Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Už někdo objasnil sladké tajemství, proč se "to" musí jmenovat metrobus a ne hezky česky páteřní linka? Vždyť by to bylo hned jasné... Takhle se musí nejdřív inzerovat, že máme metrobusy, a pak se tak nějak zjistí, se zase bude muset inzerovat, ale tentokrát co to ten metrobus vlastně je.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Taky se divím, že z toho není utajovaná informace. Teď už to chce jen zveřejnit výši "úspor" tímto chaosem vytvořených a kvalita práce Ropidu se ukáže v plné síle.von Špilberk píše:ZXS91: Jo, to jsem se zasmál. To je ten výsledek revoluce v MHD: přestupuje se častěji a efekt zkrácení cesty se nedostavil. (se divím, že to vůbec zveřejnili, když to tak hezky nevyšlo )
-
- Uživatel
- Příspěvky: 263
- Registrován: 07.1.2007 15:10
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
A přitom je to tak snadné, nechápu, jak to může 88 % lidí netušit? Podle mě zní definice nějak takto:
"Metrobusem je taková linka, která má ve všech provozních obdobích nejvýše předem stanovené intervaly alespoň v části trasy alespoň část roku...anebo ji má Ropid rád."
Intervaly jsou nyní stanoveny špička PD 7,5 minuty, sedlo a víkend 15 minut, večer 20 minut, víkendy ráno 30 minut.
Neboli skutečně nejde o trasu, ale hlavní myšlenka je taková, že když je to metrobus, nebudu čekat déle, než je výše uvedeno. A můžu se na to spolehnout, protože je to metrobus.
Samozřejmě, že ten interval není dodržen, pokud se vozidlo někde zdrží (velmi často). A navíc ty intervaly neplatí v létě (červenci a srpnu), někdy i v červnu, možná v září, o podzimních prázdninách, o jarních prázdninách, v lednu, někdy i v únoru, taky když se blíží Vánoce, upřímně vlastně celou zimu (viz 112 s omezeným zimním JŘ, která je i nadále metrobus) a hlavně nemusí platit v celé trase.
Je tedy naprosto logické, že 107 není metrobus, protože má o víkendu delší interval než 15 minut. Ale 137 je metrobus, i když v některých úsecích má o víkendu interval 60 minut a večer nejede vůbec.
205 není metrobus, protože o víkendu ráno nejede. Ale 180 (i když o víkendu ráno nejede) je metrobus, prostě proto, že ji má Ropid rád.
Jak říkám, je to úplně jednoduché.
"Metrobusem je taková linka, která má ve všech provozních obdobích nejvýše předem stanovené intervaly alespoň v části trasy alespoň část roku...anebo ji má Ropid rád."
Intervaly jsou nyní stanoveny špička PD 7,5 minuty, sedlo a víkend 15 minut, večer 20 minut, víkendy ráno 30 minut.
Neboli skutečně nejde o trasu, ale hlavní myšlenka je taková, že když je to metrobus, nebudu čekat déle, než je výše uvedeno. A můžu se na to spolehnout, protože je to metrobus.
Samozřejmě, že ten interval není dodržen, pokud se vozidlo někde zdrží (velmi často). A navíc ty intervaly neplatí v létě (červenci a srpnu), někdy i v červnu, možná v září, o podzimních prázdninách, o jarních prázdninách, v lednu, někdy i v únoru, taky když se blíží Vánoce, upřímně vlastně celou zimu (viz 112 s omezeným zimním JŘ, která je i nadále metrobus) a hlavně nemusí platit v celé trase.
Je tedy naprosto logické, že 107 není metrobus, protože má o víkendu delší interval než 15 minut. Ale 137 je metrobus, i když v některých úsecích má o víkendu interval 60 minut a večer nejede vůbec.
205 není metrobus, protože o víkendu ráno nejede. Ale 180 (i když o víkendu ráno nejede) je metrobus, prostě proto, že ji má Ropid rád.
Jak říkám, je to úplně jednoduché.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
ZXS91: Jo, to jsem se zasmál. To je ten výsledek revoluce v MHD: přestupuje se častěji a efekt zkrácení cesty se nedostavil. (se divím, že to vůbec zveřejnili, když to tak hezky nevyšlo )
Ale to s tím metrobusem mě prostě dostalo. Takže podle čeho se pozná metrobus:
1. podle vozidla ne, protože na řadě metrobusů kloubáky nejezdí, a zároveň třeba na 107 kloubák je (dokonce to v PD jede furt) a metrobus to není
2. podle trasy ne, protože třeba 131 je jasný vymeták a metrobus to je; 102, 144 a 200 jsou čisté napaječe metra pro Bohnice a taky to jsou metrobusy a tangenty přes celé město jsou taky metrobusy
3. podle intervalu ne, protože již zmíněna 107 jede ve špičce častěji než leckterý metrobus. Mnohé metrobusy pak měly kratší intervaly v době, kdy ještě metrobusy nebyly. A o víkendu jedou metrobusy stejně mizerně jako nemetrobusy. Zde je rozdíl oproti tramvajím, protože páteřní linky mají i o víkendu poloviční interval (kromě neděle večer, ale to se moc neinzeruje ).
Takže závěr: metrobus se pozná podle rámečku, fialového čísla na sloupku a toho, že je to napsané v ZJŘ. Jinou logiku to nemá.
Teď jsem jen zvědav na tu větší propagaci metrobusů, co veselého vymyslí (a kolik to bude stát). Hádám, že nějaké grafické studio potřebuje novou zakázku na plakáty.
Ale to s tím metrobusem mě prostě dostalo. Takže podle čeho se pozná metrobus:
1. podle vozidla ne, protože na řadě metrobusů kloubáky nejezdí, a zároveň třeba na 107 kloubák je (dokonce to v PD jede furt) a metrobus to není
2. podle trasy ne, protože třeba 131 je jasný vymeták a metrobus to je; 102, 144 a 200 jsou čisté napaječe metra pro Bohnice a taky to jsou metrobusy a tangenty přes celé město jsou taky metrobusy
3. podle intervalu ne, protože již zmíněna 107 jede ve špičce častěji než leckterý metrobus. Mnohé metrobusy pak měly kratší intervaly v době, kdy ještě metrobusy nebyly. A o víkendu jedou metrobusy stejně mizerně jako nemetrobusy. Zde je rozdíl oproti tramvajím, protože páteřní linky mají i o víkendu poloviční interval (kromě neděle večer, ale to se moc neinzeruje ).
Takže závěr: metrobus se pozná podle rámečku, fialového čísla na sloupku a toho, že je to napsané v ZJŘ. Jinou logiku to nemá.
Teď jsem jen zvědav na tu větší propagaci metrobusů, co veselého vymyslí (a kolik to bude stát). Hádám, že nějaké grafické studio potřebuje novou zakázku na plakáty.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Hezký termit, dopravní chování. Oni nám to totiž malujou tak, aby to bylo úžasňoucnější, ale my se naschvál chováme tak, že nám to trvá dýl...
Roztomilá je také jedna věta věnovaná připomínkám respondentů, následuje (letos obzvlášť užitečný) obsáhlý elaborát věnovaný problematice přepravy sáněk a lyžování v Praze.
Roztomilá je také jedna věta věnovaná připomínkám respondentů, následuje (letos obzvlášť užitečný) obsáhlý elaborát věnovaný problematice přepravy sáněk a lyžování v Praze.
Naposledy upravil(a) Bobek dne 04.2.2014 13:08, celkem upraveno 2 x.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
A jsou tam i jinačí perly, třeba hnedka tohle:
Obecné informace o dopravním chování
• průměrná doba cesty do práce nebo do školy: 35 minut (v roce 2011: 33 minut)
• průměrný počet přestupů během typické cesty do práce nebo do školy: 1,47 (v roce 2011: 1,26)
Obecné informace o dopravním chování
• průměrná doba cesty do práce nebo do školy: 35 minut (v roce 2011: 33 minut)
• průměrný počet přestupů během typické cesty do práce nebo do školy: 1,47 (v roce 2011: 1,26)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Tak zase něco veselého s ROPIDem:http://www.ropid.cz/data/Galleries/56/d ... 014-03.pdf
Přitom odpověď je tak snadná: Metrobus je autobus, který má na boční orientaci číslo v rámečku.
To je skandál: lidi nevědí, co je to metrobusROPID píše:Anketní průzkum názorů cestujících PID 2013
Organizace ROPID ve spolupráci se spolčeností CZECH Consult provedla na podzim 2013
pravidelný anketní průzkum názorů cestujících...
• pouze 12 % cestujících ví, co znamená pojem metrobus (zde se nabízí prostor pro větší
propagaci tohoto druhu dopravy)
Přitom odpověď je tak snadná: Metrobus je autobus, který má na boční orientaci číslo v rámečku.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
díky za upřesnění.Petrpes píše:M262: 2 nápravy hnací, stejně tak 842, ale tam je to po jedné na podvozku a 2 motory.
843 má všechny 4 a též 2 motory.
814 s jednou hnací a ještě tou vnější, nezatíženou, to je zlé... I 810 má při zhoršených adhezních podmínkách lepší vlastnosti.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
M262: 2 nápravy hnací, stejně tak 842, ale tam je to po jedné na podvozku a 2 motory.
843 má všechny 4 a též 2 motory.
814 s jednou hnací a ještě tou vnější, nezatíženou, to je zlé... I 810 má při zhoršených adhezních podmínkách lepší vlastnosti.
843 má všechny 4 a též 2 motory.
814 s jednou hnací a ještě tou vnější, nezatíženou, to je zlé... I 810 má při zhoršených adhezních podmínkách lepší vlastnosti.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Já myslím, že 810 bude vždycky nejotřesnější vozidlo. Zlatá M 262, dieselelektrický přenos, všechny nápravy hnací, obrovský, krásný prostor. 810, resp. Regioonovy s jednou hnací nápravou je opravdová prohra.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
A proč by ne? Jediný co je na tom taknějak stejný je podvozek. Bude jinde těžiště, budou jiný dynamický rázy, 810 je "solo", zatímco Hypersova "dvojička" atd, atd.cwapa píše: 810 nemůže na tom být lepší, když je z ní dělaný.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
810 nemůže na tom být lepší, když je z ní dělaný.KTman píše:Rychlíky jsou sice fajn, ale jaký je poměr mezi nimi a Regionovami... To je pouze slabá útěcha...
Házení je také infrastrukturou, ale na výhybkách v házení nemají konkurenci, to snad i ty 810 na tom byly lépe...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Rychlíky jsou sice fajn, ale jaký je poměr mezi nimi a Regionovami... To je pouze slabá útěcha...
Házení je také infrastrukturou, ale na výhybkách v házení nemají konkurenci, to snad i ty 810 na tom byly lépe...
Házení je také infrastrukturou, ale na výhybkách v házení nemají konkurenci, to snad i ty 810 na tom byly lépe...
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Mám na mysli především rakovnické rychlíky. Regionovy sice mají spoustu záporů (třeba zrovna tu hlučnost), ale alespoň na pohled vypadají celkem přívětivě. K házení dodám asi jen to, že tam bude problém hlavně u infrastruktury. Třeba svezení v úseku Smíchov - Řeporyje je po rekonstrukci tratě pohodlné.
Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...
Kladno? A dobře? Když opomenu spoj 714+010... Tak ty žluté potvory nejsou rozhodně kvalitní spojení pro takto velká města... Jediné co to umí je topit, ale čas od času to tam nepříjemně zavání, hluk, který ty paskvily vydávají, rozhodně nepřispěje ke kultuře cestování (schválně si zkuste svést se rychlíkem na Kladno a zpět jet Regionovou, to poznáte "změny"), o tom, že "házejí" tak, že vám padá notebook z kolen, když něco děláte je taky lusuxní... O tom, že v zimě se jim "nechce" snad ani nemusím psát. A našlo by se toho víc... Zkuste tím jezdit každý den tam a zpět a přejde vás optimismus...