlín - Václavák - Národní - Staroměstská - Mánesův most.

Uživatelský avatar
Paulie
Uživatel
Příspěvky: 153
Registrován: 20.6.2005 13:34

Příspěvek od Paulie » 20.9.2007 21:26

Chtěl bych se zeptat, jestli někdo víte, co bude zařazeno do "průvodu" v rámci DOD? Nikde jsem o tom nenalezl ani zmínku. Děkuji

Odpovědět