Stránka 374 z 391

Napsal: 30.3.2007 14:56
od Oskar
Absolut píše:Momentík.
Aha, tak jsem zas chytřejší. Ono vidět v dnešní době "Genuine" T3 je vůbec takový malý zázrak... Teď jaks to napsal si vlastně vzpomínám, že jsem viděl T3 6XXX, co měla číslo za sklem a že mě to překvapilo.

Napsal: 30.3.2007 14:47
od Absolut
Momentík.

Všechny T3M jsou přestavby z T3 posledních sérií, konkrétně z řady 6756-6992. To, že vůz nemá některé náležitosti a naopak má novou kabinku, jsou všechno pozdější úpravy, stejně jako na spoustě T3 řady 67xx-69xx, které ještě jezdí !!!!

Vyjímkou jsou T3M2DVC, což ovšem NEJSOU přestavby z T3SU, ale zcela nově postavené vozy na skříni T3SU. Dělalo se to v letech 1996-1999 místo generálních oprav posledních 18 T3, které takovou opravou neprošly. Ironií osudu o několik let později velké opravy PO na vozech s výzbrojí TV1 opět probíhat začaly. Jedná se o nové vozy, na skříních máte rok výroby 1996 a dokončovaly se v letech 1996-1999 postupně v UDDP.

Samostatnou kapitolou je 8029/II, která byla po nehodě původního vozu postavena v PARS Šumperk z Olomoucké T3 (myslím z r. 1966)

Napsal: 30.3.2007 14:25
od Oskar
A pak je ještě zajímavý, když přijede T3M, zjišťovat jejich rodokmen. Pod T3M se totiž vyskytují jednak přestavby z T3 (velké střešní klapky, žádné topení vpravo, v zadním voze průhledná kabina řidiče, číslo linky zvenku), přestavby z T3SU (velké střešní klapky, topení vpravo, číslo linky za sklem) a přestavby z T3SUCS (ty jsou nejzajímavější - kvůli zvětšené kabině řidiče z první malé střešní klapky zbyla jen půlka; jinak číslo linky za sklem, topení vpravo)

A propos: Zajímalo by mě, jak takové T3M přestavěné z T3SU(CS) vytápí interiér odpadním teplem. Ty tyristory by se přeci měly hřát podstatně míň, než zrychlovač.

Re: Jak to máte vy?

Napsal: 30.3.2007 8:22
od trainzjohny
2217 píše:Není. Já to rpožívám taky. Jenže já nerozeznám T3, T3SU a T3SUCS, kdybys mě zabil. Perfektně opznám tyristorku, Progress, T6 (sérii ne) a kaťuši (rozliším i NP) a samozřejmě Poršešrot. POdle čeho se pozná t3 od T3SU(CS)? Vozovnu a pořadí poznám tyky, ale ne na t6, tam ho nenacházím. Následně zkoumám stav sběrače (žlutý, špinavy) , zvuk dvařní výstrahy a kastli (reklama, klasika, otlučená). Samozřejmě evidenční číslo zjišťuji jako první. linku a směr jako poslrdní, což se mi už taky vymstilo.
T3 mají cedule s linkou venku (některé bohužel mají nová čela a mají je také za okýnkem), SUCS i SU vždy vevnitř (za okýnkem), jinak platí to co napsal karotka.
Kachny a T6ky mají pořadovky narozdíl od T3jek nahoře za oknem kabiny.

Napsal: 30.3.2007 0:03
od Karotka
Evidenční číslo je nejspolehlivější rozlišovací znak :) původní T3 začínají 6, SU(CS) začínají 7.
Zvenčí se dají poznat podle schůdků na střechu - u středních dveří (T3) nebo u zadních (T3SU/CS a některé T3 cvičné).
Zevnitř - SU(CS) mají podél pravého boku topení.

Re: Jak to máte vy?

Napsal: 29.3.2007 23:05
od 2217
Oskar píše:Tak by mě zajímalo, jestli jste na tom stejně jak já:
Ještě před tak dvěma měsíci jsem u tramvaje rozlišoval zejména číslo linky a směr no a když jsem nastoupil, zjišťoval sluchem, zda jde o odporovku, tyristorku, nebo tranzistorku.
Pak jsem se začal připravovat na jednuakci a od té doby si na přijíždějící tramvaji ani nevšimnu čísla linky, zato pečlivě rozliším T3 od T3SU a T3SUCS, zjistím, jaká vozovna vlak na jakém pořadí vypravila, a na přijíždějící T6ce zjišťuju, zda je to 1., 2., nebo třetí série.

Tak nevím který stav byl lepší. Ale nemáte pocit, že už je to trochu mánie?
Není. Já to rpožívám taky. Jenže já nerozeznám T3, T3SU a T3SUCS, kdybys mě zabil. Perfektně opznám tyristorku, Progress, T6 (sérii ne) a kaťuši (rozliším i NP) a samozřejmě Poršešrot. POdle čeho se pozná t3 od T3SU(CS)? Vozovnu a pořadí poznám tyky, ale ne na t6, tam ho nenacházím. Následně zkoumám stav sběrače (žlutý, špinavy) , zvuk dvařní výstrahy a kastli (reklama, klasika, otlučená). Samozřejmě evidenční číslo zjišťuji jako první. linku a směr jako poslrdní, což se mi už taky vymstilo.

Napsal: 29.3.2007 22:06
od I.am.good
7080 píše:Přesně tak. Fotil jsem tam nakládání první nízkopodlažní tramvaje co se tu ukazovala. Byla tuším produkce firmy AEG, neotočné podvozky. Jezdila z Divoké Šárky na Podbabu.
GT6N, jestli mě paměť neklame :)

Napsal: 29.3.2007 21:29
od admirak
7080 píše:Přesně tak. Fotil jsem tam nakládání první nízkopodlažní tramvaje co se tu ukazovala. Byla tuším produkce firmy AEG, neotočné podvozky. Jezdila z Divoké Šárky na Podbabu.
Jsem si to myslel, jsem to poznal podle toho lesíka a toho semaforu...

Napsal: 29.3.2007 21:23
od 7080
admirak píše:Že by vozovna Vokovice?
Přesně tak. Fotil jsem tam nakládání první nízkopodlažní tramvaje co se tu ukazovala. Byla tuším produkce firmy AEG, neotočné podvozky. Jezdila z Divoké Šárky na Podbabu.

Napsal: 29.3.2007 21:13
od admirak
7080 píše:Když už se tu objevily fotky různého stáří, tak taky jednu přidám. Schválně, kdo pozná místo kde to bylo foceno?
Předem se omlouvá, za kvalitu, ale už je to 15 let, co jsem to fotil.
Že by vozovna Vokovice?

Napsal: 29.3.2007 21:04
od 7080
Když už se tu objevily fotky různého stáří, tak taky jednu přidám. Schválně, kdo pozná místo kde to bylo foceno?
Předem se omlouvá, za kvalitu, ale už je to 15 let, co jsem to fotil.

Re: Jak to máte vy?

Napsal: 29.3.2007 20:40
od admirak
Oskar píše:Tak by mě zajímalo, jestli jste na tom stejně jak já:
Ještě před tak dvěma měsíci jsem u tramvaje rozlišoval zejména číslo linky a směr no a když jsem nastoupil, zjišťoval sluchem, zda jde o odporovku, tyristorku, nebo tranzistorku.
Pak jsem se začal připravovat na jednuakci a od té doby si na přijíždějící tramvaji ani nevšimnu čísla linky, zato pečlivě rozliším T3 od T3SU a T3SUCS, zjistím, jaká vozovna vlak na jakém pořadí vypravila, a na přijíždějící T6ce zjišťuju, zda je to 1., 2., nebo třetí série.

Tak nevím který stav byl lepší. Ale nemáte pocit, že už je to trochu mánie?
No tak ten druhý stav prožívám také... Dnes jsem na Koh-i-nooru nastoupil do 22 místo 24,7,6 a jel jsem na Vršovické náměstí místo nádraží Vršovice do školy. Fakt super den, zástupkyně si na mně dost smlsla, že jsem přišel pozdě.

Jak to máte vy?

Napsal: 29.3.2007 20:32
od Oskar
Tak by mě zajímalo, jestli jste na tom stejně jak já:
Ještě před tak dvěma měsíci jsem u tramvaje rozlišoval zejména číslo linky a směr no a když jsem nastoupil, zjišťoval sluchem, zda jde o odporovku, tyristorku, nebo tranzistorku.
Pak jsem se začal připravovat na jednuakci a od té doby si na přijíždějící tramvaji ani nevšimnu čísla linky, zato pečlivě rozliším T3 od T3SU a T3SUCS, zjistím, jaká vozovna vlak na jakém pořadí vypravila, a na přijíždějící T6ce zjišťuju, zda je to 1., 2., nebo třetí série.

Tak nevím který stav byl lepší. Ale nemáte pocit, že už je to trochu mánie?

Napsal: 27.3.2007 23:14
od admirak
BEZEJMENNÝ píše:Cca před 4 roky,když bylo 35.výročí od srpnových událostí,se o téhle tétrojce psalo na jiném fóru. Zmiňoval se o ní pamětník 3338,který dnes už bohužel nežije. Jestli si dobře pamatuji,co napsal,mělo jít o vůz 6135,který v té době patřil do vozovny Hloubětín. Prý jel tehdy z Hloubětína do zrovna nově otevřených ÚDDP (pokud si dobře pamatuji jména osádky vozu,měli to být jacísi pánové Rumcajs a Vopravil). Do ÚDDP už ale vzhledem ke známým událostem nedojeli,což je vidět i na záznamu,kde je tramvaj davem vyhazována z kolejí. Tankem ale přejetá nebyla,dokonce snad později dojela do dílen vlastní silou (kupodivu). Zato byly ale rozmašírovány asi 3 městské tehdy zánovní "erťáky".
Tak snad si to pamatuji dobře a snad jsem nenapsal nějaký nesmysl :wink: .
Ona to samozřejmě mohla být jiná tramvaj, jestli to vůbec byla tramvaj.

Napsal: 27.3.2007 23:10
od BEZEJMENNÝ
admirak píše:Myslím že je přejetá tankem...
Cca před 4 roky,když bylo 35.výročí od srpnových událostí,se o téhle tétrojce psalo na jiném fóru. Zmiňoval se o ní pamětník 3338,který dnes už bohužel nežije. Jestli si dobře pamatuji,co napsal,mělo jít o vůz 6135,který v té době patřil do vozovny Hloubětín. Prý jel tehdy z Hloubětína do zrovna nově otevřených ÚDDP (pokud si dobře pamatuji jména osádky vozu,měli to být jacísi pánové Rumcajs a Vopravil). Do ÚDDP už ale vzhledem ke známým událostem nedojeli,což je vidět i na záznamu,kde je tramvaj davem vyhazována z kolejí. Tankem ale přejetá nebyla,dokonce snad později dojela do dílen vlastní silou (kupodivu). Zato byly ale rozmašírovány asi 3 městské tehdy zánovní "erťáky".
Tak snad si to pamatuji dobře a snad jsem nenapsal nějaký nesmysl :wink: .