Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
Karotka
- Uživatel
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 09.2.2005 20:59
- Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.
Příspěvek
od Karotka » 09.5.2007 23:46
I.am.good píše:...Já myslím, že to řídil dispečer, který přímo zapínal a vypínal signály. Totéž bylo na bus terminálu Želivského, v době zprovoznění metra (kolem roku 1980).
Tsss, tak složitej úkol pro dispečera
Co takhle hodinovej strojek? S nějakým mechanismem, aby se to spínalo pravidelně - třeba ozubený kolečka, vačky... anebo děrnej štítek, pak by se tomu dalo říkat "počítač". (A "jízdní řády" by se daly jednoduše měnit.)
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 09.5.2007 22:55
Beatlesák píše:Teda připomíná to takovej ten startovací semafor na závodní dráze
Máme stroje od Porsche, tak by se mohli dělat závody, co?
-
Beatlesák
- Uživatel
- Příspěvky: 170
- Registrován: 07.4.2005 12:16
- Bydliště: Neratovice/Česká Třebová
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Beatlesák » 09.5.2007 22:48
Teda připomíná to takovej ten startovací semafor na závodní dráze
-
admirak
Příspěvek
od admirak » 09.5.2007 22:00
I.am.good píše:Bez urážky, ale jsi asi dosti mladý, viď?
) Ono by to tam mohlo být třeba už třicet let a tenkrát stály počítače statisíce a navíc v bývalém dosahu RVHP (ráno vyjedeš houby přivezeš - Rada Vzájemné Hospodářské Pomoci) moc počítačů opravdu nebylo.
Já myslím, že to řídil dispečer, který přímo zapínal a vypínal signály. Totéž bylo na bus terminálu Želivského, v době zprovoznění metra (kolem roku 1980).
Ano, já jsem samozřejmě nemylslel počítač jako dnešní, ale nějaký cyklus který sepnul dejme tomu každých 5 minut relé a to rozsvítilo "čočky" a řidič pak jel. A je pravda že mladý jsem, jsem v osmé třídě, tak mě prosím za "nesmyslné" příspěvky a otázky hned neukamenujte...
-
I.am.good
Příspěvek
od I.am.good » 09.5.2007 21:47
admirak píše:Kdo to řídil?? Dispečer(dozorčí) či počítač?
Bez urážky, ale jsi asi dosti mladý, viď?
) Ono by to tam mohlo být třeba už třicet let a tenkrát stály počítače statisíce a navíc v bývalém dosahu RVHP (ráno vyjedeš houby přivezeš - Rada Vzájemné Hospodářské Pomoci) moc počítačů opravdu nebylo.
Já myslím, že to řídil dispečer, který přímo zapínal a vypínal signály. Totéž bylo na bus terminálu Želivského, v době zprovoznění metra (kolem roku 1980).
-
admirak
Příspěvek
od admirak » 09.5.2007 21:17
8729 píše:Navestidlo slouzilo k signalizaci casu pravidelneho odjezdu. Tzn., ze se cekalo dokavad nepadly cocky lince, se kterou si jezdil. Cisla linek jsou videt v tech kulatejch svetlech. Podobnou signalizaci mely autobusy napr. na Nadrazi Branik nebo Kacerove, ale i jinde.
Kdo to řídil?? Dispečer(dozorčí) či počítač?
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 09.5.2007 20:41
8729 píše:Navestidlo slouzilo k signalizaci casu pravidelneho odjezdu. Tzn., ze se cekalo dokavad nepadly cocky lince, se kterou si jezdil. Cisla linek jsou videt v tech kulatejch svetlech. Podobnou signalizaci mely autobusy napr. na Nadrazi Branik nebo Kacerove, ale i jinde.
No mě něco takového napadlo, ale pak mi to přišlo jako dost rigidní třeba při změně linkového nebo jiných mimořádnostech. Ale dík za vysvětlení. Jak se to v provozu osvědčilo?
-
8729
- Uživatel
- Příspěvky: 26
- Registrován: 01.9.2004 19:46
Příspěvek
od 8729 » 09.5.2007 19:57
Navestidlo slouzilo k signalizaci casu pravidelneho odjezdu. Tzn., ze se cekalo dokavad nepadly cocky lince, se kterou si jezdil. Cisla linek jsou videt v tech kulatejch svetlech. Podobnou signalizaci mely autobusy napr. na Nadrazi Branik nebo Kacerove, ale i jinde.
-
Martin
- Uživatel
- Příspěvky: 244
- Registrován: 14.3.2007 14:37
- Bydliště: Prágl - Strašnice
Příspěvek
od Martin » 09.5.2007 19:15
Měl bych otázku: K čemu slouží, tedy spíš sloužilo, toto návěstidlo ve smyčce Kotlářka?
-
jara
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jara » 06.5.2007 21:20
admirak píše:Plánuje se letos nějaká akce jako byla loňská "Kofola tramvaj"??
No já jsem zaslechl, jak si vrabci šuškají, že se plánuje opět kofola tramvaj. Ale ale!!!!!!! To jsem fakt jen slyšel. Dokonce jsem s tím i slyšel jak má vypadat vnitřek. A opět se má jednat o vůz T3.
-
jara
- Uživatel
- Příspěvky: 2303
- Registrován: 16.11.2003 17:38
- Bydliště: Dejvice jsou pěkné bydlí nás tu víc
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od jara » 06.5.2007 21:18
I.am.good píše:Přijde jenom mě, že pan 6514 to tu spamuje hůř, jak leckterý robot?
Ne nepřijde. A jeho příspěvky už já vůbec nečtu. Rád se zajedu podívat někam na provoz. Ale abych si psal, že na 6.pořadí linky 1 jezdí souprava ev.č.270534+249542 to mě nějak nebere.
-
admirak
Příspěvek
od admirak » 06.5.2007 20:03
Plánuje se letos nějaká akce jako byla loňská "Kofola tramvaj"??
-
Isidor
- Uživatel
- Příspěvky: 291
- Registrován: 03.11.2004 20:44
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Isidor » 05.5.2007 21:05
nj, to samé bylo v díle OO o nehodě v Košicích (1978), taky vlastně jen výpovědi svědků, o příčině téměř nic a stejně pouze oficiální verze (brzdy v pořádku, vina (mrtvá) řidička), i když z technického, logického i politického hlediska ta teorie moc smrdí (a kamarád si dal spoustu práce s její vyvrácením pro filmový štáb
)...
-
XSC
- Uživatel
- Příspěvky: 1567
- Registrován: 19.11.2004 21:38
- Bydliště: 8,24,B
Příspěvek
od XSC » 05.5.2007 21:02
Oskar píše:Tak jsem si to nahrál. A docela mě mrzí, že tam jen okrajově zmínili příčinu havárie. I když po tolika letech sehnat tolik svědků bylo jistě umění. A o skutečných příčinách se toho asi dochovalo jen málo.
Chcete-li to někdo vidět, napište SZ.
Jo, taky mi přišlo, že konstatování, že tramvaj vykolejila, protože byla přeplněná a selhaly brzdy, je na ten pořad trochu málo. Čekal bych, že i v té době se muselo vést vyšetřování a něco v archivu zůstalo.
-
Oskar
- Uživatel
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 10.6.2006 11:17
- Bydliště: Ano
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od Oskar » 05.5.2007 20:48
Isidor píše:Zítra v noci by měl na ČT2 jít pořad "Osudové okamžiky" o havárii tramvaje v Ústí nad Labem (1947), při které zemřelo 30 lidí.
Vysílají to v 01:55 (vlastně už pozítří
), opakujou pak 9.května v 14:10 na ČT1.
Viz
web ČT
Tak jsem si to nahrál. A docela mě mrzí, že tam jen okrajově zmínili příčinu havárie. I když po tolika letech sehnat tolik svědků bylo jistě umění. A o skutečných příčinách se toho asi dochovalo jen málo.
Chcete-li to někdo vidět, napište SZ.