Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
MM-Mikulovsky
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MM-Mikulovsky » 20.6.2016 1:16
cwapa píše:Praha ze střechy tramvaje. Kamera Slow TV je tentokrát instalována na střeše tramvaje typu KT8N2 v běžném provozu pro cestující a s pohledem DOPŘEDU. Vůz 9059 s kamerou je nasazen na linku číslo 16 pořadí 9.
je tam napsáno
.....Jedná se o obousměrnou tramvaj, a tak se vám možná někdy naskytne i zpětný záběr jako u mazacího „kabrioletu“!
-
cwapa
- Uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: 05.7.2007 23:08
- Bydliště: všude doma
Příspěvek
od cwapa » 19.6.2016 22:29
Praha ze střechy tramvaje. Kamera Slow TV je tentokrát instalována na střeše tramvaje typu KT8N2 v běžném provozu pro cestující a s pohledem DOPŘEDU. Vůz 9059 s kamerou je nasazen na linku číslo 16 pořadí 9.
-
MPL
- Uživatel
- Příspěvky: 228
- Registrován: 06.1.2010 8:29
Příspěvek
od MPL » 10.6.2016 10:00
ElWapp píše:Je to trochu ot, ale dokáže mi někdo vysvětlit co to vzniklo ve Štěpánské před Lucernou? ...
Zrovna minulý týden jsem tamtudy šel a vrtalo mi to hlavou naprosto stejně. Na začátku a konci jsou sloupky na DZ, ale byly ještě prázdně. Tak jsem si říkal, že si počkám, co tam dají - no, a od té doby jsem tam nebyl.
-
JirkaR
- Uživatel
- Příspěvky: 148
- Registrován: 04.9.2010 17:27
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od JirkaR » 10.6.2016 9:40
Taky se mi z podobných šíleností zvedá žaludek, viděl jsem jich už plno. Řekl bych, že stání na chodníku je snadný způsob jak umožnit využití nějakého prostoru levně a rychle pouhou značkou, bez stavebních zásahů. Ale když už se někde dělá reko, tak ten režim držet a budovat tam nějaký polo-chodník s dalšími obrubníky navíc a pruhem další jiné dlažby, to mi přijde šílené. Pak to končí jako na Francouzské směrem dolů, kde vydlážděný chodníkový pruh budí dojem komfortního stání a přitom z něj trčí sloupy VO (ano, stydím se že jsem si tam jednou v parkovacím zmatku odřel zadek auta, když jsem parkoval za nějakého chytráka stojícího v druhé řadě; bez té extra dlažby bych si asi dal větší pozor co tam kde trčí). Když už se to někde předělává, měla se místo dvou obrubníků rozšířit o to stání vozovka (případně formou zálivu). V jednoduchosti je síla. Ale to je asi moc přímočaré na dnešní dobu.
-
ElWapp
- Uživatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 14.5.2009 19:29
Příspěvek
od ElWapp » 09.6.2016 21:47
Je to trochu ot, ale dokáže mi někdo vysvětlit co to vzniklo ve Štěpánské před Lucernou? Je tam něco jako místo pro šikmá/kolmá stání, ale takové divné.... logicky by měl být asfaltový jízdní pruh, pak obrubník a parkovací spot vydlážděn. Tady je ten asfalt ještě asi do půlky toho parkovacího místa a v něm je najednou šikmý nájezd do úrovně chodníku... a u chodníku je rozdíl výšek nula.
Komu tahle divnost prospěje?
Loni (?) vzniklo něco podobně polovičatého na Zlíchově při reko tram, foto nemám.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od 9001 » 24.5.2016 13:20
http://praha.idnes.cz/praha-bude-jednat ... zpravy_rsr
Sice to nesouvisí přímo s dopravou, ale i tak. Na kraviny je peněz dost, ale aby se dalo někde kde je potřeba to ne...
-
George
- Uživatel
- Příspěvky: 87
- Registrován: 14.3.2007 11:30
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od George » 24.5.2016 8:56
Stát se snaží aby lid myslel i na zadní kolečka. Teď to vybuduješ (protože jsi mladý a silný)
a k stáru jako když to najdeš.
-
ElWapp
- Uživatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 14.5.2009 19:29
Příspěvek
od ElWapp » 20.5.2016 16:38
Nesouvisí to přímo s tramvajemi, ale je tu určitě dost projektantů, kteří řeší i silnice.... Jeden dotaz na uplatnění požadavků vyhlášky o bezbariérovosti.
Podle vyhlášky 398/2009 Sb. o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb se má dle §2 postupovat při řešení pozemních komunikací.
Podle zákona 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích se pozemní komunikace dělí na několik kategorií, mimo jiné i na účelové komunikace.
Podle §7 téhož zákona je účelová komunikace pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi nebo k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků.
Účelovou komunikací je i pozemní komunikace v uzavřeném prostoru nebo objektu, která
slouží potřebě vlastníka nebo provozovatele uzavřeného prostoru nebo objektu. Tato účelová
komunikace není přístupná veřejně, ale v rozsahu a způsobem, který stanoví vlastník nebo
provozovatel uzavřeného prostoru nebo objektu.
A teď otázka: Pokud si na soukromém pozemku chci vybudovat příjezdovou cestu se dvěma stáními pro osobní auta, budu podle výše uvedeného budovat účelovou komunikaci, a tedy se uplatní požadavky bezbariérové vyhlášky, a tedy jedno z těch dvou stání musí podle §4 být vyhrazeno pro vozidla přepravující osoby těžce pohybově postižené, s odpovídajícími rozměry a sklony. Není to nějaké podivné?
-
MM-Mikulovsky
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MM-Mikulovsky » 31.3.2016 22:25
ElWapp píše:..........
MM-M: Pravidla o pěší či obytné zóně použít nelze, neboť to z definice taková zóna není - není tak označena. Že to tak v praxi může fungovat je věc jiná.
Já rozhodně nikdy neřekl, že zákony a vyhlášky ČR jsou dokonalé a bez chybičky/mezery
- já vidím v Zákoně 361/2000Sb např.:
§ 53, odst.2 píše:Jiní účastníci provozu na pozemních komunikacích než chodci nesmějí chodníku nebo stezky pro chodce užívat,
pokud není v tomto zákoně stanoveno jinak.
nějak tam ovšem nikde nemohu najít žádnou výjimku vztahující se na auta = pokud není použito zde již uvedené řešení pomocí DZ, které je i dle mne "na přes držku", tak auta nesmí chodník přejet asi ani příčně
- jedinou výjimku jsem totiž našel ohledně cyklistů, KTERÁ USTANOVUJE POVINNOSTI A PRÁVA ŘIDIČE (VOZIDLA) NA CHODNÍKU A STEZCE PRO CHODCE PŘESNĚ TAK, JAK JSEM TO TU POPSAL VE SVÉM PŘEDEŠLÉM PŘÍSPĚVKU: § 40, odst. 2 píše:Je-li povolen vjezd cyklistů na chodník nebo stezku pro chodce, použijí se pro jejich pohyb § 39 odst. 5 a 7 obdobně.
§ 39 píše:odst. 5) V obytné zóně a pěší zóně
smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km.h-1. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.
....
odst. 7) V obytné zóně a pěší zóně
musí chodci umožnit vozidlům jízdu. To platí i pro děti hrající si v obytné zóně.
-
petr03
- Uživatel
- Příspěvky: 415
- Registrován: 10.3.2010 11:16
- Bydliště: Praha
Příspěvek
od petr03 » 31.3.2016 15:27
kruťák píše:Ideální řešení z Uherského Hradiště k Jarošovskému pivovaru
Ano, toto je moooc krásné řešení. Přímo na přesdržku. Kdo tohle vymejšlí.
-
kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od kruťák » 31.3.2016 14:18
Ideální řešení z Uherského Hradiště k Jarošovskému pivovaru
-
ElWapp
- Uživatel
- Příspěvky: 543
- Registrován: 14.5.2009 19:29
Příspěvek
od ElWapp » 31.3.2016 13:42
MF: Děkuji za reakci. Co to ale v důsledku znamená pro cyklistu? Měl bych tedy na kole na stezce u Dvorců před každým sjezdem, co vede přes stezku, zpomalit až zastavit a přesvědčit se, že se odnikud neblíží auto? To pak trochu popírá smysl chodníkových přejezdů, kde by měl mít přednost cyklista, protože takhle budu zastavovat na každých padesáti metrech. A obecně to tak nefunguje, pokud by měli cyklisté dávat přednost, to tam rovnou můžou být značky konec / začátek stezky.
MM-M: Pravidla o pěší či obytné zóně použít nelze, neboť to z definice taková zóna není - není tak označena. Že to tak v praxi může fungovat je věc jiná.
-
MM-Mikulovsky
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
-
Kontaktovat uživatele:
Příspěvek
od MM-Mikulovsky » 31.3.2016 12:41
musím souhlasit s MF - jen doplňuji, že na přejezdy IAD přes chodníky
(nebo i na místně - DZ povolenou podélnou jízdu dopravní obsluhy k/od nemovitostí po chodníku bez souběhu s vozovkou) osobně používám pravidla o chování v pěší/obytné zóně =
§ 39, odst. píše:(5)
V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km.h-1. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.
..........
(7)
V obytné zóně a pěší zóně musí chodci umožnit vozidlům jízdu. To platí i pro děti hrající si v obytné zóně.
PS:
ŘIDIČ TRAMVAJE, ANI PŘI ODBOČOVÁNÍ NA JINOU KOMUNIKACI NEMUSÍ DÁVAT PŘEDNOST CHODCŮM, KTEŘÍ JI PŘECHÁZEJÍ (RESP. CHTĚJÍ PŘEJÍT) I PO PŘECHODU PRO CHODCE - TAKÉ NESMÍ JE "JEN" OHROZIT, ALE PRO CHODCE I V TÉTO SITUACI PLATÍ, ŽE TRAMVAJ MÁ PŘED NIMI PŘEDNOST
-
MF
- Uživatel
- Příspěvky: 4274
- Registrován: 04.3.2007 19:28
Příspěvek
od MF » 31.3.2016 12:28
jedu z malého počítače tak jen krátce. jako řidič nesmíš ohrozit chodce na ulici, na kterou odbočuješ (přechod nepřechod). To samé je nyní na těchto přejezdech pro cyklisty a místech pro přecházení. Zde můžeš cyklistu či chodce omezit, to znamená pokud se blíží k přejezdu/místu pro přecházení můžeš jet. Pokud už je ve vozovce, nesmíš jej ohrozit. Rozdíl je v tom, že chodce na přechodu nesmíš ani omezit, tedy i t že se k němu blíží a hodlá jej použít znamená, že musíš zastavit a umožnit nerušené přejití,,,,
PS na odkazy jsem nekoukal, mrknu doma. případně doplním