Stránka 367 z 391

Napsal: 09.5.2007 22:48
od Beatlesák
Teda připomíná to takovej ten startovací semafor na závodní dráze :lol:

Napsal: 09.5.2007 22:00
od admirak
I.am.good píše:Bez urážky, ale jsi asi dosti mladý, viď? :)) Ono by to tam mohlo být třeba už třicet let a tenkrát stály počítače statisíce a navíc v bývalém dosahu RVHP (ráno vyjedeš houby přivezeš - Rada Vzájemné Hospodářské Pomoci) moc počítačů opravdu nebylo. :) Já myslím, že to řídil dispečer, který přímo zapínal a vypínal signály. Totéž bylo na bus terminálu Želivského, v době zprovoznění metra (kolem roku 1980).
:lol: Ano, já jsem samozřejmě nemylslel počítač jako dnešní, ale nějaký cyklus který sepnul dejme tomu každých 5 minut relé a to rozsvítilo "čočky" a řidič pak jel. A je pravda že mladý jsem, jsem v osmé třídě, tak mě prosím za "nesmyslné" příspěvky a otázky hned neukamenujte... :P :)

Napsal: 09.5.2007 21:47
od I.am.good
admirak píše:Kdo to řídil?? Dispečer(dozorčí) či počítač?
Bez urážky, ale jsi asi dosti mladý, viď? :)) Ono by to tam mohlo být třeba už třicet let a tenkrát stály počítače statisíce a navíc v bývalém dosahu RVHP (ráno vyjedeš houby přivezeš - Rada Vzájemné Hospodářské Pomoci) moc počítačů opravdu nebylo. :) Já myslím, že to řídil dispečer, který přímo zapínal a vypínal signály. Totéž bylo na bus terminálu Želivského, v době zprovoznění metra (kolem roku 1980).

Napsal: 09.5.2007 21:17
od admirak
8729 píše:Navestidlo slouzilo k signalizaci casu pravidelneho odjezdu. Tzn., ze se cekalo dokavad nepadly cocky lince, se kterou si jezdil. Cisla linek jsou videt v tech kulatejch svetlech. Podobnou signalizaci mely autobusy napr. na Nadrazi Branik nebo Kacerove, ale i jinde.
Kdo to řídil?? Dispečer(dozorčí) či počítač?

Napsal: 09.5.2007 20:41
od Martin
8729 píše:Navestidlo slouzilo k signalizaci casu pravidelneho odjezdu. Tzn., ze se cekalo dokavad nepadly cocky lince, se kterou si jezdil. Cisla linek jsou videt v tech kulatejch svetlech. Podobnou signalizaci mely autobusy napr. na Nadrazi Branik nebo Kacerove, ale i jinde.
No mě něco takového napadlo, ale pak mi to přišlo jako dost rigidní třeba při změně linkového nebo jiných mimořádnostech. Ale dík za vysvětlení. Jak se to v provozu osvědčilo?

Napsal: 09.5.2007 19:57
od 8729
Navestidlo slouzilo k signalizaci casu pravidelneho odjezdu. Tzn., ze se cekalo dokavad nepadly cocky lince, se kterou si jezdil. Cisla linek jsou videt v tech kulatejch svetlech. Podobnou signalizaci mely autobusy napr. na Nadrazi Branik nebo Kacerove, ale i jinde.

Napsal: 09.5.2007 19:15
od Martin
Měl bych otázku: K čemu slouží, tedy spíš sloužilo, toto návěstidlo ve smyčce Kotlářka?

Napsal: 06.5.2007 21:20
od jara
admirak píše:Plánuje se letos nějaká akce jako byla loňská "Kofola tramvaj"??
No já jsem zaslechl, jak si vrabci šuškají, že se plánuje opět kofola tramvaj. Ale ale!!!!!!! To jsem fakt jen slyšel. Dokonce jsem s tím i slyšel jak má vypadat vnitřek. A opět se má jednat o vůz T3.

Napsal: 06.5.2007 21:18
od jara
I.am.good píše:Přijde jenom mě, že pan 6514 to tu spamuje hůř, jak leckterý robot? :roll:
Ne nepřijde. A jeho příspěvky už já vůbec nečtu. Rád se zajedu podívat někam na provoz. Ale abych si psal, že na 6.pořadí linky 1 jezdí souprava ev.č.270534+249542 to mě nějak nebere.

Napsal: 06.5.2007 20:03
od admirak
Plánuje se letos nějaká akce jako byla loňská "Kofola tramvaj"??

Napsal: 05.5.2007 21:05
od Isidor
nj, to samé bylo v díle OO o nehodě v Košicích (1978), taky vlastně jen výpovědi svědků, o příčině téměř nic a stejně pouze oficiální verze (brzdy v pořádku, vina (mrtvá) řidička), i když z technického, logického i politického hlediska ta teorie moc smrdí (a kamarád si dal spoustu práce s její vyvrácením pro filmový štáb :P)...

Napsal: 05.5.2007 21:02
od XSC
Oskar píše:Tak jsem si to nahrál. A docela mě mrzí, že tam jen okrajově zmínili příčinu havárie. I když po tolika letech sehnat tolik svědků bylo jistě umění. A o skutečných příčinách se toho asi dochovalo jen málo.

Chcete-li to někdo vidět, napište SZ.
Jo, taky mi přišlo, že konstatování, že tramvaj vykolejila, protože byla přeplněná a selhaly brzdy, je na ten pořad trochu málo. Čekal bych, že i v té době se muselo vést vyšetřování a něco v archivu zůstalo.

Napsal: 05.5.2007 20:48
od Oskar
Isidor píše:Zítra v noci by měl na ČT2 jít pořad "Osudové okamžiky" o havárii tramvaje v Ústí nad Labem (1947), při které zemřelo 30 lidí.
Vysílají to v 01:55 (vlastně už pozítří :)), opakujou pak 9.května v 14:10 na ČT1.
Viz web ČT
Tak jsem si to nahrál. A docela mě mrzí, že tam jen okrajově zmínili příčinu havárie. I když po tolika letech sehnat tolik svědků bylo jistě umění. A o skutečných příčinách se toho asi dochovalo jen málo.

Chcete-li to někdo vidět, napište SZ.

Napsal: 04.5.2007 11:57
od adam_r
syverin píše:Ono s barvou je oproti ČB problém, bo se nesráží jenom střbro, ale i několik dalších barev, takže vyvolávacím procesem to obvykle prochází několikrát. Navíc tohle podle mne bude inverzní film (na diáky), kde jsou ty chemikálie zase trochu jiné. No nic, pokusím se něco zjistit.
Neco jsem nasel tady:
http://forum.digineff.cz/read.php?42,1265971
------------------------------
Re: Vyvolání barevného negativu ORWO-poradíte kde?
Vloženo uživatelem: Neregistrovaný uživatel: spagr (---.b1.lan.prg.vol.cz)
Datum: 10. 11. 2005 10:05

Cau, jestli te jeste zajima, zda by se nekde dal vyvolat stary orwo chrom, tak se mi podarilo vypatra patrne jedineho cloveka v CR, ktery tyto filmy vyvolava. Dela pro DAMU a je nejakej chemik. Zkus mu zavolat cca mezi 18.00 - 19.00 . Libor Pokorny, telefon: 222726891 Kubelíkova 22, Praha 3 Cena za vyvolani - 160 Kc. V kazdem pripade pry na orwo chrom filmu, ktery nekde lezi nafoceny dele jak 5 let nic nebude. Mej se SP.
--------------------------------

Napsal: 04.5.2007 6:37
od syverin
Ono s barvou je oproti ČB problém, bo se nesráží jenom střbro, ale i několik dalších barev, takže vyvolávacím procesem to obvykle prochází několikrát. Navíc tohle podle mne bude inverzní film (na diáky), kde jsou ty chemikálie zase trochu jiné. No nic, pokusím se něco zjistit.