Že to "Pro řidiče přijíždějící směrem k zádům a pravému boku policisty" znamená zároveň stůj i volno. Tak si vyber.MPL píše:Co se ti na tom nelíbí? Jak jinak bys' chtěl popsat trojstrannou uzávěru?
Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Co se ti na tom nelíbí? Jak jinak bys' chtěl popsat trojstrannou uzávěru?MM-Mikulovsky píše: já už fakt nevím, kde hledat správné znění tzv. prováděcí vyhlášky k zákonu o provozu na PK - když na webu BESIPU (= MD) je to samá chyba
např. str.64 dole píše:"Stůj!“
Pro řidiče přijíždějící směrem k zádům a pravému boku policisty
„Volno“
1. Pro řidiče přijíždějící směrem k zádům a pravému boku policisty
2. Pro řidiče přijíždějícího směrem k čelu policisty, pokud odbočuje vpravo
3. Pro chodce přecházející za zády policisty.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
já už fakt nevím, kde hledat správné znění tzv. prováděcí vyhlášky k zákonu o provozu na PK - když na webu BESIPU (= MD) je to samá chyba :
např. str.64 dole píše:"Stůj!“
Pro řidiče přijíždějící směrem k zádům a pravému boku policisty
„Volno“
1. Pro řidiče přijíždějící směrem k zádům a pravému boku policisty
2. Pro řidiče přijíždějícího směrem k čelu policisty, pokud odbočuje vpravo
3. Pro chodce přecházející za zády policisty.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Zatím jsem u přítelkyn měl na tohle štěstí , že mi do toho moc nekecají.gabuliatko píše:Stačí si pořídit manželku.9001 píše:Do garáže se můžu rovnat a zajíždět celé dopoledne aniž by na mě někdo troubil, blikal a nadával mi.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Tak raději ho tam nedám. I když se mi tomu ani nechce věřit, že by byl nějak ošetřen. Před lety za mnou ve smyčce přišel chlápek, jestli mu ho trochu nedám do akvarka, že ho používá. Ale díky.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Písek nebrat - je to ošetřený nějakým chemickým sajrajtem proti vlhnutí a kdovíčemu ještě. A než riskovat vychcípání akvárka (pár lidem se už stalo), je fakt lepší koupit písek v akvaristice.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Slyšel jsem, že ho někdo používá, ale každopádně je potřeba ho důkladně vyvařit. Ani bych se nedivil, kdyby obsahoval trochu soli a také bych určitě použil hypermangan. Asi bych se s tím nepatlal, písek a různé štěrky přímo do akvárií se prodává za 30,- tři kila. http://www.mamejeradi.cz/pisky-a-sterky ... -3-kg.htmlOKN81 píše:Chtěl bych se zde zeptat jestli je tu někdo z Vás akvarista? Pokud ano, používá někdo tramvajový pisek do akvária? Je vhodný? Děkuji za odpověď.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Stačí si pořídit manželku.9001 píše:Do garáže se můžu rovnat a zajíždět celé dopoledne aniž by na mě někdo troubil, blikal a nadával mi.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Chtěl bych se zde zeptat jestli je tu někdo z Vás akvarista? Pokud ano, používá někdo tramvajový pisek do akvária? Je vhodný? Děkuji za odpověď.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
MM: A četl si můj příspěvěk vůbec? Do garáže se můžu rovnat a zajíždět celé dopoledne aniž by na mě někdo troubil, blikal a nadával mi.
K podélnému parkování. Pokud je místo dost velké, tak je taky běžný jev zajetí po čumáku a pravé přední kolo vzít přes chodník.
K podélnému parkování. Pokud je místo dost velké, tak je taky běžný jev zajetí po čumáku a pravé přední kolo vzít přes chodník.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
no s těmi psychologickými důvody to má minimálně dva "háčky":
1.) (jak jsem uvedl) nejeden řidič couvá do "stísněného prostoru" garáže a ven z ní vyjíždí "po čumáku" do "prázdného" prostoru.
2.) myslím, že po stranách ulic je nejrozšířenější parkování (protože může být i mimo vyznačená stání) podélné = do takového se mezi již stojící vozidla zajíždí správně couváním, protože po předu by bylo k srovnání vozidla podél kraje vozovky mnohem více místa k vůli neotočné zadní nápravě = "zdržování" ostatních couváním do parkovacího stání je běžné.
1.) (jak jsem uvedl) nejeden řidič couvá do "stísněného prostoru" garáže a ven z ní vyjíždí "po čumáku" do "prázdného" prostoru.
2.) myslím, že po stranách ulic je nejrozšířenější parkování (protože může být i mimo vyznačená stání) podélné = do takového se mezi již stojící vozidla zajíždí správně couváním, protože po předu by bylo k srovnání vozidla podél kraje vozovky mnohem více místa k vůli neotočné zadní nápravě = "zdržování" ostatních couváním do parkovacího stání je běžné.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
MM: Tohle je spíš psychologické. Pokud mám na to klid a pohodu, tak zajedu po "zadku", protože si všechno můžu hlídat naprosto v klidu. Pokud bych měl na Moskévské parkovat po "zadku" , tak na to moc mít klidu nebudu. Pokud zajedu po čumáku, tak jsem rychle pryč z jízdních pruhů s vyhlídkou, že budu couvat do "prázdného" prostoru.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Myslím, že jsem tu v minulosti již uvedl mou teorii o bezpečném [či úsporném] kolmém/šikmém parkování, která by měla být v souladu s:
1.) KOLMO
a) pomocí couvání při parkování, aby výjezd byl po předu s co nejdřívějším a nejmaximálnějším rozhledem
[b) "na střídačku" jedno auto zacouvané a druhé "po čumáku" atd. dokola, aby se šetřilo místo, protože stačí jako nutnou uličku pro přístup řidičů (= o dostatečné šířce) zanechávat jen každou druhou (tu mezi levými boky dvou sousedních vozidel) a ostatní mezery mezi auty mohou být minimální (případní spolujezdci mohou vystupovat/nastupovat před/po zaparkováním/vyparkování)]
Žel současná praxe je, že nejčastěji se kolmo parkuje "po čumáku" a couváním se vyjíždí = neojediněle se při tom ohrožují okolní účastníci provozu - byla tu na TF i "dostupná" fotka, kdy takto vycouvalo auto před/do TRAM jedoucí od Čechova nám. (pokud to nebyla l.4, tak tam neměla zastávku) k Vršovickému nám.
Nedává mi to však logiku se stavem, kdy mnoho řidičů zacouvává do garáže = vyjíždí z ní po předu = po nastartování studeného motoru jdou všechny zplodiny z výfuku do nitra garáže místo, aby šli otevřenými vraty ven před vycouváním z garáže.
MUSÍM POZNAMENAT, ŽE OVŠEM JAKÝKOLIV Z TĚCHTO ZPŮSOBŮ NEMÁ SPECIÁLNÍ (DALŠÍM ZPŮSOBŮM ODPORUJÍCÍ) POŽADAVKY NA VÝSTAVBU PARKOVACÍCH STÁNÍ.
2.) ŠIKMO
pomocí couvání při parkování, aby výjezd byl po předu s co nejdřívějším a nejmaximálnějším rozhledem
Žel současná praxe je, že nejčastěji se šikmo parkuje "po čumáku" a couváním se vyjíždí = neojediněle se při tom ohrožují okolní účastníci provozu.
MUSÍM ZDŮRAZNIT, ŽE VZÁJEMNÁ KOMBINACE TĚCHTO ZPŮSOBŮ NENÍ MOŽNÁ A DONEDÁVNA JSEM POVAŽOVAL, ŽE MNOU PROSAZOVANÝ ZPŮSOB NEMÁ ŠANCI BÝT V PRAXI POUŽÍVÁN, ALE V POSLEDNÍ DOBĚ JSEM JEJ V PRAZE NA NĚKOLIKA MÍSTECH ZPOZOROVAL - a na tom nejbližším mému pražskému bydlišti vyfotil (ovšem dodávám, že já v tomto místě nikdy neparkoval):
BY SE MĚLO PARKOVAT K VOZOVCEzákon o silničnám provozu, §24 - Otáčení a couvání píše: (1) Při otáčení platí obdobně ustanovení o odbočování (§ 21) a při otáčení na křižovatce též ustanovení o jízdě křižovatkou (§ 22).
(2) Při couvání řidič nesmí ohrozit ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích.
(3) Vyžadují-li to okolnosti, zejména nedostatečný rozhled, musí řidič zajistit bezpečné otáčení nebo couvání pomocí způsobilé a náležitě poučené osoby.
(4) Řidič nesmí otáčet a couvat
a) na nepřehledných nebo jinak nebezpečných místech, například v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti, před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním,
b) na křižovatce s řízeným provozem a v její těsné blízkosti,
c) na přechodu pro chodce,
d) na přejezdu pro cyklisty,
e) na železničním přejezdu a v jeho těsné blízkosti,
f) v tunelu a v jeho těsné blízkosti,
g) na pozemní komunikaci s jednosměrným provozem; smí však couvat, jestliže je to nezbytně nutné, například k zajetí do řady stojících vozidel nebo vyjetí z ní.
1.) KOLMO
a) pomocí couvání při parkování, aby výjezd byl po předu s co nejdřívějším a nejmaximálnějším rozhledem
[b) "na střídačku" jedno auto zacouvané a druhé "po čumáku" atd. dokola, aby se šetřilo místo, protože stačí jako nutnou uličku pro přístup řidičů (= o dostatečné šířce) zanechávat jen každou druhou (tu mezi levými boky dvou sousedních vozidel) a ostatní mezery mezi auty mohou být minimální (případní spolujezdci mohou vystupovat/nastupovat před/po zaparkováním/vyparkování)]
Žel současná praxe je, že nejčastěji se kolmo parkuje "po čumáku" a couváním se vyjíždí = neojediněle se při tom ohrožují okolní účastníci provozu - byla tu na TF i "dostupná" fotka, kdy takto vycouvalo auto před/do TRAM jedoucí od Čechova nám. (pokud to nebyla l.4, tak tam neměla zastávku) k Vršovickému nám.
Nedává mi to však logiku se stavem, kdy mnoho řidičů zacouvává do garáže = vyjíždí z ní po předu = po nastartování studeného motoru jdou všechny zplodiny z výfuku do nitra garáže místo, aby šli otevřenými vraty ven před vycouváním z garáže.
MUSÍM POZNAMENAT, ŽE OVŠEM JAKÝKOLIV Z TĚCHTO ZPŮSOBŮ NEMÁ SPECIÁLNÍ (DALŠÍM ZPŮSOBŮM ODPORUJÍCÍ) POŽADAVKY NA VÝSTAVBU PARKOVACÍCH STÁNÍ.
2.) ŠIKMO
pomocí couvání při parkování, aby výjezd byl po předu s co nejdřívějším a nejmaximálnějším rozhledem
Žel současná praxe je, že nejčastěji se šikmo parkuje "po čumáku" a couváním se vyjíždí = neojediněle se při tom ohrožují okolní účastníci provozu.
MUSÍM ZDŮRAZNIT, ŽE VZÁJEMNÁ KOMBINACE TĚCHTO ZPŮSOBŮ NENÍ MOŽNÁ A DONEDÁVNA JSEM POVAŽOVAL, ŽE MNOU PROSAZOVANÝ ZPŮSOB NEMÁ ŠANCI BÝT V PRAXI POUŽÍVÁN, ALE V POSLEDNÍ DOBĚ JSEM JEJ V PRAZE NA NĚKOLIKA MÍSTECH ZPOZOROVAL - a na tom nejbližším mému pražskému bydlišti vyfotil (ovšem dodávám, že já v tomto místě nikdy neparkoval):
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 19.10.2014 1:04, celkem upraveno 3 x.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
pro neznalé raději ještě doplňuji:von Špilberk píše:....
na 24 a 26, kvůli rozestupu na měření kol nebo myčák. Jen při vjezdu na 26 se někdy stane, že se neotevřou vrata, i když uvnitř už žádná tram není, pak je třeba zvednout a jít dovnitř zmáčknout čudlík.
Čočky na vjezdu u vrátnice se taky obvykle poslouchají, ale i ty už jsem zažil kousnuté.
.......
1.) čočky před vjezdovými vraty na 24 a 26 kolej dlouhou dobu nedodržovaly zatahující kočky (v poslední době jsou z mých občasných zkušeností v dané době vypnuté)
2.) vjezdová vrata na 26. a výjezdová vrata z 25. koleje se nemusí otevřít (ať již automaticky - díky detekci TRAM či i tlačítkem), protože nejsou zabouchnuté v nich umístěné dveře pro průchod osob (= musí tam bít někde čidlo jejich uzavření)
3.) když jsou "kousnuté" čočky na vjezdu za vrátnicí, tak osobně se jdu telefonem raději ujistit od mistra, kterou ze dvou kolejí mám jet, jestli mne vůbec zaznamenalo čidlo ve vratech = mám vůbec správně postavenou výhybku za čočkami a neudělal jsem jiný než pro mou TRAM naplánovaný úkon (měření kol versus mytí).