Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
52
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 365

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od ElWapp » 04.2.2014 19:01

Už někdo objasnil sladké tajemství, proč se "to" musí jmenovat metrobus a ne hezky česky páteřní linka? Vždyť by to bylo hned jasné... Takhle se musí nejdřív inzerovat, že máme metrobusy, a pak se tak nějak zjistí, se zase bude muset inzerovat, ale tentokrát co to ten metrobus vlastně je.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od XSC » 04.2.2014 18:46

von Špilberk píše:ZXS91: Jo, to jsem se zasmál. To je ten výsledek revoluce v MHD: přestupuje se častěji a efekt zkrácení cesty se nedostavil. (se divím, že to vůbec zveřejnili, když to tak hezky nevyšlo :lol: )
Taky se divím, že z toho není utajovaná informace. Teď už to chce jen zveřejnit výši "úspor" tímto chaosem vytvořených a kvalita práce Ropidu se ukáže v plné síle.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od vencavasek » 04.2.2014 17:28

A přitom je to tak snadné, nechápu, jak to může 88 % lidí netušit? Podle mě zní definice nějak takto:
"Metrobusem je taková linka, která má ve všech provozních obdobích nejvýše předem stanovené intervaly alespoň v části trasy alespoň část roku...anebo ji má Ropid rád."
Intervaly jsou nyní stanoveny špička PD 7,5 minuty, sedlo a víkend 15 minut, večer 20 minut, víkendy ráno 30 minut.

Neboli skutečně nejde o trasu, ale hlavní myšlenka je taková, že když je to metrobus, nebudu čekat déle, než je výše uvedeno. A můžu se na to spolehnout, protože je to metrobus.

Samozřejmě, že ten interval není dodržen, pokud se vozidlo někde zdrží (velmi často). A navíc ty intervaly neplatí v létě (červenci a srpnu), někdy i v červnu, možná v září, o podzimních prázdninách, o jarních prázdninách, v lednu, někdy i v únoru, taky když se blíží Vánoce, upřímně vlastně celou zimu (viz 112 s omezeným zimním JŘ, která je i nadále metrobus) a hlavně nemusí platit v celé trase.
Je tedy naprosto logické, že 107 není metrobus, protože má o víkendu delší interval než 15 minut. Ale 137 je metrobus, i když v některých úsecích má o víkendu interval 60 minut a večer nejede vůbec.
205 není metrobus, protože o víkendu ráno nejede. Ale 180 (i když o víkendu ráno nejede) je metrobus, prostě proto, že ji má Ropid rád.

Jak říkám, je to úplně jednoduché. :devilsmokin

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 04.2.2014 13:05

ZXS91: Jo, to jsem se zasmál. To je ten výsledek revoluce v MHD: přestupuje se častěji a efekt zkrácení cesty se nedostavil. (se divím, že to vůbec zveřejnili, když to tak hezky nevyšlo :lol: )

Ale to s tím metrobusem mě prostě dostalo. Takže podle čeho se pozná metrobus:
1. podle vozidla ne, protože na řadě metrobusů kloubáky nejezdí, a zároveň třeba na 107 kloubák je (dokonce to v PD jede furt) a metrobus to není
2. podle trasy ne, protože třeba 131 je jasný vymeták a metrobus to je; 102, 144 a 200 jsou čisté napaječe metra pro Bohnice a taky to jsou metrobusy a tangenty přes celé město jsou taky metrobusy
3. podle intervalu ne, protože již zmíněna 107 jede ve špičce častěji než leckterý metrobus. Mnohé metrobusy pak měly kratší intervaly v době, kdy ještě metrobusy nebyly. A o víkendu jedou metrobusy stejně mizerně jako nemetrobusy. Zde je rozdíl oproti tramvajím, protože páteřní linky mají i o víkendu poloviční interval (kromě neděle večer, ale to se moc neinzeruje :-# ).
Takže závěr: metrobus se pozná podle rámečku, fialového čísla na sloupku a toho, že je to napsané v ZJŘ. Jinou logiku to nemá.

Teď jsem jen zvědav na tu větší propagaci metrobusů, co veselého vymyslí (a kolik to bude stát). Hádám, že nějaké grafické studio potřebuje novou zakázku na plakáty. [-o< :roll:

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobek » 04.2.2014 13:03

Hezký termit, dopravní chování. Oni nám to totiž malujou tak, aby to bylo úžasňoucnější, ale my se naschvál chováme tak, že nám to trvá dýl... [-o<
Roztomilá je také jedna věta věnovaná připomínkám respondentů, následuje (letos obzvlášť užitečný) obsáhlý elaborát věnovaný problematice přepravy sáněk a lyžování v Praze. :roll:
Naposledy upravil(a) Bobek dne 04.2.2014 13:08, celkem upraveno 2 x.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od ZXS91 » 04.2.2014 12:22

A jsou tam i jinačí perly, třeba hnedka tohle:
Obecné informace o dopravním chování
• průměrná doba cesty do práce nebo do školy: 35 minut (v roce 2011: 33 minut)
• průměrný počet přestupů během typické cesty do práce nebo do školy: 1,47 (v roce 2011: 1,26)
(-X #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 04.2.2014 12:00

Tak zase něco veselého s ROPIDem:http://www.ropid.cz/data/Galleries/56/d ... 014-03.pdf
ROPID píše:Anketní průzkum názorů cestujících PID 2013
Organizace ROPID ve spolupráci se spolčeností CZECH Consult provedla na podzim 2013
pravidelný anketní průzkum názorů cestujících...

• pouze 12 % cestujících ví, co znamená pojem metrobus (zde se nabízí prostor pro větší
propagaci tohoto druhu dopravy)
To je skandál: lidi nevědí, co je to metrobus :!: :lol: :lol:
Přitom odpověď je tak snadná: Metrobus je autobus, který má na boční orientaci číslo v rámečku. 8-) :lol:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 04.2.2014 10:57

Petrpes píše:M262: 2 nápravy hnací, stejně tak 842, ale tam je to po jedné na podvozku a 2 motory.
843 má všechny 4 a též 2 motory.
814 s jednou hnací a ještě tou vnější, nezatíženou, to je zlé... I 810 má při zhoršených adhezních podmínkách lepší vlastnosti.
díky za upřesnění.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Petrpes » 04.2.2014 10:29

M262: 2 nápravy hnací, stejně tak 842, ale tam je to po jedné na podvozku a 2 motory.
843 má všechny 4 a též 2 motory.
814 s jednou hnací a ještě tou vnější, nezatíženou, to je zlé... I 810 má při zhoršených adhezních podmínkách lepší vlastnosti.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MF » 04.2.2014 6:28

Já myslím, že 810 bude vždycky nejotřesnější vozidlo. Zlatá M 262, dieselelektrický přenos, všechny nápravy hnací, obrovský, krásný prostor. 810, resp. Regioonovy s jednou hnací nápravou je opravdová prohra.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 04.2.2014 5:28

cwapa píše: 810 nemůže na tom být lepší, když je z ní dělaný.
A proč by ne? Jediný co je na tom taknějak stejný je podvozek. Bude jinde těžiště, budou jiný dynamický rázy, 810 je "solo", zatímco Hypersova "dvojička" atd, atd.

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od cwapa » 04.2.2014 1:59

KTman píše:Rychlíky jsou sice fajn, ale jaký je poměr mezi nimi a Regionovami... To je pouze slabá útěcha...
Házení je také infrastrukturou, ale na výhybkách v házení nemají konkurenci, to snad i ty 810 na tom byly lépe...
810 nemůže na tom být lepší, když je z ní dělaný.

Uživatelský avatar
KTman
Uživatel
Příspěvky: 31
Registrován: 04.5.2013 16:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od KTman » 04.2.2014 0:08

Rychlíky jsou sice fajn, ale jaký je poměr mezi nimi a Regionovami... To je pouze slabá útěcha...
Házení je také infrastrukturou, ale na výhybkách v házení nemají konkurenci, to snad i ty 810 na tom byly lépe...

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Láďa » 04.2.2014 0:01

Mám na mysli především rakovnické rychlíky. Regionovy sice mají spoustu záporů (třeba zrovna tu hlučnost), ale alespoň na pohled vypadají celkem přívětivě. K házení dodám asi jen to, že tam bude problém hlavně u infrastruktury. Třeba svezení v úseku Smíchov - Řeporyje je po rekonstrukci tratě pohodlné.

Uživatelský avatar
KTman
Uživatel
Příspěvky: 31
Registrován: 04.5.2013 16:28

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od KTman » 03.2.2014 23:20

Kladno? A dobře? Když opomenu spoj 714+010... Tak ty žluté potvory nejsou rozhodně kvalitní spojení pro takto velká města... Jediné co to umí je topit, ale čas od času to tam nepříjemně zavání, hluk, který ty paskvily vydávají, rozhodně nepřispěje ke kultuře cestování (schválně si zkuste svést se rychlíkem na Kladno a zpět jet Regionovou, to poznáte "změny"), o tom, že "házejí" tak, že vám padá notebook z kolen, když něco děláte je taky lusuxní... O tom, že v zimě se jim "nechce" snad ani nemusím psát. A našlo by se toho víc... Zkuste tím jezdit každý den tam a zpět a přejde vás optimismus...

Odpovědět