Stránka 58 z 391

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 11.1.2015 15:09
od MM-Mikulovsky
Z uvedeného navrhuji změnu cca na následující znění/význam - obdobu toho, jenž (dle MF) již v minulosti byl (TEXT červeně odstranit a zeleně doplnit):
§ 29
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd dráhy,
a) je-li dávána výstraha dvěma červenými střídavě přerušovanými světly signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
b) je-li dávána výstraha přerušovaným zvukem houkačky nebo zvonku přejezdového zabezpečovacího zařízení či přijíždějícího kolejového vozidla,
c) sklápějí-li se, jsou-li sklopeny nebo zdvihají-li se závory,
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li zároveň přerušované bílé světlo signálu "volno" přejezdového zabezpečovacího zařízení, musí být zvážena bezpečnost vjezdu/vstupu na přejezd - jestli (z blízkosti a rychlosti drážního vozidla) není oprávněné podezření na závadu přejezdového zabezpečovacího zařízení
ODŮVODNĚNÍ: Zvuková výstraha dávaná přejezdovým zabezpečovacím zařízením či samotným drážním vozidlem musí mít rovnocenný význam/postavení, aby při nefunkčnosti jedné byla druhá právně platná!
Dosavadní znění odrážky "d" značně nesmyslně a nebezpečně nabádá, při poruše přejezdového zabezpečovacího zařízení, k nerespektování výstražného houkání železničního vozidla - může být příčinou nehody mezi ním a silničním vozidlem, jehož řidič neuposlechl drážního výstražného zvukové signálu! = ZMĚNU TOHOTO ZÁKONA JE NUTNÉ PROVÉST CO NEJRYCHLEJI A NEJLÉPA ZA PODPORY/SPOLUTLAKU ŽELEZNIČNÍCH ZAMĚSTNANCŮ!

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 11.1.2015 14:50
od P_V
Jak rozlišit běžnou provozní situaci (posun drážních vozidel v blízkosti přejezdu, na který není postavena cesta) od výjimečně výjimečné situace (přejezd se porouchá tak podivným způsobem, že nedetekuje vlaky aniž by poruchu detektoru rozpoznal)? V obou případech jede mašina pomalu a občas houká.

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 11.1.2015 14:27
od MM-Mikulovsky
MF píše:.......
Jedině přerušované bílé světlo mě zbavuje výše uvedených povinností. Nicméně i na Youtubu byly videa, kdy vlaky frčí a bílé světlo bliká. A nejednalo se o závadu, o kterou by železnice věděla. Vlak jel rozhodně více než povolených 10 km/h a bez soustavného houkání.... Takže opatrně.
...
osobně jsem se s tím nesetkal, ale právě na netu jsem to určitě někde viděl.

Ovšem opakuji, že problém mám se současným zněním tzv. zákona o provozu na PK, podle nějž vlastně dráze po zjištění oné závady nestačí "drážně" povolených 10km/h a houkání vlaku - blikající bílé světlo je mu z pohledu účastníků provozu na PK nadřazeno a mohou jej ignorovat = vlézt/vjet mna přejezd!
Z:arrow: Pro zajištění skutečné bezpečnosti musí pak dráha:
a) mít u přejezdu pracovníka (respektive 2 - pro každou jeho stranu jeden), kteří jsou oprávněni zastavovat dopravu
b) zastavit drážní dopravu přes přejezd do opravy jeho zabezpečení (či minimálně jeho totálního vypnutí = ukončení signalizace "volno" pro účastníky silničního provozu)

A "něco" mi říká, že dráha tak poměrně nedávno někde nečinila na nějaké trati (na níž se snad blížil termín přerušení provozu z důvodu její REKO) a bylo videem zaznamenáno, že závada nepřetržitého "volna" jí byla známa (vlaky projížděly pomalu a s houkáním) a přesto nebylo vypnuto a ani přejezd řízen/zajištěn pracovníky dráhy!

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 11.1.2015 13:06
od MF
Zákon je postaven tak, aby vždy byla vina na straně aut. Nejsou rozlišené povinnosti na přejezdu bez světel a se světly či se, nebo bez závor. I když pojedu na přejezd, kde jsou světla a zrovna nesvítí červené a závory jsou nahoře, tak pořád mám stejné povinnosti jako na přejezdu, který je označen jen křížem a nesmím na něj vjíždět za určitých podmínek (je-li vidět vlak, slyšet jeho houkání, pískání atd.). Dokonce za starých časů bylo nutné považovat "závory nahoře" za možnou závadu (indispozice závoráře, porucha atd.).

Jedině přerušované bílé světlo mě zbavuje výše uvedených povinností. Nicméně i na Youtubu byly videa, kdy vlaky frčí a bílé světlo bliká. A nejednalo se o závadu, o kterou by železnice věděla. Vlak jel rozhodně více než povolených 10 km/h a bez soustavného houkání.... Takže opatrně.

Jezdím po celé ČR externě učit ekodriving a defenzivu a z těchto skutečností jsou řidiči vždy velmi překvapeni. Téměř při každé jízdě je přes přejezdy tahám a snažím se najít všechny možné typy přejezdů a říkám, že to, co řeší v TV nova jestli blikal přejezd či ne, že to je téměř jedno, ale že po uzavření nehody za půl roku jim na TV nova už výsledek neřeknou :)

Dokonce v Brně na Černovickém nábřeží je vlečka Linde myslím a tam se vesele jezdí na přejezdech s trvale vypnutými světly jen na píšťalu a když se ptali jak to je, tak se divili, že je to v pořádku, že to zákon umožňuje.

K případu nehody svatby v Hlubočepích: něco o tom vím, tehdejší výpravčí stanice Hlubočepy jezdí brigádně ve Strašnicích a tak mohu k tomu říct v bodech: přejezd nebyl tehdy vybaven bílým světlem, při postavení vlakové cesty se rozsvítilo "volno" pro vlak a automaticky se aktivoval přejezd. Volno pro vlak však "spadávalo" a s tím se uvolnil přejezd. Vlak řídil strojvedoucí v zácviku, který přehlédl předvěst i samotnou návěst stůj. Pilota (zacvičujícího) mu dělal nějaký náměstek, který nebyl k tomuto výkonu funkce zrovna kompetentní. Vina padla díky projetí stůj na vinu železnice. Nicméně i DI jedním dechem dodala, že i řidič auta měl na nehodě svůj díl viny právě kvůli nesplnění povinností o kterých jsem psal výše. Ale zároveň řekl, že to nebylo vlastně proveditelné, protože tehdy byl přejezd dost silně zarostlý vegetací. Dneska tam jsou i zrcadla a bílé světlo, které ale né vždy bliká. Asi záleží na nějakém režimu ČD. Tomu nehovím... Takže tak...

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 23:00
od 9001
Takže MM vyvolává zbytečně paniku...

Spíš by zajímá o které jde paragrafy s tram...

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 22:47
od cwapa
gabuliatko píše:
cwapa píše:Tamten přejezd byl, jak již pal 9001, bez bílého světla, ještě poznámka, nebyla to stavba, ale svatba.
Ano, svatba, nicméně se znovu zeptám zda může nastat situace že loko pojede na červenou a ostane svítit bílé světlo, nebo zda bílé světlo je pouze u závor kde je jištěná automatika?
Za b je správně.

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 22:12
od gabuliatko
cwapa píše:Tamten přejezd byl, jak již pal 9001, bez bílého světla, ještě poznámka, nebyla to stavba, ale svatba.
Ano, svatba, nicméně se znovu zeptám zda může nastat situace že loko pojede na červenou a ostane svítit bílé světlo, nebo zda bílé světlo je pouze u závor kde je jištěná automatika?

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 21:02
od Syrda
I když vlak bude stát v zastávce tak už na přejezdu bude blikat červená. Přejezd nerozlišuje vlaky na osobní, rychlík nebo třeba nákladní. Přejezd bývá nastaven pro traťovou rychlost.

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 20:49
od cwapa
gabuliatko píše:
cwapa píše:MMM - ty jsi někde viděl aby na přejezdu blikalo bíle světlo a přitom tam jel vlak? Já tedy ne, je to totiž nemožné. I kdyby byl přejezd v poruše, tak nemůže blikat bílé světlo, protože buď by nesvítilo nic a nebo červená.
Případ kdy vlak jede proti stůj nemůže nastat? (Přejezd Hlubočepy a stavba)
Tamten přejezd byl, jak již pal 9001, bez bílého světla, ještě poznámka, nebyla to stavba, ale svatba.

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 20:44
od cwapa
9001 píše:MM: 99,9% nehod na přejezdech je ignorace FUNGUJÍCÍ PZZ...

Cwapa: Podle mě tento stav je možný celkem snadno. Např. jak posílám odkaz z Turnova - zastávka. Vlak jako řidič auta slyším, vidím, ale vlak bude stavět ve stanici, takže mě bude svítít bílé světlo (vlak nesepne obvod PZZ) a můžu bezpečně projet.

https://www.google.cz/maps/@50.579638,1 ... jn9ShQ!2e0

G: Hlubočepy neměly v roce 2003 PZZ s bílým světlem.
Já to tam znám a nikde jsem nepsal, že to není možné. Já jsem naopak psal, že když svítí bílé světlo tak nemůže jet vlak, prostě to nejde. To podle MMM by se mohlo stát, že by na bílé světlo mohl vlak jet.

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 20:24
od 9001
MM: 99,9% nehod na přejezdech je ignorace FUNGUJÍCÍ PZZ...

Cwapa: Podle mě tento stav je možný celkem snadno. Např. jak posílám odkaz z Turnova - zastávka. Vlak jako řidič auta slyším, vidím, ale vlak bude stavět ve stanici, takže mě bude svítít bílé světlo (vlak nesepne obvod PZZ) a můžu bezpečně projet.

https://www.google.cz/maps/@50.579638,1 ... jn9ShQ!2e0

G: Hlubočepy neměly v roce 2003 PZZ s bílým světlem.

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 20:19
od gabuliatko
cwapa píše:MMM - ty jsi někde viděl aby na přejezdu blikalo bíle světlo a přitom tam jel vlak? Já tedy ne, je to totiž nemožné. I kdyby byl přejezd v poruše, tak nemůže blikat bílé světlo, protože buď by nesvítilo nic a nebo červená.
Případ kdy vlak jede proti stůj nemůže nastat? (Přejezd Hlubočepy a stavba)

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 19:11
od chalupnyjirka
V rámci projektu dpp "Víte že" jsem videl že řidič autobusu za rok průměrně najede 24000 km. Ale nikde jsem neviděl kolik rřidič tramvaje ale asi to nebude moc veliký rozdíl. :-)

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 17:14
od cwapa
MMM - ty jsi někde viděl aby na přejezdu blikalo bíle světlo a přitom tam jel vlak? Já tedy ne, je to totiž nemožné. I kdyby byl přejezd v poruše, tak nemůže blikat bílé světlo, protože buď by nesvítilo nic a nebo červená.

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Napsal: 10.1.2015 17:11
od P_V
MMM: Patrně by to chtělo i revizi návazných drážních předpisů. Protože typicky tato situace nastává při posunu v blízkosti přejezdu. Před přejezdem svítí drážním vozidlům červená, tento zůstává otevřený, na přejezd se drážními vozidly nevjíždí, ale mašinfíra se nějak musí dorozumívat s ostatním personálem a to mimo jiné houkačkou. Co pak s tím?