tak to určitě ne, ty, které nesplní Dopravním řádem drah stanovené parametry tam nebudou smět dále (jen řidič to nerozezná). Informace by měla znít tak, že všechny tramvaje v Praze vyhovují již parametrům pro provoz na S49 a proto známky nejsou zapotřebí. Určitě třeba nevyhoví historické vozy v muzeu. Provozní historické vozy v současné chvíli prochází výměnou kol a soustružením dost intenzivně.MM-Mikulovsky píše:všechny TRAM mohou na bez žlábkovou kolej
Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Z Prahy asi nebude, ale i tak by to mohlo někoho zajímat. Tramvaj k prodeji.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Nevím odkdy, ale poprvé jsem si ho na vlastní kůži vyzkoušel na 9097 4.3.2013.martin8211 píše:Aha a to jak dlouho? Popř. kdy tím byla první kachna vybavena ?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
dovolím si to tu prásknout - od 15.10.2013 se pražské TRAM a jejich kolejová síť "rozloučí" s návěstí (a tzv. "dálniční známkou" na předním skle vozů) "(bez žlábková) kolejnice 49E1 (S49)" = všechny TRAM mohou na bez žlábkovou kolej
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
pravda spousta kolegů asi ani neví, že mnohé TRAM (všechny kromě "klasik") mají možnost zapnutí výstražnýchwillyjeff píše:Já si myslim, že bysme měli jezdit furt s výstražnýma (aspoň někdo konečně najde, kde ten spínač je ) ...Fořtík píše:
Netušil jsem, že pravým blinkrem tramvaje mohu upozosnit řidiče souběžně jedoucího vozu na to, že se nebezpečně přibližuje k zaparkovaným vozidlům... B)
ovšem hodně používat směrovky (výstražné) se nerovná furt - viděl jsem zrovna nedávno kolegu odbočit od KN vpravo do Lazarské s v jednom kuse spuštěnými směrovkami až do konce odstanicování, byť mezi obloukem křižovatky a začátkem zastávky denních linek je místa na víc než na soupravu (a není ojedinělé, že tam mnohdy jedna čeká na odjetí té předcházející) = já je z naznačeného důvodu mezi obloukem a zastávkou vypínám, aby při čekání na odstanicování předcházející TRAM neměli zájemci o mou linku dojem, že také stanicuji a tedy tendenci docházet k "mé 2." TRAM!
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Já si myslim, že bysme měli jezdit furt s výstražnýma (aspoň někdo konečně najde, kde ten spínač je )Fořtík píše:
Netušil jsem, že pravým blinkrem tramvaje mohu upozosnit řidiče souběžně jedoucího vozu na to, že se nebezpečně přibližuje k zaparkovaným vozidlům... B)
9001: to občas dělám i já. Aby projelo co nejvíc aut do centra a netvořili se kolony až do té velké křižovatky. Samozřejmě si pak nevynucuju přednost zvonkem, prostě hodím blinkr při vjezdu vyhybky a stejně jedu minimální rychlostí, takže se to akorát vyčistí. Rozhodně to eliminuje takové ty extremisty, jenž když vidí tramvaj, dupnou na brzdu a čumí, což moc plynulosti v dopravě nepřidá.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
MM: To popsal svým rozvláčným způsobem, ale má pravdu, že řidič IAD zpozorní pokud tramvaj vyhodí blinkr. Proto mi třeba vadí při odbočení do ulice U Balabenky řidiči hází blinkr na poslední chvíli...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
willyjeff píše:Jednoduše, proto, že upozorňuje vybočující tramvaj, že by jinak auto levým bokem srazí s vybočujícím vozem a nebo také děkují, že ho projíždějící auta neblokujíMM-Mikulovsky píše:PS: Může zase naopak mně někdo prozradit, proč vídám, i při "lidu/auto prázdném okolí", dost kolegů dávat pravé (a někdy i v protisměru levé) směrovky při jízdě jimi řízených TRAM tímto cca 90°obloukem mezi zastávkami Tusarova a Pražská tržnice? Já tam levé nedávám určitě a pravé jen občas, když vidím za sebou nějaké rozměrnější IAD - páč očekávám jeho tendenci si v oblouku "najíždět" do jízdního profilu TRAM.
Netušil jsem, že pravým blinkrem tramvaje mohu upozosnit řidiče souběžně jedoucího vozu na to, že se nebezpečně přibližuje k zaparkovaným vozidlům... B)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Já to pochopil tak, že se mu podařilo ty dveře zavřít. Ale jinak jste to popsal správně.martin8211 píše:Von Špilberk: Kdyby dal přepínač do polohy 0, dveře by se začaly ihned zavírat, s doprovodem výstrahy. (pokud je teda poloha 0 stav zavřeno?? - přepínač je rovnoběžně s kolejemi). Kdyby přepínač byl na otevření/poptávce (šikmo), po stisknutí znamení by začala zvonit výstraha, ale dveře by se nezavřely.
Výstraha nad dveřmi je navíc spojena s výstrahou poruch, takže když jsou dveře otevřené a např. vypadne proud, dveře začnou řvát. Svého času byly problémy s přepětím kvůli rekuperaci 14T. Takže jsem na Barrandově vylezl z RPéčka a protože jsem měl otevřené jen 1. dveře, tak mi je přijíždějící a do zastávky brzdící 14T zavřela.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Aha a to jak dlouho? Popř. kdy tím byla první kachna vybavena ?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
No protože mají pocit, že odbočují, ne zatáčejí. Já zas občas bliknu mezi Orteňákem a Dělnickou, než mi dojde, že je to zatáčka a ne křižovatka.MM-Mikulovsky píše:Může zase naopak mně někdo prozradit, proč vídám, i při "lidu/auto prázdném okolí", dost kolegů dávat pravé (a někdy i v protisměru levé) směrovky při jízdě jimi řízených TRAM tímto cca 90°obloukem mezi zastávkami Tusarova a Pražská tržnice? Já tam levé nedávám určitě a pravé jen občas, když vidím za sebou nějaké rozměrnější IAD - páč očekávám jeho tendenci si v oblouku "najíždět" do jízdního profilu TRAM.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Ano, tuším, že jste objevil nový kontinent, dokonce i Amerika to může býti, jelikož všechny nízké kachny již mají moderní verzi Apexu.martin8211 píše:A dnes jsem si všiml, že vůz 9069 má APEX podobný co je v 15T. Kachnama moc často nejezdím, tak nevím jestli jsem objevil Ameriku nebo ne?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 125
- Registrován: 28.8.2013 10:29
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Von Špilberk: Kdyby dal přepínač do polohy 0, dveře by se začaly ihned zavírat, s doprovodem výstrahy. (pokud je teda poloha 0 stav zavřeno?? - přepínač je rovnoběžně s kolejemi). Kdyby přepínač byl na otevření/poptávce (šikmo), po stisknutí znamení by začala zvonit výstraha, ale dveře by se nezavřely.
A dnes jsem si všiml, že vůz 9069 má APEX podobný co je v 15T. Kachnama moc často nejezdím, tak nevím jestli jsem objevil Ameriku nebo ne?
A dnes jsem si všiml, že vůz 9069 má APEX podobný co je v 15T. Kachnama moc často nejezdím, tak nevím jestli jsem objevil Ameriku nebo ne?
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Jednoduše, proto, že upozorňuje vybočující tramvaj, že by jinak auto levým bokem srazí s vybočujícím vozem a nebo také děkují, že ho projíždějící auta neblokujíMM-Mikulovsky píše:PS: Může zase naopak mně někdo prozradit, proč vídám, i při "lidu/auto prázdném okolí", dost kolegů dávat pravé (a někdy i v protisměru levé) směrovky při jízdě jimi řízených TRAM tímto cca 90°obloukem mezi zastávkami Tusarova a Pražská tržnice? Já tam levé nedávám určitě a pravé jen občas, když vidím za sebou nějaké rozměrnější IAD - páč očekávám jeho tendenci si v oblouku "najíždět" do jízdního profilu TRAM.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
skoro - "Pozor nebezpečí - máte zúžený jízdní pruh! (= nejste-li pozorní, tak se lehce levým bokem "opřete" o TRAM či pravým o parkující IAD.)"gabuliatko píše:pozor jeduFořtík píše:Milane, můžeš mi vysvětlit jaký důvod či význam má, že sjíždíš Vinohradskou (od Vinohradské tržnice k Italské) s pravým blinkrem?
či potažmo při mém protahování se kolem stojící kolony "Díky, že mne neblokujete jako tydýti (když je pro Vás místo vedle TT)!"
PS: Může zase naopak mně někdo prozradit, proč vídám, i při "lidu/auto prázdném okolí", dost kolegů dávat pravé (a někdy i v protisměru levé) směrovky při jízdě jimi řízených TRAM tímto cca 90°obloukem mezi zastávkami Tusarova a Pražská tržnice? Já tam levé nedávám určitě a pravé jen občas, když vidím za sebou nějaké rozměrnější IAD - páč očekávám jeho tendenci si v oblouku "najíždět" do jízdního profilu TRAM.